Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 19:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Dejlig vta fra pete riggle, sjov løsning ,det virker lidt mærkeligt at den sidder løst i bøsningen som
er lavet af solidt bronze, men det kører godt og så er det nemt at justere i fuld fart.
Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:
Dejlig vta fra pete riggle, sjov løsning ,det virker lidt mærkeligt at den sidder løst i bøsningen som
er lavet af solidt bronze, men det kører godt og så er det nemt at justere i fuld fart.

Spændende! Den kiggede jeg på for godt et år siden, men kunne ikke rigtigt finde en fornuftig måde at få fat på den. Hvor har du købt den henne, og hvad har det kostet?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Jeg købte den på Ebay, den kan også købes på hans hjemmeside, jeg betalte 149+18$, og var heldig
at slippe 0kr i tolden, den blev sendt "as a gift" og var her efter ca 10dage.
Den er ret nem at montere, hullet til bøsningen har dog et lidt skævt mål 31.78mm til det brugte jeg et gammelt
justerebart træbor.
Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder det?

Jeg kan forstå at armen nu "bare står i hullet", og ikke er monteret fast som den plejer.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Hvordan lyder det?

Jeg kan forstå at armen nu "bare står i hullet", og ikke er monteret fast som den plejer.



Ja den står bare i hullet! jeg var lidt skeptisk da jeg monterede den, men da det hele var
på plads virkede det godt.
Jeg kan ikke rigtig sige noget om lyden da jeg næsten har skiftet hele mit set-up ud. på
6moons hjemmeside er de glade for riggle-vtaf, det var på grund af de fine ord den fik
der at jeg købte den, de synes prisen er latterlig lav i forhold til hvad man får.
Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Når man tænker lidt over det er vægten af armen, som til og med er koncentreret netop i omdrejningspunktet, jo også temmelig stor. Så jeg havde en forventning om at indvirkningen ikke ville være stor, og alligevel ville jeg lige spørge. Det glæder mig at det fungerer, især når det er en nem og billig løsning.

Fortsat god fornøjelse.



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Her er lidt om hvad der stod.

It's the same principle also used in the Pete Riggle Audio VTAF to decouple the tonearm from the arm board. Given the quality of sonics and music making ability I've heard from Terry's 301 plinth and Pete's VTAF design, there's something to the decoupling theory. It might be counterintuitive when you hear it in words, but you know it's right-on when you hear the music playing.
Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:
Jeg købte den på Ebay, den kan også købes på hans hjemmeside, jeg betalte 149+18$, og var heldig
at slippe 0kr i tolden, den blev sendt "as a gift" og var her efter ca 10dage.
Den er ret nem at montere, hullet til bøsningen har dog et lidt skævt mål 31.78mm til det brugte jeg et gammelt
justerebart træbor.

Det lyder da meget godt - det må jeg hellere lige forfølge

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da lige vise et billede af min pladespiller:

Det er en Rega Planar 5 med Rega Exact PU.

Riaa er en Clearaudio Basic. (Rigtig god til prisen)

For nyligt har jeg fået ny forstærker. Førhen måtte jeg gennem en A/D konverter for at høre plader (TacT Millenium), men nu kan jeg køre den direkte ind i forstærkeren analogt.
Det er helt sindssygt så godt det er blevet efter dette. Jeg hører så meget plade for tiden.!

Hvis jeg skulle have en ny pickup til min P5, hvad kunne I så anbefale?

 

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

fandt en onkyo 1057 pladespiller directe drive hvor støj og signal forhold er opgivet til 80 db (edit: DIN (B) - er det godt eler skidt ??

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Lige et billed af princippet om hvordan armen står i bronzebøsningen på Pete riggles vta.





Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden.

Jeg er langt om længe ved at tage mig sammen til at sende mit mellemhjul fra min gamle Mørch GS-6a til Svalander til regummiering.

Gummiet har det egentlig fint nok, men der er en ujævnhed i det, som er meget hørbar. Hver gang mellemhjulet tager en omgang, kommer der er lille 'dunk' i pladetallerkenen. Det er jo ikke sjovt.
Jeg ved ikke om jeg vil kunne slibe det af, men når nu Svalander er så billig (195 SKR) så er det næsten bedre.

Problemet er, at jeg ikke kan få mellemhjulet af! Der sidder en lille art spændskive på akselen, og den sidder godt fast. Jeg mangler sådan en tang der går udaf, når man klemmer, hvis I forstår. Men jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med det?

Der er et billede her, men det er ikke så skarpt:

 

Mvh Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hej i tråden.

Jeg er langt om længe ved at tage mig sammen til at sende mit mellemhjul fra min gamle Mørch GS-6a til Svalander til regummiering.

Gummiet har det egentlig fint nok, men der er en ujævnhed i det, som er meget hørbar. Hver gang mellemhjulet tager en omgang, kommer der er lille 'dunk' i pladetallerkenen. Det er jo ikke sjovt.
Jeg ved ikke om jeg vil kunne slibe det af, men når nu Svalander er så billig (195 SKR) så er det næsten bedre.

Problemet er, at jeg ikke kan få mellemhjulet af! Der sidder en lille art spændskive på akselen, og den sidder godt fast. Jeg mangler sådan en tang der går udaf, når man klemmer, hvis I forstår. Men jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med det?

Der er et billede her, men det er ikke så skarpt:

 

Mvh Præsten

Hej præst du går ned i byggemarkedet og spørger efter en låseringstang,,den går udaf når du klemmer og så tror jeg dit problem er løst...

hilsen brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej Brutalis.

En låseringstang, javel. Sådan en må jeg have fat i. Tak for hjælpen.

 

mvh Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:
Lige et billed af princippet om hvordan armen står i bronzebøsningen på Pete riggles vta.







Spændende løsning ham Pete der har fundet på. Justering, justering og justering: så er det hele med.

Hvilket minder mig om noget: jeg har lagt en (tyk) Platter Matter måtte på min Thorens 126 mk II og nu er armen ikke så vandret som med den originale måtte (men det lyder nu generelt bedre med Platter Matteren). Kan man hæve armbasen på sådan en original Thorens arm?

Jeg har kigget mig lidt omkring (på nettet) men er ikke blevet klogere.

mvh (med vintage hilsen)

Peter Q


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hej er der nogen er jer der har været ude for at man skal bytte om på litzetrådene, blå-rød-sort-hvid.. hvis head-amp er inverteret...f.eks er hasling head inverteret..jeg mener også der er et par stykker mere(men de skriver det ikke) det giver jo et helt andet lytteindtryk...

hilsen brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hej i tråden.

Jeg er langt om længe ved at tage mig sammen til at sende mit mellemhjul fra min gamle Mørch GS-6a til Svalander til regummiering.

Gummiet har det egentlig fint nok, men der er en ujævnhed i det, som er meget hørbar. Hver gang mellemhjulet tager en omgang, kommer der er lille 'dunk' i pladetallerkenen. Det er jo ikke sjovt.
Jeg ved ikke om jeg vil kunne slibe det af, men når nu Svalander er så billig (195 SKR) så er det næsten bedre.

Problemet er, at jeg ikke kan få mellemhjulet af! Der sidder en lille art spændskive på akselen, og den sidder godt fast. Jeg mangler sådan en tang der går udaf, når man klemmer, hvis I forstår. Men jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med det?

Der er et billede her, men det er ikke så skarpt:

 

Mvh Præsten

Havde det ikke været nemmere og bedre at henvende sig her http://www.moerch.dk/ og undgå problemerne.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hvis den der "løse" kobling af armen til basen er så god, hvorfor så ikke sætten den i en skumgummiprop - SÅ kommer der da afkobling!

Loopet fra nål via pickup op gennem armen via lejerne til basen og retur til værket op gennem center lejet og ud til pladetallerken/plade er lukket. Alle bevægelser der ikke skyldes rillemodulation vil blive aftastet som et lydsignal - dette gælder også slup i lejer, en pickup der ikke sidder fast, en blød plademåtte eller en arm der sidder løst i basen. Men om man så tolker dette fejlsignal som noget positivt, er en helt anden historie.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Præsten skrev:

bla bla bla (noget med pladespiller)

Havde det ikke været nemmere og bedre at henvende sig her http://www.moerch.dk/ og undgå problemerne.

Hej Bjørn.

Jo, det har jeg også prøvet, af to omgange, senest efter jeg har snakket med Svalander. Men jeg har desværre ikke fået noget svar fra Mørch. Men han har nok travlt med de nye, flotte arme, og det kan jeg sådan set godt forstå.

mvh

Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Synes der har været lidt stille herinde.

Men har nu fået endnu en plov til hytten. Er nu oppe på 5

Lidt pudsning og en ny PU. Så kører det igen.



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes