Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 07:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 02 April 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

RISE AND SHINE !

ok jeg kan aldrig huske hvad de hedder - "Bezelbulb, Iznogood",Globzub" - anyway "Administratos alla Playa" - Lad os få en hard core pladespiller sektion og en søgemulighed der går direkte til det der er sjov så man ikke skal lede 1200 sider igennem !

ydmygt tak  


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 02 April 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Velkommen blandt de vågne r-l-b.

Jeg har været fræk her til morgen og lavet en afstemning, om ikke hifi4all.dk skal have et pladespillerforum.

Her er den.

Kom så til stemmeurnen!

Peter Q.


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 02 April 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Har skyndt mig at stemme på at pladespillere får sin egen plads ;o)
- men det ville også være rart om brugerne havde lidt mere selvdiciplin og ikke dumper digitale spørgsmål i analogafdelingen.

Derudover synes jeg også at denne tråd indimellem drejer meget til siderne og nærmest får sit eget underforløb. Selvfølgelig bundet i et eller andet konkret men ikke altid noget som tråden egentlig var beregnet til.

Men uanset dette - så mere magt til pladespillerne ;o) - jeg har også stadigvæk flere LP'er end CD'ere.

mvh



__________________
Dr. Strangelove

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 02 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Iznogood


... den kunne jeg i tidernes morgen ligesågodt have valgt

I øvrigt kan jeg afsløre at det går godt med at få snakket jeres forslag om en rigtig pladespiller mv. afdeling igennem, så forvent en udmelding senere i aften.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Dr. Strangelove skrev:
... jeg har også stadigvæk flere LP'er end CD'ere.

Det har jeg også;) små 100 cd'er og små 1000 lp'er



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 02 April 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
I øvrigt kan jeg afsløre at det går godt med at få snakket jeres forslag om en rigtig pladespiller mv. afdeling igennem, så forvent en udmelding senere i aften.


Og i skal da ikke høre ét ondt ord fra undertegnede hvis I i samme hug vælger at føje en vinylafd. til k/s/b. Jeg vil tværtom sende god karma og positive tanker jeres vej som tak!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 April 2008 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Zorglub skrev:
I øvrigt kan jeg afsløre at det går godt med at få snakket jeres forslag om en rigtig pladespiller mv. afdeling igennem, så forvent en udmelding senere i aften.


Og i skal da ikke høre ét ondt ord fra undertegnede hvis I i samme hug vælger at føje en vinylafd. til k/s/b. Jeg vil tværtom sende god karma og positive tanker jeres vej som tak!

Se dét er endnu et godt forslag



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 03 April 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver lige at høre KSB chefen ad...
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 415
Sendt: 03 April 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

hasselbaink skrev:
AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009.
Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.

Hvilken PU benytter du?


Lige pt. kører jeg med en gammel Rega Elys, den grå. Den har nogle år på bagen men er ikke specielt slidt.

Jeg har også overvejet at bruge penge på en Ortofn Head Shell ala LH-2000 (alu) eller LH-8000 (Japansk Eg).

Der ud over har jeg en idé om at en MC pickup kunne gøre underværker?

Mvh. Henrik



Ja, en MC pick up ville være det rigtige valg eller en MM med lav compliance. Det er en tung arm du har, så den passer til traditionelle MC'ere, evt. Denon 103 selvom jeg selv synes at Ortofons nye re PU'er er mere interessante.

Vil du undgå at bruge step-up så køb en high output MC.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 03 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
HenrikW skrev:

hasselbaink skrev:
AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009.
Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.

Hvilken PU benytter du?


Lige pt. kører jeg med en gammel Rega Elys, den grå. Den har nogle år på bagen men er ikke specielt slidt.

Jeg har også overvejet at bruge penge på en Ortofn Head Shell ala LH-2000 (alu) eller LH-8000 (Japansk Eg).

Der ud over har jeg en idé om at en MC pickup kunne gøre underværker?

Mvh. Henrik



Ja, en MC pick up ville være det rigtige valg eller en MM med lav compliance. Det er en tung arm du har, så den passer til traditionelle MC'ere, evt. Denon 103 selvom jeg selv synes at Ortofons nye re PU'er er mere interessante.

Vil du undgå at bruge step-up så køb en high output MC.

Havde faktisk overvejet en 103'er og så en lidt mere eksotisk headshell, kan kun blive pænere end den jeg har og bedre :)



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 03 April 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:


Og i skal da ikke høre ét ondt ord fra undertegnede hvis I i samme hug vælger at føje en vinylafd. til k/s/b. Jeg vil tværtom sende god karma og positive tanker jeres vej som tak!


Hvad så med et ondt øre?




Check KSB
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 April 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Top-$-Nice!

Takker ærbødigt mange gange. Nu ruller i jer virkelig ud synes jeg!



Håber ikke at det er dit øre Zorg??
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 04 April 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Håber ikke at det er dit øre Zorg??


Uha uha uha ej, men nu da vi er ved det, så skal i da ikke snydes...



Og så må jeg vist hellere forlade jeres fine tråd inden der går helt ged i den!

Er der flere forslag så smid dem i ris & ros forum, så er vi sikker på at vi ser dem
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
cube
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 04 April 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

flyttet
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 04 April 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
hej glade plade gutter

jeg har netop fået fingrene i en fin gammel thorens 2001... mit kendskab til gamle thorens er begrænset så jeg har et spørgsmål.

Når jeg tager pladertallerken og rem af, og med hånden drejer på motor-metaldimsen, så kan jeg mærke de små kugle-lejer? modsat center-dimsen, den kører jævt og fint. Skal motor-dimsen smøres?

det er "dimsen" øverst til venstre jeg mener! (billedet her er fra en 3001)



//martin


Nu er jeg skrap!

Kan du så få flyttet dit spørgsmål over i en nyoprettet tråd i det nye pladerspillerforum og f.eks. kalde det "Thorsens 2001". Ellers drunker alle de gode svar, du snart får, i denne umuligt lange tråd.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 April 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hvad nu hvis du isætter indertallerkenen og drivremmen og drejer "motor-metaldimsen" (pulley på engelsk) med hånden mens at remmen giver det naturlige træk? Kan du stadig mærke noget?

Hvis du vil give motoren olie skal den kun have en dråbe eller 2 - ikke mere.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 04 April 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Hvad nu hvis du isætter indertallerkenen og drivremmen og drejer "motor-metaldimsen" (pulley på engelsk) med hånden mens at remmen giver det naturlige træk? Kan du stadig mærke noget?

Hvis du vil give motoren olie skal den kun have en dråbe eller 2 - ikke mere.

Det er næppe lejerne han kan mærke

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
cube
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 04 April 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

krenzler skrev:
Hvad nu hvis du isætter indertallerkenen og drivremmen og drejer "motor-metaldimsen" (pulley på engelsk) med hånden mens at remmen giver det naturlige træk? Kan du stadig mærke noget?

Hvis du vil give motoren olie skal den kun have en dråbe eller 2 - ikke mere.

Det er næppe lejerne han kan mærke



har fundet ud af af motoren har små hakker (24pol motor), så det er dem jeg kan mærke, og alt skulle være i orden. blev blot lidt bekymret da jeg mærkede modstanden/hakkerne i lejet.
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 05 April 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Tænk hvis du havde en DC (eller jævnstrøms) motor på, så ville den køre uden de små hakker - hvis vi opskalerer til et wauw - wauw (osv) for hver hak (=pole på motoren)
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 08 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej er der nogen der kender denne pladespillerkomBination: alphason arm hs100, pierre lurne roma med en kiseki blackheart pickup med litzetråde fra van den hull...? Har lige fået fat i en "Koetsu tiger Eye Platinum".(min kammerat har fået den med hjem fra det store udland til en fornuftig pris...Listepris 13000$ ) Er ved at spille den til. Den siger spar 2 til alt hvad jeg hidtil har hørt af pickupper...hilsen brutalis [img=http://img232.imageshack.us/img232/487/pierrelurnegramm ofon200ql5.th.gif">




__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes