| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Dejlig vta fra pete riggle, sjov løsning ,det virker lidt mærkeligt at den sidder løst i bøsningen som er lavet af solidt bronze, men det kører godt og så er det nemt at justere i fuld fart.
|
|
|
Hvis man er til dén slags, og vil ha' maksimalt udbytte af tankegangen, vil jeg anbefale, at man også løsner alle skruer på højttalerenhederne. En halv omgang skulle kunne gøre det. Enhederne må bare ikke sidde helt fast! ;-) Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
| Hvis man er til dén slags, og vil ha' maksimalt udbytte af tankegangen, vil jeg anbefale, at man også løsner alle skruer på højttalerenhederne. En halv omgang skulle kunne gøre det. Enhederne må bare ikke sidde helt fast! ;-) |
|
|
Origin Live anbefaler faktisk at man ikke skruer deres arme helt fast, allerhøjest kun lige strammer til med fingrene. Mark Baker (manden bag) mener at det tager noget af dynamikken hvis armen er helt fastspændt.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Nilau skrev:
| Hvis man er til dén slags, og vil ha' maksimalt udbytte af tankegangen, vil jeg anbefale, at man også løsner alle skruer på højttalerenhederne. En halv omgang skulle kunne gøre det. Enhederne må bare ikke sidde helt fast! ;-) |
|
|
Origin Live anbefaler faktisk at man ikke skruer deres arme helt fast, allerhøjest kun lige strammer til med fingrene. Mark Baker (manden bag) mener at det tager noget af dynamikken hvis armen er helt fastspændt. |
|
|
Ja det er en sjov løsning, men på en eller anden måde virker det rigtigt. den hviler jo kun på bronzelejet men alligevel virker det meget robust f.eks kan jeg banke ret hårdt foran tonearmen uden den regere negativt. folk på denne site går meget op i dæmpning måske skulle de prøve denne løsning inden de fylder stuen op med bly og krydsfiner. jeg købte den fordi jeg så den på 6moon hvor de lovpriste den, jeg håber at der er andre herinde med rega-origin live tonearme der prøver den....den koster kun 149$.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
| jeg håber at der er andre herinde med rega-origin live tonearme der prøver den....den koster kun 149$. |
|
|
Jeg kan tilføje at bestilling på eBay (søg på VTAF) og betaling via PayPal går ganske smertefrit. Lægger man så selv 18$ oveni prisen til fragt, så er det hele klaret med det samme 
Jeg har selv bestilt en til min Origin Live arm, og får den forhåbentlig monteret i løbet af den næste uges tid.
|
| Til top |
|
| |
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligner et godt tiltag. Håber det får vind i sejlene  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Synes der har været lidt stille herinde.
Men har nu fået endnu en plov til hytten. Er nu oppe på 5 

Lidt pudsning og en ny PU. Så kører det igen.
|
|
|
En lille update på mine anstrengelser. Turtle Wax er fortrindelig til at pudse plinten op med. Har så bestilt en AT440 Mla PU i england (da jeg ikke kunne få den Shelter 201 med hjem jeg var blevet lovet). Og en Trigon Vanguard MkII er anskaffet second hand (3 mdr. gammel) Bliver interessant at høre den combo  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser godt ud - Turtle vax med eller uden farve ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| det ser godt ud - Turtle vax med eller uden farve ? |
|
|
Det var den lysegrønne udgave. Smøre lidt på. lad det sidde et par minutter og tør after med en blød klud der vendes efter behov.
Ps. Husk en lille støvsuger. Det kan støve lidt. Et billedet af afstrengelserne vil blive loaded op senere __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen den har jeg jo - ønske fantasi  __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ja eller hvad med hen... denne her! (nederst til højre OK?!!)
Admin: Kun lige til grænsen, ikke.
|
|
|
Jeg havde også købt den __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist én der har siddet og bladret det meste af denne tråd igennem.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
ehapa skrev:
| jeg h�ber at der er andre herinde med rega-origin live tonearme der pr�ver den....den koster kun 149$. |
|
|
Jeg kan tilf�je at bestilling p� eBay (s�g p� VTAF) og betaling via PayPal g�r ganske smertefrit. L�gger man s� selv 18$ oveni prisen til fragt, s� er det hele klaret med det samme 
Jeg har selv bestilt en til min Origin Live arm, og f�r den forh�bentlig monteret i l�bet af den n�ste uges tid. |
|
|
Jeg glæder mig til at høre din mening, hvilken origin live tonearm har du?.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Jammen den har jeg jo - ønske fantasi 
|
|
|
Hvad har vi dog begået af uhyrligheder for at blive udsat for den øjebæ
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Hvad har vi dog begået af uhyrligheder for at blive udsat for den øjebæ |
|
|
   he he - ja det er utroligt at man kan kaste så mange penge efter et resultat der er så grimt __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men se lige den pladetallerken! Den synes jeg altså er flot. Alt i alt er den virkelig afskyelig, jeg skulle foretrække den der frem for alle dem af acryl __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Wymax skrev:
| Jeg har selv bestilt en til min Origin Live arm, og f�r den forh�bentlig monteret i l�bet af den n�ste uges tid. |
|
|
Jeg glæder mig til at høre din mening, hvilken origin live tonearm har du?. |
|
|
Conqueror MK3.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
ehapa skrev:
Wymax skrev:
| Jeg har selv bestilt en til min Origin Live arm, og f�r den forh�bentlig monteret i l�bet af den n�ste uges tid. |
|
|
|
|
Conqueror MK3.
|
|
|
Hvorfor endnu en VTA justering på Conqueror mk.3? den er vel født med en (VTA justering).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Wymax skrev:
ehapa skrev:
Wymax skrev:
|
|
|
|
Conqueror MK3. |
|
|
Hvorfor endnu en VTA justering på Conqueror mk.3? den er vel født med en (VTA justering). |
|
|
Denne VTAF giver mulighed for VTA-justering on-the-fly hvor OL's kræver at man løsner armen først. Har man først fundet den rigtige indstilling er det selvfølgelig fint nok (hvis ikke man gerne vil justere pr. plade), men vil man senere justere VTA, og hullet måske ikke er helt tight rundt om armbasen, så er man næsten også nødt til at aligne pickup'en igen. Det er også nemmere at hive armen af - det gør man bare og plumber den senere tilbage på plads, uden at skulle afmontere noget.
Desuden har mange rapporteret om forbedringer ved anvendelsen af en VTAF, alene pga. den måde det hele er konstrueret på, og man må sige at det lever op til Mark Baker's ideologi om ikke at spænde armen alt for meget fast 
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
....... at det lever op til Mark Baker's ideologi om ikke at spænde armen alt for meget fast  |
|
|
Undskyld men er kæden ikke hoppet af? Hvis alt skal være "løst" hvorfor så ikke bare bruge en klat silikone til at montere pickuppen. Armens lejer kunne så passende være elastikker og man finder bare en stor gummibøsning til lejet i pladespilleren. Det her går simpelhen over min forstand.
En arm skal side FAST så energien kan transporteres væk fra armen og ned til plinten som "sinker" energien og omdanner den til varme. Sidder den løst, vil arme reflektere energien og sende den tilbage til pickuppen, hvor den forsinket vil skabe et lydmæssigt bidrag. Desuden vil atl "løst" nødvendigvis skabe et fejlsignal, da pickuppen ikke ved om det er rillemodulation eller om bevægelserne komme fra andre kilder i/på selve pladespilleren.
Noget helt andet er det så, om man synes dette "ekko" giver et lydmæssigt bidrag der kan bruges til noget. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |