Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

den maskine er konge!!!
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Hvis du først trykker på play knappen - så er der igen vej.... tilbage til CDer

Bare vent til i høre den - men nu skal king heller ikke have ny plov i 40år

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 30 November 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
den maskine er konge!!!

ØØØØHH taler vi om avid eller VPI  Du må gerne være lidt ærgelig over det med koncerten. Det var  

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

king skrev:
 men nu skal king heller ikke have ny plov i 40år

vh.T



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Og så skulle næsten se dens leje - det linger noget til en 100 tons lastbil  

Det holder nok min tid ud på denne jord

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej King,

Sidder her med det (nu ophørte) tyske blad Audiophile. Det er nr. 2 fra 2001. De tester din pladespiller og den er også på forsiden. Flotte billeder!

Prisen er opgivet til 17700 DM (det var før Euroen). Det testede eksemplar er forsynet med en Graham 2.0 Deluxe og Cardas Heart pickup som tilsammen koster det samme som selve værket.

Konklusion: "Optish und Handwerklich herauragendes Laufwerk mit superber Entkuppelung. Klanglich fast so stabil  wie exzellente Masselaufwerke. Zudem vergisst der Avid Acutus die rhytmissche Betoning, die gute Subcahssis-Spieler auszeichnet, nicht. Ein Dreher, der lange Fredude garantiert." 

Ser man på oversigten bag i bladet kan man se hvordan den placerer sig i forhold til tidligere testobjekter. Her er den på linie med Clear Audio Master Ref. men tydeligt højere rangeret end Linn LP/Akito/Valhalla og Audio Note TT3 (som dog begge koster en hel del mindre).

SME model 10 ligger lige en tand bedre (selv om den med 10.800 Mark også er billigere).

I toppen finder man Platine Verdier, Simon Yorke S7 og Transrotor Aquila.  



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 828
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hej King,

Sidder her med det (nu ophørte) tyske blad Audiophile. Det er nr. 2 fra 2001. De tester din pladespiller og den er også på forsiden. Flotte billeder!

Prisen er opgivet til 17700 DM (det var før Euroen). Det testede eksemplar er forsynet med en Graham 2.0 Deluxe og Cardas Heart pickup som tilsammen koster det samme som selve værket.

Konklusion: "Optish und Handwerklich herauragendes Laufwerk mit superber Entkuppelung. Klanglich fast so stabil  wie exzellente Masselaufwerke. Zudem vergisst der Avid Acutus die rhytmissche Betoning, die gute Subcahssis-Spieler auszeichnet, nicht. Ein Dreher, der lange Fredude garantiert." 

Ser man på oversigten bag i bladet kan man se hvordan den placerer sig i forhold til tidligere testobjekter. Her er den på linie med Clear Audio Master Ref. men tydeligt højere rangeret end Linn LP/Akito/Valhalla og Audio Note TT3 (som dog begge koster en hel del mindre).

SME model 10 ligger lige en tand bedre (selv om den med 10.800 Mark også er billigere).

I toppen finder man Platine Verdier, Simon Yorke S7 og Transrotor Aquila.  

Det er den gammel model der er testet.

Den model han har fået er lige kommet og er ved at blive testet i tyskland nu.

 



__________________
Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Avid Acutus har fået sølvmedalje i Hifi-choice som årets bedste grammofon over 3000 £.

Guldet gik til Brinkman La Grange.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa Janils

Som Jensen skrev er min den nye MKII udgave - som Avid har gjort meget bedere ( støre leje - motostyring - tykker pladetarlerken - bedere ophæng ) o.s.v 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 30 November 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Var det Avid Acutus de testede? det er vel ikke den model King har, men modellen lige under, eller??

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 01 December 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Var det Avid Acutus de testede? det er vel ikke den model King har, men modellen lige under, eller??



Acutus er modellen større end kings

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 01 December 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

hej Dario jeg er lige kommet hjem med llidt vinyl guf en box med  200 grams med led zeppelin og det er den som hedder bbc sessions og så deres album der hedder 2 super fed rock n roll må jeg nok sige

mvh mono



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 December 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej Mono... 200 grams er bare lækre plader!! gode gamle Led Zeppelin
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 01 December 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

don dario ja det holder max 200 grams er for vildt ...

 



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 04 December 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

For fanden da, den Avid kan jo ikke spille 78'ere. Så  kan man ikke kalde det en pladespiller

Se her hvordan man laver en plade, one take, live og direkte til disk. Og se den dejlige tunge klump plastik der bliver presset.......

http://www.youtube.com/watch?v=hjKlFFp4-IE&mode=related& amp; amp; amp;search=
< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 05 December 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

don dario ville høre om du kan lide jazz og den slags musik..

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 05 December 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Dario kan kun lide Blues - nok derfor han aldrig har skjorte på
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 06 December 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

jamen det kan vi sagtens  finde ud af for jeg er selv til meget blues ...

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 828
Sendt: 06 December 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Analogue has made a huge comeback and many are giving up on CD and going back to analogue. All the magazines are saying CD is dead and the sales of analogue equipment is accounting for about 80% - 90% of sales in UK dealers so this tells you what is happening.


__________________
Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 06 December 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:
don dario ville høre om du kan lide jazz og den slags musik..


Jeg har en meget stor og bred smag.. lige fra klassisk til hård metal!!! så jo jazz er også godt syntes der er længere imellem noget der virkeligt fanger mig:-)
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes