Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 16:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 415
Sendt: 08 December 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

.
.
Få dig dog en Garrard 401, Thorens td124, eller lign.

Evt. en Technics sp 10 mk II direkte dreven pladespiller.
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 08 December 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
og der er også et mærke på www.needledoctor.com, der hedder Music Hall. Deres MMF-9 ser interessant ud. Armen ligner en Pro-ject, og de fremstilles i Tjekkiet! men jeg har aldrig læst om dem i europæiske tidskrifter! Hvem kender til den historie?? http://www.needledoctor.com/Music-Hall-Turntable-MMF-9?sc=10 &category=45




Det er rigtigt at Music Hall produceres på den samme tjekkiske fabrik som Pro-ject. Det er vel den amerikanske pendant til Pro-ject. Jeg tror kun at de produceres til de amerikanske marked. Det er en gut der hedder Roy Hall der står bag.

Music Hall.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 14 December 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

 

Har lige fået min nye Thorens Td 124 / sme 3009 imp. op at køre, den har simpelthen den

dejligste bas jeg har hørt fra en pladespiller ,og det er endda med en skod pu og nogle

gamle Dali , så nu skal der oprustes, overvejer en denon dl 160, er der nogen der kan

anbefale noget andet i det prisleje?. 

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 14 December 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Køb en Ortofon OM 30 eller en Rondo Red
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 December 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Rondo Red er for tung (10.5g.).

3009 improved med fast hoved kan udbalancere pick-up'er med en egenvægt på op til 7g. (skruerne vejer også lidt).

Improved med aftageligt hoved kan klare PU'er op til 8g.

Tag en Audio Technica AT-440MLa med i dine overvejelser. Prøv at kigge på denne tråd (der kommer pick-up snak længere nede på siden).

Eller en Ortofon 540 Mk II der dog koster lidt mere. Er din SME med aftageligt eller fast hovede?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 15 December 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Ja, rondo er for tung og dyr.

SME er med fast hoved.

AT-440mla kunne det godt blive, så den på Ebay.de, til samme pris som dl 160.

Hvis 440 er et perfect match til SME så bliver det den.

Forresten, er de originale SME-kabler OK, eller bør man udskifte dem?. 

Tak for svarene!.

  

 

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 15 December 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvis en pu har en statisk complience på 35, hvad har den dynamiske complience så?
Eller kan man ikke udlede noget af det?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1410
Sendt: 15 December 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også helt klart anbefale en AT-440MLa PickUp til din SME 3009 Imp. arm, da dette er tæt på et perfekt match, dette kører jeg selv med lige pt., denne kombi kan konkurere mod en del andre dyrer kombinationer, som jeg har hørt før.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 15 December 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hvis en pu har en statisk complience på 35, hvad har den dynamiske complience så?
Eller kan man ikke udlede noget af det?


Jeg har været inde på Cartridge Database for at sammenligne statisk med dynamisk. Der lader ikke til at være noget mønster. Forskellen svinger fra model til model - øjensynligt uafhængigt af tallenes størrelse. Hvilken PU har du i tankerne?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 15 December 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:

Forresten, er de originale SME-kabler OK, eller bør man udskifte dem?.



Tænker du på den interne kabelføring eller phono kablerne der løber til RIAA'en?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 15 December 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Milu skrev:
Hvis en pu har en statisk complience på 35, hvad har den dynamiske complience så?
Eller kan man ikke udlede noget af det?


Jeg har været inde på Cartridge Database for at sammenligne statisk med dynamisk. Der lader ikke til at være noget mønster. Forskellen svinger fra model til model - øjensynligt uafhængigt af tallenes størrelse. Hvilken PU har du i tankerne?


Van den Hul Grasshopper III GLA og det er sgutte til at finde nogle tal på disse!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 15 December 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Van den Hul Grasshopper III GLA og det er sgutte til at finde nogle tal på disse!


Fandt lige dette indlæg hos VA.

Condor & Colibri som rgordonpf nævner står til 35 (10-6 cm/Dyne) hos Cart. Db. Det samme gør Grasshopper III GLA. Så en forsigtig konklusion kunne være 12 (10-6 cm/Dyne).

Den er da pænt tung sådan en Grasshopper III (12.2g.).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 16 December 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Condor er lettere http://www.vandenhul.com/phono/condor.htm
De kan jo skræddersys til dig og dit system fra Frog og op

F.eks. har mig Condor Gold 0,65 mV ud 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 17 December 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
ehapa skrev:

Forresten, er de originale SME-kabler OK, eller bør man udskifte dem?.



Tænker du på den interne kabelføring eller phono kablerne der løber til RIAA'en?

Phono-kablerne der løber til RIAA`èn!.

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 17 December 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jazzman og Krenzler

Funkmasteren sælges gennem Activ Hifi i Esbjerg (og måske også andre?). Sidst jeg var inden om butikken stod den og spillede ganske nydeligt var mit umiddelbare indtryk. Jeg har dog ikke haft en egentlig lytter på spillen.

Mener at Carsten gav udtryk for, at der formentlig kunne var et opgraderingspotentiale i Funk'en, men husker desværre ikke med sikkerhed, om det var i relation til tonearmen.

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 17 December 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg har lige været inde og snuse på ebay, der er en splinterny Thorens TD165C indkøbt i 8 md. 77. Har aldrig været pakket ud -- til salg -- startbud er 399 dollars -- synes i det lyder sindssygt eller hvad ???

 Hilsen Niels

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 17 December 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Næppe sindsygt. Men buddene ryger nok op! Jeg kan iøvrigt ikke finde den på eBay?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 17 December 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej Jazzman

De 399 dollar er mindstebud fra sælger, der er inger der har budt endnu - auktion slutter om 7 timer - du kan finde den på ebay.com

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 17 December 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Det er denne auktion.

For det første er det jo en amerikansk model. Man kan bruge en step-down konverter til at transformere de 240v herhjemme til de 120v som US motoren skal bruge.

MEN: Da motoren er AC (vekselstrøm) vil akselen/spindelen som drivremmen trækkes af stadig have den forkerte diameter da den er til 60Hz og ikke 50Hz. Den vil være for lille og dermed vil pladetallerkenen komme til at rotere for langsomt.

Desuden vil forsendelse fra USA (selv via ground) blive ret så dyr.

Hvis du er på udkig efter en vintage Thorens er der da konstant masser af muligheder på eBay.de f.eks. Der ligger forsendelse ofte på ca. 35€ for en lignende forsendelse.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 63
Sendt: 17 December 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Takker for oplysninger Krenzler

Vil det sige at men overhovedet ikke kan få den/el. lign. til at køre på i DK.

Så du iøvrigt den Thorens 224 der også var til salg - den ser meget speciel ud med en stor arm til aut pladeskift og den skulle efter sigende aldrig have været spillet på - den er på to bud oppe i 788 dollars - Jeg er dog ik den store kender.

Ang. den Thorens TD165 var det jo mest fordi den er ny og med org. indpakning.

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes