| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lidt for meget renseribøjle over den for min smag, men ellers tak for tippet!
Skal det være elegant skal det være mørch - hvorfor er mørch ikke på MOMA istedet for alt det B&O bras ... nå det er en anden historie
Skal det være en schick med messingdetaljer så må man have fat i en garrard 301 i den knap så sjældne hvide udgave og så få den lakeret blank sort - ditto pladetalerken uden strobo
Jeg ville have det skidt med at male min hammerlak 301'er den står jo near mint - men der er ganske rigtig nogle designmæssige begrænsninger med hammelak og andet - det går ikke at sætte den sammen med "Posh"-agtige arme og plinthe - på den anden side rendyrker man det industrille udtryk kommer den mere til at ligne en rugbrødsrøremaksine end en fin pladespiller - ak alle de valg
Finanskrisen komme dog til hjælp - jeg behøver ikke bekymre mig om en ny arm til 5-10000 da jeg ikke har råd - og når/hvis jeg så får råd er der nok en der har brændt fingrene på en og gerne vil slippe den billigt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min drømmepladespiller steg lige betragteligt i pris ....
TW Acoustics barsler med en ny topmodel her i løbet af foråret - velkommen til 65 kg Raven Black Night. Internt gemmer der sig 3 stk. DC motorer som drives af barttidrevet strømforsyning. Pladetallerken på 25 kg og VTA justering i armbaserne.
Forventet pris omkring de 30.000 Euro! (i Tyskland) ... dog excl. Breuer armen og Van den Hul pickuppen som ses på billedet.

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lidt kunstigt at det går den vej, når man bliver populær. alle andre steder i industrien er det modsat. 30k euro er immervæk ca 225.000 DKK (3500 kr/kg) + arm eller arme og pick-up. Janils du må have gang i din bekendt til den kobber tallerken.
Men flot ser den ud 
|
| Til top |
|
| |
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raven One og Raven AC fortsætter uændret.
Og "kravet" om en ny topmodel kommer faktisk fra en del distributører af TW Acustic. Der er kunder som ikke forstår at Raven AC, selv fuldt udstyret med tre motorer, koster under halvdelen af Walker, en fjerdedel af Continuum osv. Så ønsket om en cost-no-object model, er kunde-bestemt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Min drømmepladespiller steg lige betragteligt i pris ....
TW Acoustics barsler med en ny topmodel her i løbet af foråret - velkommen til 65 kg Raven Black Night. Internt gemmer der sig 3 stk. DC motorer som drives af barttidrevet strømforsyning. Pladetallerken på 25 kg og VTA justering i armbaserne.
Forventet pris omkring de 30.000 Euro! (i Tyskland) ... dog excl. Breuer armen og Van den Hul pickuppen som ses på billedet.

|
|
|
Er der ikke noget med at du har fået en kobber tallerken hjem på prøve...?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Er der ikke noget med at du har fået en kobber tallerken hjem på prøve...? 
|
|
|
Nej den er ikke kommet endnu! Tålmodighed er en dyd. Men den er en hel del mindre end den på billedet! 
Desuden tror jeg nu nok der er en hel del mere end "bare" en stor flot kobbertallerken på den der Raven Black Night! Alene navnet får næsten en til at tænke på Batman. Prisen er jo lidt af en udfordring, men mit rack kan sagtens bære vægten. __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b: min salig moders Beogram 1202 (faktisk hedder den 2000 fordi der er det fede låg m. integreret hængsel på)
er den smukkeste pladespiller nogensinde! Derfor er den på Moma!
Min Thorens TD350 spiller da ca. 26 gange bedre, men designet kommer ikke engang på det kirgisiske
designmuseum, that´s for sure!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Raskolnikov skrev:
Er der ikke noget med at du har fået en kobber tallerken hjem på prøve...? 
|
|
|
Nej den er ikke kommet endnu! Tålmodighed er en dyd. Men den er en hel del mindre end den på billedet! 
Desuden tror jeg nu nok der er en hel del mere end "bare" en stor flot kobbertallerken på den der Raven Black Night! Alene navnet får næsten en til at tænke på Batman. Prisen er jo lidt af en udfordring, men mit rack kan sagtens bære vægten. |
|
|
Keep us updated! Kan godt lide at din største overvejelse er om dit rack kan bære det  Men enig den lyder som en super skurk fra Batman. Hvorfor 3 motorer?  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydelig pidestal spille 
Ga vide hvordan denne kobber klump opfører sig ved forskellige temperaturer, skal nok pudses lidt af og til - mon ik Brasso kan klare det.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Entusiaster
Jeg har netop købt en Formula IV tonearm. Det er jo som bekendt en unipivot, og en fed arm synes jeg. Jeg har naturligvis
været på Vinylegine og finde en templet. Der stod jeg skulle bore et hul på 20 mm. Men på min arm er der to gummi ringe,
og de kan ikke rigtig være der i hullet. Et andet sted på vinylengine står der at jeg skal borer et hul på 25 mm. Men på de
billeder jeg kan se derinde, bliver, i hvert fald den ene gummiring ikke brugt - Så spørgsmålet er. Hvad er smartest så? Med
gummiringe og så 25, eller uden og så 20 mm? Andre kommentarer om armen modtages gerne, og forslag til pick-up __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Prisen er jo lidt af en udfordring, men mit rack kan sagtens bære vægten. |
|
|
Spørgsmålet er netop om også kontoen kan bære vægten Hvis den kan det, så finder man såmænd også et sted at stille den fornuftigt.
Men prisen gør at den er netop det du betegner den som - en drømmeafspiller (din bankmand har nok nærmere mareridt over det ).
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "Pladespiller entusiaster"!
Jeg blev meget overrasket over at se, at min side fortsat er aktiv og meget levende - og det med rette - det er jo det bedste medie .
Jeg har ikke selv været så aktiv på Hifi 4 all i en periode. Inden for Hifi er jeg kommet med på "Squeesebox moden" - hvilket er ret sjovt, men slet ikke på niveau med LP pladerne.
Hvad synes I forskellen ligger i - digitalt i forhold til analogt?????????
Min pladespiller består i dag af:
SOTA safire,
Mørch dp6 gold - i balanceret drift,
Benz Ruby (blandt mange flere),
Clearaudio syncro strømrenser,
Aqvox balanceret riia,
Madrigal cz gel kabler,
En rigtig vellydende kombination.
Jeg ville gerne sætte et billede ind, men kan ikke huske hvordan man gør. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Hej Entusiaster
Jeg har netop købt en Formula IV tonearm. Det er jo som bekendt en unipivot, og en fed arm synes jeg. Jeg har naturligvis været på Vinylegine og finde en templet. Der stod jeg skulle bore et hul på 20 mm. Men på min arm er der to gummi ringe, og de kan ikke rigtig være der i hullet. Et andet sted på vinylengine står der at jeg skal borer et hul på 25 mm. Men på de billeder jeg kan se derinde, bliver, i hvert fald den ene gummiring ikke brugt - Så spørgsmålet er. Hvad er smartest så? Med gummiringe og så 25, eller uden og så 20 mm? Andre kommentarer om armen modtages gerne, og forslag til pick-up |
|
|
Hej Louis,
Har selv haft en formula 4 dengang i 70'erne da den kom frem. Jeg husket udmærket de 2 gummiringe. Mener ikke en arm skal afkoblet fra chassiet - tvært imod skal den sidde FAST. Hvis jeg var dig ville jeg gemme de der gummiringe væk og evt. finde en metalspændeskive til at sætte mellem bolt og underside.
Formula 4 er lavet dengang da der gik mode i lave nåletryk og de meste blødt ophængte pickupper = høj compliance. Dagens pickupper passer ikke i en Formula 4. Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er måske en ny Shure. Selv Ortofons nyeste 2M serie er alt for hård kost til den arm. Dengant i 70erne og 80erne kørte jeg med en Stanton 681EEE og senere en 881. Tror dog ikke de kan fås mere.
God fornøjelse! __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der kan forklare mig hvad en unipivot arm er ? Hvordan er den anderledes end f.eks. en Rega arm?
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unipivot = enkelt omdrejningspunkt. En af de meste kendte er jo nok Mørch UP4, men der findes efterhånden en del. Stax lavede nogle i gamle dage. Ellers er der Graham og Immedia samt Hadcock.
Principet er enkelt. En hård spids der hviler i en skål. Nogle steder skålen i rubin eller diamant. Ofte er der tilført silikondæmpning så det hele ikke står og vipper ukontolleret.
Her et billede, der fint viser princippet:
__________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Og hvad skulle fordelene være?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordele? Tja, det er nemt og simpelt. Ingen lejer der rasler og ingen problemer med tolerancer og pasninger. Lejefriktionen er absolut minimal. Til gengæld er de fleste unipivot så lidt "løse" i det. De kan jo vippe på alle leder. Oftest har man stor masse under omdrejningspunkter for at stablisere det hele. Flere har også horisontale udliggere, der gør dem mere immune over for sideværts påvirkninger.
Jeg har oplevet flere af de billigere unipivot og det var ikke lige mig. Har dog endnu til gode at "føle" en Graham eller Immedia.
OBS! Billedet ovenfor er en Septum arm fra franske Audiomeca. __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK tak for den forklaring. Har du prøvet en NAS? De er vidst også unipivot?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanton 681 EEE S kan stadig fås, og nu endda i en special version.
http://www.kabusa.com/frameset.htm?/
Jeg synes dog det er spændende at den kan køre i en Formula IV arm. Den er temmelig stiv i ophænget, i hvert fald dem jeg har, men de lyder godt på deres måde. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
OK tak for den forklaring. Har du prøvet en NAS? De er vidst også unipivot?  |
|
|
Den eneste NAS jeg har, står og larmer med 2 x 1TB harddiske, der indeholder alle mine CD'er. Men det falder vel lidt uden for rammerne for denne tråd. 
Hvis du mener Nottingham Analogue Systems, så er de arme jeg har set fra dem ikke unipivot. Men måske andre ved bedre? __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |