| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever lidt på nogle plader at toppen træder lidt frem og stjæler billedet fra din andre instrumenter er det noget der forsvinder ved tilspilning?  Har lige tjekkket MP3 udgaven af de nummrer og måske lyder det bare sådan...hmm. Hvad kører folk med af Anti-skating og nåletryk på deres 103?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
vester skrev:
|
Jeg har altid brugt den blanke (glatte) plade. Man sætter nålen ca. midt på pladen, og justerer så indtil nålen ikke skater til nogen af siderne. Hvis der ikke var nogen antiskating-anordning ville nålen blive presset ind mod centrum. Det med at følge nåletrykket er kun en grov tommelfingerregel.
En anden metode er denne: Hvis du har en skæring med eksakt samme signal i h. og v. side kan du lytte dig frem. Ved korrekt indstillet antiskating skal niveuerne være lige høje. Hvis du modfaser den ene kanal og sætter højttalerne mod hinanden skal niveuet være lavest muligt.
|
|
|
Ikke enig. Anti-skating skal settes i forhold til modulert rille. Det beste er å sette på et monosignal som øker i stykke. Sette anti-skatingen til oppbrytningen skjer samtidig. En del test-plater har høymodulerte spor for å teste anti-skating (f.eks Analogue Produciton sin), det er heller ikke optimalt.
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse:
Antiskating skal sættes i forhold til friktionen mellem nål og rille. Rillens modulation indvirker på friktionen ja, lidt, og varierende i forhold til frekvens og amplitude. Graden af rillemodulation er ikke afgørende, så det er muligt at indstille antiskating med tilfredstillende resultat, ved hjælp af en glat antiskating plade!
Der findes en del testplader med forskellige antiskating spor, men da jeg ikke har erfaring med disse kan jeg ikke fremhæve det ene frem for det andet.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart det går an, men etter mitt skjønn er det ikke optimalt, det er bedre å bruke en plate med modulasjon.
Antiskating blir jo uansett ikke riktig for hele platen. Ellers er det vel enklere å benytte sporingsfeil til å justere antiskating enn å benytte kanalseparasjon?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fand ud af at jeg havde sat ledningerne forkert! Derfor manglede der nogle instrumenter... Vi var gået efter en fransk beskrivelse istedetfor den engelske og den franske er der fejl i...så nu lyder den bare dejligt! Desuden skal jeg heller ikke skrue så meget op som før. En rigtig glad mand!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte - men det må være ligesåsvært at holde dem ridsefrie som et støvlåg
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Krenzler har været inde på, så har jeg også en i et af Uwes træhuse, og har man set videoen er det altså temmelig let. Og i betragtning af at træhuset kan genbruges også pengene værd. Det tager højst 5 - 10 minuter fra man sætter skalpellen i, til den sidder i det nye træhus, incl. en slurk beroligende vædske efter egen smag før hver ny fase i processen
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har brug for lidt guidance, kunne godt tænke mig en anen tonearm. Pt. har jeg en Ortofon AS212 arm med et Pioneer hus på.
Mit værk er en Thorens TD 321'er.
Har tænkt på arme så som:
SME 3009
Rega RB250/300/700
Nogen andre forslag? Gerne noget der ikke koster "en arm" 
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
En RB 700 kunne være et godt alternativ. Den lyder anderledes end din Ortofon arm, men den har jo ikke løst hus. Lydmæssigt vil jeg sige det er en mere fast og kontrolleret arm - specielt i bunden. Men sørg for at få udskiftet de små kabelsko til pickuppen. Dem der sidder som standard knækker bare du kigger på dem.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
En RB 700 kunne være et godt alternativ. Den lyder anderledes end din Ortofon arm, men den har jo ikke løst hus. Lydmæssigt vil jeg sige det er en mere fast og kontrolleret arm - specielt i bunden. Men sørg for at få udskiftet de små kabelsko til pickuppen. Dem der sidder som standard knækker bare du kigger på dem.
|
|
|
Okay det må jeg huske hvis jeg når så langt :) Jeg har læst side op og side ned om roser til RB250 armen, ser ud til at der er nogen der mener at den er bedre end både 300, 700 og så videre - selv ved ganske små modfikationer (Armkabel og kontravægt). Kan det så betale sig at gå efter en 700 ? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 415
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009. Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.
Hvilken PU benytter du?
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009. Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.
Hvilken PU benytter du?
|
|
|
Lige pt. kører jeg med en gammel Rega Elys, den grå. Den har nogle år på bagen men er ikke specielt slidt.
Jeg har også overvejet at bruge penge på en Ortofn Head Shell ala LH-2000 (alu) eller LH-8000 (Japansk Eg).
Der ud over har jeg en idé om at en MC pickup kunne gøre underværker?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg være på tværs! Den her tråd er alt for lang! Vi skal ha' lavet et et "pladespiller" afsnit på hifi4all.dk, hvor man kan starte nye tråde om det interessante emne. Tråde på over hundrede sider giver ikke mening. Prøv en gang - som jeg prøvede tidligere i dag- at finde tilbage til en bestemt side, nogle bestemt poster i denne tråd; det er næsten umuligt. Søger man via hifi4all.dk søgefunktion, bliver man henvist til en 112 sider lang tråd. Det kan man - undskyld mig! - ikke bruge til ret meget. Lad os få et afsnit om pladespillere. Så kan vi oprette tråde om "Denon 103 pu", om mellemhjulere, om protratorer, om sme-arme etc. Lad os give plads til der bliver startet mange nye, præcise tråde. Det øger brugbarheden. Bare et forslag. Men et godt et! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne godt se ud til at behovet er der PQR - så er det bare om man kan råbe administratoren op! Det lykkedes med vintage så hvorfor skulle det ikke med pladespiller - selvom argumentationen om at det hører til under analog nok vil blive bragt på banen så vil det være fint at få lavet et forum for pladespiller og hvad der hører til af tonearme, pickuppe, pro-traktorer og ferguson-traktorer etc.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en mere præcis søgefunktion der kan spore én ind på hver enkelt relevant side (eller indlæg) hvis overhovedet muligt?
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Det kunne godt se ud til at behovet er der PQR - så er det
bare om man kan råbe administratoren op! Det lykkedes med vintage så
hvorfor skulle det ikke med pladespiller - selvom argumentationen om at
det hører til under analog nok vil blive bragt på banen så vil det være
fint at få lavet et forum for pladespiller og hvad der hører til af
tonearme, pickuppe, pro-traktorer og ferguson-traktorer etc.
|
|
|
krenzler skrev:
Eller en mere præcis søgefunktion der kan spore én ind på hver enkelt relevant side (eller indlæg) hvis overhovedet muligt?
|
|
|
Administratorer læser I dette? Her var vigtige tilbagemeldinger fra centrale "pladerspiller -entusiaster" bidragydere! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er gået i seng! (ssshh...).
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
De er gået i seng! (ssshh...).  |
|
|
Ja, det må vi også hellere gøre!  PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |