| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
tarup 13 skrev:
Jakobsen skrev:
Kim Petersen skrev:
tarup 13 skrev:
Kim Petersen skrev:
tarup 13 skrev:
Jeg føler det er helt malplaceret, at jeg har skrevet om min pickup, her i den tråd, der åbenbart ikke handler om pladespillere.  |
|
|
Jep, lad der endelig ikke være plads til en smule sidekommentarer - vi vil kun have hardcore vinyl facts!!!

|
|
|
Du har helt ret i det du skriver  |
|
|
Jeg mente det faktisk lidt ironisk - jeg synes netop at der skal være plads til at løbe lidt rundt om emnet og ikke kun holde sig på trådens smalle sti.
|
|
|
Selvfølgelig skal der være plads til lidt gas... og hvis du læser hele tråden kan du jo se at T13 er med på det også
|
|
|
Hej Jakobsen
Jeg mener da der skal være plads til humor, men jeg gider ikke læse politiske budskaber her i forummet. Fed pladespiller du har dig der, jeg er næsten ikke misundelig. 
|
|
|
Hey T13
ikke har men får....... den er først på vej hjem
|
|
|
Ja, og man er jo ikke en rigtig mand før man har en pladespiller. Er det ikke det du plejer st sige
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
fik disse forleden :

solgte min 1210 og TD160'eren, TD125 + SME3012 .. mums  |
|
|
of så klage du over at dine plader bliver mærkeligt støvede når de har været ude og trille på den lille franskmand  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jakobsen skrev:
tarup 13 skrev:
Jakobsen skrev:
Kim Petersen skrev:
tarup 13 skrev:
Kim Petersen skrev:
tarup 13 skrev:
Jeg føler det er helt malplaceret, at jeg har skrevet om min pickup, her i den tråd, der åbenbart ikke handler om pladespillere.  |
|
|
Jep, lad der endelig ikke være plads til en smule sidekommentarer - vi vil kun have hardcore vinyl facts!!!

|
|
|
|
|
Jeg mente det faktisk lidt ironisk - jeg synes netop at der skal være plads til at løbe lidt rundt om emnet og ikke kun holde sig på trådens smalle sti.
|
|
|
Selvfølgelig skal der være plads til lidt gas... og hvis du læser hele tråden kan du jo se at T13 er med på det også
|
|
|
Hej Jakobsen
Jeg mener da der skal være plads til humor, men jeg gider ikke læse politiske budskaber her i forummet. Fed pladespiller du har dig der, jeg er næsten ikke misundelig. 
|
|
|
Hey T13
ikke har men får....... den er først på vej hjem
|
|
|
Ja, og man er jo ikke en rigtig mand før man har en pladespiller. Er det ikke det du plejer st sige
MVH WRONG
|
|
|
JO man er ikke en rigtig mand før man har en plov 
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
of så klage du over at dine plader bliver mærkeligt støvede når de har været ude og trille på den lille franskmand 
|
|
|
hehe, jeg har et par stykker af dem. min sambo finder dem hele tiden. han fandt også de andre for en slik + den PL-L1000 jeg ikke kan justere ordentligt
TD125 har jeg beholdt, den spiller som en drøm og har ikke kostet mig en krone 
har nu 12 pladespillere til at stå at flyde .. surround sound anyone?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Jakobsen skrev:
Kim Petersen skrev:
tarup 13 skrev:
Kim Petersen skrev:
tarup 13 skrev:
|
|

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Jakobsen
Jeg mener da der skal være plads til humor, men jeg gider ikke læse politiske budskaber her i forummet. Fed pladespiller du har dig der, jeg er næsten ikke misundelig.  |
|
|
hej - som Bill siger til Betatrix "let me asure you that there is nothing sadistic......" vil jeg understrege at jeg heller ikke var ude på at bringe politik ind i denne eller andre tråde - det var blot en der nævnte Bush og så kom jeg til at tænke på hans måde at agere på når noget ikke virker som han gerne vil - intet politisk eller antiamerikansk fra min side - har lige nydt the National Anthem med Lee Ann Reimes - får helvede havde det ikke været for amerikanerne havde vi enten haft plader med mærkelige spejlvendte R'er som vi skulle spille på tragtgramofoner eller også var vi tvangsindlagt til at høre Wagner til vores dages ende. Så for at afsluttet dette med lidt yderligere "kill Bill"citanisme " so if ANY og you sons of bitches ever bring up .... politics again" ja ok der knækkede kæden ..men Jeg har i øvrigt stadig ikke fundet ud af hvilken mærkelig Gerrad plov det er jeg har men mon ikke snart jeg får lagt et billede op. Hvem var det i øvrigt der lige var kommet med på vinylvognen - wrong? - year right - fedt og velkommen til  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
hehe, jeg har et par stykker af dem. min sambo finder dem hele tiden. han fandt også de andre for en slik + den PL-L1000 jeg ikke kan justere ordentligt
TD125 har jeg beholdt, den spiller som en drøm og har ikke kostet mig en krone 
har nu 12 pladespillere til at stå at flyde .. surround sound anyone? |
|
|
Er det ikke noget med at sådan en PL-L1000 skal stå pinligt 1000 promille i vater før end armen kan fungere ordentligt? Men det er måske ikke det der er problemet?
Hvis du ikke allerede har manualen kan du finde den her. Hos Vinyl Engine kan du utvivlsomt finde manualer til alle dine 12(!) pladespillere.
Mick's Audioworld har (blandt meget andet sjovt) en del om PL-L1000. Vælg "Retro System" ude i venstre kolonne og scroll derefter ca. 3/4 ned på siden. Det er en fin lille side.
Hvad med en Top-12 liste over dine pladespillere?
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
den står i vater og jeg har fundet manualen, men der er stadig noget galt har også travlet det meste af nettet igennem for info etc .. prøver ovre på diyaudio.com .. den vil ikke rigtigt ramme pladen og sænker pu'en ned på plinten. no good
jeg har en masse pladespillere fordi folk smider dem ud! og min sambo slæber dem med hjem. nogle gange er der guld imellem, andre gange junk. for det meste fixer jeg dem op og giver eller sælger dem til vennerne for en slik så de kan få noget ordentligt lyd istedet for det ipod junk de går og fylder deres øre med der står også noget diy (ladegård og hf luftpude arme) + restaurerings projekter, gamle B&O, garrards, etc
har komplekser over vores brug-og-smid-væk kultur. desuden er meget nymodens udstyr noget L-O-R-T
resten af mit hjem er også fyldt med grej, mest studie musik udstyr. lige nu står der er en 3,5m 400kg midas mixer .. uhm.. ud over min seng. nå, ingen søvn i nat anyway 
af alle de pladespillere jeg har haft gennem tiderne må jeg nok sige at TD125+SME3012 er en overordentlig stor fornøjelse at lytte til har haft alt det sædvanlige; linn, pink, forsell, michel, oracle ... det var dengang. har lyttet til 1210'ere de sidste mange år. noget møj
garrard'sene siger mig ikke noget, ej heller TD160'eren, eller 1210'erne. linn er kedeligt. rega sjovt. ved ikke hvordan den pioneer lyder endnu. er meget glad for sme
skal nok kyle nogle billeder op snart. blandt andet en ganske farverig rega ..
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenco er også noget jeg tit falder over ..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved nu ikke om jeg vil kalde Forsell for det sædvanlige? Hvordan lyder sådan en? Jeg har altid troet at det var noget af det bedste man kunne opdrive.
Det lyder ellers ret spændende! Sig endelig til hvis du har en pladespiller som du ikke ved hvor du skal gøre af...
TAD: TD125 Dept.
Euphonia forum - TD125.
En TD125 Longbase med SME 3012 var engang til salg her på siden til sølle 4000,-kr.! Jeg sparker stadig mig selv over skinnebenet når jeg tænker på at jeg ikke købte den.
Her et eksemplar fra Holger Trass' kæmpe samling af Thorens og Garrard pladespillere.
Holger Trass: Meine anlage.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
| lenco er også noget jeg tit falder over .. |
|
|
Hvis du støder på et L75/L78 mellemhjul (det i alumininum med gummibelægning) der er 100% lige uden nogen form for skævhed vil jeg da gerne betale lidt for det...  Begge de hjul jeg har nu har en lille skævhed på aluminiumsdelen og det er ikke så nemt at rette tilfredsstillende op på.
Priserne på NOS mellemhjul på ePay har det med at gå lovlig meget amok.
Lenco idler wheels.
Har du set denne tråd? (med noget Lenco-snak fra min side halvvejs nede på siden).
Min Lenco.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebay ... ptfff.. det var sjovt i det sidste årtusinde jeg skal nok bede mine agenter om at holde øje med lenco, men det bliver nok en hel slæde. aluminium kan du jo selv dreje oder was?
kigger på din tråd imorgen .. nu tror jeg at jeg kravler ned under midasen og får lidt søvn .. skoletid imorgen 
'nat
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
ebay ... ptfff.. det var sjovt i det sidste årtusinde  |
|
|
Der er nok en der er fremmelig!  Men jow, det bliver da mere og mere umuligt at opsnuse et uset fund. Men der er da stadig mange spændende (vintage) ting som det vil være svært at finde andetsteds.
sismofyt skrev:
| jeg skal nok bede mine agenter om at holde øje med lenco, men det bliver nok en hel slæde. aluminium kan du jo selv dreje oder was? |
|
|
Det kan vel gøres men det er ikke lige noget der ligger inden for mit kompetenceområde.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd med billeder fra Vinyl Asylum bør man ikke snyde sig selv for hvis man er vinyl-entusiast. Det vrimler med dejlige pladespiller-sammensætninger fra forskellige årtier og prisklasser.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Denne tråd med billeder fra Vinyl Asylum bør man ikke snyde sig selv for hvis man er vinyl-entusiast. Det vrimler med dejlige pladespiller-sammensætninger fra forskellige årtier og prisklasser.
|
|
|
' Så er det hvist over din sengetid ! med andre ord roger over and out - I am hitting the sack __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sindssygt! Og imponerende...
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
guten morgen!
fremmelig? det bliver man nød til at være hvis man vil have de gode tilbud. man bliver nød til at se lidt ud i fremtiden .. hæhæ
jeg kan da godt dreje et aluhjul til dig men gummiet bliver nok et større problem. må lige nær kigge igen
vinyl asylum er en del af audio ayslum aka insane asylum, no thanx dood
godt nok en pæn thorens der men sindsygt og imponerende, huh? den er bare i anden trækasse. har set noget mere gejlede ting - også herinde
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, har kigget lidt mere på de mellemhjul. hvis du kan skaffe gummi ringen kan man jo godt begynde at eksperiementere. man kunne jo prøve at lave dem mere massive, eller lettere, eller af titanium. man kunne også prøve at dæmpe idler'en med gummi. har du nørdet rundt med forskellige mellemhjul?
der er vel også noget hente i lejet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
godt nok en pæn thorens der men sindsygt og imponerende, huh? den er bare i anden trækasse. har set noget mere gejlede ting - også herinde |
|
|
Prøv link'et.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, den råben og skrigen der er derovre er ingen billeder værd, sorry
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Suk...
Det er det link under min kommentar jeg tænker på, dvs. det link der hedder "Holger Trass: Meine anlage". Det har intet med Vinyl Asylum at gøre.
|
| Til top |
|
| |