Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 19:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Den nye arm fra Funk Firm.

ANTI.


Interssant ud. Det er noget af et lod der sidder på enden
Kan godt lide at de kalder den "entry" selvom den kommer til at koste 15.000 Kr.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Udseendet minder lidt om Schroeder.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det ligner en klon mellem en Schröder og Well Tempred
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

var jeg Schröder ville jeg blive lidt muggen - han har tidligere ytret sig ret negativt over de "kopi" arme der florere på div. DIY fora som lægger meget tæt på hans arm.

Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager

Men,  man skal jo ikke græde når man selv har resultatet af et japansk tysk innovativt samarbejde stående "the acos thorens mystify"

det er den elegante hybrid til venstre i billedet skulle i være i tvivl

img145/6595/trettentommerce5.jpg



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Er det dét man kalder en Frankenarm?

Jeg mener nu at Schröder selv har deltaget i diskussioner på diy fora - tror ikke at han er bange for at "hjemmefuskere" har midlerne til at eftergøre lejekonstruktionen dygtigt nok.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager


Unify ser ret lækker ud. Fås også som 14"! (til dem der ikke kan få den stor nok).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
r-l-b skrev:
Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager


Unify ser ret lækker ud. Fås også som 14"! (til dem der ikke kan få den stor nok).


Size does matter (ligesom med højtalere og...... og så meget andet her i livet)


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er større bare bedre...? En mindre må da være mere præsis og STIVERE
Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Fås også som 14"! (til dem der ikke kan få den stor nok).

Det sagde hun også igår!   He he. Sorry den lå altså lige for...


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
var jeg Schröder ville jeg blive lidt muggen - han har tidligere ytret sig ret negativt over de "kopi" arme der florere på div. DIY fora som lægger meget tæt på hans arm.

Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager

Men,  man skal jo ikke græde når man selv har resultatet af et japansk tysk innovativt samarbejde stående "the acos thorens mystify"

det er den elegante hybrid til venstre i billedet skulle i være i tvivl

img145/6595/trettentommerce5.jpg

Jeg har nu set Schröder ytre sig positiv og drillende på diverse tyske og engelske fora. Han mener det er fint hvis man kan lade sig inspirere. Men han siger også vi aldrig kan lave en kopi der virker! Jeg har nu en kopi der fungerer glimrende, men den har også et (minimalt) varierende nåletryk i yderrillerne i forhold til inderrillerne. Hvad der gør det ved jeg ikke og Frank Schröder vil ikke fortælle hvorfor.

Med hensyn til den forlængede SME arm, så passer off-set vinklen ikke mere. Den skal være mindre på en 12-14" arm end på den 9" arm som er grundlaget. Med andre ord skal pickuppen vinkles i huset. Bortset fra det, så er det nu meget smart - hvor køber man sådan en forlænger?

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Hvorfor er større bare bedre...? En mindre må da være mere præsis og STIVERE


er brugenavnet Medlem en tilfældighed ?

Større er bedre
Større højtalere = større musik
Længre Tonearm = mindre vinkel forskel  = bedre lyde
Så længe man ikke lider af blodmangel behøver større ikke at betyder mindre stiv

og nu tilbage på sporet



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
hvor køber man sådan en forlænger?


Er vi ikke ovre i sådan noget som de udskiftelige armrør som Thorens lavede til visse arme dengang?

Se hos Thorens-Info. Man kunne søge på TP 62 eller TP 63 på tysk eBay. Det er nok ikke verdens stiveste forlænger...?

Er det noget i den stil r-l-b?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Nogle gange er det ikke længden men tykkelsen der er det vigtigste...

Godnat!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

r-l-b skrev:
var jeg Schröder ville jeg blive lidt muggen - han har tidligere ytret sig ret negativt over de "kopi" arme der florere på div. DIY fora som lægger meget tæt på hans arm.

Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager

Men,  man skal jo ikke græde når man selv har resultatet af et japansk tysk innovativt samarbejde stående "the acos thorens mystify"

det er den elegante hybrid til venstre i billedet skulle i være i tvivl

img145/6595/trettentommerce5.jpg

Jeg har nu set Schröder ytre sig positiv og drillende på diverse tyske og engelske fora. Han mener det er fint hvis man kan lade sig inspirere. Men han siger også vi aldrig kan lave en kopi der virker! Jeg har nu en kopi der fungerer glimrende, men den har også et (minimalt) varierende nåletryk i yderrillerne i forhold til inderrillerne. Hvad der gør det ved jeg ikke og Frank Schröder vil ikke fortælle hvorfor.

Med hensyn til den forlængede SME arm, så passer off-set vinklen ikke mere. Den skal være mindre på en 12-14" arm end på den 9" arm som er grundlaget. Med andre ord skal pickuppen vinkles i huset. Bortset fra det, så er det nu meget smart - hvor køber man sådan en forlænger?

 



Jeg er klar over problematikken omkring vinklingen  af PU - men da den også er rigelig høj tror jeg  at jeg får plads til en mellemplade der kan justere pickuppen + - 20-25 grader

Forlængerarmen er en del fra en Torens arm med udskiftelig forparti - jeg er ikke klar over vilken da jeg har fået den af en kammerat fra pladsen


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

jeg tror det er denne









The TP 16 ISO TRACK, with changeable arm tube TP 62 (then the arm is called  TP 16 Mk. II) and/or TP 63 (with it it is called TP 16 Mk. III). The arm tube are identical and differ only through that Design of the Headshells.


Det passer med den hvide skrift ovenpå, klemmen med fingerbøjlen og det ekstra til skruhuller på undersiden og den grønne ledning der er stelforbundet




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Ja, men en længere er også sværer at få til at spore. Hvis de lange var så gode, hvorfor er de fleste så korte...

Småt er godt...

De fleste STORE højttalere spiller jo ikke godt i almindelige rum, som dit og mit

Min drømme højttaler er kun lige over 1 meter, men perfekt til 30 m2. Jeg kan høre det nu....

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de fleste er korte fordi

Lange arme = store pladespillere = ikke særligt kommercielt

Lange arme = koster mere

I "højkompliance er gud" perioden i slut70erne /start 80erne var det vel umuligt at lave en 12" arm til en pickup med en kompliance på 35




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kender en som laver sine egne arme i længder på både 50 og 60 cm. De er fremstillet i træ og hænger i en form for galge med et meget tungt kontralod (flere kg). Princippet minder lidt om Schröder. Jeg har ikke hørt dem, men han siger det virker. Hans næste projekt er en arm der hænger i en tråd fra loftet med et ca. 10 kgs lod i bunden. Overhang justeres ved at flytte hele pladespilleren! (MEGET besværligt). Billigt men effektivt, hvis man tror det er længden det kommer an på

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

så må du love at fortælle os mere om den når du har lyttet til den janils

Hvorfor er tangential arme altid så korte ? det er ikke særligt hensigtsmæssige med bulede plader


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Hans næste projekt er en arm der hænger i en tråd fra loftet med et ca. 10 kgs lod i bunden. Overhang justeres ved at flytte hele pladespilleren! (MEGET besværligt).


Holy Moly! To the Batcave! Quick!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes