| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
| Analogue has made a huge comeback and many are giving up on CD and going back to analogue. All the magazines are saying CD is dead and the sales of analogue equipment is accounting for about 80% - 90% of sales in UK dealers so this tells you what is happening. |
|
|
Det må dælme da osse være i producernes interesse, at LP kommer tilbage - det kan ikke kopieres så let som CD.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
MC955 skrev:
| Analogue has made a huge comeback and many are giving up on CD and going back to analogue. All the magazines are saying CD is dead and the sales of analogue equipment is accounting for about 80% - 90% of sales in UK dealers so this tells you what is happening. |
|
|
Det må dælme da osse være i producernes interesse, at LP kommer tilbage - det kan ikke kopieres så let som CD.
Mvh. |
|
|
ja også det første jeg tænket. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er det fedt at høre at vinylen er kommet tilbage for at blive  __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi prøve at gætte på, at om 2 år bliver der solgt lige så mange pladespillere som cd spillere. Hvis man taler hifi, ikke hvis man taler auto og bilkaanlæg.
T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Dr lyd så har man lige fået Dark side of the moon med Pink Floyd med deres 30års jubilæum udgave på 180grams versionen...Lækkert super lækkert   __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
hej Dr lyd så har man lige fået Dark side of the moon med Pink Floyd med deres 30års jubilæum udgave på 180grams versionen...Lækkert super lækkert   |
|
|
Det kører da rigtigt for dig hva:-)
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja man bliver sgu nød til at købe vinyl arrgggg kan ikke lade være når det er så lækker musik ....   hvad med dig dario får du også købt lidt vinyl .... __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære alle
Min Thorens TD320 mkIII er blevet lidt træt i liftmekanismen, og liftknappen er løs. Jeg kunne godt finde på at splitte den ad for at reparere det, men den er trods alt 12 år gammel, så jeg har osse antennerne ude efter noget nyt:
Hvem forhandler Clearaudio i DK?
Andre bud på en god vinylspille til 10000 max.? Uden PU, forstås!
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Skal vi prøve at gætte på, at om 2 år bliver der solgt lige så mange pladespillere som cd spillere. Hvis man taler hifi, ikke hvis man taler auto og bilkaanlæg.
T
|
|
|
Ja hvis vi kikker i tyskland us england så sælges der mange flere pladespiller end cdafspiller.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Ja hvis vi kikker i tyskland us england så sælges der mange flere pladespiller end cdafspiller.
|
|
|
"Folk" køber ikke CD-afspillere mere, de køber Squeeze boxe og MP3-afspillere! Først gik de fra flotte store LP covers til de små i CD'erne ... nu har de helt smidt coveret væk!  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
kære alle
Min Thorens TD320 mkIII er blevet lidt træt i liftmekanismen, og liftknappen er løs. Jeg kunne godt finde på at splitte den ad for at reparere det, men den er trods alt 12 år gammel, så jeg har osse antennerne ude efter noget nyt:
Hvem forhandler Clearaudio i DK?
Andre bud på en god vinylspille til 10000 max.? Uden PU, forstås!
|
|
|
Kunne du ikke sætte en ny arm på din pladespiller - til 10.000 kan du vist få nogle ret habile arme - fx SME 309 - eller en brugt IV eller V - så skal du bare holde liv i værket til du får råd til nyt  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippene. VPI ser spændende ud. Jeg glemte at skrive, at den vinylglade frue betinger sig en hængslet støvlågs-løsning! Det indskrænker markedet meget, er jeg bange for.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Tak for tippene. VPI ser spændende ud. Jeg glemte at skrive, at den vinylglade frue betinger sig en hængslet støvlågs-løsning! Det indskrænker markedet meget, er jeg bange for. |
|
|
Skal det nødvendigvis være hængslet? for så har du ret, det indskrænker markedet en go' del, ellers er det muligt at få et akryl låg til de fleste pladespillere, det kan sågar selv klares hvis ikke det er standard-ekstraudstyr. Morten
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
TD 320 MK II er bedre end III.. pga dens motor og startpulley med fjeder osv...
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
MC955 skrev:
|
Ja hvis vi kikker i tyskland us england så sælges der mange flere pladespiller end cdafspiller.
|
|
|
"Folk" køber ikke CD-afspillere mere, de køber Squeeze boxe og MP3-afspillere! Først gik de fra flotte store LP covers til de små i CD'erne ... nu har de helt smidt coveret væk!  |
|
|
Squeeze boxe og MP3-afspillere
Ja men kan det så også bruges i et godt setup , nej har ikke hørt noget endnu der kan.
Nu skal de lige slå plat på en masse kunder også kommer de med noget nyt igen.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
TD 320 MK II er bedre end III.. pga dens motor og startpulley med fjeder osv... |
|
|
Ja - men nu har han jo en MK3 !
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
foreløbig tak for jeres tips!
Jeg har kig på en Project Xperience (fruen skal høres mht. om det skal være en "C" model med auto-lift) http://www.pro-ject-shop.de/xperiencec.html
-og der er også et mærke på www.needledoctor.com, der hedder Music Hall. Deres MMF-9 ser interessant ud. Armen ligner en Pro-ject, og de fremstilles i Tjekkiet! men jeg har aldrig læst om dem i europæiske tidskrifter! Hvem kender til den historie?? http://www.needledoctor.com/Music-Hall-Turntable-MMF-9?sc=10 &category=45
Jeg glæder mig til kommentarer. Forresten skal Thorens´en da først have indvoldene kigget efter af naboen og så mig. Og nu ikke noget med at beskylde mig for at være under tøflen - når fruen bliver spurgt om Hifi, kan man stort set slæbe hvad som helt ind i stuen. en afgjort fordel
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |