Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 13:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Nej ikke lige. Vil prøve at indstille alt igen og så må jeg se....
Måske jeg skulle prøve en Denon 103 på et tidspunkt. Er den ikke et godt match?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej
Er der nogen herinde der har prøvet en Goldring Elite op imod en Benz Ace? - og vil dele lidt erfaringer?
mvh


__________________
Dr. Strangelove

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

 

   Angående ... Denon 103 R.

     Hvad er optimal belastning ( load ) i ohm ....  ved brug af MM/MC RIAA  ?

 

      Mvh.

 



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at der findes én værdi der er den "rigtige". Det afhænger nok af så mange ting...

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Ok. Nu har jeg indstilet alt grundigt igen
Nåletrykket var lidt for højt bla. Men men problemet er der stadig. Jeg tror dog jeg har fundet forklaringen. Den akryl tallerken som den tidligere ejer har haft på den er ikke rund hele vejen rundt!
Dette forklarer hvorfor det kun er i starten af pladen....nu er spørgsmålet så om jeg skal leve med det eller få fat i en anden tallerken fra medlyd. Nogle der ved hvad sådan én koster?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Og nu er jeg lidt i tvivl. Skal man prøve sådan én her?
http://www.audio-ideas.com/reviews/analog-sources/rega-tweak s-4.html


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Ahh der var jeg lige hurtig nok i min konklusion! Det er måtten der er skæv. SÅ på med ny måtte og det er der stadig. Så nu må det være selve PUén. Ohh well spis en is og lyt til noget musik.  Sådan er livet. 

Jeg kan regne mig frem til at en Denon 103 vil komme over de 10 hz med 15.9 hz.

Og jer er bestemt ikke den eneste med dette problem!
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&11346181 96&openflup&2&4#2


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke regne med den måde Denon opgiver data for nåle-eftergivenhed. Resonansen kommer til at ligge i nærheden af 11Hz.

Men du kan altid prøve med noget ekstra vægt ude ved tonearmshovedet - se om det giver noget.

Så du nåede frem til at det hverken var tallerkenen eller måtten den var gal med eller hva'???

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Ja det er helt sikkert PUen. Jeg tror jeg har besluttet at tage springet og bestiler snart en Denon 103.
Jeg synes jeg læste at problemet først omstod hvis man fik frekvenser under 10hz...
Så finder jeg også ud af om det der MC er noget for mig.
Så må jeg prøve at få solgt Gradoen...


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

men er 11hz stadig for lidt? Gider ikke købe ny PU og så opdage at probelmet stadig er der...

Her siger de at ved 10 hz er der ikke noget problem. http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/Phono_FAQ.pdf
Jeg tænker der må da være andre der kører Rega Planar 3 og Denon 103?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Audio-Kjaer skrev:
Angående ... Denon 103 R.

     Hvad er optimal belastning ( load ) i ohm ....  ved brug af MM/MC RIAA  ?

      Mvh.

Når du skal forstærke signalet fra en MC pickup kan du væge aktiv eller passiv forstærkning. Hvis du vælger passiv, bruger du en step-up trafo, der skal have en load, der passser til pick-up'ens udgangs-impedans. Derefter sender du signalet ind i en MM riaa forstærker.

Skulle du vælge aktiv forstærkning kan man tilpasse matchningen mellem pickuppens udgangsimpedans og riaa'ens indgangsimpedans vha modstande. En slig dims kalder man en head-amp og her er 100 ohm impedans fint til MC pickupper.



Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

OK jeg må finde på noget andet for min Denon PMA-1500R kan slet ikke tage en low out-put PU. 

Så dette i specs: MC: 10 mV/1 kHz og 103 har 0.3 mv. Øv bøv!
Og dog!?
http://www.avland.co.uk/denon/pma1500/

http://www.masterhifi.ro/ampintegr.htm

Jeg er forvirret



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

"MC: 0.2mV/100 ohms"

Mon ikke det går? DL-103 (ikke "R") er på 0.37mV og det er ikke specielt lavt.

Hvis du køber den for under en tusse fra Tyskland og fortryder (af den ene eller anden grund) kan du vel afsætte den uden det store tab?

En bedre RIAA end den indbyggede ville sikkert ikke være nogen dårlig investering men det kan du jo altid overveje.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
OK jeg må finde på noget andet for min Denon PMA-1500R kan slet ikke tage en low out-put PU. 

Så dette i specs: MC: 10 mV/1 kHz og 103 har 0.3 mv. Øv bøv!
Og dog!?
http://www.avland.co.uk/denon/pma1500/

http://www.masterhifi.ro/ampintegr.htm

Jeg er forvirret



Uden at kende specs på din Denon, skal du bare bruge en step-up trafo til din MC pu - så kører det...
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Så har jeg måttet aflevere "min" Oracle Paris tilbage til storebror, i stedet har en Thorens TD 321 med Ortofon AS 212 arm nu indtaget pladsen på hylden, Og den skal i da lige se :)

Armen:

"Værket":

Nu skal jeg bare have fundet 2 måske 3 nye sager til den.

1) Ortofn LH-8000 Head Shell, mest for at den passer pænt til plinten

2) Ny pickup, men hvilken? Overvejer noget high output MC, måske Sumiko eller en Denon?

3) Ny Riaa, har pt. en Pro-Ject Phono box II, er det synd at kombinere en 2xxx,- kroners pickup med denne?

 

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Så har jeg måttet aflevere "min" Oracle Paris tilbage til storebror, i stedet har en Thorens TD 321 med Ortofon AS 212 arm nu indtaget pladsen på hylden, Og den skal i da lige se :)

Armen:

"Værket":

Nu skal jeg bare have fundet 2 måske 3 nye sager til den.

1) Ortofn LH-8000 Head Shell, mest for at den passer pænt til plinten

2) Ny pickup, men hvilken? Overvejer noget high output MC, måske Sumiko eller en Denon?

3) Ny Riaa, har pt. en Pro-Ject Phono box II, er det synd at kombinere en 2xxx,- kroners pickup med denne?

 

Mvh. Henrik



NAdet steds fik jeg anbefalet at "strippe" den high out put denon der hedder 160 - den skulle være noget mere homogen end 110 som jeg ellers synes er ok. 160'eren koster små 1000 kr. i dk.

For mit vedkommende kom det ikke så langt da der kom en low output 103 fra denon i vejen

Er det et pioneer headshell der sidder på den nu ?

Det skal om alle omstændigheder nok være en temmelig stiv pu til den arm, så der er du meget godt kørende med de fleste MC pickupper.

Jeg ville være ret tilfreds med byttet til Thorens 321 med en ortofon arm fra for Paris modellen

Phonobox er ikke så dårlig igen specielt ikke mm indgangen som du jo skal bruge med en high outpu pickup. Den koster på tilbud 600 kr. - Jeg vil hellere købe en PU til 2.000 kr. og spille på en phono box til 600 end jeg ville købe en PU til 600 og spille på en anden Riaa til 2000

Alternativt - prøv at finde en god vintage forstærker med en god phono/riaa indgang og brug den alene til Riaa - gerne en med phono direct - det vil sige signal ind i riaa og ud igen uden om tonekontrollerne

Hvilken slags musik er du mest til - og har du mulighed for at lytte til nogle af de PUer du foreslår . Jeg har selv en invitation til at komme og lytte til en Dyna 10x5 og det vil jeg da benytte mig af-

Hvilekn forstærker skal du have din Riaa koblet op til?




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
HenrikW skrev:

Så har jeg måttet aflevere "min" Oracle Paris tilbage til storebror, i stedet har en Thorens TD 321 med Ortofon AS 212 arm nu indtaget pladsen på hylden, Og den skal i da lige se :)

Armen:

"Værket":

Nu skal jeg bare have fundet 2 måske 3 nye sager til den.

1) Ortofn LH-8000 Head Shell, mest for at den passer pænt til plinten

2) Ny pickup, men hvilken? Overvejer noget high output MC, måske Sumiko eller en Denon?

3) Ny Riaa, har pt. en Pro-Ject Phono box II, er det synd at kombinere en 2xxx,- kroners pickup med denne?

 

Mvh. Henrik



NAdet steds fik jeg anbefalet at "strippe" den high out put denon der hedder 160 - den skulle være noget mere homogen end 110 som jeg ellers synes er ok. 160'eren koster små 1000 kr. i dk.

For mit vedkommende kom det ikke så langt da der kom en low output 103 fra denon i vejen

Er det et pioneer headshell der sidder på den nu ?

Det skal om alle omstændigheder nok være en temmelig stiv pu til den arm, så der er du meget godt kørende med de fleste MC pickupper.

Jeg ville være ret tilfreds med byttet til Thorens 321 med en ortofon arm fra for Paris modellen

Phonobox er ikke så dårlig igen specielt ikke mm indgangen som du jo skal bruge med en high outpu pickup. Den koster på tilbud 600 kr. - Jeg vil hellere købe en PU til 2.000 kr. og spille på en phono box til 600 end jeg ville købe en PU til 600 og spille på en anden Riaa til 2000

Alternativt - prøv at finde en god vintage forstærker med en god phono/riaa indgang og brug den alene til Riaa - gerne en med phono direct - det vil sige signal ind i riaa og ud igen uden om tonekontrollerne

Hvilken slags musik er du mest til - og har du mulighed for at lytte til nogle af de PUer du foreslår . Jeg har selv en invitation til at komme og lytte til en Dyna 10x5 og det vil jeg da benytte mig af-

Hvilekn forstærker skal du have din Riaa koblet op til?


Hej RLB :)

Det kan meget vel være en gammel pioneer headshell, sælger hadve faktisk en ældre pioneer med en SPU på... Tror der er sket en lille bytte bytte købmand der hehe. Synes ikke den er så pæn så den skal skiftes.

Ummidelbart så er lyden også lige en klasse bedre end Oracle'en med Series IIIs arm på og OM30 pickup, så jeg er godt tilfreds.

Den idé med vintage forstærker går ikke, så bliver overkommandoen tvær .

Riaa'en er koblet til mit Harman/Kardon Signature 2.1/2.0 sæt. Jeg hører alt slags musik, næsten... Typisk metal/rock, elektronisk umf umf umf musik, pop, rock, you name it :) Jeg har en meget alsidig musiksmag.

Jeg har desværre ikke rigtig mulighed for at lytte på diverse pickupper før køb :(

 

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Justering af Azimuth:

Adjust+
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som bruger Pure Groove vædske fra Clearaudio i deres pladerensemaskine?
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Er der nogen som bruger Pure Groove vædske fra Clearaudio i deres pladerensemaskine?


Jeg fik det rigtig skidt af at indånde det så jeg smed det væk - som tidligere nævnt har jeg forskellige stærke opløsninger til "grimme" plader men slutter altid L'art du Son http://www.positive-feedback.com/Issue12/LArtduSon.htm
ingen ubehag, mislugt og en plade der er antistatisk og ren

Man kan sagtens nøjes med L'art du Son til de fleste - evt. med en lidt stærkere opløsning til første og en tyndere til anden rens




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes