| Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
de forhandler en rigtig god olie ved Svalander i sverige, jeg skal have købt noget dæmpe-silikoneolie derovre fra, så vi kan lige gå sammen, mht. hvordan lejet renses, se her:  det er taget fra instruktions manualen fra vinylenginge link herjeg håber ikke Olien er størknet, men bare at den mangler ny...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Santa, jeg ved godt hvor olien skal i, jeg ville bare gerne have renset lejet først. Men der er jeg lidt fortabt. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
 og sprøjt det ud med trykluft eller sug og spyt ud  
and then you are good to go 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
WD-40 smager helt bestemt ikke ret godt! Så hellere trykluft. 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En glad mand her
Har haft en pause fra min Garrard 301 fordi jeg lige skulle smøre lidt og sfordi jeg i særdeleshed skulle skifte det game SME kabel med den gammel dags stik fatning i bunden af armen ud med et nyt bundtstykker med RCA stik.
I pausen har jeg spillet på Technincs sl 1100 med en glimrende original Technincs arm og det har været fint
Nu er jeg tilbage på Garrard - benyttede også lejligheden til at slibe plinthen færdig og skrure lidt på det hele -
Der er altså en del mere spille glæde i en Garrard 301 - jeg sidder med et sagligt smil på og nyder musikken på en måde der har været sat lidt på pause da Technicsen huserede -
Jeg er bange for at jeg er bidt af et galt mellemhjul og at det måske hænger sammen med at min første rigtige pladespiller var en lenco l75 (en gang i midt halvfjerdserne) og den dynamik eller spilleglæde eller hvad pokke det er den bare er rigtig i mine øre
Desværre tør jeg ikke spille på min Lux l58A før den har været til service - jeg tror der er brændt et komponent af et sted i tonekontrollen - i en periode har jeg spille med en Pioneer SX 980 - en smuk receiver med gode watt og fin lyd, men jeg savnede at komme til at bruge mine Quad 510ere - men så var genbrugsstationen god ved mig så nu bruger jeg en lux C120 pre (som har en helt anden og bedre lyd end pre delen i L120) og QUaderne er spændt for
Jeg har rodet lidt med forskellige setups med riaa og trafoer - mine beyer dynamics er pragtfulde men det lille mahogni kabinett er slet ikke skærmet ordentligt så den er helt vil brum følsom.
Der er en del spilleglæde og liv i bellarien som jeg synes klare det bedre end C120erens riaa som er fin men indbyggede trafoer - og nu er jeg endt med et lidt primitivt setup - nemlig to af de smp ortofon t5 (i sony udgave) som sidder i måsen på bellarien - det sammen med denon 103 (som jeg har fået en ny af (bytte med et sæt CX100 b&O ht fra pladsen) - nå jeg men altså - det lyder bare rigtig godt og der er stort set intet støj og slet ingen brum fra de små fiduser - havde da aldrig troet at de var et match til 103eren med det er de
det bliver vist lang - god skærtorsdag og husk at lytte til en masse dejlig musik i påsken
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en ny brugt pladespiller. Det er en Denon DP 47f. Den er fuldautomatisk og med en Pioneer 6MC pick up som jeg ikke kender noget til men den spiller godt. Det er en moving coil pick up med high output.
Derudover fungerer teknikken i pladespilleren super, det er simpelt hen en fornøjelse og sætte en plade på og bare trykke på start og så se det hele virke perfekt. Det er noget af en fremgang fra den REGA jeg havde kortvarigt og fra min gamle Sony, som nu er pensioneret. Hvorfor laver Denon ikke sådanne modeller mere, der må være mange som mig der gerne ville give en god pris for en sådan maskine fra ny. Og det er svært at købe, Thorens har nogle med automatik og Denon har kun en enkelt helt billig model, men det er svært at finde nogle med en klasse som denne.
Ikke mindre væsentligt er at den lyder fremragende. Den spiller mere "musikalsk" end andre pladespillere jeg har haft så det er slet ikke så ringe. Jeg tror jeg vil til at høre mere vinyl, så den kan blive en stor konkurrent til min CD spiller. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
en Pioneer pn6mc kan erhveres for ca.450.-til 650.- på nettet.(replica)
En org. pn5mc koster lidt mere,ca.1000.-
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... r-l-b du er ikke den eneste der har brug Påsken til noget fornuftigt.
Min pladespiller blev skilt ad. Egeplinten var efterhånden blevet noget mørk. Den blev slebet af og fik lidt hvidbejse og en gang mat lak (flere lag).
Næste større opgave var at male pladetallerkenen matsort. Først afrensning og derefter grunding og til sidst 3 lag sort mat lak. Det tager sin tid og er h....... svært! Resultatet ser dog rimelig pænt ud.

Nu står den på Black Diamond Racing cones og Jumbo feet, men om det bliver en permanent løsning vil tiden vise. Pladestrammeren er af samme fabrikat. 2 ekstra armbaser er på vej, så der kan monteres 2 arme mere. __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man egentligt selv afballancere en pladetalleken ? jeg kan se at lenco borerede huller i kanten på deres - et autodæk værksted sætter så blyklodser på følgen - men hvordan gør almindelige dødlige og kan en gang spraypmaling af en pladetallerken ødelægge ballancen eller er det så lidt i forhold til tallerkenens masse at det ikke betyder noget ? Flot pladespiller janils  og lækker arm som er en ??
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentlig meget enkelt.
Sørg for at tallerkenen kan dreje frit, ingen rem eller mellemhjul der har kontakt.
Stil den på højkant. HUSK at sikre dig at tallerkenen ikke falder af, gør det for eksempel ikke med en REGA. 
Hvis den ellers er i orden i centerlejet, vil den tunge side vende nedáf efter et øjeblik. Ved at tilføje vægt modsat eller fjerne på det tunge sted kan du udbalancere den til den kan stå vilkårligt, uden at begynde at dreje af sig selv. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot arbejde Jan, spiller den så bedre nu? Ligesom bilen gør når den er smurt, vasket og støvsuget.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min pladetallerken drejer bestemt ikke af sig selv! .. og jeg nægter at sætte 60 kg på højkant. 
Men den er ikke afbalanceret. Personligt mener jeg det er noget der kræves, hvis vi kører med 1.000 vis af omdrejninger pr. min - f.eks. et bilhjul. Men ikke en pladespiller der blot kører 33,3 eller 45. Her mener jeg sagtens man kan klare sig med langt snævrere tolerancer - det er jo ikke atomfysik der her! En gang maling kan bestemt ikke gøre noget ved en 20 kg pladetallerken.
Armen er en Triplanar MKVIIi og pickuppen en Transfiguration Orpheus. Herudover venter min DV507 mkII på at blive monteret.
Tja Sund. Jeg mener de der Black Diamond Racing fødder gør det hele lidt mere kontant og "hurtigt". Men der mangler så lidt den ro i lydbilledet samt den fylde og varme jeg har med mine Feet of Silence. De sidste kommer nok på igen. Resten tror jeg nu ikke man kan høre - det er rent finish. __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
flot er den - den triplanar - mine fødder under garrarden er sådan nogle regulerbare ben fra et byggemarked med nylon forstærkning på "trædefladen" ca 25 mm diam på 10 mm bolte
D e gør det de skal som jeg nu kan høre det - men så er plinten jo også en sag på +40 kg så der er nok ikke meget fidus i at prøve at sætte den på noget fjedrende.
Kan en DV arm overhovedet hamle op med en triplanar ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tippet sund omkring lodret afballancering
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Kan en DV arm overhovedet hamle op med en triplanar ?
|
|
|
Ca. 60 kg. på de fjedrende FOS går OK. Men der skal 6 stk. til!
DV507 er en meget anderledes arm i forhold til Triplanar - både hvad design og lyd angår. Prismæssig ligger de dog på samme niveau. Specielt bunden bunden på DV507 har nogle kvaliteter, som man ikke finder mange andre steder. Totalt set er den mere "musik" end "hifi" - hvis man kan sige det sådan. Desuden har den jo de udskiftelige huse, som gør den langt mere fleksibel. Se en nærmere forklaring i seneste nummer af HF.

__________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fona (2000) er begyndt at sælge vinyl herhjemme igen. Og i USA overvejer Best Buy det samme.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golfdane's gamle rillefræser:
STD 305M:
Husker den dag jeg troppede op i Audio Art med mine surt sammensparede SU kroner. Tror året var 1983, og værket kostede vistnok 3500,-
Den var dælme tung at slæbe rundt med, i den offentlige trafik.....
Der gik godt en måned inden jeg fik råd til at købe en arm dertil (en SME 3009 SII Imp.).
Siden har den fået en SME SIII og en MC20 MkII (som nærmer sig pensionsalderen). Ikke verdens bedste match, men den sporer nu engang alt
hvad jeg har.
Har lige købt Thorhauge måtte og strammer. En ganske god forbedring i forhold til Platter Matter (dynamik).
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
denne er da ret vild ved ikke om den har været postet før  |
| 4724 Koma Specifications |
| Drive System: |
DC motor Belt Drive |
| Platter: |
Two 15mm thick pure aluminum platters rotate opposite direction each other by a single drive belt. |
| Bearing: |
Magnetic Float System |
| Speed Range: |
Variable from 33rpm to 45rpm (with a continuously variable potentiometer) |
| Base Board: |
20mm thick pure aluminum |
| Horizontal Adjustment: |
Three-point support (with two height adjustable stainless steel bolts) |
| Size: |
400w x 200H x 350D mm |
| Power Supply: |
Separate PSU (comes with KOMA) |
| 4726 Tsurube Specifications |
| Type: |
Mass Separation System |
| Stylus Pressure Impressing: |
Weight Shifting on the sub-arm |
| Mechanical Subsonic Filter: |
Micro brush ahead of the headshell follows a record's warp. |
| Output Terminal: |
RCA jack |
| Other features: |
Adjustable arm base, weight type inside force canceller, arm lift |
|
Model 4723 MC Bee MC Phono Cartridge
| Specifications |
| Output Voltage: |
0.3mV (1KHz, 5cm/sec. |
| Internal Impedance: |
5ohm |
| Channel Separation: |
25dB or more (1KHz) |
| Channel Balance: |
below 1.0dB |
| Frequency Response: |
20~20,000Hz |
| Compliance: |
12x10-6cm/dyn |
| Stylus Pressure: |
1.8~2.2g |
| Cantilever: |
hard aluminium pipe |
| Stylus: |
Special Elliptical Diamond |
|

|
|| 47 Special Models || SHIGARAKI Series || Analog || Cable || Speaker ||
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den arm ser mig godt nok noget kompliceret ud. Den får jo dynavecoteren til at se enkel ud.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ovenstående minder om Storm P´s mekaniske tegninger "hvordan man rister et stykke brød".
Det er dog let at adskille de to driv-mekanismer, alm madpakke elastik fra motor til "mellemhjul", organge elastik fra mellemhjul til den dobbelte "bremseskive".
Læg mærke til den avancerede "fod" på billedet nederst-højre, solidt fastgjort med en møtrik 
|
| Til top |
|
| |