| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
den maskine er konge!!!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hvis du først trykker på play knappen - så er der igen vej.... tilbage til CDer 




|
|
|
Bare vent til i høre den - men nu skal king heller ikke have ny plov i 40år 
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØØØØHH taler vi om avid eller VPI Du må gerne være lidt ærgelig over det med koncerten. Det var    
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så skulle næsten se dens leje - det linger noget til en 100 tons lastbil
Det holder nok min tid ud på denne jord 
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King,
Sidder her med det (nu ophørte) tyske blad Audiophile. Det er nr. 2 fra 2001. De tester din pladespiller og den er også på forsiden. Flotte billeder!
Prisen er opgivet til 17700 DM (det var før Euroen). Det testede eksemplar er forsynet med en Graham 2.0 Deluxe og Cardas Heart pickup som tilsammen koster det samme som selve værket.
Konklusion: "Optish und Handwerklich herauragendes Laufwerk mit superber Entkuppelung. Klanglich fast so stabil wie exzellente Masselaufwerke. Zudem vergisst der Avid Acutus die rhytmissche Betoning, die gute Subcahssis-Spieler auszeichnet, nicht. Ein Dreher, der lange Fredude garantiert."
Ser man på oversigten bag i bladet kan man se hvordan den placerer sig i forhold til tidligere testobjekter. Her er den på linie med Clear Audio Master Ref. men tydeligt højere rangeret end Linn LP/Akito/Valhalla og Audio Note TT3 (som dog begge koster en hel del mindre).
SME model 10 ligger lige en tand bedre (selv om den med 10.800 Mark også er billigere).
I toppen finder man Platine Verdier, Simon Yorke S7 og Transrotor Aquila. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Hej King,
Sidder her med det (nu ophørte) tyske blad Audiophile. Det er nr. 2 fra 2001. De tester din pladespiller og den er også på forsiden. Flotte billeder!
Prisen er opgivet til 17700 DM (det var før Euroen). Det testede eksemplar er forsynet med en Graham 2.0 Deluxe og Cardas Heart pickup som tilsammen koster det samme som selve værket.
Konklusion: "Optish und Handwerklich herauragendes Laufwerk mit superber Entkuppelung. Klanglich fast so stabil wie exzellente Masselaufwerke. Zudem vergisst der Avid Acutus die rhytmissche Betoning, die gute Subcahssis-Spieler auszeichnet, nicht. Ein Dreher, der lange Fredude garantiert."
Ser man på oversigten bag i bladet kan man se hvordan den placerer sig i forhold til tidligere testobjekter. Her er den på linie med Clear Audio Master Ref. men tydeligt højere rangeret end Linn LP/Akito/Valhalla og Audio Note TT3 (som dog begge koster en hel del mindre).
SME model 10 ligger lige en tand bedre (selv om den med 10.800 Mark også er billigere).
I toppen finder man Platine Verdier, Simon Yorke S7 og Transrotor Aquila.
|
|
|
Det er den gammel model der er testet.
Den model han har fået er lige kommet og er ved at blive testet i tyskland nu.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avid Acutus har fået sølvmedalje i Hifi-choice som årets bedste grammofon over 3000 £.
Guldet gik til Brinkman La Grange.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Janils
Som Jensen skrev er min den nye MKII udgave - som Avid har gjort meget bedere ( støre leje - motostyring - tykker pladetarlerken - bedere ophæng ) o.s.v 
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det Avid Acutus de testede? det er vel ikke den model King har, men modellen lige under, eller??
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Var det Avid Acutus de testede? det er vel ikke den model King har, men modellen lige under, eller?? |
|
|
Acutus er modellen større end kings Morten
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Dario jeg er lige kommet hjem med llidt vinyl guf en box med 200 grams med led zeppelin og det er den som hedder bbc sessions og så deres album der hedder 2 super fed rock n roll må jeg nok sige
mvh mono __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mono... 200 grams er bare lækre plader!! gode gamle Led Zeppelin
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario ja det holder max 200 grams er for vildt ...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For fanden da, den Avid kan jo ikke spille 78'ere. Så kan man ikke kalde det en pladespiller  Se her hvordan man laver en plade, one take, live og direkte til disk. Og se den dejlige tunge klump plastik der bliver presset....... http://www.youtube.com/watch?v=hjKlFFp4-IE&mode=related& amp; amp; amp;search=
< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;">
>
< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario ville høre om du kan lide jazz og den slags musik..   __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dario kan kun lide Blues - nok derfor han aldrig har skjorte på
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det kan vi sagtens finde ud af for jeg er selv til meget blues ...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogue has made a huge comeback and many are giving up on CD and going back to analogue. All the magazines are saying CD is dead and the sales of analogue equipment is accounting for about 80% - 90% of sales in UK dealers so this tells you what is happening.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
don dario ville høre om du kan lide jazz og den slags musik..  |
|
|
Jeg har en meget stor og bred smag.. lige fra klassisk til hård metal!!! så jo jazz er også godt syntes der er længere imellem noget der virkeligt fanger mig:-)
|
| Til top |
|
| |