| Forfatter |
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var sgu lige et smut forbi Accord igår og det blev bla. til følgende:
Mike Oldfield - Tubular bells
Visage - Visage
DM - Music for the masses
Duran Duran - Big thing
Og så bestemte min kæreste sig sørme fo at give julegave på forskud :D Jeg er nu den heldige ejer af
Depeche Mode Remixes 81-04. Mint condition siger jeg bare :) Nu mangler jeg bare Violator og Ultra på vinyl, men det tror jeg ikke jeg kan give mig selv råd til lige med det samme, der skal en ny pickup på først! Nogen gode forslag til hvad med kan putte på en SME series IIIs arm? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, arme ham.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Er værket enetligt så godt på revoxen at man skulle kunne putte en anden arm på ? så der blev mere at vælge i mellem pickup mæssigt - det går præcist og larmer ikke - men du er jo sådan en mellemhjuler - hvad siger du til sådan en directe drevent værk ? |
|
|
Det aner jeg faktisk ikke r-l-b. Jeg har ikke rigtigt hørt noget om den Revox du har (ud over hvad du har skrevet). Nu har jeg ikke set den i levende live men det lyder som en større operation? Ville det ikke være lidt synd når den nu er så speciel i forvejen? Hvad med at finde en Technics SL-150 Mk II hvis muligt og smide SME'en derover. Der findes også andre armløse Technics modeller som SL-110/SL-120/SL-150 (Mk I) men de var/er servostyrede (SL-150 Mk II er Quartz styret) og har vist tendens til at have nogle problemer med at holde gangkonstansen.
r-l-b skrev:
| til ovenstående setup - godt at se jeg ikke er de enester med monster store ht'er - er det open baffel eller er det kæmpe kasser ? |
|
|
Det stod der ikke noget om og det er svært at se. Men som du jo ved er det 15" Tannoy Dual Concentrics (Black) og ejeren bor i Korea.
r-l-b skrev:
Nå, jeg må logge af nu for idag , men jeg glæder mig til at se alle de links du har til mig i morgen om hvordan man modifier en revox b790  |
|
|
Jeg kan ikke præstere under pres, så........
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ville det ikke være lidt synd når den nu er så speciel i forvejen? Jo det har du nok ret i - de får lov at vær hvad den er! Hvad med at finde en Technics SL-150 Mk II hvis muligt og smide SME'en derover. Jeg er glad nok for Thorens og SME og Technics er alt for moderne - skla jeg have flere pladespillere skal vi den anden vej dvs. gaard 3+1/thorens 124/lenco etc. og i en flot tung mahogny plint :-) også Delphon og Mørch står på ønskeisten
Det stod der ikke noget om og det er svært at se. Men som du jo ved er det 15" Tannoy Dual Concentrics (Black) og ejeren bor i Korea. Det er sov - der er mange fra Asien der viser sine DIY Tannoys på nettet - mange - dog ikke ovenstående - er meget smukt udførte trækabinetter og i modsætning til ovenstående står de ofte i rum som er bitte små
Jeg kan ikke præstere under pres, så........  |
|
|
ungdommen nu til dags - "næ dengang jeg var barn båede vi på bunden af en sø ..... og så slutter det vist med noget om at vi blev slået i hjel en halvtime inden vi stod op"  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
| til ovenstående setup - godt at se jeg ikke er de enester med monster store ht'er - er det open baffel eller er det kæmpe kasser ? |
|
|
Det stod der ikke noget om og det er svært at se. Men som du jo ved er det 15" Tannoy Dual Concentrics (Black) og ejeren bor i Korea. |
|
|
Håber jeg ikke jeg missede det et sted tidligere i tråden - men er der et link til ham koreaneren. Det ser møj spændende ud. Ikke mindst de små rørforstærkere?

|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog skrev:
Håber jeg ikke jeg missede det et sted tidligere i tråden - men er der et link til ham koreaneren. Det ser møj spændende ud. Ikke mindst de små rørforstærkere? |
|
|
Jeg fandt billederne på et andet forum - Der var ikke noget link til der hvor billederne kom fra.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lige besked - min Avid pladespiller kommer på Onsdag/Torsdag 
Så jeg glæder mig helt vildt - til at pakke ud og justere den 101% op !

Skal nok komme med foto af den - når der er blevet hørt lidt musik på den 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det er heller ikke sikkert det overhovedet er nødvendigt. HFN test pladen skal man ikke tage alt for bogstaveligt.
Her er en brugeranmeldelse af den kontravægt som king anbefalede dig.
Music Direct.
Her er en (kort) ditto for AS anordningen. "jdaniel" lader heller ikke til at have de mindste problemer uden.
Music Direct (intet billede).
Men du overvejer også at opgradere armen eller hvad? Signature armen har mekanisk AS som standard. Er du forresten sikker på at du kan smide en 10.5 eller en 12.5 på som det er nu? Er det ikke noget der skal vælges fra starten eller har jeg misforstået noget?
|
|
|
Hej Krenzler.
Kan lige tilføje, at nu da jeg har fået en bedre riaa, kunne HØRE at jeg ikke var så heldig med første opsætning af PU!!
Nu er den justeret på plads, pyha en tur! Nu performer den helt anderledes. Slet ingen problemer med test pladen fra HiFi News, heller ikke spor 8 på side 1 (for dem der har en) med 300 hz +18 db... Uha CD får smæk!
PS. Så spørgsmålet er, om der er behov for antiskating?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Krenzler.
Kan lige tilføje, at nu da jeg har fået en bedre riaa, kunne HØRE at jeg ikke var så heldig med første opsætning af PU!!
Nu er den justeret på plads, pyha en tur! Nu performer den helt anderledes. Slet ingen problemer med test pladen fra HiFi News, heller ikke spor 8 på side 1 (for dem der har en) med 300 hz +18 db... Uha CD får smæk!
PS. Så spørgsmålet er, om der er behov for antiskating?
Mvh. |
|
|
Hej Milu.
Jeg kan godt forestille mig at man kan få lidt sved på panden med sådan noget "halvdyrt" udstyr.
OK - +18 uden at kny det mindste? Så bliver det vist ikke meget bedre. Det lyder ikke som om du savner noget. Den AS anordning var da vist også kun noget som VPI modvilligt gik med til under pres fra konsumenterne.
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ost. Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber dette er det rette forum til at få svar på følgende. Jeg sidder og lytter til en gammel skive, som lyder navnet Testskiva 1 Perspektiv orginal presning specielt fremstillet for HI-FI & elektroniks læsere. Plademærket er Opus 3.Hvor mange plader blev der lavet af denne type testplader. Det er simpelthen en super lyd og god musik. Mvh Ost
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ost.
Ja, der kom nogle flere fra Opus3 - f.eks. "Klang"
Men det er jo blot smagsprøver fra deres store katalog. Hvor mange af dem man kan få på LP i dag er nok svært at svare på - men måske Second Hand.
Kommer man på udstillinger i Sverige vil du ofte se ejeren af Opus 3 stå og sælge ud af det store udvalg. I dag er det dog primært CD og en del SACD. Han har en evne til at finde frem til små ukendte kunstnere i den mere stille jazz/folk/pop genre og få deres musik ud til alle os der hungrer efter gode optagelser og ikke mindste god musik.
Jeg har en del af pladerne. Kig evt. ind på deres hjemmeside ....
Her er linket til hvad der findes på LP i dag:
http://www.opus3records.com/lp_list.html
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ost. skrev:
Jeg håber dette er det rette forum til at få svar på følgende. Jeg sidder og lytter til en gammel skive, som lyder navnet Testskiva 1 Perspektiv orginal presning specielt fremstillet for HI-FI & elektroniks læsere. Plademærket er Opus 3.Hvor mange plader blev der lavet af denne type testplader. Det er simpelthen en super lyd og god musik. Mvh Ost |
|
|
Den har jeg også!
Optaget med én stereo mikrofon, det giver nogle herlige lydbilleder!
Musikmæssigt er noget af det rigtig godt, andet knap så godt, men det er jo en smagssag. Jeg er mest til folk'en...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearaudio trykker nogle af dem.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når 5.2kg alu drejer rundt så sker der noget - særligt hvis det er lavet som en kampvogn og koster 88.000kr med arm og pickup og riaa !!
Jeg har aldrig hørt noget så vildt som denne Avid ! skal nok komme med nogle fede bilder af dens store strømforsyning også 

|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Når 5.2kg alu drejer rundt så sker der noget - særligt hvis det er lavet som en kampvogn og koster 81.000kr med arm og pickup !!
Jeg har aldrig hørt noget så vildt som denne Avid ! skal nok komme med nogle fede bilder af dens store strømforsyning også 

|
|
|
Ps. jeg er tæt på at droppe CD'er!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
King det er fandeme et fedt plovfuge setup du har fået.
Fed pickup, aner ikke hvad der skete med midt tidligere indlæg, men igen tillykke.
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King, Tillykke med den nye spillemaskine! Spiller helt afgjort fint med den RB700 og DV pickuppen  Kan kun skrive under på det der med vægten der roterer - p.t. er det 20 kg, men snart kommer der 10 kg mere til  Fortsættelse følger ..........???
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |