| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha - den var go Jakobsen
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Tillykke med spillen Scatcat.
Hvad er sådan en Platter Matter lavet af? Er det noget silikone-halløj eller gummi?
|
|
|
Det er en meget blød og ret tungt gummimasse. Men kan føles lidt som silikone . Svjh har den været solgt igennem ca. 25 år. Købte den i sin tid hos Audioconsult (da jeg stadig havde min Project). Men fik den aldrig brugt. Af den simple grund, at Project havde pladestrammer. Men nu vil den komme i brug.
Bliver omtalt som: Plademåtternes plademåtte!
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husker tydeligt Platter Matter. Den var afgjort et løft på min gamle LP 12 i forhold til filtmåtten. Gav mere ro og glathed i lyden. Men den stjæler lidt dynamik i forhold til mere hårde "måtter" som f.eks. dem af glas, akryl eller Clear Audios Harmonizer, som jeg bruger lige nu. Har også prøvet kork og vaskeskind, men de sjæler også lidt af dynamikken - dog ikke i så høj grad som Platter Matter.
En anden ulempe ved Platter Matter er at den klistrer til pladerne og skal pilles af som karamelpapir efter afspilning. Når den ikke klæber mere skal den skylles i lunkent vand. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Husker tydeligt Platter Matter. Den var afgjort et løft på min gamle LP 12 i forhold til filtmåtten. Gav mere ro og glathed i lyden. Men den stjæler lidt dynamik i forhold til mere hårde "måtter" som f.eks. dem af glas, akryl eller Clear Audios Harmonizer, som jeg bruger lige nu. Har også prøvet kork og vaskeskind, men de sjæler også lidt af dynamikken - dog ikke i så høj grad som Platter Matter. |
|
|
Jeg opfatter den også sådan, men på en mere skuffende måde... Al dynamik dræbes, den lyder helt igennem kedelig - og jeg er ellers ikke en dynamik-jæger. Det skal dog siges at lyden vinder i tæthed og tryk, hvilket kan være charmerende.
Sammenligningen er foretaget på en Roksan Radius 5 med acryl-tallerken alene, med Clearaudio Harmo-Nicer og Platter Matter - PM taber klart. I andre sammenhænge skal jeg dog ikke kunne afvise at den kan have positiv indflydelse.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Tarup13 hvad bliver det næste - du har jo lige fået ny pickup og riaa ... så skal der en Avid og på hylden ikke ......  |
|
|
Hej King
Jeg er VPI mand, mit indtryk af Avid, er at det er for lyttere, der holder af at justere. Det er ikke mig. Ret mig hvis jeg tager fejl.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så retter jeg dig 
Jeg har aldrig haft en pladespiller hvor ophænget er så godt (100% rigtig lavet) - når den først er justeret så kan der nydes musikken - og man skal ikke justere mere i et par år !
Den har en byggekvalitet som er fuld på højde med den store SME30 - her bruges der kun Alu og rustfristål !! ingen plast eller træplade !
Tatup13 prøv en Avid - og du hopper rundt på et ben i stuen 
PS.. Jeg har haft..... VPI TNT - Linn LP12 - Michell gyrodec - Thorens TD2001 og prøvet en del andre pladespiller med flydeophæng 
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har vist købt anlæg nok, for de næste par år.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget høre du nu CD/vinyl - mest vinyl eller er det stadig CDer ?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører KUN vinyl.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He - du er jo også formand i Odense vinylclub siger Dario
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ned til Rene - og høre denne her 
Har får et par stykker hjem snart - også med Sme arme

Og det fede ved denne model er - at du kan opgradere den til den model jeg har med den fede strømforsyning !

|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det er min drømmepladespiller, og den har jeg heldigvis stående.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King,
Kan man sætte flere arme på den der Avid? Mener du skrev på et tidspunkt, at du havde 2 stk. RB 700, men det nytter jo ikke noget, hvis pladespilleren ikke kan klare det. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Janils ... din gamle vinylrocker 
2 arme - det var på min Avid Diva som er solgt ... nu køres der med Avid Volvere Sequel Turntable S2 som kun kan køre med 1 arm !
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Den har en byggekvalitet som er fuld på h�jde med den store SME30 - her bruges der kun Alu og rustfristål !! ingen plast eller træplade ! |
|
|
Nu er plast og træ vel ikke lig med dårlig kvalitet? Morten
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hej King,
Kan man sætte flere arme på den der Avid? Mener du skrev på et tidspunkt, at du havde 2 stk. RB 700, men det nytter jo ikke noget, hvis pladespilleren ikke kan klare det. |
|
|
Hvad er gevinsten ved at køre med et større antal arme? Morten
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af fordelene, er at man kan mont. en arm, med en billigere pick up, og så brugen den til gamle og ridsede plader.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere fordele:
Du sparer plads - Een pladespiller med 3 arme fylder mindre en 3 med hver 1 arm. Du sparer penge - Een pladespiller er billigere end 2 eller 3 Du kan få een god pladespiller i stedet for 3 "dårligere" for samme pris. Du kan have f.eks. en PU til slidte plader, en MC og en MM. Du kan skifte meget hurtigt mellem dem på samme plade og hører således nemt forskellene. Det ser sejt ud!
Ulemper: Kan knibe lidt med pladsen, når man skal lægge pladen på og rense den.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Flere fordele:
Du sparer plads - Een pladespiller med 3 arme fylder mindre en 3 med hver 1 arm. Du sparer penge - Een pladespiller er billigere end 2 eller 3 Du kan få een god pladespiller i stedet for 3 "dårligere" for samme pris. Du kan have f.eks. en PU til slidte plader, en MC og en MM. Du kan skifte meget hurtigt mellem dem på samme plade og hører således nemt forskellene. Det ser sejt ud!
Ulemper: Kan knibe lidt med pladsen, når man skal lægge pladen på og rense den.
|
|
|
Ja der er mange fordel ved det.
Men jeg gør det jeg skifter armrør.
Der er flere arme hvor man kan gøre det.
Den kan laves til to arme men koster 
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja 
Måske sådan en "ældre sag" som min gamle Micro RX 1500 - afbilledet tidligere i tråden - alligevel holder hjem :-))))) - solidt kram - plads til flere arme mv.
|
| Til top |
|
| |