| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi tale "hard core" erfaringer tror jeg vi skal have andre på banen - mit sammenligningsgrundlag er endnu for lille og in tilgang til hifi lidt for lidt krakilsk
Indtil nu kan jeg blot konkluderer at den gamle ortofonarm på td124 værket kun duer til SPU - men lige den kombination er bedre end spu på 12" SME!
Min 12" SME er bortset fra ovenstående det bedste bud jeg har på en god arm i huset som tæller følgende arme RB200, RB300, Lustre gst1, Braun sp1000, SME IIIs, SME 3009, TP21, revox tangential + div. B&O, Lenco og japserarme.
Kort sagt er 12" sme armen er mere rolig, mere dyb og mindre forvrængende og der er ingen tvivl om at jeg fremtidig kun vil køber 12" arme eller mere med mindre de følger med et værk
følgende står på ønskelisten: ClearAudio Unify 12" eller 14", Mørch dp6 12", den nye Ortofon12", Thomas Schick 12", og selvfølgelig alle de SME 3012 jeg kan få fat i - derimod er jeg slet ikke tændt på SME 312 eller V selvom de sikkert er helt fortrinlige.
Men en ting er ønsker en anden er hvad jeg lige får råd til - lige nu venter jeg på mine trafoer fra usa og så skal jeg høre denon 103 med og uden skal - på SME 12 og måske også på Lustre 13"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang:103 med og uden skal.
det er ikke uden risiko at skille sådan en fætter.de tynde tråde knækker for et godt ord.
har du tålmodighed til at vente 2mdr. så kan jeg demonstrere lydforskellen.den er til rep hos vdh
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Skal vi tale "hard core" erfaringer tror jeg vi skal have andre på banen - mit sammenligningsgrundlag er endnu for lille og in tilgang til hifi lidt for lidt krakilsk
Indtil nu kan jeg blot konkluderer at den gamle ortofonarm på td124 værket kun duer til SPU - men lige den kombination er bedre end spu på 12" SME!
Min 12" SME er bortset fra ovenstående det bedste bud jeg har på en god arm i huset som tæller følgende arme RB200, RB300, Lustre gst1, Braun sp1000, SME IIIs, SME 3009, TP21, revox tangential + div. B&O, Lenco og japserarme.
Kort sagt er 12" sme armen er mere rolig, mere dyb og mindre forvrængende og der er ingen tvivl om at jeg fremtidig kun vil køber 12" arme eller mere med mindre de følger med et værk
følgende står på ønskelisten: ClearAudio Unify 12" eller 14", Mørch dp6 12", den nye Ortofon12", Thomas Schick 12", og selvfølgelig alle de SME 3012 jeg kan få fat i - derimod er jeg slet ikke tændt på SME 312 eller V selvom de sikkert er helt fortrinlige.
Men en ting er ønsker en anden er hvad jeg lige får råd til - lige nu venter jeg på mine trafoer fra usa og så skal jeg høre denon 103 med og uden skal - på SME 12 og måske også på Lustre 13"
|
|
|
Hej r-l-b
Tak for dine indtryk. Det lyder interessant og som bekendt tager det tid at få erfaring...men nej, hvor det spændende. Du har vist været længe med på "vognen" r-l-b!?
Jeg er med på noget 12" sjov, hvis du får tid. Det hænder jeg er på sjælland, så hvem ved...Send evt. en pb.
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan stripper du din Denon 103 eller 103r og sætter den i et træhus!
Se videoen (af Thomas Schick) .... men jeg tror nu nok det kræver lidt øvelse OBS filen er på 27,5 MB.
http://www.oswaldsmillaudio.com/images/media/Denon103final.w mv __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er sgu lidt dyrt at "øve" sig.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Schick er lidt af en tøsedreng 

__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer der en ny "drejemaskine" i samlingen - mere nostalgi og en klassiker som de fleste sikkert kender:

Dette billede er fra nettet, min er ikke ankommet endnu. Der medfølger en stor plinth i MDF og krydsfiner, men der skal helt sikkert laves en ny i massiv eg eller ask. Glæder mig allerede.
Så får vi se hvordan mellemhjul fra Garrad klarer sig mod direkte drev fra Technics? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Så kommer der en ny "drejemaskine" i samlingen - mere nostalgi og en klassiker som de fleste sikkert kender:

Dette billede er fra nettet, min er ikke ankommet endnu. Der medfølger en stor plinth i MDF og krydsfiner, men der skal helt sikkert laves en ny i massiv eg eller ask. Glæder mig allerede.
Så får vi se hvordan mellemhjul fra Garrad klarer sig mod direkte drev fra Technics? |
|
|
Spiller den bare halvt så godt som min 301'er kan du glæde dig Jeg har aldrig haft en rigtig high end direkte dreven pladespiller i hus så om den klarer ærterne vides ikke - jeg kan anbefale dig masser af masse i plinten til at lede motorens støj væk fra lejet og mellemhjulet så du får så godt støj/signal forhold som muligt __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det bedste matriale til en 401 er stadigvæk finsk birkekrydsfiner (min 25mm)-derefter kan du lægge alverdens flotte finerer på
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Sådan stripper du din Denon 103 eller 103r og sætter den i et træhus!
Se videoen (af Thomas Schick) .... men jeg tror nu nok det kræver lidt øvelse |
|
|
Både "Mellemhjulet" og undertegnede kører med DL-103 i et af Uwe's træhuse.
"Operationen" i sig selv er nu ikke svær. Plasthuset kommer meget nemt af med en hobbykniv eller lignende.
Men man skal være ops på hvor de hårfine tråde løber! De er næsten ikke til at se uden forstørrelse.
Det er primært når man skal finde et sted at holde på PU'en mens at man sliber forkanterne runde at man skal være forsigtig.
Men det tog mig ikke særligt langt tid at foretage skiftet og jeg roder sjældent med slige sager.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået min 103 op og so far so good! Der skal skrues op, meget endda men sådan er det jo. Først var jeg godt nok ikke helt tilfreds indtild jeg fandt ud af at antiskating manglede. dhoo!  Der er mange flere detaljer og bassen er meget mere fast. Dejlig med især elektronisk musik. Samtidig er der en del mere top på. De flere detaljer hørte jeg i Radioheads "Paranoid Android" lige pludselig kunne jeg høre guitaren anslagene på en helt anden måde end før. Nu skal den bare spilles til. Jeg har sat nåletryk på 2.7 og antiskating på max som er 2 gram. Hvad siger i til det? Antiskating indstilles jo i forhold til nåletryket så vidt jeg har forstået. Desværre har jeg dog stadig lidt problmer med at membranen blafrer, men det er ikke så markant som før.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Så har jeg fået min 103 op og so far so good! Der skal skrues op, meget endda men sådan er det jo. Først var jeg godt nok ikke helt tilfreds indtild jeg fandt ud af at antiskating manglede. dhoo! 
Der er mange flere detaljer og bassen er meget mere fast. Dejlig med især elektronisk musik. Samtidig er der en del mere top på. De flere detaljer hørte jeg i Radioheads "Paranoid Android" lige pludselig kunne jeg høre guitaren anslagene på en helt anden måde end før.
Nu skal den bare spilles til. Jeg har sat nåletryk på 2.7 og antiskating på max som er 2 gram. Hvad siger i til det? Antiskating indstilles jo i forhold til nåletryket så vidt jeg har forstået.
Desværre har jeg dog stadig lidt problmer med at membranen blafrer, men det er ikke så markant som før.
|
|
|
Har du ikke subsonisk filter __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ras.
Din max antiskating på en RB 300 er mere end 2 g. Det er sådan, når man indstiller antiskating på en RB 300, at overkanten af knappen er den der angiver, hvor meget antiskatingen er, så hvid du skyder knappen på max. så er antiskatingen på ca. 3 g.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Raskolnikov skrev:
Så har jeg fået min 103 op og so far so good! Der skal skrues op, meget endda men sådan er det jo. Først var jeg godt nok ikke helt tilfreds indtild jeg fandt ud af at antiskating manglede. dhoo! 
Der er mange flere detaljer og bassen er meget mere fast. Dejlig med især elektronisk musik. Samtidig er der en del mere top på. De flere detaljer hørte jeg i Radioheads "Paranoid Android" lige pludselig kunne jeg høre guitaren anslagene på en helt anden måde end før.
Nu skal den bare spilles til. Jeg har sat nåletryk på 2.7 og antiskating på max som er 2 gram. Hvad siger i til det? Antiskating indstilles jo i forhold til nåletryket så vidt jeg har forstået.
Desværre har jeg dog stadig lidt problmer med at membranen blafrer, men det er ikke så markant som før.
|
|
|
Har du ikke subsonisk filter |
|
|
Nej men er der i den Nano Phono fra Clearaudio som jeg har lidt kig på...dog kan jeg se at MC poutputtet på den er endnu lavere end på den i min Denon. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Ras.
Din max antiskating på en RB 300 er mere end 2 g. Det er sådan, når man indstiller antiskating på en RB 300, at overkanten af knappen er den der angiver, hvor meget antiskatingen er, så hvid du skyder knappen på max. så er antiskatingen på ca. 3 g.
Venligst
Bent |
|
|
Tak Bent. Så sidder den vel næsten som den skal nu.. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Raz.
Hvor højt skal du skrue op for volumen for at opnå den lydstyrke du normalt lytter ved (og hvor højt er det?).
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ca. kl 12. Det passer også med at der står i specs at den siger 86 db ved MM og 71 db ved MC. Før var jeg ti min. i 12.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Raskolnikov.
Hvis du vil være sikker på at undgå skating, kommer du ikke uden om en testplade. Et af midlerne til at justere antiskating med, er en helt glat vinylplade. Sådan en diy-udgave kræver bare en Johnny Reimar Party plade og et strygejern
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Og hvordan gør man så? Normalt sætter man vel antiskating til det samme som nåletryk...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid brugt den blanke (glatte) plade. Man sætter nålen ca. midt på pladen, og justerer så indtil nålen ikke skater til nogen af siderne. Hvis der ikke var nogen antiskating-anordning ville nålen blive presset ind mod centrum. Det med at følge nåletrykket er kun en grov tommelfingerregel.
En anden metode er denne: Hvis du har en skæring med eksakt samme signal i h. og v. side kan du lytte dig frem. Ved korrekt indstillet antiskating skal niveuerne være lige høje. Hvis du modfaser den ene kanal og sætter højttalerne mod hinanden skal niveuet være lavest muligt.
|
| Til top |
|
| |