| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg poster lige lidt flere billeder.

vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et stor must for vinyl lover er sku en pladevasker - det er nok et af de ting som har givet rigtig meget ved mig 
Hvis man først har hørt hvad det giver så er der ingen vej tilbage - selv på nye plader er der stor lyd at hente her !!!!
Prøv det og tab kæben på boret - og din pickup lever meget længer 
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King hvor meget ligger sådan en i ....
mvh Monolake __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok jeg lige kigge på det hvor det skal jo være perfekt  __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania
Er det muligt at tage lidt flere billeder af selve vakuumdelen af pladespilleren, jeg funderer stadig lidt over hvordan det laves. 
Morten
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde besøg af en hifi4all makker fra Odense hans navn er Don dario - han havde lige købt en ny Clearaudio pladespiller som skulle justeres med ny Rega RB600 arm og en Dynavector pickup !
Det er dejligt at kunne hjælpe en makker - og se hvor glad han bliver !!

Og jeg siger jer den kom til at synge - tror han er glad 
Jeg vil gerne sige tak for en fed dag/aften - håber du nyder musikken på 33/45 nu !
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King
Ja du kan bande på at den spiller godt!! ikke alene er den pæn men hold da fast den spiller også godt
Den kan varmt anbefales
Og tak for en fed dag igår!!!
Tak for hjælpen King
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er det en fed tråd og det er rart at se den passion der ligger i det samt fede plove...
mvh monolake __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der ligger inde med en hjemmebygget plov?  Morten
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye plov Gino. Den Solution model ser da ret trimmet og skarp ud.
Hvordan vil du beskrive lyden i forhold til den TD 321 du havde før?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Ingen der ligger inde med en hjemmebygget plov?  |
|
|
Jo da...

Pladespilleren består primært af Scheu dele, heraf en 80 mm akryl pladetallerken (noget af den er nedsænket i plinten), leje og motor i eget hus (færdigbygget). Plinten er lavet af Vitus i MDF, jeg har selv malet den Hertil kommer en Origin Live Illustrious Signature arm, og på billedet ses stadig en Ortofon Kontrapunkt B pickup, nu er afløst af en Benz L2, som måske også afløses inden længe. Clamp'en ovenpå er en Thorens Stabilizer.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget koster det sådan cirka at flække en plov sammen af Scheu dele (og hvad der ellers skal til) hvis man ser bort fra arm og PU og samtidig ikke selv er den store DIY ørn? Hvor "billigt" kan det gøres og stadig være godt? Er det et klart spring i ydelsen opad i forhold til hvad man ellers kan købe nyt og "færdigsamlet" til de penge?
Man bliver jo lidt nysgerrig...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvor meget koster det sådan cirka at flække en plov sammen af Scheu dele (og hvad der ellers skal til) hvis man ser bort fra arm og PU og samtidig ikke selv er den store DIY ørn? Hvor "billigt" kan det gøres og stadig være godt? Er det et klart spring i ydelsen opad i forhold til hvad man ellers kan købe nyt og "færdigsamlet" til de penge?
Man bliver jo lidt nysgerrig... |
|
|
Jeg var også nysgerrig, det var vel mest derfor jeg gjorde det, men også i håb om at få mere lyd for pengene...
Tallerknen koster 4200 (det halve hvis du kan nøjes med 50 mm, og lidt mindre ved 30 mm), og lejet 2000. Motorblokken koster vist 3000, selvbyg-versionen koster kun 800 men så skal du selv huse den og lave pæne knapper hvis det skal se pænt ud. Priserne er danske, det er billigere hos producenten selv (www.scheu-analog.de).
Specielt motoren gav mig lidt problemer. Jeg forsøgte mig først med selvbyg-versionen, men da man selv skal lodde ledningerne på strømstikket skal man passe på ikke at gøre dette forkert, ellers steger man motoren. Det gjorde jeg jo så... Desværre fortæller det medfølgende stykke papir ikke noget om hvad der er hvad på stikket, og forhandleren kunne heller ikke hjælpe. Herefter besluttede jeg mig for at købe den færdige motorblok, og det er jeg egentlig ret glad for idet den helt bestemt er pænere end noget jeg selv kunne lave.
Plinten har så kostet mig 500 inkl. fragt, en pris jeg selv tilbød Vitus fordi han ikke skulle gå tomhændet ud af det - jeg måtte hente den for "helt gratis", men da jeg skulle have den sendt syntes jeg at han også skulle have noget for det.
Jeg har også bygget en version selv, bare med en flok MDF-plader samlet ovenpå hinanden (meningen var at blande MDF og krydsfiner, men Silvan nossede i bestillingen), og med huller til sand og blykugler. Træet kostede ikke noget videre, omkring de 150 kr. måske, sandet havde jeg, mens blykuglerne kostede kassen hos en jagt- og fiskeributik (280 for 6 dåser vist nok).
Det er faktisk ganske sjovt at bygge plinten selv, og jeg satser på at få lavet en rigtig pæn en når min fætters store værksted er klar til det, hvilket nok først er til næste sommer. Til vinter prøver jeg måske at lave en af en par Ikea Kapital slagterblokke jeg har tilovers.
Hvorfor så købe dele og lave plinten selv? Jeg syntes at det var her man kunne spille med selv - arm, leje, motor og pickup er ikke noget man sådan lige laver, mens en plint giver udfoldelsesmuligheder som hos en producent kunne koste en del flere kroner. Det siger vel næsten sig selv at man er nødt til at gå efter et masse-værk, men det indikerer tallerknen jo også. Så sørger man selvfølgelig for at den får f.eks. en par gode fødder at stå på.
Hvordan den performer ift. et færdigt værk i samme klasse aner jeg ikke... Umiddelbart er der jo dele der ikke står meget bagefter noget af det bedste, men mange siger jo også at værket måske er den vigtigste del af en pladespiller. Den var helt klart et fremskridt ift. min Roksan Radius 5, men det skulle den også gerne være til den pris, og med den arm.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak for det meget uddybende svar.
Det løber alligevel ret hurtigt op i nærheden af 10.000,- for værket alene kan jeg godt se. Jeg ville nok kun overveje at give mig i kast med det hvis jeg var rimelig sikker på en hørbar forbedring i forhold til hvad man ellers kunne købe.
Men det er da meget smart at man så bare kan gå og købe delene i etaper efterhånden som man har råd. Og glæden ved at samle den og sætte sit eget præg kan jeg da sagtens se.
Hmmm... Man skulle da næsten tro at de ikke er interesserede i at nogen køber gør-det-selv udgaven af motorblokken?
Jeg vil da lige kigge på den tyske side.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Scheu egentlig de eneste der sælger enkeltdele på den måde eller er der andre konkurrencedygtige alternativer? (om det så kan fås herhjemme eller skal skaffes over nettet).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Det løber alligevel ret hurtigt op i nærheden af 10.000,- for værket alene kan jeg godt se. Jeg ville nok kun overveje at give mig i kast med det hvis jeg var rimelig sikker på en hørbar forbedring i forhold til hvad man ellers kunne købe. |
|
|
Det kan jeg såmænd godt forstå, jeg kigger også misundeligt efter de pæne modeller jeg kunne have fået for pengene. Som skrevet håber jeg dog at kunne lave en flot version på et tidspunkt, og de modeller der ikke anvender ophæng burde man egentlig kunne efterligne.
krenzler skrev:
| Hmmm... Man skulle da næsten tro at de ikke er interesserede i at nogen køber gør-det-selv udgaven af motorblokken? |
|
|
Det undrede også mig at de ikke lige skrev en anvisning til hvordan man skulle forbinde det hele, men det var måske forventningen at kun elektronik-kendte ville forsøge sig med det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Er Scheu egentlig de eneste der sælger enkeltdele på den måde eller er der andre konkurrencedygtige alternativer? (om det så kan fås herhjemme eller skal skaffes over nettet). |
|
|
Jeg ved at king på et tidspunkt købte en Maxon motor et eller andet sted, men hvor... Mig bekendt findes der ikke andre der sælger dele, det nærmeste man kommer er vel at købe f.eks. en gammel Thorens og ombygge den.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Kim 
Du har ret - jeg købte en Maxon motor ! Skal nok lige finde hvad den heder og modelnr !
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
no-limit skrev:
Ingen der ligger inde med en hjemmebygget plov?  |
|
|
Jo da...

Pladespilleren består primært af Scheu dele, heraf en 80 mm akryl pladetallerken (noget af den er nedsænket i plinten), leje og motor i eget hus (færdigbygget). Plinten er lavet af Vitus i MDF, jeg har selv malet den Hertil kommer en Origin Live Illustrious Signature arm, og på billedet ses stadig en Ortofon Kontrapunkt B pickup, nu er afløst af en Benz L2, som måske også afløses inden længe. Clamp'en ovenpå er en Thorens Stabilizer. |
|
|
Den ser rigtig lækker ud, men ja jeg blev også overrasket over prisen på en hjemmebygget pladespiller. Morten
|
| Til top |
|
| |