| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
RISE AND SHINE ! ok jeg kan aldrig huske hvad de hedder - "Bezelbulb, Iznogood",Globzub" - anyway "Administratos alla Playa" - Lad os få en hard core pladespiller sektion og en søgemulighed der går direkte til det der er sjov så man ikke skal lede 1200 sider igennem ! ydmygt tak
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen blandt de vågne r-l-b. Jeg har været fræk her til morgen og lavet en afstemning, om ikke hifi4all.dk skal have et pladespillerforum. Her er den. Kom så til stemmeurnen! Peter Q.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har skyndt mig at stemme på at pladespillere får sin egen plads ;o) - men det ville også være rart om brugerne havde lidt mere selvdiciplin og ikke dumper digitale spørgsmål i analogafdelingen.
Derudover synes jeg også at denne tråd indimellem drejer meget til siderne og nærmest får sit eget underforløb. Selvfølgelig bundet i et eller andet konkret men ikke altid noget som tråden egentlig var beregnet til.
Men uanset dette - så mere magt til pladespillerne ;o) - jeg har også stadigvæk flere LP'er end CD'ere.
mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ... den kunne jeg i tidernes morgen ligesågodt have valgt  I øvrigt kan jeg afsløre at det går godt med at få snakket jeres forslag om en rigtig pladespiller mv. afdeling igennem, så forvent en udmelding senere i aften.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
... jeg har også stadigvæk flere LP'er end CD'ere.
|
|
|
Det har jeg også;) små 100 cd'er og små 1000 lp'er __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| I øvrigt kan jeg afsløre at det går godt med at få snakket jeres forslag om en rigtig pladespiller mv. afdeling igennem, så forvent en udmelding senere i aften. |
|
|
Og i skal da ikke høre ét ondt ord fra undertegnede hvis I i samme hug vælger at føje en vinylafd. til k/s/b. Jeg vil tværtom sende god karma og positive tanker jeres vej som tak!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Zorglub skrev:
| I øvrigt kan jeg afsløre at det går godt med at få snakket jeres forslag om en rigtig pladespiller mv. afdeling igennem, så forvent en udmelding senere i aften. |
|
|
Og i skal da ikke høre ét ondt ord fra undertegnede hvis I i samme hug vælger at føje en vinylafd. til k/s/b. Jeg vil tværtom sende god karma og positive tanker jeres vej som tak!
|
|
|
Se dét er endnu et godt forslag __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver lige at høre KSB chefen ad...
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 415
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
hasselbaink skrev:
AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009. Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.
Hvilken PU benytter du?
|
|
|
Lige pt. kører jeg med en gammel Rega Elys, den grå. Den har nogle år på bagen men er ikke specielt slidt.
Jeg har også overvejet at bruge penge på en Ortofn Head Shell ala LH-2000 (alu) eller LH-8000 (Japansk Eg).
Der ud over har jeg en idé om at en MC pickup kunne gøre underværker?
Mvh. Henrik |
|
|
Ja, en MC pick up ville være det rigtige valg eller en MM med lav compliance. Det er en tung arm du har, så den passer til traditionelle MC'ere, evt. Denon 103 selvom jeg selv synes at Ortofons nye re PU'er er mere interessante. Vil du undgå at bruge step-up så køb en high output MC.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
HenrikW skrev:
hasselbaink skrev:
AS212 er en fin arm, bedre end RB250. Nogle siger at det er en billig måde at få en bedre arm end SME 3009. Dæmp headshell'en med silikone så skal det nok køre.
Hvilken PU benytter du?
|
|
|
Lige pt. kører jeg med en gammel Rega Elys, den grå. Den har nogle år på bagen men er ikke specielt slidt.
Jeg har også overvejet at bruge penge på en Ortofn Head Shell ala LH-2000 (alu) eller LH-8000 (Japansk Eg).
Der ud over har jeg en idé om at en MC pickup kunne gøre underværker?
Mvh. Henrik
|
|
|
Ja, en MC pick up ville være det rigtige valg eller en MM med lav compliance. Det er en tung arm du har, så den passer til traditionelle MC'ere, evt. Denon 103 selvom jeg selv synes at Ortofons nye re PU'er er mere interessante.
Vil du undgå at bruge step-up så køb en high output MC.
|
|
|
Havde faktisk overvejet en 103'er og så en lidt mere eksotisk headshell, kan kun blive pænere end den jeg har og bedre :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Og i skal da ikke høre ét ondt ord fra undertegnede hvis I i samme hug vælger at føje en vinylafd. til k/s/b. Jeg vil tværtom sende god karma og positive tanker jeres vej som tak!
|
|
|
Hvad så med et ondt øre?  Check KSB
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Top-$-Nice!
Takker ærbødigt mange gange. Nu ruller i jer virkelig ud synes jeg!
Håber ikke at det er dit øre Zorg??
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Håber ikke at det er dit øre Zorg??
|
|
|
Uha uha uha  ej, men nu da vi er ved det, så skal i da ikke snydes...  Og så må jeg vist hellere forlade jeres fine tråd inden der går helt ged i den! Er der flere forslag så smid dem i ris & ros forum, så er vi sikker på at vi ser dem
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
flyttet
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
hej glade plade gutter
jeg har netop fået fingrene i en fin gammel thorens 2001... mit kendskab til gamle thorens er begrænset så jeg har et spørgsmål.
Når jeg tager pladertallerken og rem af, og med hånden drejer på motor-metaldimsen, så kan jeg mærke de små kugle-lejer? modsat center-dimsen, den kører jævt og fint. Skal motor-dimsen smøres?
det er "dimsen" øverst til venstre jeg mener! (billedet her er fra en 3001)

//martin
|
|
|
Nu er jeg skrap! Kan du så få flyttet dit spørgsmål over i en nyoprettet tråd i det nye pladerspillerforum og f.eks. kalde det "Thorsens 2001". Ellers drunker alle de gode svar, du snart får, i denne umuligt lange tråd.  PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad nu hvis du isætter indertallerkenen og drivremmen og drejer "motor-metaldimsen" (pulley på engelsk) med hånden mens at remmen giver det naturlige træk? Kan du stadig mærke noget?
Hvis du vil give motoren olie skal den kun have en dråbe eller 2 - ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvad nu hvis du isætter indertallerkenen og drivremmen og drejer "motor-metaldimsen" (pulley på engelsk) med hånden mens at remmen giver det naturlige træk? Kan du stadig mærke noget?
Hvis du vil give motoren olie skal den kun have en dråbe eller 2 - ikke mere.
|
|
|
Det er næppe lejerne han kan mærke
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
krenzler skrev:
Hvad nu hvis du isætter indertallerkenen og drivremmen og drejer "motor-metaldimsen" (pulley på engelsk) med hånden mens at remmen giver det naturlige træk? Kan du stadig mærke noget?
Hvis du vil give motoren olie skal den kun have en dråbe eller 2 - ikke mere.
|
|
|
Det er næppe lejerne han kan mærke |
|
|
har fundet ud af af motoren har små hakker (24pol motor), så det er dem jeg kan mærke, og alt skulle være i orden. blev blot lidt bekymret da jeg mærkede modstanden/hakkerne i lejet.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk hvis du havde en DC (eller jævnstrøms) motor på, så ville den køre uden de små hakker - hvis vi opskalerer til et wauw - wauw (osv) for hver hak (=pole på motoren)
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogen der kender denne pladespillerkomBination: alphason arm hs100, pierre lurne roma med en kiseki blackheart pickup med litzetråde fra van den hull...? Har lige fået fat i en "Koetsu tiger Eye Platinum".(min kammerat har fået den med hjem fra det store udland til en fornuftig pris...Listepris 13000$ )  Er ved at spille den til. Den siger spar 2 til alt hvad jeg hidtil har hørt af pickupper...hilsen brutalis [img=http://img232.imageshack.us/img232/487/pierrelurnegramm ofon200ql5.th.gif"> __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |