| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke lige. Vil prøve at indstille alt igen og så må jeg se.... Måske jeg skulle prøve en Denon 103 på et tidspunkt. Er den ikke et godt match?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Er der nogen herinde der har prøvet en Goldring Elite op imod en Benz Ace? - og vil dele lidt erfaringer? mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående ... Denon 103 R.
Hvad er optimal belastning ( load ) i ohm .... ved brug af MM/MC RIAA ?
Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at der findes én værdi der er den "rigtige". Det afhænger nok af så mange ting...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Nu har jeg indstilet alt grundigt igen  Nåletrykket var lidt for højt bla. Men men problemet er der stadig. Jeg tror dog jeg har fundet forklaringen. Den akryl tallerken som den tidligere ejer har haft på den er ikke rund hele vejen rundt! Dette forklarer hvorfor det kun er i starten af pladen....nu er spørgsmålet så om jeg skal leve med det eller få fat i en anden tallerken fra medlyd. Nogle der ved hvad sådan én koster?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu er jeg lidt i tvivl. Skal man prøve sådan én her? http://www.audio-ideas.com/reviews/analog-sources/rega-tweak s-4.html
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh der var jeg lige hurtig nok i min konklusion! Det er måtten der er skæv. SÅ på med ny måtte og det er der stadig. Så nu må det være selve PUén. Ohh well spis en is og lyt til noget musik. Sådan er livet.  Jeg kan regne mig frem til at en Denon 103 vil komme over de 10 hz med 15.9 hz. Og jer er bestemt ikke den eneste med dette problem!
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&11346181 96&openflup&2&4#2
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke regne med den måde Denon opgiver data for nåle-eftergivenhed. Resonansen kommer til at ligge i nærheden af 11Hz.
Men du kan altid prøve med noget ekstra vægt ude ved tonearmshovedet - se om det giver noget.
Så du nåede frem til at det hverken var tallerkenen eller måtten den var gal med eller hva'???
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er helt sikkert PUen. Jeg tror jeg har besluttet at tage springet og bestiler snart en Denon 103. Jeg synes jeg læste at problemet først omstod hvis man fik frekvenser under 10hz... Så finder jeg også ud af om det der MC er noget for mig. Så må jeg prøve at få solgt Gradoen...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
men er 11hz stadig for lidt? Gider ikke købe ny PU og så opdage at probelmet stadig er der... Her siger de at ved 10 hz er der ikke noget problem. http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/Phono_FAQ.pdfJeg tænker der må da være andre der kører Rega Planar 3 og Denon 103?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio-Kjaer skrev:
| Angående ... Denon 103 R.
Hvad er optimal belastning ( load ) i ohm .... ved brug af MM/MC RIAA ?
Mvh. |
|
|
Når du skal forstærke signalet fra en MC pickup kan du væge aktiv eller passiv forstærkning. Hvis du vælger passiv, bruger du en step-up trafo, der skal have en load, der passser til pick-up'ens udgangs-impedans. Derefter sender du signalet ind i en MM riaa forstærker. Skulle du vælge aktiv forstærkning kan man tilpasse matchningen mellem pickuppens udgangsimpedans og riaa'ens indgangsimpedans vha modstande. En slig dims kalder man en head-amp og her er 100 ohm impedans fint til MC pickupper.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK jeg må finde på noget andet for min Denon PMA-1500R kan slet ikke tage en low out-put PU.  Så dette i specs: MC: 10 mV/1 kHz og 103 har 0.3 mv. Øv bøv! Og dog!? http://www.avland.co.uk/denon/pma1500/ http://www.masterhifi.ro/ampintegr.htm Jeg er forvirret
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"MC: 0.2mV/100 ohms"
Mon ikke det går? DL-103 (ikke "R") er på 0.37mV og det er ikke specielt lavt.
Hvis du køber den for under en tusse fra Tyskland og fortryder (af den ene eller anden grund) kan du vel afsætte den uden det store tab?
En bedre RIAA end den indbyggede ville sikkert ikke være nogen dårlig investering men det kan du jo altid overveje.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
OK jeg må finde på noget andet for min Denon PMA-1500R kan slet ikke tage en low out-put PU. 
Så dette i specs: MC: 10 mV/1 kHz og 103 har 0.3 mv. Øv bøv! Og dog!? http://www.avland.co.uk/denon/pma1500/
http://www.masterhifi.ro/ampintegr.htm
Jeg er forvirret 
|
|
|
Uden at kende specs på din Denon, skal du bare bruge en step-up trafo til din MC pu - så kører det...
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg måttet aflevere "min" Oracle Paris tilbage til storebror, i stedet har en Thorens TD 321 med Ortofon AS 212 arm nu indtaget pladsen på hylden, Og den skal i da lige se :)
Armen:

"Værket":

Nu skal jeg bare have fundet 2 måske 3 nye sager til den.
1) Ortofn LH-8000 Head Shell, mest for at den passer pænt til plinten 
2) Ny pickup, men hvilken? Overvejer noget high output MC, måske Sumiko eller en Denon?
3) Ny Riaa, har pt. en Pro-Ject Phono box II, er det synd at kombinere en 2xxx,- kroners pickup med denne?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Så har jeg måttet aflevere "min" Oracle Paris tilbage til storebror, i stedet har en Thorens TD 321 med Ortofon AS 212 arm nu indtaget pladsen på hylden, Og den skal i da lige se :)
Armen:

"Værket":

Nu skal jeg bare have fundet 2 måske 3 nye sager til den.
1) Ortofn LH-8000 Head Shell, mest for at den passer pænt til plinten 
2) Ny pickup, men hvilken? Overvejer noget high output MC, måske Sumiko eller en Denon?
3) Ny Riaa, har pt. en Pro-Ject Phono box II, er det synd at kombinere en 2xxx,- kroners pickup med denne?
Mvh. Henrik |
|
|
NAdet steds fik jeg anbefalet at "strippe" den high out put denon der hedder 160 - den skulle være noget mere homogen end 110 som jeg ellers synes er ok. 160'eren koster små 1000 kr. i dk. For mit vedkommende kom det ikke så langt da der kom en low output 103 fra denon i vejen  Er det et pioneer headshell der sidder på den nu ? Det skal om alle omstændigheder nok være en temmelig stiv pu til den arm, så der er du meget godt kørende med de fleste MC pickupper. Jeg ville være ret tilfreds med byttet til Thorens 321 med en ortofon arm fra for Paris modellen Phonobox er ikke så dårlig igen specielt ikke mm indgangen som du jo skal bruge med en high outpu pickup. Den koster på tilbud 600 kr. - Jeg vil hellere købe en PU til 2.000 kr. og spille på en phono box til 600 end jeg ville købe en PU til 600 og spille på en anden Riaa til 2000 Alternativt - prøv at finde en god vintage forstærker med en god phono/riaa indgang og brug den alene til Riaa - gerne en med phono direct - det vil sige signal ind i riaa og ud igen uden om tonekontrollerne Hvilken slags musik er du mest til - og har du mulighed for at lytte til nogle af de PUer du foreslår . Jeg har selv en invitation til at komme og lytte til en Dyna 10x5 og det vil jeg da benytte mig af- Hvilekn forstærker skal du have din Riaa koblet op til? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
HenrikW skrev:
|
Så har jeg måttet aflevere "min" Oracle Paris tilbage til storebror, i stedet har en Thorens TD 321 med Ortofon AS 212 arm nu indtaget pladsen på hylden, Og den skal i da lige se :)
Armen:

"Værket":

Nu skal jeg bare have fundet 2 måske 3 nye sager til den.
1) Ortofn LH-8000 Head Shell, mest for at den passer pænt til plinten 
2) Ny pickup, men hvilken? Overvejer noget high output MC, måske Sumiko eller en Denon?
3) Ny Riaa, har pt. en Pro-Ject Phono box II, er det synd at kombinere en 2xxx,- kroners pickup med denne?
Mvh. Henrik
|
|
|
NAdet steds fik jeg anbefalet at "strippe" den high out put denon der hedder 160 - den skulle være noget mere homogen end 110 som jeg ellers synes er ok. 160'eren koster små 1000 kr. i dk.
For mit vedkommende kom det ikke så langt da der kom en low output 103 fra denon i vejen
Er det et pioneer headshell der sidder på den nu ?
Det skal om alle omstændigheder nok være en temmelig stiv pu til den arm, så der er du meget godt kørende med de fleste MC pickupper.
Jeg ville være ret tilfreds med byttet til Thorens 321 med en ortofon arm fra for Paris modellen
Phonobox er ikke så dårlig igen specielt ikke mm indgangen som du jo skal bruge med en high outpu pickup. Den koster på tilbud 600 kr. - Jeg vil hellere købe en PU til 2.000 kr. og spille på en phono box til 600 end jeg ville købe en PU til 600 og spille på en anden Riaa til 2000
Alternativt - prøv at finde en god vintage forstærker med en god phono/riaa indgang og brug den alene til Riaa - gerne en med phono direct - det vil sige signal ind i riaa og ud igen uden om tonekontrollerne
Hvilken slags musik er du mest til - og har du mulighed for at lytte til nogle af de PUer du foreslår . Jeg har selv en invitation til at komme og lytte til en Dyna 10x5 og det vil jeg da benytte mig af-
Hvilekn forstærker skal du have din Riaa koblet op til?
|
|
|
Hej RLB :)
Det kan meget vel være en gammel pioneer headshell, sælger hadve faktisk en ældre pioneer med en SPU på... Tror der er sket en lille bytte bytte købmand der hehe. Synes ikke den er så pæn så den skal skiftes.
Ummidelbart så er lyden også lige en klasse bedre end Oracle'en med Series IIIs arm på og OM30 pickup, så jeg er godt tilfreds.
Den idé med vintage forstærker går ikke, så bliver overkommandoen tvær .
Riaa'en er koblet til mit Harman/Kardon Signature 2.1/2.0 sæt. Jeg hører alt slags musik, næsten... Typisk metal/rock, elektronisk umf umf umf musik, pop, rock, you name it :) Jeg har en meget alsidig musiksmag.
Jeg har desværre ikke rigtig mulighed for at lytte på diverse pickupper før køb :(
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som bruger Pure Groove vædske fra Clearaudio i deres pladerensemaskine?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Er der nogen som bruger Pure Groove vædske fra Clearaudio i deres pladerensemaskine? |
|
|
Jeg fik det rigtig skidt af at indånde det så jeg smed det væk - som tidligere nævnt har jeg forskellige stærke opløsninger til "grimme" plader men slutter altid L'art du Son http://www.positive-feedback.com/Issue12/LArtduSon.htmingen ubehag, mislugt og en plade der er antistatisk og ren Man kan sagtens nøjes med L'art du Son til de fleste - evt. med en lidt stærkere opløsning til første og en tyndere til anden rens __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |