Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 06:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever lidt på nogle plader at toppen træder lidt frem og stjæler billedet fra din andre instrumenter er det noget der forsvinder ved tilspilning?
Har lige tjekkket MP3 udgaven af de nummrer og måske lyder det bare sådan...hmm.

Hvad kører folk med af Anti-skating og nåletryk på deres 103?



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

vester skrev:

 

Jeg har altid brugt den blanke (glatte) plade. Man sætter nålen ca. midt på pladen, og justerer så indtil nålen ikke skater til nogen af siderne. Hvis der ikke var nogen antiskating-anordning ville nålen blive presset ind mod centrum. Det med at følge nåletrykket er kun en grov tommelfingerregel.

En anden metode er denne: Hvis du har en skæring med eksakt samme signal i h. og v. side kan du lytte dig frem. Ved korrekt indstillet antiskating skal niveuerne være lige høje. Hvis du modfaser den ene kanal og sætter højttalerne mod hinanden skal niveuet være lavest muligt.

 

Ikke enig. Anti-skating skal settes i forhold til modulert rille. Det beste er å sette på et monosignal som øker i stykke. Sette anti-skatingen til oppbrytningen skjer samtidig. En del test-plater har høymodulerte spor for å teste anti-skating (f.eks Analogue Produciton sin), det er heller ikke optimalt.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
vester
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Fosse:

Antiskating skal sættes i forhold til friktionen mellem nål og rille. Rillens modulation indvirker på friktionen ja, lidt, og varierende i forhold til frekvens og amplitude. Graden af rillemodulation er ikke afgørende, så det er muligt at indstille antiskating med tilfredstillende resultat, ved hjælp af en glat antiskating plade!

Der findes en del testplader med forskellige antiskating spor, men da jeg ikke har erfaring med disse kan jeg ikke fremhæve det ene frem for det andet.

 

Til top Vis vester's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vester
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Klart det går an, men etter mitt skjønn er det ikke optimalt, det er bedre å bruke en plate med modulasjon.

Antiskating blir jo uansett ikke riktig for hele platen. Ellers er det vel enklere å benytte sporingsfeil til å justere antiskating enn å benytte kanalseparasjon?

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Fand ud af at jeg havde sat ledningerne forkert! Derfor manglede der nogle instrumenter...
Vi var gået efter en fransk beskrivelse istedetfor den engelske og den franske er der fejl i...så nu lyder den bare dejligt! Desuden skal jeg heller ikke skrue så meget op som før.
En rigtig glad mand!


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Har I set dette link: http://www.inventiveguy.com/tables/tables.htm

Det er da nogle fine pladespillere han laver, især hvis man kan lide vinyl. Jeg synes i hvert fald de er mere elegante end den der ClearAudio Statement...

 

mvh Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Flotte - men det må være ligesåsvært at holde dem ridsefrie som et støvlåg

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Fed tråd med tankevækkende indlæg om forskellige pickup slibninger.



http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12052&post days=0&postorder=asc&start=0

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Sådan stripper du din Denon 103 eller 103r og sætter den i et træhus!

Se videoen (af Thomas Schick) .... men jeg tror nu nok det kræver lidt øvelse
OBS filen er på 27,5 MB.

http://www.oswaldsmillaudio.com/images/media/Denon103final.w mv



Som Krenzler har været inde på, så har jeg også en i et af Uwes træhuse, og har man set videoen er det altså temmelig let. Og i betragtning af at træhuset kan genbruges også pengene værd. Det tager højst 5 - 10 minuter fra man sætter skalpellen i, til den sidder i det nye træhus, incl. en slurk beroligende vædske efter egen smag før hver ny fase i processen
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Har brug for lidt guidance, kunne godt tænke mig en anen tonearm. Pt. har jeg en Ortofon AS212 arm med et Pioneer hus på.

Mit værk er en Thorens TD 321'er.

Har tænkt på arme så som:

SME 3009

Rega RB250/300/700

Nogen andre forslag? Gerne noget der ikke koster "en arm"

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 01 April 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

En RB 700 kunne være et godt alternativ. Den lyder anderledes end din Ortofon arm, men den har jo ikke løst hus. Lydmæssigt vil jeg sige det er en mere fast og kontrolleret arm - specielt i bunden. Men sørg for at få udskiftet de små kabelsko til pickuppen. Dem der sidder som standard knækker bare du kigger på dem.

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 01 April 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

En RB 700 kunne være et godt alternativ. Den lyder anderledes end din Ortofon arm, men den har jo ikke løst hus. Lydmæssigt vil jeg sige det er en mere fast og kontrolleret arm - specielt i bunden. Men sørg for at få udskiftet de små kabelsko til pickuppen. Dem der sidder som standard knækker bare du kigger på dem.

Okay det må jeg huske hvis jeg når så langt :) Jeg har læst side op og side ned om roser til RB250 armen, ser ud til at der er nogen der mener at den er bedre end både 300, 700 og så videre - selv ved ganske små modfikationer (Armkabel og kontravægt). Kan det så betale sig at gå efter en 700 ?



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 415
Sendt: 01 April 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009.
Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.

Hvilken PU benytter du?


Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 01 April 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009.
Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.

Hvilken PU benytter du?


Lige pt. kører jeg med en gammel Rega Elys, den grå. Den har nogle år på bagen men er ikke specielt slidt.

Jeg har også overvejet at bruge penge på en Ortofn Head Shell ala LH-2000 (alu) eller LH-8000 (Japansk Eg).

Der ud over har jeg en idé om at en MC pickup kunne gøre underværker?

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 01 April 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg være på tværs!

Den her tråd er alt for lang!

Vi skal ha' lavet et et "pladespiller" afsnit på hifi4all.dk, hvor man kan starte nye tråde om det interessante emne. Tråde på over hundrede sider giver ikke mening. Prøv en gang - som jeg prøvede tidligere i dag-  at finde tilbage til en bestemt side, nogle bestemt poster i denne tråd; det er næsten umuligt.

Søger man via hifi4all.dk søgefunktion, bliver man henvist til en 112 sider lang tråd. Det kan man - undskyld mig! - ikke bruge til ret meget.

Lad os få et afsnit om pladespillere. Så kan vi oprette tråde om "Denon 103 pu", om mellemhjulere, om protratorer, om sme-arme etc.

Lad os give plads til der bliver startet mange nye, præcise tråde. Det øger brugbarheden.

Bare et forslag. Men et godt et!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 01 April 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt se ud til at behovet er der PQR - så er det bare om man kan råbe administratoren op!  Det lykkedes med vintage så hvorfor skulle det ikke med pladespiller - selvom argumentationen om at det hører til under analog nok vil blive bragt på banen så vil det være fint at få lavet et forum for pladespiller og hvad der hører til af tonearme, pickuppe, pro-traktorer og ferguson-traktorer etc.

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 01 April 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Eller en mere præcis søgefunktion der kan spore én ind på hver enkelt relevant side (eller indlæg) hvis overhovedet muligt?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 01 April 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Det kunne godt se ud til at behovet er der PQR - så er det bare om man kan råbe administratoren op!  Det lykkedes med vintage så hvorfor skulle det ikke med pladespiller - selvom argumentationen om at det hører til under analog nok vil blive bragt på banen så vil det være fint at få lavet et forum for pladespiller og hvad der hører til af tonearme, pickuppe, pro-traktorer og ferguson-traktorer etc.


krenzler skrev:
Eller en mere præcis søgefunktion der kan spore én ind på hver enkelt relevant side (eller indlæg) hvis overhovedet muligt?


Administratorer læser I dette?

Her var vigtige tilbagemeldinger fra centrale "pladerspiller -entusiaster" bidragydere!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 01 April 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

De er gået i seng! (ssshh...).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 01 April 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
De er gået i seng! (ssshh...).


Ja, det må vi også hellere gøre!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes