| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
r-l-b skrev:
denne Stanley er godt nok stadig en af de flotteste DIY Lenco

|
|
|
nu er det her jo også en af de virkeligt svære DIY opgaver... og pladespilleren er virkeligt imponerende. det er sandwich med skiffer og stål, jeg mener også at toppladen er en kopi af den originale, han lavede en form og støbte den for at kunne lave hullerne den korrekte størrelse og overfladen pæn...
|
|
|
Det var først efter denne Ian begyndte med slate/skiffer - denne er lave med x-finer i lag med pynte chrome lister - ikke at det gør den mindre flot __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, jeg kan se du har spurgt Ian på lencoheaven, så det må jeg vel tro på... den er sku flot...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes det her er Dual 1019

|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
madsen skrev:
|
Har fået fat i en Dual 1019, er der nogen der har erfaringer med den, der sidder en Shure M 75 ME PU monteret, den fungerer fint, har downloadet manual og servicebog fra Vinylengine.
Ka ikke finde ud af at oploade billede
VH. Madsen
|
|
|
Du kan uploade billede meget let med denne her guide :)
Jeg tror jeg har en 1019 på loftet hvis du mangler reservedele. Jeg mener ikke den virker, men må hellere lige teste den igen.
|
|
|
Tak skal du ha, den skal lige smøres og checkes, så må vi se om der er nogle slidte dele der skal skiftes, nu er der billede
VH Madsen
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Dual 1019 er en meget fin spille. Men plinthen er lavet af cigarkassetynd spånplade, en afstivning og dæmpning er et must. Duals motor er faktisk på højde med Pabst, bundlejet skal smøres med syrefri olie. Hvis motoren rumler lidt kan man vende den beryllium-kobber plade som akslen hviler på om, det er en større operation da pladen er nittet på, men det lønner sig. Mellemhjulet kan sendes til Svalander til regummiering, hvis det er nødvendigt (40 år gammel min.), min 1219 fejler intet. "kukursmekanismen" (automatik) skal selvfølgeligt kigges efter renses og smøres, så kører det upåklageligt igen. Det er ikke det mest rummelfri værk, men gangkonstansen er fin og motoren trækker rigtigt godt (samme motor1019-1229). Armen er meget bedre end man skulle tro og i hvert fald MEGET bedre end Lenco og de første Thorens. En Shure pickup med Jico SAS nål vil yde en hver større Dual retfærdighed og belønne med STORT udbytte.

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Hej! Dual 1019 er en meget fin spille. Men plinthen er lavet af cigarkassetynd spånplade, en afstivning og dæmpning er et must. Duals motor er faktisk på højde med Pabst, bundlejet skal smøres med syrefri olie. Hvis motoren rumler lidt kan man vende den beryllium-kobber plade som akslen hviler på om, det er en større operation da pladen er nittet på, men det lønner sig. Mellemhjulet kan sendes til Svalander til regummiering, hvis det er nødvendigt (40 år gammel min.), min 1219 fejler intet. "kukursmekanismen" (automatik) skal selvfølgeligt kigges efter renses og smøres, så kører det upåklageligt igen. Det er ikke det mest rummelfri værk, men gangkonstansen er fin og motoren trækker rigtigt godt (samme motor1019-1229). Armen er meget bedre end man skulle tro og i hvert fald MEGET bedre end Lenco og de første Thorens. En Shure pickup med Jico SAS nål vil yde en hver større Dual retfærdighed og belønne med STORT udbytte.
< ="text/"> |
|
|
Hej, Jeg har faktisk også en 1219 hvis du mangler reservedele, min var det svær så ødelahgt da jeg fik den at jeg har fjernet alt elektronik, jeg har da stadig nogle af delene __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
< ="text/"> |
|
|
Ok tak for dine erfaringer med 1019, jeg har nu spillet lidt på den, lyder rigtig godt efter lidt justering, lidt speciel måde PU huset er lavet, havde huset a for at rense kontaktfladerne, den kører fint m. M75 ME PUen på 1½ gram, udover smøring skal den foreløbig køre "umodificeret", den virker meget robust lavet
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige vise en Lenco 75 jeg byggede 2006 - 2007, den er Micro Seiko Kompitabel

|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow den er flot madsen. Jeg husker at have set den før. Hvordan synes du at den spiller?
Er det armboardet der er Micro Seiki?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Wow den er flot madsen. Jeg husker at have set den før. Hvordan synes du at den spiller?
Er det armboardet der er Micro Seiki?
Mvh.
|
|
|
Ja det er originalt armboard fra en DDX 1000 (alu) og RP lavede en rustfri 30 mm aksel til mig som er gjort fast i mdf pladen med samme centerafstand som Microen, jeg har en DDX 1500 med en del tilbehør som jo så kan bruges på begge "maskiner" ja du har set den før under DYE, (men nogle dårlige billeder) den spiller utroligt godt med Rega armen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
| den spiller utroligt godt med Rega armen |
|
|
Det kan jeg forestille mig. Meget flot finish. Er plinten MDF & krydsfiner (CLD) eller? Hvad vejer den?
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
madsen skrev:
| den spiller utroligt godt med Rega armen |
|
|
Det kan jeg forestille mig. Meget flot finish. Er plinten MDF & krydsfiner (CLD) eller? Hvad vejer den?
|
|
|
Det er 3 stk 30mm Mdf plader limet sammen med en sej "udendørs" lim fra Biltema, står på 3 fødder fra en Denon CD 1520 vægten ca 16 kg, værket er skruet på med de originale gummimellemlæg, armen er fri af stålværket, hvilket er gavnlig for den gode lyd
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
< ="text/"> |
|
|
Hej, Jeg har justeret og smurt lejet som er montereret på pladetallerkenen og akslen på basen, altså "omvendt" mellemhjuletds leje savnede også lidt smørelse, jeg checkede ber.kobberpladen den så fin ud, også mellemhjulet var ok cirkulært og helt uden tegn på mørhed, ret fantastisk, den er købt i 1962 ifølge tidl. ejer, og står nu og spiller som en drøm efter justering af div parametre, iøvrigt er armen meget kort 186- 187 mm ( vel ca. 7½ " ) fra spindel til omd. punkt,men meget robust lavet, , nu går jeg og venter på en Shure V 15 dog med defekt nål men den skulle være et sted i gemmerne. Ja en del blygummi vil sikkert ha en gavnlig virkning, har du prøvet den uden det "flydende" værk" det er jo in med fast tungt værk i øjeblikket. Den spiller foriøvrigt med en DUAL TVV 47 extern riaa jeg havde liggende med DIN ind - out ren nostalgi
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en dejlig - og laaang tråd! Der er så mange flotte spiller og jeg har ikke orket at se dem alle  Jeg havde en Pioneer PL 71 hjemme, og fik lyst til selv at eje en DD'er fra min ungdom. Så gik jeg på udkuk efter div. Marantz, Pioneer mfl. fra de fede 70'ere. En dag dukkede der en PL 530 op på de gule til 500 kr, den blev fluks ringet på og hentet hjem. Jeg ville nok allerhelst have haft PL 570, men 530 er nu også ganske flot. De har armautomatik med seperat motor, lige sagen til et high WAF-anlæg. Den havde helt sikkert haft et hårdt liv, nogen må have siddet på armen, basen der er af plast var knækket og kontravægtens montering var bøjet så den hang ynkeligt.  Den var snavser og røget på, men kørte da rundt. Jeg splittede fætteren ad, forbløffende fine armlejer og et virvar af kabeltræk til automatikken. Sjovt nok har den flydende subchassis, en kraftig stålplade der bærer det hele, ophængt i pladefjedre. Det har jeg ikke set før  . Men efter to dages rep og rens, tro mig det er ikke let at lime i plast, så kunne den monteres med pick up og sættes til:  Jeg var forbløffet fra første dyp i rillen. Jeg havde nok forventet at den spillede godt(nok), men det viser sig at den formidler helt fænomenalt. Ikke at den kan måle sig med de monstermaskiner der er her på tråden, men det er bare som om det hele er "rigtigt". Så jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet og så er det lidt sjovt at have automatik.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot maskine du har fået renoveret der, spiller selv lystigt på en Dual 1019 fra 60erne, utroligt hvad de gamle analoge grejer kan formidle, velkommen i klubben
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har engang i mine meget unge dage set et eksemplar af denne Transcriptor Transcriber. Det er den eneste pladespiller som jeg har hørt om, som flytter pladetallerkenen i stedet for tonearmen. http://www.youtube.com/watch?v=IQ_r0Vk9Ct8&NR=1Sandsynligvis dukker der snart et eksemplar op på Humlebæk genbrugsstation, som bliver samlet op af vi ved hvem.................... Anyway, de må have røget meget sjov tobak dengang, for det er da lidt langt ude.
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er spilleme helt galt  Bare fordi man kan?
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idéen er sådan set meget fin - den der Transriptor, men probemet er at armen er for kort, hvilket betyder at den er alt for følsom over for bulede plader, og så kræver den vist også en ret højcompilatp pickup.
PS: Fandme en smuk pioneer, er misundelig....
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Jeg har engang i mine meget unge dage set et eksemplar af denne Transcriptor Transcriber. Det er den eneste pladespiller som jeg har hørt om, som flytter pladetallerkenen i stedet for tonearmen.
http://www.youtube.com/watch?v=IQ_r0Vk9Ct8&NR=1
Sandsynligvis dukker der snart et eksemplar op på Humlebæk genbrugsstation, som bliver samlet op af vi ved hvem....................
Anyway, de må have røget meget sjov tobak dengang, for det er da lidt langt ude.
|
|
|
jeg spekulerede på, kunne dette design hjælpe på afspilningen af plader som er dårligt centreret? eller skal man over i nakamichi dragon CT eller en TX1000? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk kan jeg godt forestille mig, at den måde pladespilleren finde ud af hvor henne på pladen pickuppen er nået vil være en mindre katastrofe i forhold til dårligt centrerede plader.
|
| Til top |
|
| |