| Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender det alt for godt, jeg synes tit det sker for mig, når jeg bevæger mig rundt i i diverse radiobutikker og spørger ind
til gammelt udstyr - bare fordi man er ung, tror de at ens kompetence stopper ved mp3 encodning...
det er p***e provokerende, lige ledes er det når jeg skal have nye komponenter - jeg aflevere en liste over kondensatorer i
forskellige størrelser og får nogle andre værdier tilbage med kommentaren "det betyder ikke noget, så længe værdien er
større end angivet" men jeg beder altså om nogle specifikke komponenter af en grund, det kan godt være jeg ikke har en
tekniker uddannelse, men jeg ved hvad jeg efterspørger derfor må vi mødes der.
ligeledes burde sælger i pladebutikken have sagt "det er en god plade du står med der, det er kvalitet" hvis du så ikke havde
vidst hvad han snakkede om, kunne han have fortalt dig lidt om det... men den der jantelovs tilgang er virkeligt træls...
derfor elsker jeg genbrugs butikker, de gamle damer er altid så rare, specielt fordi de ikke aner hvad det er man står med,
og de bliver tit glade og imponerede over en smule viden og hjælp.
fx. havde kirkens korshærs genbrug i Herning, skrevet "english" på et klistermærke på en bog, der tydeligvis var på tysk.
det nævnte jeg så de kunne rette fejlen, og jeg blev mødt med en "jah, de unge idag er også så dygtige til sprog, det ved vi
jo ikke noget om, tak skal du have!" __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så sandelig ikke kun unge mennesker det går ud over. Jeg er fra -46, har rodet med HiFi i 41 år (både professionelt og som hobby) og må desværre konstatere at faglighed og høflig betjening for længst er gået fløjten. Jeg har ikke lyst til at handle i en fysisk forretning mere, betjeningen er så ukyndig og elendig at man ikke kan bruge butikkerne til noget som helst. Der findes måske undtagelser? Det var nok en ide at fremhæve forretninger der yder god service frem for at hænge dem ud der ikke gør. Her i det østjyske var SK Sound i Vejle en behagelig undtagelse, Børge og hans folk var vidende og servicemindede. Jeg har da også været ude for god betjening i HFK, af og til! Men der er langt mellem snapsene.

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Santa og hullevad Kender godt "damerne" i genbrugsbutikkerne, de bliver også glade når man begejstres for deres ting. Jeg køber gerne klassiske vinyler, der sikkert er fra div. dødsbo. Selvom de ofte er noget slidt, så er det ofte fænomenale tryk man finder med brilliant musik, og så kan jeg godt leve med at der mangler en anelse i toppen. Men de der damer elsker når man slæver af 10-15 vinyler og er flintrende glad over kun at give 10 kr. pr. stk. for Karajan og masser af Berlinere  Men hvad der det for noget løjerligt noget med hifi butikker? Hvis ikke man stinker af $ og i forvejen har købt monster dyrt udstyr, så er man på en eller anden måde "uden for klubben" og skal ikke forvente seriøs betjening. Men den der med service er vist bare noget man afskaffede en gang for en meget længe siden, bare se bagerebutikken om søndagen...  Så er det fileme dejligt at handle noget fed vintage, enten hos nogen der ikke kender til begrebet, eller hos ligesindede med samme smitte  og så selv indkøbe stumper til rep over nettet. HA! Så-så BoP! Ro på. Men du har ret hullevad, det var bedre at fremhæve de gode vandhuller frem for de dårlige. Jeg er f.eks. rigtigt glad for Jazzcup, de har som regel god tid og vil gerne sludre... Og Jazzkælderen plejer også at være søde og rare.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klassiske genbrugsplader er også et hit hos mig, prisen er bare kr. 5,-/stk uanset stand. Damerne som er lidt ældre end undertegnede er søde og rare, de ser begejstrede ud når jeg drager af med for en hund plader og bøger. Hvis der er alvorlige ridser skal man ikke købe, men fedtefingre og gl. leverpostej skal ikke afskrække mig. Vask dem i destilleret vand tilsat sulfo (uden glycerin!) og afspændingsmiddel, tør efter med en microfiberklud og afspil med en billig mm pickup. Hvis den ikke har samlet skidt op er operationen lykkedes, ellers må man på den igen. I øvrigt er der mange "Mint" klassiske plader på genbrug, det kan være det har været hadegaver! I øvrigt har jeg konstateret at de tynde Phillips (120g?) er rigtigt gode og støjsvage. Plader indspillet efter -67 er de bedste, Det dengang nye Neumann skæreudstyr var suverænt bedre end det man brugte før hen (rørforstærker med Telefunken EL156 osv). Direct Metal Mastering er naturligvis også ok!Afspilningsvinklen var i øvrigt 15 grader før -67 ikke at forglemme.

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fundet en pladespiller og vil lige høre i entusiaster om der er en butik i dk der forhandler armboards til denne ? Bare lige inden jeg farer vild på Ebay 
Sådan ser svesken ud.
Micro seiki RX 1500

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh, tillykke med en fænomenal spille, en ægte klassiker! Er det med vacuum, bronze tallerken..? Sådan en ville jeg spilleme gerne ha'  Armboards kan garanteret findes på ebay, ellers er det en simpel geometri der kan klares af en mand med det rigtige værktøj. Måske edge?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak .
Den er uden sug og tung tallerken, så såre simpel.
Jeg må nok ty til hjælp hos den lokale underviser på teknisk skole men han vil jo nok gerne have nogle mål på dimserne så jeg må hellere google videre 
Jeg har bemærket at de er lavet af Gun Metal på ebay og koster ca 500 - 1000 stk er det ikke rimeligt? Hvad er Gun Metal ,mon ?
Jeg vil sq ikke have skydevåben i mit hjem  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gunmetal er en blanding af Kobber og Tin + 2% Zink.idag bruger man det ikke til våben men mere til statuer og billige ure m.m
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
f.... hvor er den flot  tillykke tillykke gunmetal er det ikke blå sort skuret hærdet stål - øh nej det var det så ikke lige kan jeg se på diamondducks indlæg ... men hvad er det der gør det blåsort har du stadig din monster Onkyo ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info diamondduck.
Tak rlb, jo jeg har Onkyoen endnu , den spiller på Snell J lll lige for øjeblikket 
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gun metal er muligvis en "ryste støbning". Fra orthopædien ved jeg at led og andre løsdele til stativer og lign. er støbt under en proces der fordeler metallet i støbeformen med fysisk bevægelse, en teknik hentet fra bla. våbenindustrien. Det giver stor præcision. Men jeg har desværre intet skriftligt, kun mesters ord  Edit: Fordelen er vist at man får noget af det smedede metals styrke sammen med præcisionen fra den spåndtagende bearbejdning. Det der er væsentligt i denne sammenhæng, må være muligheden for at støbe et færdigt emne med tilstrækkelig nøjagtighed i ét hug, i stedet for at dreje-bore-fræse?!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gunmetal is a type of bronze – an alloy of copper, tin, and zinc.[1] Originally used chiefly for making guns, gunmetal was superseded by steel. It is called red brass in America.[2] Gunmetal is resistant to corrosion from steam and salt water, and is thus suitable for valves, pump parts and steam fittings.[3]
Gunmetals produced for different purposes vary slightly in
composition. In some cases, the alloy may be composed only from copper
and tin, or from copper, tin, and lead.
It has many uses in industry, and is used for statues and various small
objects, e.g. buttons. U.S. Government bronze specification G is a
gunmetal composed of 88% copper, 10% tin, and 2% zinc. U.S. Government
bronze specification H is composed of 83% copper, 14% tin, 3% zinc, and
0.8% phosphorus.[citation needed]
Gunmetal can also mean steel treated to simulate gunmetal bronze.[1] Brushes made of this metal are used in machinery. Jeg tror det meste der i dag omtales som Gun metal er det her fremhævede med rødt - som kendes fra blå-sorte spændskiver og fjederringer m.m.
kilde wiki.org
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Klapsk!<  Der var lige minus 03 til BoP! Diamondduck var der jo også allerede, måske hvis jeg havde fået min morgenkaffe jeg havde opdaget dét...
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kikket vidt og bredt efter en god rør-riaa til en rimelig penge er så faldet over denne, som får pæne ord rundt omkring, måske er der nogen herinde der kender den, og har et par ord at sige om den inden den lander her på Frederiksberg. Den har et dejligt vintage look synes i ikke?, hvilket passer godt til mit gamle grej.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
øh...den hedder WPP200C Phono Preamplifier, og er fra wright sound company i USA.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det den i kobber? Den er fed.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er i kobber, og det er der en god ide i.
Fra hjemmesiden.
The two-piece WPP200C Phono Preamplifier has low-noise circuitry and
passive equalization as well as a dedicated line amplifier. Our phono
preamp comes with a polished copper-plated chassis,(not just for
looks), but mainly to keep the ground plane resistance as low as
possible. The noise floor of this model excedes the100C model to
improve performance. The 200 C is known for it's accuracy and detail,
over many models costing much more. "Bring your vinyl alive" is our
policy, not just our goal. Includes a WPS04 power supply.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Wright laver særdeles gode forstærkere, en af mine venner i Vancouver har varmt anbefalet hans riaaér. Så jeg føler mig overbevist om at du har gjort et særdeles godt køb. Han sælger direkte til kunderne uden nogen mellemhandlere, det holder prisen nede. Man må så leve med at finishen ikke er på højeste niveau. Kobberbelægningen er skrøbelig og bliver let anløben. Puds den forsigtigt i Brasso hvis den er anløben og laker den med syrehærdende lak. så holder den sig pæn i mange år. Jeg følte mig også fristen til at købe hans Signature riaa, men når man lægger frakt+post DK+ moms oven i er det ikke en helt billig fornøjelse. Wpp200C er uden al tvivl næsten lige så god og til en mere spiselig pris! mvh Michael

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
| Man må så leve med at finishen ikke er på højeste niveau. |
|
|
Ja den er bestemt ikke i højsædet Men jeg synes faktisk det er "flottere" at have noget interessant stående end noget der ligner noget fra et bolig-magasin.
hullevad skrev:
| Jeg følte mig også fristen til at købe hans Signature riaa, men når man lægger frakt+post DK+ moms oven i er det ikke en helt billig fornøjelse. |
|
|
Hvilken prisramme snakker vi egentlig, både for Signature og den "billigere" model?
|
| Til top |
|
| |