Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Skal vi tale "hard core" erfaringer tror jeg vi skal have andre på banen - mit sammenligningsgrundlag er endnu for lille og in tilgang til hifi lidt for lidt krakilsk

Indtil nu kan jeg blot konkluderer at den gamle ortofonarm på td124 værket kun duer til SPU - men lige den kombination er bedre end spu på 12" SME!

Min 12" SME er bortset fra ovenstående det bedste bud jeg har på en god arm i huset som tæller følgende arme RB200, RB300, Lustre gst1, Braun sp1000, SME IIIs, SME 3009, TP21, revox tangential + div. B&O, Lenco og japserarme.

Kort sagt er 12" sme armen er mere rolig, mere dyb og mindre forvrængende og der er ingen tvivl om at jeg fremtidig kun vil køber 12" arme eller mere med mindre de følger med et værk

følgende står på ønskelisten: ClearAudio Unify 12" eller 14", Mørch dp6 12", den nye Ortofon12", Thomas Schick 12", og selvfølgelig alle de SME 3012 jeg kan få fat i - derimod er jeg slet ikke tændt på SME 312 eller V selvom de sikkert er helt fortrinlige.

Men en ting er ønsker en anden er hvad jeg lige får råd til - lige nu venter jeg på mine trafoer fra usa og så skal jeg høre denon 103 med og uden skal - på SME 12 og måske også på Lustre 13"











__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

ang:103 med og uden skal.

det er ikke uden risiko at skille sådan en fætter.de tynde tråde knækker for et godt ord.

har du tålmodighed til at vente 2mdr. så kan jeg demonstrere lydforskellen.den er til rep hos vdh
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Skal vi tale "hard core" erfaringer tror jeg vi skal have andre på banen - mit sammenligningsgrundlag er endnu for lille og in tilgang til hifi lidt for lidt krakilsk

Indtil nu kan jeg blot konkluderer at den gamle ortofonarm på td124 værket kun duer til SPU - men lige den kombination er bedre end spu på 12" SME!

Min 12" SME er bortset fra ovenstående det bedste bud jeg har på en god arm i huset som tæller følgende arme RB200, RB300, Lustre gst1, Braun sp1000, SME IIIs, SME 3009, TP21, revox tangential + div. B&O, Lenco og japserarme.

Kort sagt er 12" sme armen er mere rolig, mere dyb og mindre forvrængende og der er ingen tvivl om at jeg fremtidig kun vil køber 12" arme eller mere med mindre de følger med et værk

følgende står på ønskelisten: ClearAudio Unify 12" eller 14", Mørch dp6 12", den nye Ortofon12", Thomas Schick 12", og selvfølgelig alle de SME 3012 jeg kan få fat i - derimod er jeg slet ikke tændt på SME 312 eller V selvom de sikkert er helt fortrinlige.

Men en ting er ønsker en anden er hvad jeg lige får råd til - lige nu venter jeg på mine trafoer fra usa og så skal jeg høre denon 103 med og uden skal - på SME 12 og måske også på Lustre 13"









Hej r-l-b

Tak for dine indtryk. Det lyder interessant og som bekendt tager det tid at få erfaring...men nej, hvor det spændende. Du har vist været længe med på "vognen" r-l-b!?

Jeg er med på noget 12" sjov, hvis du får tid. Det hænder jeg er på sjælland, så hvem ved...Send evt. en pb.

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Sådan stripper du din Denon 103 eller 103r og sætter den i et træhus!

Se videoen (af Thomas Schick) .... men jeg tror nu nok det kræver lidt øvelse
OBS filen er på 27,5 MB.

http://www.oswaldsmillaudio.com/images/media/Denon103final.w mv



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Og det er sgu lidt dyrt at "øve" sig. 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Sådan stripper du din Denon 103 eller 103r og sætter den i et træhus!

Se videoen (af Thomas Schick) .... men jeg tror nu nok det kræver lidt øvelse
OBS filen er på 27,5 MB.

http://www.oswaldsmillaudio.com/images/media/Denon103final.w mv



Thomas Schick er lidt af en tøsedreng

img141/1157/11rx5.jpg




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Så kommer der en ny "drejemaskine" i samlingen - mere nostalgi og en klassiker som de fleste sikkert kender:

Dette billede er fra nettet, min er ikke ankommet endnu. Der medfølger en stor plinth i MDF og krydsfiner, men der skal helt sikkert laves en ny i massiv eg eller ask. Glæder mig allerede.

Så får vi se hvordan mellemhjul fra Garrad klarer sig mod direkte drev fra Technics? 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Så kommer der en ny "drejemaskine" i samlingen - mere nostalgi og en klassiker som de fleste sikkert kender:

Dette billede er fra nettet, min er ikke ankommet endnu. Der medfølger en stor plinth i MDF og krydsfiner, men der skal helt sikkert laves en ny i massiv eg eller ask. Glæder mig allerede.

Så får vi se hvordan mellemhjul fra Garrad klarer sig mod direkte drev fra Technics? 



Spiller den bare halvt så godt som min 301'er kan du glæde dig
Jeg har aldrig haft en rigtig high end direkte dreven pladespiller i hus så om den klarer ærterne vides ikke - jeg kan anbefale dig masser af masse i plinten til at lede motorens støj væk fra lejet og mellemhjulet så du får så godt støj/signal forhold som muligt


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

det bedste matriale til en 401 er stadigvæk finsk birkekrydsfiner (min 25mm)-derefter kan du lægge alverdens flotte finerer på
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Sådan stripper du din Denon 103 eller 103r og sætter den i et træhus!
Se videoen (af Thomas Schick) .... men jeg tror nu nok det kræver lidt øvelse


Både "Mellemhjulet" og undertegnede kører med DL-103 i et af Uwe's træhuse.

"Operationen" i sig selv er nu ikke svær. Plasthuset kommer meget nemt af med en hobbykniv eller lignende.

Men man skal være ops på hvor de hårfine tråde løber! De er næsten ikke til at se uden forstørrelse.

Det er primært når man skal finde et sted at holde på PU'en mens at man sliber forkanterne runde at man skal være forsigtig.

Men det tog mig ikke særligt langt tid at foretage skiftet og jeg roder sjældent med slige sager.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået min 103 op og so far so good! Der skal skrues op, meget endda men sådan er det jo.
Først var jeg godt nok ikke helt tilfreds indtild jeg fandt ud af at antiskating manglede. dhoo!

Der er mange flere detaljer og bassen er meget mere fast. Dejlig med især elektronisk musik. Samtidig er der en del mere top på.
De flere detaljer hørte jeg i Radioheads "Paranoid Android" lige pludselig kunne jeg høre guitaren anslagene på en helt anden måde end før.

Nu skal den bare spilles til.
Jeg har sat nåletryk på 2.7 og antiskating på max som er 2 gram. Hvad siger i til det?
Antiskating indstilles jo i forhold til nåletryket så vidt jeg har forstået.

Desværre har jeg dog stadig lidt problmer med at membranen blafrer, men det er ikke så markant som før.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Så har jeg fået min 103 op og so far so good! Der skal skrues op, meget endda men sådan er det jo.
Først var jeg godt nok ikke helt tilfreds indtild jeg fandt ud af at antiskating manglede. dhoo!

Der er mange flere detaljer og bassen er meget mere fast. Dejlig med især elektronisk musik. Samtidig er der en del mere top på.
De flere detaljer hørte jeg i Radioheads "Paranoid Android" lige pludselig kunne jeg høre guitaren anslagene på en helt anden måde end før.

Nu skal den bare spilles til.
Jeg har sat nåletryk på 2.7 og antiskating på max som er 2 gram. Hvad siger i til det?
Antiskating indstilles jo i forhold til nåletryket så vidt jeg har forstået.

Desværre har jeg dog stadig lidt problmer med at membranen blafrer, men det er ikke så markant som før.

Har du ikke subsonisk filter



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Ras.

Din max antiskating på en RB 300 er mere end 2 g. Det er sådan, når man indstiller antiskating på en RB 300, at overkanten af knappen er den der angiver, hvor meget antiskatingen er, så hvid du skyder knappen på max. så er antiskatingen på ca. 3 g.

 

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Raskolnikov skrev:
Så har jeg fået min 103 op og so far so good! Der skal skrues op, meget endda men sådan er det jo.
Først var jeg godt nok ikke helt tilfreds indtild jeg fandt ud af at antiskating manglede. dhoo!

Der er mange flere detaljer og bassen er meget mere fast. Dejlig med især elektronisk musik. Samtidig er der en del mere top på.
De flere detaljer hørte jeg i Radioheads "Paranoid Android" lige pludselig kunne jeg høre guitaren anslagene på en helt anden måde end før.

Nu skal den bare spilles til.
Jeg har sat nåletryk på 2.7 og antiskating på max som er 2 gram. Hvad siger i til det?
Antiskating indstilles jo i forhold til nåletryket så vidt jeg har forstået.

Desværre har jeg dog stadig lidt problmer med at membranen blafrer, men det er ikke så markant som før.

Har du ikke subsonisk filter


Nej men er der i den Nano Phono fra Clearaudio som jeg har lidt kig på...dog kan jeg se at MC poutputtet på den er endnu lavere end på den i min Denon.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Ras.

Din max antiskating på en RB 300 er mere end 2 g. Det er sådan, når man indstiller antiskating på en RB 300, at overkanten af knappen er den der angiver, hvor meget antiskatingen er, så hvid du skyder knappen på max. så er antiskatingen på ca. 3 g.

 

Venligst

Bent


Tak Bent. Så sidder den vel næsten som den skal nu..


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hej Raz.

Hvor højt skal du skrue op for volumen for at opnå den lydstyrke du normalt lytter ved (og hvor højt er det?).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ca. kl 12. Det passer også med at der står i specs at den siger 86 db ved MM og 71 db ved MC.
Før var jeg ti min. i 12.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
vester
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej Raskolnikov.

Hvis du vil være sikker på at undgå skating, kommer du ikke uden om en testplade. Et af midlerne til at justere antiskating med, er en helt glat vinylplade. Sådan en diy-udgave kræver bare en Johnny Reimar Party plade og et strygejern

Til top Vis vester's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vester
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Ok. Og hvordan gør man så?
Normalt sætter man vel antiskating til det samme som nåletryk...


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
vester
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

 

Jeg har altid brugt den blanke (glatte) plade. Man sætter nålen ca. midt på pladen, og justerer så indtil nålen ikke skater til nogen af siderne. Hvis der ikke var nogen antiskating-anordning ville nålen blive presset ind mod centrum. Det med at følge nåletrykket er kun en grov tommelfingerregel.

En anden metode er denne: Hvis du har en skæring med eksakt samme signal i h. og v. side kan du lytte dig frem. Ved korrekt indstillet antiskating skal niveuerne være lige høje. Hvis du modfaser den ene kanal og sætter højttalerne mod hinanden skal niveuet være lavest muligt.

Til top Vis vester's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vester
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes