| Forfatter |
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal bare forbindes til en god jordforbindelse, så svæver den ikke mere, så brummer den højest.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var da den vildeste luft affjedring .. meget smuk slæde, synes jeg
ja, man skal bare kende nogen der kender nogen der kender nogen der kender nogen .. sådan har det jo fungeret siden tidernes morgen, og nu kender i mig regner med at have billeder i løbet af weekenden, sådan cirka
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
Sådan har det jo fungeret siden tidernes morgen, og nu kender i mig
|
|
|
Det vil vi skrive os bag flyveørene :-) Finder du et sæt ALU nab adapters til en Revox spolebåndoptagere siger du bare til og en volume pot sag til en lux 120 A effektforstærker! - sådan en fandt jeg på containerpladsen idag (har den som inegreret og den er rimelog ok) også en rigtig grim meget tung Optonica forleden - har først tid at teste dem i næste uge selvom jeg har svært ved at vente __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan godt være jeg har et par nab kerner du kan købe, tjekker lige ... jeg er jo spolebåndoptager freak så det basker. dem har jeg også nogle stykker af 
kan du give mig et billede af det potentiomete kan det være at jeg kan finde en der passer. hvad er en optonica?
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er min rigg. Har ellers en Benz Ruby3 som ligger og venter på montasje.

|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser også rigtig flot ud Fosse
Fortæll lidt om Lyra Argo __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
det kan godt være jeg har et par nab kerner du kan købe, tjekker lige ... jeg er jo spolebåndoptager freak så det basker. dem har jeg også nogle stykker af 
kan du give mig et billede af det potentiomete kan det være at jeg kan finde en der passer. hvad er en optonica? |
|
|
Jeg tager et billede efter weekenden ! Optonica var sharps High End mærke - hvilket vil sige at det var sharps bud på gode Pioneer forstærkere men ikke så meget high end - men dog dual mono konstruktion etc. Jeg skyder også et par billeder af den efter weekenden Glæder mig at høre jeg ikke er den eneste spole freak - selv har jeg Revox B77 4 spors 3½ 7½ og og Revox B77 2 spors 7½ og 15 samt 2 Revox A77 4 spors 3½ 7½ - en eller anden sony der ikke duer og en Uher i original lædertaske meget ung rapporter a 1972 ! vil gerne have en nagra men de er dyrere end guld - Jeg er bange for at jeg ikke lige fik set hvilken tråd dette er så jeg starter lige en spolebåndoptager tråd - for ikke at få på hatten EDIT : så for s.tan jeg så ikke det var denne tråd - jeg bukker og skraber og undskylder __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil vel beskrive Lyra som en nøytral pickup klangmessig. Den har flott dybde, superstram bass, en fin utklinging i toppen med en vakker beskrivelse av hi-hats osv. Vil vel kanskje si at bass og dynamikk er to av de største fordelene med pickupen. Ypperlig til rytmisk musikk.
Hadde tidligere en Benz L04, den hadde nok mer varme og fylde, men mer pløsete bass. Benzen hadde kanskje litt mer åpen mellomtone, men ikke den raffinerte toppen som jeg opplever at Argoen har. Størrelsen på lydbildet var nok også noe større med Benz, men neppe mer korrekt. Men, her fikk jeg aldri til bassen skikkelig til.
MÅ tilføye at endringer i oppsettet forøvrig har blitt gjort fortløpende, så ikke ta bemerkningene mine for høyttidlig. Det skal også merkes at min Benz L04 funket bedre det lille jeg prøvde den etter retipping, men da var den allerede solgt så dette ble kun en kort gjennforening.
Nå gleder jeg meg til å teste ut Benz Ruby3.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, så kom jakob hjem med nye slæder; lenco 75 med diverse litteratur, micro seiki mr-122, era'en med sme armen og en garrard 125 + nogle forstærkere; rotel og marantz 
så har vi 18 pladespillere i bofællesskabet og en røvfuld amps, ht'er og cd afspillere ... mmm
billeder i weekenden 
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
janils skrev:
|
Tja, lidt svært Wrong!
Umiddelbar troede jeg det var en VPI HRX med JMW memorial arm, men den ligner alligevel ikke helt? ... pickuppen kan jeg slet ikke se? Men jeg kan se det er en vinylspille i den gode klasse!
http://www.vpiindustries.com/hrx.htm
|
|
|
Tæt på men desværre ikke helt rigtigt(bare det var)
MVH WRONG
|
|
|
ja du klarer dig nok med din wannabe HRX
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
wrong skrev:
janils skrev:
|
Tja, lidt svært Wrong!
Umiddelbar troede jeg det var en VPI HRX med JMW memorial arm, men den ligner alligevel ikke helt? ... pickuppen kan jeg slet ikke se? Men jeg kan se det er en vinylspille i den gode klasse!
http://www.vpiindustries.com/hrx.htm
|
|
|
Tæt på men desværre ikke helt rigtigt(bare det var)
MVH WRONG
|
|
|
ja du klarer dig nok med din wannabe HRX
|
|
|
Luk røven Jakobsen. Bare fordi du ingen plov har 
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
nå, så kom jakob hjem med nye slæder; lenco 75 med diverse litteratur, micro seiki mr-122, era'en med sme armen og en garrard 125 + nogle forstærkere; rotel og marantz 
så har vi 18 pladespillere i bofællesskabet og en røvfuld amps, ht'er og cd afspillere ... mmm
billeder i weekenden  |
|
|
Findes der sådan noget som at have FOR mange pladespillere?
Ser frem til billeder.
Kan sådan en fransk Era (MK 6?) pladespiller noget?
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi er nu også fem mennesker her .. 
ved ikke med era'en, den er godt møjet til, men jeg skal nok gøre hende smuk igen kender den ikke, men kunne nok være et sjovt diy / mod project hvad med de andre, kender du dem? har ikke haft tid til at søge info endnu
her er et billede af era'en da jeg havde den hjemme først. har renset den, det meste er faktisk kun overflade snavs og den ser ok ud nu. der er lidt rust skader dog. men alt det på fronten er væk. er lavet af metal borset fra den plade hvor armen sidder på og de to sider
den kører men jeg har ikke lyttet

|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mk6
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været en Era Mk 6 til salg her på siden længe så man bliver lidt nysgerrig.
2 af de 3 andre kender jeg ikke. Lenco'en kender jeg naturligvis.
Micro-Seiki MR-122.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
Her er min rigg. Har ellers en Benz Ruby3 som ligger og venter på montasjen
|
|
|
hey trés cool. hvad er tallerkenen lavet af?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og den era spangsberg har til salg er nede i 1350 nu - jeg husker at det var en purist pladespiller - og jeg mener også at den fik god presse i sin tid - kan kun huske den fra en der havde den i en væghængt hylde med sand i tilbage i kan det være 86? - den havde også smearm og - ja pu en husker jeg ikke men den løde dengang meget flot på en lux forstærker og kan det være rigtig trapez ht - fandtes de dengang ? - holda k..t det er jo også 20 år siden
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker krenzler. sådan ser den stort set ud efter jeg har gjort den ren. mikro seiki'en mangler en rem. finder nok noget. man kan ikke bare tage tallerken af lenco'en, vel?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
Fosse skrev:
|
Her er min rigg. Har ellers en Benz Ruby3 som ligger og venter på montasjen
|
|
|
hey trés cool. hvad er tallerkenen lavet af? |
|
|
tre lagkage bunde, syltetøj, flødeskum, det sædvanlige og så lakridsmarcipan overtræk men han har ikke kun glemt Benzen men også lysene. Egentlig smart at sætte sin fødselsdagskage på en pladespiller - så behøver man ikke puste - bare sæt den på 78 omdr. - ikke blot kan man ønske man er også sikke på at alle i rummet for smagt den __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er en hyggelig lille sag nok har jeg pladespillere, men øhh.. pu'er mangler jeg godt nok 
|
| Til top |
|
| |