| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Den nye arm fra Funk Firm.
ANTI.
|
|
|
Interssant ud. Det er noget af et lod der sidder på enden  Kan godt lide at de kalder den "entry" selvom den kommer til at koste 15.000 Kr.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner en klon mellem en Schröder og Well Tempred
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
var jeg Schröder ville jeg blive lidt muggen - han har tidligere ytret sig ret negativt over de "kopi" arme der florere på div. DIY fora som lægger meget tæt på hans arm. Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager Men, man skal jo ikke græde når man selv har resultatet af et japansk tysk innovativt samarbejde stående "the acos thorens mystify"  det er den elegante hybrid til venstre i billedet skulle i være i tvivl
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det dét man kalder en Frankenarm?
Jeg mener nu at Schröder selv har deltaget i diskussioner på diy fora - tror ikke at han er bange for at "hjemmefuskere" har midlerne til at eftergøre lejekonstruktionen dygtigt nok.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager |
|
|
Unify ser ret lækker ud. Fås også som 14"! (til dem der ikke kan få den stor nok).
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
| Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager |
|
|
Unify ser ret lækker ud. Fås også som 14"! (til dem der ikke kan få den stor nok).
|
|
|
Size does matter   (ligesom med højtalere og...... og så meget andet her i livet) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er større bare bedre...? En mindre må da være mere præsis og STIVERE
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Fås også som 14"! (til dem der ikke kan få den stor nok).
|
|
|
Det sagde hun også igår!  He he. Sorry den lå altså lige for... __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
var jeg Schröder ville jeg blive lidt muggen - han har tidligere ytret sig ret negativt over de "kopi" arme der florere på div. DIY fora som lægger meget tæt på hans arm.
Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager
Men, man skal jo ikke græde når man selv har resultatet af et japansk tysk innovativt samarbejde stående "the acos thorens mystify" 
det er den elegante hybrid til venstre i billedet skulle i være i tvivl

|
|
|
Jeg har nu set Schröder ytre sig positiv og drillende på diverse tyske og engelske fora. Han mener det er fint hvis man kan lade sig inspirere. Men han siger også vi aldrig kan lave en kopi der virker! Jeg har nu en kopi der fungerer glimrende, men den har også et (minimalt) varierende nåletryk i yderrillerne i forhold til inderrillerne. Hvad der gør det ved jeg ikke og Frank Schröder vil ikke fortælle hvorfor.
Med hensyn til den forlængede SME arm, så passer off-set vinklen ikke mere. Den skal være mindre på en 12-14" arm end på den 9" arm som er grundlaget. Med andre ord skal pickuppen vinkles i huset. Bortset fra det, så er det nu meget smart - hvor køber man sådan en forlænger?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Hvorfor er større bare bedre...? En mindre må da være mere præsis og STIVERE  |
|
|
er brugenavnet Medlem en tilfældighed ?  Større er bedre Større højtalere = større musik Længre Tonearm = mindre vinkel forskel = bedre lyde Så længe man ikke lider af blodmangel behøver større ikke at betyder mindre stiv og nu tilbage på sporet __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| hvor køber man sådan en forlænger? |
|
|
Er vi ikke ovre i sådan noget som de udskiftelige armrør som Thorens lavede til visse arme dengang?
Se hos Thorens-Info. Man kunne søge på TP 62 eller TP 63 på tysk eBay. Det er nok ikke verdens stiveste forlænger...?
Er det noget i den stil r-l-b?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gange er det ikke længden men tykkelsen der er det vigtigste...
Godnat!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
r-l-b skrev:
var jeg Schröder ville jeg blive lidt muggen - han har tidligere ytret sig ret negativt over de "kopi" arme der florere på div. DIY fora som lægger meget tæt på hans arm.
Skal det endelig være en prøjser arm vil jeg sku hellere have en Thomas Schick eller den Flotte 12" unify fra Clear AUdio som Amfora i dk har på lager
Men, man skal jo ikke græde når man selv har resultatet af et japansk tysk innovativt samarbejde stående "the acos thorens mystify" 
det er den elegante hybrid til venstre i billedet skulle i være i tvivl

|
|
|
Jeg har nu set Schröder ytre sig positiv og drillende på diverse tyske og engelske fora. Han mener det er fint hvis man kan lade sig inspirere. Men han siger også vi aldrig kan lave en kopi der virker! Jeg har nu en kopi der fungerer glimrende, men den har også et (minimalt) varierende nåletryk i yderrillerne i forhold til inderrillerne. Hvad der gør det ved jeg ikke og Frank Schröder vil ikke fortælle hvorfor.
Med hensyn til den forlængede SME arm, så passer off-set vinklen ikke mere. Den skal være mindre på en 12-14" arm end på den 9" arm som er grundlaget. Med andre ord skal pickuppen vinkles i huset. Bortset fra det, så er det nu meget smart - hvor køber man sådan en forlænger?
|
|
|
Jeg er klar over problematikken omkring vinklingen af PU - men da den også er rigelig høj tror jeg at jeg får plads til en mellemplade der kan justere pickuppen + - 20-25 grader Forlængerarmen er en del fra en Torens arm med udskiftelig forparti - jeg er ikke klar over vilken da jeg har fået den af en kammerat fra pladsen __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det er denne
The TP 16 ISO TRACK, with changeable arm tube TP 62 (then the arm is
called TP 16 Mk. II) and/or TP 63 (with it it is called TP 16 Mk. III). The arm tube are identical and differ only through
that Design of the Headshells. Det passer med den hvide skrift ovenpå, klemmen med fingerbøjlen og det ekstra til skruhuller på undersiden og den grønne ledning der er stelforbundet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men en længere er også sværer at få til at spore. Hvis de lange var så gode, hvorfor er de fleste så korte...
Småt er godt...
De fleste STORE højttalere spiller jo ikke godt i almindelige rum, som dit og mit 
Min drømme højttaler er kun lige over 1 meter, men perfekt til 30 m2. Jeg kan høre det nu....
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror de fleste er korte fordi
Lange arme = store pladespillere = ikke særligt kommercielt
Lange arme = koster mere
I "højkompliance er gud" perioden i slut70erne /start 80erne var det vel umuligt at lave en 12" arm til en pickup med en kompliance på 35
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender en som laver sine egne arme i længder på både 50 og 60 cm. De er fremstillet i træ og hænger i en form for galge med et meget tungt kontralod (flere kg). Princippet minder lidt om Schröder. Jeg har ikke hørt dem, men han siger det virker. Hans næste projekt er en arm der hænger i en tråd fra loftet med et ca. 10 kgs lod i bunden. Overhang justeres ved at flytte hele pladespilleren! (MEGET besværligt). Billigt men effektivt, hvis man tror det er længden det kommer an på 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
så må du love at fortælle os mere om den når du har lyttet til den janils
Hvorfor er tangential arme altid så korte ? det er ikke særligt hensigtsmæssige med bulede plader
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Hans næste projekt er en arm der hænger i en tråd fra loftet med et ca. 10 kgs lod i bunden. Overhang justeres ved at flytte hele pladespilleren! (MEGET besværligt). |
|
|
Holy Moly!  To the Batcave! Quick!
|
| Til top |
|
| |