Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 19 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ha - den var go Jakobsen
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 19 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Tillykke med spillen Scatcat.

Hvad er sådan en Platter Matter lavet af? Er det noget silikone-halløj eller gummi?

Det er en meget blød og ret tungt gummimasse. Men kan føles lidt som silikone. Svjh har den været solgt igennem ca. 25 år. Købte den i sin tid hos Audioconsult (da jeg stadig havde min Project). Men fik den aldrig brugt. Af den simple grund, at Project havde pladestrammer. Men nu vil den komme i brug.

Bliver omtalt som: Plademåtternes plademåtte!

 



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 19 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Husker tydeligt Platter Matter. Den var afgjort et løft på min gamle LP 12 i forhold til filtmåtten. Gav mere ro og glathed i lyden. Men den stjæler lidt dynamik i forhold til mere hårde "måtter" som f.eks. dem af glas, akryl eller Clear Audios Harmonizer, som jeg bruger lige nu. Har også prøvet kork og vaskeskind, men de sjæler også lidt af dynamikken - dog ikke i så høj grad som Platter Matter.

En anden ulempe ved Platter Matter er at den klistrer til pladerne og skal pilles af som karamelpapir efter afspilning. Når den ikke klæber mere skal den skylles i lunkent vand.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 19 November 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Husker tydeligt Platter Matter. Den var afgjort et løft på min gamle LP 12 i forhold til filtmåtten. Gav mere ro og glathed i lyden. Men den stjæler lidt dynamik i forhold til mere hårde "måtter" som f.eks. dem af glas, akryl eller Clear Audios Harmonizer, som jeg bruger lige nu. Har også prøvet kork og vaskeskind, men de sjæler også lidt af dynamikken - dog ikke i så høj grad som Platter Matter.

Jeg opfatter den også sådan, men på en mere skuffende måde... Al dynamik dræbes, den lyder helt igennem kedelig - og jeg er ellers ikke en dynamik-jæger. Det skal dog siges at lyden vinder i tæthed og tryk, hvilket kan være charmerende.

Sammenligningen er foretaget på en Roksan Radius 5 med acryl-tallerken alene, med Clearaudio Harmo-Nicer og Platter Matter - PM taber klart. I andre sammenhænge skal jeg dog ikke kunne afvise at den kan have positiv indflydelse.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 19 November 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Tarup13 hvad bliver det næste - du har jo lige fået ny pickup og riaa ... så skal der en Avid og på hylden ikke ......

Hej King

Jeg er VPI mand, mit indtryk af Avid, er at det er for lyttere, der holder af at justere. Det er ikke mig. Ret mig hvis jeg tager fejl.

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 November 2006 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Ok så retter jeg dig

Jeg har aldrig haft en pladespiller hvor ophænget er så godt (100% rigtig lavet) - når den først er justeret så kan der nydes musikken - og man skal ikke justere mere i et par år !

Den har en byggekvalitet som er fuld på højde med den store SME30 - her bruges der kun Alu og rustfristål !! ingen plast eller træplade !

Tatup13 prøv en Avid - og du hopper rundt på et ben i stuen 

PS.. Jeg har haft..... VPI TNT - Linn LP12 - Michell gyrodec - Thorens TD2001 og prøvet en del andre pladespiller med flydeophæng

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 20 November 2006 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har vist købt anlæg nok, for de næste par år.

__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 November 2006 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Hvor meget høre du nu CD/vinyl - mest vinyl eller er det stadig CDer ?
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 20 November 2006 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

Jeg hører KUN vinyl.

__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 November 2006 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

He He - du er jo også formand i Odense vinylclub siger Dario
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 November 2006 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Du må ned til Rene - og høre denne her

Har får et par stykker hjem snart - også med Sme arme

Og det fede ved denne model er - at du kan opgradere den til den model jeg har med den fede strømforsyning !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 20 November 2006 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Det er min drømmepladespiller, og den har jeg heldigvis stående.



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 20 November 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Hej King,

Kan man sætte flere arme på den der Avid? Mener du skrev på et tidspunkt, at du havde 2 stk. RB 700, men det nytter jo ikke noget, hvis pladespilleren ikke kan klare det.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 November 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa Janils ... din gamle vinylrocker

2 arme - det var på min Avid Diva som er solgt ... nu køres der med Avid Volvere Sequel Turntable S2 som kun kan køre med 1 arm !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 20 November 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Den har en byggekvalitet som er fuld på h�jde med den store SME30 - her bruges der kun Alu og rustfristål !! ingen plast eller træplade !



Nu er plast og træ vel ikke lig med dårlig kvalitet?

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 20 November 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hej King,

Kan man sætte flere arme på den der Avid? Mener du skrev på et tidspunkt, at du havde 2 stk. RB 700, men det nytter jo ikke noget, hvis pladespilleren ikke kan klare det.



Hvad er gevinsten ved at køre med et større antal arme?

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 20 November 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

En af fordelene, er at man kan mont. en arm, med en billigere pick up, og så brugen den til gamle og ridsede plader.

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 20 November 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Flere fordele:

Du sparer plads - Een pladespiller med 3 arme fylder mindre en 3 med hver 1 arm.
Du sparer penge - Een pladespiller er billigere end 2 eller 3
Du kan få een god pladespiller i stedet for 3 "dårligere" for samme pris.
Du kan have f.eks. en PU til slidte plader, en MC og en MM.
Du kan skifte meget hurtigt mellem dem på samme plade og hører således nemt forskellene.
Det ser sejt ud!

Ulemper:
Kan knibe lidt med pladsen, når man skal lægge pladen på og rense den.

 

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 828
Sendt: 20 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Flere fordele:

Du sparer plads - Een pladespiller med 3 arme fylder mindre en 3 med hver 1 arm.
Du sparer penge - Een pladespiller er billigere end 2 eller 3
Du kan få een god pladespiller i stedet for 3 "dårligere" for samme pris.
Du kan have f.eks. en PU til slidte plader, en MC og en MM.
Du kan skifte meget hurtigt mellem dem på samme plade og hører således nemt forskellene.
Det ser sejt ud!

Ulemper:
Kan knibe lidt med pladsen, når man skal lægge pladen på og rense den.

 

 

Ja der er mange fordel ved det.

Men jeg gør det jeg skifter armrør.

Der er flere arme hvor man kan gøre det.

Den kan laves til to arme men koster

 



__________________
Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955
 
Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 20 November 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

 

Ja ja

Måske  sådan en "ældre sag" som min gamle Micro RX 1500 - afbilledet tidligere i tråden - alligevel holder hjem :-))))) - solidt kram - plads til flere arme mv.

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes