| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, så kan du jo tygge lidt på anbefalingen på over 500K ohm til en mc stepup: http://www.avahifi.com/root/audio_basics/ab_pdf/ab1982.pdfDet er fra side 6 til 8 cirka, siden komme han iøvrigt til prærietricket "The Longhorn"   P.S. Hornet var parallel med pladetallerkenen, det er fotografen der er dårlig..........
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved godt at smag og behag er forskellig,men her går min grænse. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fæl - måske især fordi det l**tefarvede paislymøsntrede vinyl(prægetlæder??) matcher rega armens formsprog ligeså godt som pude med broderede trafikskilte pryder hattehylden på en Alfa Romeo
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh.. Come on guys - vær nu lidt åbne over for nye sanseindtryk!
Merrill Heirloom er indiskutabelt fed.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=krenzler] Ahh.. Come on guys - vær nu lidt åbne over for nye sanseindtryk!
NUL PUTTE-Det er og bliver et øjebæ ,altså AR -modellen __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep AR er en fejltalelse den anden er klassisk men hvad er
Rear view of the table. I recently installed a
phono interface box made by The Mod Squad. Shown with Cardas PBJ
cables. It turns out there was hum. Switched to an SME phono cable " It turns out there was hum." ???? babelfish oversættelse eller
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle (originale) AR modeller med deres hyggelige cigarkasse-look har en vis charme synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er straks en anden sag
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Det viser sig at der var brum." ????
"jep AR er en fejltalelse"
Vel ikke sådan generelt min kære ven??
Bye bye gentlemen - hav en god dag!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov! Du fortrød dit indlæg!
Bye bye...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har da ikke fortrudt noget ? - nej det er kun den "grimme" AR jeg ikke kan lide - den anden cigarkasse du henviser til er bestemt hyggelig !
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| jeg har da ikke fortrudt noget ? |
|
|
Det gik vist lidt stærkt for undertegnede.  Han havde heller ikke fået sin kop kaffe på det tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kunne faktiskt være interesant at høre. __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ahh.. Come on guys - vær nu lidt åbne over for nye sanseindtryk!
Merrill Heirloom er indiskutabelt fed.
|
|
|
Serdeles lekker spiller spør du meg. Herlig retro. Var forresen en interessant i Stereophile for litt siden. I samme nummer som Fremer testet Grand Prix.
|
| Til top |
|
| |
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et billede af noget der ligner en 14" træarm. Ser ud som om den er snittet i hånden "I snat it myself!". Virker umiddelbart meget primitivt også med de mange kuglelejekugler der fungerer som kontravægte. Bemærk også de røde stykker tape til fastgørelse af det udvendige kabel. Det må kunne gøres mere smart!
Man kan sige meget om desinget, men entusiast det er han da!
http://www.audiohagel.dk/index/details.php?image_id=293
Der er flere billeder på www.audiohagel.dk (under Frinds 2)
Hej Jan
Der er tale om et forsøg som jeg kan se du ud fra din beskrivelse ikke kan vurdere - armen er opbygget som en schrøder kopi - senere model på 870 mm har løst de problemer som din schrøderkopi ikke kan klare. Jeg har også siddet med samme kopimodel og kan da godt forstå hvad problemet er. Efter samtale Schrøder blev vi enige om at jeg havde løst problemet udvendigt som han gjorde indvendigt. Hvis du kikker nærmere på prototypen kunnde du evt. lære noget. Kuglelejerne har en helt anden funktion end at være kontravægt. Pas på med ikke at være for hurtig
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 15 Maj 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ole,
Jeg beklager hvis jeg på nogen måde har fornærmet dig eller dit projekt. Det var bestemt ikke meningen.
Men du må da indrømme at det ser lidt spøjst ud og du har helt ret - jeg kan på ingen måde vurdere eller værdsætte de problemer du skulle have løst. Derfor den lidt "hurtige" kommentar.
Det er desværre ikke muligt ud fra billederne, at se hvad det er, som er så anderledes. Kan du ikke løfte lidt af sløret for hvor du har løst problemer i Schröder princippet? Iøvrigt kan jeg oplyse, at min Schröder kopi kører glimrende - så jeg ved ikke hvad det er for et problem du mener ... men jeg ser frem til at få mere at vide. Man kan jo altid blive klogere.
Hvilken funktion har kuglelejerne ...beskrivelsen "en anden" hjælper os ikke rigtigt videre.
Jeg sr frem til at blive MEGET klogere! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |