Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 06 December 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
Analogue has made a huge comeback and many are giving up on CD and going back to analogue. All the magazines are saying CD is dead and the sales of analogue equipment is accounting for about 80% - 90% of sales in UK dealers so this tells you what is happening.


Det må dælme da osse være i producernes interesse, at LP kommer tilbage - det kan ikke kopieres så let som CD.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 828
Sendt: 06 December 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
MC955 skrev:
Analogue has made a huge comeback and many are giving up on CD and going back to analogue. All the magazines are saying CD is dead and the sales of analogue equipment is accounting for about 80% - 90% of sales in UK dealers so this tells you what is happening.


Det må dælme da osse være i producernes interesse, at LP kommer tilbage - det kan ikke kopieres så let som CD.

Mvh.

ja også det første jeg tænket.



__________________
Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 06 December 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

hvor er det fedt at høre at vinylen er kommet tilbage for at blive

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 06 December 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Yep
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 06 December 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Skal vi prøve at gætte på, at om 2 år bliver der solgt lige så mange pladespillere som cd spillere. Hvis man taler hifi, ikke hvis man taler auto og bilkaanlæg.

T



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 06 December 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

hej Dr lyd så har man lige fået Dark side of the moon med Pink Floyd med deres 30års jubilæum udgave på 180grams versionen...Lækkert super lækkert

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 07 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:
hej Dr lyd så har man lige fået Dark side of the moon med Pink Floyd med deres 30års jubilæum udgave på 180grams versionen...Lækkert super lækkert


Det kører da rigtigt for dig hva:-)
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 07 December 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

ja man bliver sgu nød til at købe vinyl arrgggg kan ikke lade være når det er så lækker musik .... hvad med dig dario får du også købt lidt vinyl ....

__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

kære alle

Min Thorens TD320 mkIII er blevet lidt træt i liftmekanismen, og liftknappen er løs. Jeg kunne godt finde på at splitte den ad for at reparere det, men den er trods alt 12 år gammel, så jeg har osse antennerne ude efter noget nyt:

Hvem forhandler Clearaudio i DK?

Andre bud på en god vinylspille til 10000 max.? Uden PU, forstås!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 828
Sendt: 07 December 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Skal vi prøve at gætte på, at om 2 år bliver der solgt lige så mange pladespillere som cd spillere. Hvis man taler hifi, ikke hvis man taler auto og bilkaanlæg.

T

Ja hvis vi kikker i tyskland us england så sælges der mange flere pladespiller end cdafspiller.

 



__________________
Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 07 December 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Ja hvis vi kikker i tyskland us england så sælges der mange flere pladespiller end cdafspiller.

 

"Folk" køber ikke CD-afspillere mere, de køber Squeeze boxe og MP3-afspillere! Først gik de fra flotte store LP covers til de små i CD'erne ... nu har de helt smidt coveret væk!

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 08 December 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
kære alle

Min Thorens TD320 mkIII er blevet lidt træt i liftmekanismen, og liftknappen er løs. Jeg kunne godt finde på at splitte den ad for at reparere det, men den er trods alt 12 år gammel, så jeg har osse antennerne ude efter noget nyt:

Hvem forhandler Clearaudio i DK?

Andre bud på en god vinylspille til 10000 max.? Uden PU, forstås!


Kunne du ikke sætte en ny arm på din pladespiller - til 10.000 kan du vist få nogle ret habile arme  - fx SME 309 - eller en brugt IV eller V - så skal du bare holde liv i værket til du får råd til nyt


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 08 December 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

En Thorens TD320 mkIII med Rega RB700 skulle køre godt sammel - og så koster den arm kun 5000kr  

Også har du penge til en fed pickup

Eller spar lidt mere - også køber du en VPI !!! http://www.vassagohifi.com/products/vpi/vpi_the_scout.html

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 08 December 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Tak for tippene. VPI ser spændende ud. Jeg glemte at skrive, at den vinylglade frue betinger sig en hængslet støvlågs-løsning! Det indskrænker markedet meget, er jeg bange for.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 08 December 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Tak for tippene. VPI ser spændende ud. Jeg glemte at skrive, at den vinylglade frue betinger sig en hængslet støvlågs-løsning! Det indskrænker markedet meget, er jeg bange for.



Skal det nødvendigvis være hængslet? for så har du ret, det indskrænker markedet en go' del, ellers er det muligt at få et akryl låg til de fleste pladespillere, det kan sågar selv klares hvis ikke det er standard-ekstraudstyr.

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 08 December 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

king skrev:

En Thorens TD320 mkIII med Rega RB700 skulle køre godt sammel - og så koster den arm kun 5000kr  


Også har du penge til en fed pickup


Eller spar lidt mere - også køber du en VPI !!! http://www.vassagohifi.com/products/vpi/vpi_the_scout.html



TD 320 MK II er bedre end III.. pga dens motor og startpulley med fjeder osv...
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 828
Sendt: 08 December 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
MC955 skrev:

Ja hvis vi kikker i tyskland us england så sælges der mange flere pladespiller end cdafspiller.

 

"Folk" køber ikke CD-afspillere mere, de køber Squeeze boxe og MP3-afspillere! Først gik de fra flotte store LP covers til de små i CD'erne ... nu har de helt smidt coveret væk!

Squeeze boxe og MP3-afspillere

Ja men kan det så også bruges i et godt setup , nej har ikke hørt noget endnu der kan.

Nu skal de lige slå plat på en masse kunder også kommer de med noget nyt igen.

 

 



__________________
Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 08 December 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
king skrev:

En Thorens TD320 mkIII med Rega RB700 skulle køre godt sammel - og så koster den arm kun 5000kr  


Også har du penge til en fed pickup


Eller spar lidt mere - også køber du en VPI !!! http://www.vassagohifi.com/products/vpi/vpi_the_scout.html



TD 320 MK II er bedre end III.. pga dens motor og startpulley med fjeder osv...

Ja - men nu har han jo en MK3 !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 08 December 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

foreløbig tak for jeres tips!

Jeg har kig på en Project Xperience (fruen skal høres mht. om det skal være en "C" model med auto-lift) http://www.pro-ject-shop.de/xperiencec.html

-og der er også et mærke på www.needledoctor.com, der hedder Music Hall. Deres MMF-9 ser interessant ud. Armen ligner en Pro-ject, og de fremstilles i Tjekkiet! men jeg har aldrig læst om dem i europæiske tidskrifter! Hvem kender til den historie??  http://www.needledoctor.com/Music-Hall-Turntable-MMF-9?sc=10 &category=45

Jeg glæder mig til kommentarer. Forresten skal Thorens´en da først have indvoldene kigget efter af naboen og så mig. Og nu ikke noget med at beskylde mig for at være under tøflen - når fruen bliver spurgt om Hifi, kan man stort set slæbe hvad som helt ind i stuen. en afgjort fordel

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 08 December 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Der kommer snart sådan en her hjem: http://www.needledoctor.com/Funk-Firm-Funk-Vector-Turntable? sc=10&category=45

Dét glæder jeg mig til!

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes