| Forfatter |
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
så, nu spiller lenco 75'eren lystigt  en af ledningerne til armen havde sat sig fast inde i armhuset så armen ikke kunne sænkes ned, måtte tage det hele fra hinanden ...
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe nye remme til pladeafspillere? Har lige fået fat i en pladeafspiller, men remmen var kryllet helt sammen og er nu alt for lang.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
krenzler skrev:
Det er heller ikke sikkert det overhovedet er nødvendigt. HFN test pladen skal man ikke tage alt for bogstaveligt.
Her er en brugeranmeldelse af den kontravægt som king anbefalede dig.
Music Direct.
Her er en (kort) ditto for AS anordningen. "jdaniel" lader heller ikke til at have de mindste problemer uden.
Music Direct (intet billede).
Men du overvejer også at opgradere armen eller hvad? Signature armen har mekanisk AS som standard. Er du forresten sikker på at du kan smide en 10.5 eller en 12.5 på som det er nu? Er det ikke noget der skal vælges fra starten eller har jeg misforstået noget?
|
|
|
Den kontra vægt sidder på nye VPI'er, så den sidder på min. Men det kunne interessant om der fandtes en lettere model. Jeg kan nemlig ikke bruge letvægts pu'er. De anbefaler selv 7-12 g. pu'er, Dynavector 10x5 på 6,6 g. går LIIIIGE med skruer. Men så er kontraloddet osse helt oppe. Jeg mener godt man kan opgradere armen, men 100% sikker er jeg ikke. Forøvrigt så koster det kassen så det bliver ikke de næste 100 år (cirka). Men 9" er fin for mig ingen problemer nogle steder, heller ikke aller inderste spor.
Mvh. |
|
|
jeg er lidt i tvivl... menes der kontraloddet til justering af nåletryk eller menes der... som jeg har forstået... den stabiliseringvægt som sidder som 2 små "dutter" originalt ... hvor på den arm er der er på billedet.... er det en ring der sidder neden under det hele..der gør dæmpefuntionen mere effektiv

|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndreasCB skrev:
Hvor kan man købe nye remme til pladeafspillere? Har lige fået fat i en pladeafspiller, men remmen var kryllet helt sammen og er nu alt for lang.
|
|
|
Det kan man mange steder men spørgsmålet er så hvilken længde (og evt. tykkelse, bredde og eftergivenhed) du skal bruge? Jeg kan overhovedet ikke finde noget på din Marlux pladespiller.
Turntablebasics.
LPGear.
Men ellers kan du prøve hos din nærmeste hi-fi/pladespiller pusher. Måske de har en drivrem (Pro-ject eller lignende?) der tilfældigvis passer (godt nok)?
Men ellers kan du vel finde noget på siderne jeg har linket til der passer hvis du måler lidt på det? Prøv evt. at sende Tim en e-mail: tim@turntablebasics.com
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler, du sender alle spambots'ene efte stakkels tim bedre at skrive; tim SNABEL A turntablebasics.com
andreas, jeg har nogle liggende, skal nok lige få dem udmålt og vende tilbage
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan fungerer det med spambots? Der er jeg ikke helt med?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
JMW-9 Signature kan klare PU'er fra 5-12g.
|
|
|
Jep! Men jeg har standard 9". I Signature er der, så vidt jeg ved, et andet dæmpematriale i armen. Dette gør den tungere, derfor kan den tage en lettere pu.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Milu skrev:
krenzler skrev:
Det er heller ikke sikkert det overhovedet er nødvendigt. HFN test pladen skal man ikke tage alt for bogstaveligt. Her er en brugeranmeldelse af den kontravægt som king anbefalede dig. Music Direct. Her er en (kort) ditto for AS anordningen. "jdaniel" lader heller ikke til at have de mindste problemer uden. Music Direct (intet billede). Men du overvejer også at opgradere armen eller hvad? Signature armen har mekanisk AS som standard. Er du forresten sikker på at du kan smide en 10.5 eller en 12.5 på som det er nu? Er det ikke noget der skal vælges fra starten eller har jeg misforstået noget? |
|
|
Den kontra vægt sidder på nye VPI'er, så den sidder på min. Men det kunne interessant om der fandtes en lettere model. Jeg kan nemlig ikke bruge letvægts pu'er. De anbefaler selv 7-12 g. pu'er, Dynavector 10x5 på 6,6 g. går LIIIIGE med skruer. Men så er kontraloddet osse helt oppe. Jeg mener godt man kan opgradere armen, men 100% sikker er jeg ikke. Forøvrigt så koster det kassen så det bliver ikke de næste 100 år (cirka). Men 9" er fin for mig ingen problemer nogle steder, heller ikke aller inderste spor. Mvh. |
|
|
jeg er lidt i tvivl... menes der kontraloddet til justering af nåletryk eller menes der... som jeg har forstået... den stabiliseringvægt som sidder som 2 små "dutter" originalt ... hvor på den arm er der er på billedet.... er det en ring der sidder neden under det hele..der gør dæmpefuntionen mere effektiv

|
|
|
Hmm... På min standart 9" sidde de to dutter/øreboller, som vises på øverste billede.
Det lille billede viser en af de større arme med VTA "on the fly", det mangler de øreboller...
Taler vi forbi hinanden?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep!
JMW-9: 7,7g. eff. masse.
Signature: 9,5g. ditto.
Men har du ikke sådan en ekstra 3g. ballast skive der følger med?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jep!
JMW-9: 7,7g. eff. masse.
Signature: 9,5g. ditto.
Men har du ikke sådan en ekstra 3g. ballast skive der følger med?
|
|
|
Hæh følger der sådan en med? Må jeg da lige undersøge, synes ikke jeg har set en...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om den følger med som standard men der findes ihvertfald sådan en. Jeg har hørt det nævnt ovre hos Vinyl Asylum (og så må det jo være sandt!  - ikke sismofyt?).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
VPI forstår nok at klemme grunkerne ud af jer brugere hva'?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er den Milu (dog intet billede).
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
VPI forstår nok at klemme grunkerne ud af jer brugere hva'?  |
|
|
Ja for faen!
Tak for linket...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndreasCB skrev:
|
|
|
Du kan også prøve at koge remmen (du skal dog ikke spise den!). Det skulle få den til at krympe. Jeg har dog ikke prøvet det selv. Det kan være at den ikke er så meget værd efter tilberedningen men du kan jo alligevel ikke bruge den som den er nu...
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
AndreasCB skrev:
|
|
|
Du kan også prøve at koge remmen (du skal dog ikke spise den!). Det skulle få den til at krympe. Jeg har dog ikke prøvet det selv. Det kan være at den ikke er så meget værd efter tilberedningen men du kan jo alligevel ikke bruge den som den er nu... |
|
|
Rigtig mange tak!!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvordan fungerer det med spambots? Der er jeg ikke helt med?  |
|
|
En spambot er en automatisk søgerutine der løber alle internet-sider igennem og finder alle de adresser der hedder noget med @ - det vil som regel være en mail-adresse. Efterfølgende anvendes adresserne til at sende spam-mails ud 
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Vedr. remme, så prøv svenske Svalander, som også producerer enkeltstyks, hvis den ønskede model ikke er på lager - rimelige priser efter min mening også Og sandelig om der ikke også tilbydes renovering af trykruller, for dem der er til den slags 
http://www.svalander.se/vinyl/remmar.htm
Mvh MikeAalborg
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
krenzler skrev:
Hvordan fungerer det med spambots? Der er jeg ikke helt med?  |
|
|
En spambot er en automatisk søgerutine der løber alle internet-sider igennem og finder alle de adresser der hedder noget med @ - det vil som regel være en mail-adresse. Efterfølgende anvendes adresserne til at sende spam-mails ud  |
|
|
OK-nomore@from.me
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret