Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juli 2026 | 15:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Pris fob.
WPP200C koster usd 900,- og Signature (forsølvet) 1770,- (ant. + tillæg for 240V).
Luftfragt koster nok min. usd 150,- + alt det løse.
Der er ikke sparet nævneværdigt på indmaden, men den billige kan bringes op i lydkvalitet med bedre kondensatorer. Min ven har anvendt Teflon-tinfoil og silver mica! For at få fornøjelse af dette skal pickup være MM i TOP klasse. Her er udvalget ikke stort, han anvender AT15SS og Soundsmith´s B&O MMC1 klon. Ikke nogen helt billig fornøjelse!
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 August 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Et spørgsmål til i entusiaster .
Hvor meget skal sådan en plade clamp veje og måle  ? er der nogle gyldne regler ?
Den skal sidde på en Micro seiki RX 1500 .
  VH 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Den "alu-klods" jeg bruger vejer 999 gram (har lige vejet den). Den er lavet i Tyskland - drejet i alu. Nok noget enhver metalsløjd ekspert kunne gøre med den ene hånd på ryggen. Har købt den her på sitet via KSB.

Der findes flere typer af den slags, men den her passer fint til mit formål.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 August 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

den er godt nok flot den pladespiller Janils

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Ja det er en flot " klump " du har der , tror du mit leje  kan bære en på et kg? uden at tage skade ?
Er det ligegyldigt med diameteren ?
Jeg har set clamps med vaterpas og stroboskop striber , det er vel lidt smart , de er dog kun på ca. 300 g
 VH

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 August 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jan kan være "lidt" ligeglad for han bruger magnet leje, så hans tallerken svæver, men andre kan bruge knap så tunge clamps (og de behøver ikke veje 1 kg, men jeg indrømmer stort er smukt) de skal jo bare trykke LP'en ned til underlaget

eller Michell's clamp, den vejer ikke meget

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2009 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Et spørgsmål til i entusiaster .
Hvor meget skal sådan en plade clamp veje og måle  ? er der nogle gyldne regler ?
Den skal sidde på en Micro seiki RX 1500 .

Først og fremmest skal du være sikker på at pladespilleren er egnet. Nogle anbefaler slet ikke at bruge en clamp, typisk de mere letbyggede. På masse-pladespillere bruger mange en clamp, og som regel ingen problemer uanset vægt. På pladespillere med flydende ophæng (f.eks. en Linn LP12) bør man ikke anvende en clamp der er tung.

Og så er der lige det med om clamp'en passer ned over spindlen - da jeg fik et Scheu leje passede min Clearaudio Twister ikke ned over, men det plejer vist ikke at være noget problem. Størrelsen skulle heller ikke give problemer, men højden kan måske drille hvis man har et låg man gerne vil have lukket (det har du sikkert ikke), og ved arme med mærkelige anordninger, så de "fylder" mere indad end normalt, kan det give kollisionsproblemer - sikkert heller ikke noget issue hos dig.

Din RX 1500 er vist en masse-pladespiller, så den burde kunne tage alt du vil smide på den  Hvis der er forbehold bør det stå i manualen (skulle du have den ved hånden).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
 Ja det er en flot " klump " du har der , tror du mit leje  kan bære en på et kg? uden at tage skade ?
Er det ligegyldigt med diameteren ?
Jeg har set clamps med vaterpas og stroboskop striber , det er vel lidt smart , de er dog kun på ca. 300 g
 VH

Oh yes! Din Micro Seiki kan bære næsten hvad som helst. Den er noget anderledes dimensioneret end de fleste andre pladespillere. Ekstra 7-8 kilo skulle ikke betyde noget!

Husk, at 'hårdheden' i fødderne kan justeres individuelt, hvis pladevægten er meget tung.

Pladevægten må naturligvis ikke have så stor diameter at pickup'en skraber på i udløbsrillen.

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene ,  så er der næsten frit slaw kan jeg forstå. Måske det bliver diy, hvis min  sme´  er klar  Når han kan dreje 8 spikes til mig , kan han vel også lave en Clamp

UPS...Skal det være alu eller rustfrit stål ?

Jeg ved ikke hvad manualen foreskriver .

Jesper_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 August 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Min DIY clamp vejer ca 1½ kg og har kørt uden problemer på en Systemdek ll (her dog på en WB) i 15 år.

Jeg har lavet den af bronce med en yderring af delrin som står ned på pladen, samt et center bøs af delrin som går ned over centertappen. Knoppen er af rustfri stål.

Mvh Jesper

Til top Vis Jesper_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper_K

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jesper_K skrev:

Hej,

Min DIY clamp vejer ca 1½ kg og har kørt uden problemer på en Systemdek ll (her dog på en WB) i 15 år.

Jeg har lavet den af bronce med en yderring af delrin som står ned på pladen, samt et center bøs af delrin som går ned over centertappen. Knoppen er af rustfri stål.

Mvh Jesper

Den ser rigtig godt ud , er det en du selv har diy´et

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 19 August 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Spændende med den MG-1 parallel tracker. Jeg tvivler på at der er mange herhejmme der ejer sådan en. Du er vel rigtigt godt tilfreds med den kan jeg forestille mig?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Jesper_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 August 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Det er ganske rigtigt en MG-1 tonearm (som Krenzler også skriver) jeg har sat på et WB værk.

Der er mange der er lidt skeptiske overfor luftarme, både mht virkemåde, betjening, justering osv. Men jeg kan nu ikke se at de skulle være hverken værre eller bedre end traditionelle arme, og syntes alt i alt de er fantastiske :-)

Til top Vis Jesper_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper_K

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jesper_K skrev:
Det er ganske rigtigt en MG-1 tonearm (som Krenzler også skriver) jeg har sat på et WB værk.

Hvor WB jo så (for dem der ikke kender mærket) står for Wilson Benesch  Det er vel en Full Circle? Og så husker vi også lige at Wilson Benesch ikke har en dyt med Wilson højttalerne at gøre

Jesper_K skrev:
Der er mange der er lidt skeptiske overfor luftarme, både mht virkemåde, betjening, justering osv. Men jeg kan nu ikke se at de skulle være hverken værre eller bedre end traditionelle arme, og syntes alt i alt de er fantastiske :-)

Der er mange teoretiske fordele ved tangentialarme, og havde jeg pengene ville jeg gerne have f.eks. en Bergmann Audio pladespiller med sådan en på. De kan dog vist være lidt besværlige nogle af dem, men jeg tror den største kritik bunder i ældre konstruktioner med pumper der larmer lige så meget som en Boing der letter

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

hvis man ikke går på kompromis, kan pumper skjules i andre rum og gerne med en form for tryk tank imellem for at give et
jævnt tryk...
jeg har engang haft en 1500 l/t pumpe i skabet, til en diy ladegaard arm... men stoppede med diy tangential da min rabco kopi
gik i stykker...

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Det ER bøvlet hvis man har luftbåret pladetallerken. Typisk skal trykket være lavt på tallerken luftlejet, men armlejet skal have HØJT tryk for at det fungerer. (Maplenoll Ariadne). Jeg har en på lager der trænger til rensning/renovering! Luften skal være KNASTØR og REN ellers går der hurtigt ged i den. Glem alt om akvariepumper og deslige.
Men når det ellers virke er det en stor fornøjelse, lejefriktionen er ultralav og der jo ingen fejlsporing.
Det kan høres!
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 20 August 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Og ellers er der jo sådan en Rauna Cantus uden luft som f.eks. "Mellemhjulet" har.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål i retning af Vinylclamps. Er det rigtig hvad jeg har hørt rundt omkring, at man ikke må bruge dem på DD-pl.spillere, især de clamps som man trykker ned over centertappen, da man så belaster lejerne i motoren?

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Jan kan være "lidt" ligeglad for han bruger magnet leje, så hans tallerken svæver, men andre kan bruge knap så tunge clamps (og de behøver ikke veje 1 kg, men jeg indrømmer stort er smukt) de skal jo bare trykke LP'en ned til underlaget

eller Michell's clamp, den vejer ikke meget

Nu har jeg bestilt 2 stk , i eget design . De bliver i alu og kommer sikkert  til at veje et halvt kg. Så det er ikke i janiels klasse

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

edge

jeg har næsten altid brugt pladestramer på min SL 1200 og den fejler ikke noget i lejet så gør du bare det.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum