| Forfatter |
|
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har bare masser af knas efter rensning(små knitrende lyde)
er det også din erfaring?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken maskine har du ?
Når jeg har en plade hvor knitren ikke vil væk bruger jeg en børste som vel er ligeså fin i hårene som en blød tandbørste - den holder jeg så ned i rillerne enten over et enkelt track hvis det er et lokalt problem eller over hele pladen mens jeg tager min voldsomme opløsning (salmiak spiritus - alm. sprit - opvaskesæbe og afspndingsmiddel og demin vand) - jeg sparer ikke noget væske der er nærmest overfladspænding på - og så får den vej 5-10 omdrejninger hver vej og efterfulgt af grundig afsugning og så L'art du Son for at være sikker på at det sidste kemi væske væk.
Du skal passe på at L'art du Son kan bundfælle hvis du blander for meget op og har stående for lang tid
Første gang jeg renser en plade grundig får den et nyt indersleeve
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en Clearaudio Matrix silent.
har snakket med Clearaudio og jeg har også sendt noget vædske der ned for at teste det.
de kunne ikke finde noget galt med vædsken,så mente de at det kunne være pumpen.
jeg fik nogle nye puder med,men det hjalp ikke.
problemet er også ved nye knasfrie plader,efter en tur i maskinen knaser den
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke godt - jeg kender ikke silent modellen - jeg har smart matrix'en
Er det med alle pickupper ?
Jeg oplevede at "ortofon MC 10 super mk II" var meget følsom overfor støj og ridser - og min SPU virker da også mere følsom end fx Denon og coral pick upperne
Når du har tørret pladen er den så helt tør ? og hvor mange omdrejning tørre du ? Min erfaring med de spray flasker Clear Audio leverer deres rens er (ud over jeg synes de er stride ved luftvejene) at der kommer alt for lidt ud til at man får opløst snavs i rillen
En anden lidt voldelig måde at sikre sig ekstra rens er at løfte lidt op i vacum armen når den suger så pladen følger lidt med op - kan ikke helt forklare hvorfo det virker
Den lille sorte fiber børste er dog kun til det helt lette snavs - men det er da træls at høre at nye plader begynder at knase (jeg går udfra at du har hørt dem først - for jeg har oplevet mange nu plader larme og være sovset ind i en slags film fra presningen)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom til at købe den Adjust+
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Det lyder ikke godt - jeg kender ikke silent modellen - jeg har smart matrix'enEr det med alle pickupper ?Jeg oplevede at "ortofon
MC 10 super mk II" var meget følsom overfor støj og ridser - og min SPU virker da også mere følsom end fx Denon og coral pick upperneNår du har
tørret pladen er den så helt tør ? og hvor mange omdrejning tørre du ? Min erfaring med de spray flasker Clear Audio leverer deres rens er (ud over
jeg synes de er stride ved luftvejene) at der kommer alt for lidt ud til at man får opløst snavs i rillenEn anden lidt voldelig måde at sikre sig ekstra
rens er at løfte lidt op i vacum armen når den suger så pladen følger lidt med op - kan ikke helt forklare hvorfo det virkerDen lille sorte fiber børste
er dog kun til det helt lette snavs - men det er da træls at høre at nye plader begynder at knase (jeg går udfra at du har hørt dem først - for jeg har
oplevet mange nu plader larme og være sovset ind i en slags film fra presningen)
|
|
|
Nej det er ikke p.u,erne.
min maskine har en despendser indbygget.
jeg tror jeg vil prøve L'art du son
Ellers må jeg skrive eller ringe til Clearaudio igen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis alt andet glippe d-duck så må du komme forbi her og sammenligne med min - jeg tror matrix'en er deres billigste maskine så hvis den kan skal din jo helst også kunne.
Clear Audio skriver vist noget med at de helst ikke ser man bruger andres stærke væsker (her er L'art du Son jo ikke et problem) men da jeg købte min som demo uden garanti bruger jeg rask væsk af den lille kemiker fra Borups krydderiskab :-)
Når du skriver dispenser er det så til rensevæsken ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo stort set det smme alle bruger til at rense plader med, kun prisen varierer (og de exotiske navne): vand - isopropylalkohol - afspændingsmiddel.
Vand: demineraliseret eller destilleret (bedst)
Isopropylalkohol (størrer eller mindre mængder)
Afspænding (OBS det er hemmeligt) nogen bruger opvaskemiddel, andre afsp. fra foto fremstilling, og sikkert 3. og 4./5. slags osv.
Selvfølgelig vil Clearudio (og andre) helst have at du bruger deres (kan selv gætte hvorfor), men det er ikke hold i
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
det er så inkl. porto 953 kr. + evt udligning af moms 6% + Evt gebyr for valtua på creditkort ialt ca. 1050 kr. mod 1299 i hifi
klubben - sparet 250 kr. - det er selvfølgelig også en slags penge
|
|
|
den kan jeg godt slå.jeg har købt en denon 103 hos www.williamthakker.com inkl.alt 865.- Dkr |
|
|
Også er den bestilt!  Men hvordan bestillet man?! Der står bestilt, men jeg har intet betalt endnu.  Nu har jeg så modtaget en mail. Det er noget med en bankoverførelse? Hmm. Ahh tror jeg fandt ud at det nu.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller paypal-det er billiger
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den på vej! Gad vide hvornår den lander....
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa... Lige op til påske.
gli- Får vi en lille tilbagemelding så?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D-Duck - så lige at din maskine kostede 2000 euro, så burde den da kune støvsuge og vaske op også - det lyder ikke seriøst at den efterlader snavs på nye plader
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er Adjust+?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hvad er Adjust+?  |
|
|
Sig mig engang unge mand - følger du ikke med?
Side 106 i selvsamme tråd:
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh! He he.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
indlæg rettet af witzel, grundet salg i forum
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det bliver da hellere ikke sjovt når man skal spille sine 12" MAXI
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler: gli- Får vi en lille tilbagemelding så?
Adjust+: jo når den lander engang, sikkert efter påske (øv)
|
| Til top |
|
| |