| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer ikke dobbelt så meget musik ud af den RB1000 - sådan kan man også skrive
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
king skrev:
|
Hejsa Brian7500 (længe siden )
Ja - jeg syntes den Rega RB700 arm er vilt god til de 5000kr den koster - en RB1000 koster over det dobllet hvad en RB700 koster 
|
|
|
Og er ikke mere end dobbelt så god? |
|
|
Nu er pris- og kvalitetsforøgelse sjældent proportionelt i hifi-sammenhæng. Morten
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok også noget om at armen og pickupen og værket skal passe sammel - og med min Avid og RB700 og Dynavector XX-2 kommer der sku musik ud til min riaa 
Forde det er dyrt behøver det ikke passe bedere sammel med min Avid - jeg kan bare sige at den Rega RB700 arm passer kanon sammel .... ikke !
Nu er det ikke første gang jeg har sammet og sat en super pladespiller sammel - har haft mange nu !!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Det er nok også noget om at armen og pickupen og værket skal passe sammel - og med min Avid og RB700 og Dynavector XX-2 kommer der sku musik ud til min riaa 
Forde det er dyrt behøver det ikke passe bedere sammel med min Avid - jeg kan bare sige at den Rega RB700 arm passer kanon sammel .... ikke !
Nu er det ikke første gang jeg har sammet og sat en super pladespiller sammel - har haft mange nu !!
|
|
|
Hvad med Karat D17? Passer den ikke også ret godt til den Rega RB700? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo - ved da at jan også køre med denne RB700 arm og Dynavector D17 MKII ... og det spiller da fint !
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Jo - ved da at jan også køre med denne RB700 arm og Dynavector D17 MKII ... og det spiller da fint ! |
|
|
Ja, jeg har snart haft mange ind over Rega RB 700. P.t. sidder der en Audio Note IQ 3. Før da var det en Benz Ebony. Benz'er spiller lige nu i min kopi af Schröder Ref. armen. Ser flot ud med alt det ibenholt og så spiller det mildt sagt fantastisk. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med VTA justering er da en god feature, især med de forskellige tykkelser på plader, og hvad kan gå galt i det? Justeringen er allerede foretaget, det er kun højden man justere på???
Alle top arme (næsten) har sådan en: tri-planar, graham, Schröder, Mørch's nye (alle on the fly), Origin Live skrue eller slide osv.
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King!
Ja flexninger dem kan der være massere af - bare ikke i en Mörch. Den er konstrueret netop til ikke at have det - men så skal man jo også have prøvet den. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
king skrev:
| Jo - ved da at jan også køre med denne RB700 arm og Dynavector D17 MKII ... og det spiller da fint ! |
|
|
Ja, jeg har snart haft mange ind over Rega RB 700. P.t. sidder der en Audio Note IQ 3. Før da var det en Benz Ebony. Benz'er spiller lige nu i min kopi af Schröder Ref. armen. Ser flot ud med alt det ibenholt og så spiller det mildt sagt fantastisk. |
|
|
Uhh, negeren må du gerne kaste denne vej, tror den passer perfekt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej King!
Ja flexninger dem kan der være massere af - bare ikke i en Mörch. Den er konstrueret netop til ikke at have det - men så skal man jo også have prøvet den. |
|
|
Har hørt flere sige Mørch er noget overvuderet crap, er der hold i det?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om Mørch er mere overvurderet end andre mærker ved jeg ikke!
Mørch kan spille rigtigt fint i nogle sammenhænge, men den er ikke i den absolutte superliga efter min vurdering.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt mange er hysteriske med VTA ... men at begynde at justere ved 180g og 200g plader er overdrevet ud fra mine erfaringer - jf. i øvrigt Fremers DVD.
Når det er sagt så er det vigtigt med en god basis indstilling af VTA ...
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan faktisk godt høres...VTA....180 eller 200....det er nok ikke hørebart...men 200 og 125 er hørbart.
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget hæver du så armen fra 125g til 180g?
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hej
Her er lige et billede af min gamle pladespiller - her er der ca. 9 kg. aluminium der drejer rundt - og det gør de ret godt. Jeg benytter en ældre RecordInterfaceMat, og en SME series V og Ortofon Kontrapunkt B.
En pladespiller jeg er meget tilfreds med - men men - er der nogen her der har et bud på, om sådan en kombination også holder den dag idag ??- eller vil jeg kunne opnå en forbedring - ved at købe et mere "tidssvarende" værk ?? Armen beholder jeg under alle omstændigheder..
Min grænse for, hvad jeg vil give for et nyt værk ligger på ca 30 K - og så skulle det helst også være en forbedring - der ikke er til at overhøre.......
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
VTA.
Der er nogle får arm mærker der har tænk sig om.
Du kan hæve den imens du spiller og dermed høre den forskel der skulle være uden stop.
Og på få arme er der mærker så det ved lige hvordan den skal stå ved Lp skift. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes kan selv justere under afspilning ... men hvis man regner lidt på ændringen vinklen, så er det ikke meget der sker ved at pladen bliver lidt tykkere.
Er enig i at der er stor forskel på lyden ved forskellige VTA indstillinger, men må også sige, at jeg ikke gider at indstille VTA for hver gang jeg sætter en tyndere eller tykkere skive på. Så er det bedre med et kompromis der kan bruges til både alm. og 180-200g skiver.
Men ok indrømmet jeg er doven ... og vil bare høre noget musik
Bundy
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:

Hej
Her er lige et billede af min gamle pladespiller - her er der ca. 9 kg. aluminium der drejer rundt - og det gør de ret godt. Jeg benytter en ældre RecordInterfaceMat, og en SME series V og Ortofon Kontrapunkt B.
En pladespiller jeg er meget tilfreds med - men men - er der nogen her der har et bud på, om sådan en kombination også holder den dag idag ??- eller vil jeg kunne opnå en forbedring - ved at købe et mere "tidssvarende" værk ?? Armen beholder jeg under alle omstændigheder..
Min grænse for, hvad jeg vil give for et nyt værk ligger på ca 30 K - og så skulle det helst også være en forbedring - der ikke er til at overhøre....... |
|
|
Den ser dejlig ud... Jeg tror uden tvivl at den kan tæske nutidige pladespillere i 30 kilo klassen. Den er solidt opbygget, med seperat motor, plinten ser ud til at være afkoblet, tallerkenen er topklasse (hvordan er den lejret?); hvad mere kan man ønske sig?  Morten
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vinylvenner.
Er der nogen af jer, der kander denne EAR riaa??

vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|