| Forfatter |
|
hasselbaink Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 415
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Få dig dog en Garrard 401, Thorens td124, eller lign.
Evt. en Technics sp 10 mk II direkte dreven pladespiller. . .
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt at Music Hall produceres på den samme tjekkiske fabrik som Pro-ject. Det er vel den amerikanske pendant til Pro-ject. Jeg tror kun at de produceres til de amerikanske marked. Det er en gut der hedder Roy Hall der står bag.
Music Hall.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået min nye Thorens Td 124 / sme 3009 imp. op at køre, den har simpelthen den
dejligste bas jeg har hørt fra en pladespiller ,og det er endda med en skod pu og nogle
gamle Dali , så nu skal der oprustes, overvejer en denon dl 160, er der nogen der kan
anbefale noget andet i det prisleje?.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Ortofon OM 30 eller en Rondo Red
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rondo Red er for tung (10.5g.).
3009 improved med fast hoved kan udbalancere pick-up'er med en egenvægt på op til 7g. (skruerne vejer også lidt).
Improved med aftageligt hoved kan klare PU'er op til 8g.
Tag en Audio Technica AT-440MLa med i dine overvejelser. Prøv at kigge på denne tråd (der kommer pick-up snak længere nede på siden).
Eller en Ortofon 540 Mk II der dog koster lidt mere. Er din SME med aftageligt eller fast hovede?
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, rondo er for tung og dyr.
SME er med fast hoved.
AT-440mla kunne det godt blive, så den på Ebay.de, til samme pris som dl 160.
Hvis 440 er et perfect match til SME så bliver det den.
Forresten, er de originale SME-kabler OK, eller bør man udskifte dem?.
Tak for svarene!.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Hvis en pu har en statisk complience på 35, hvad har den dynamiske complience så?
Eller kan man ikke udlede noget af det?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også helt klart anbefale en AT-440MLa PickUp til din SME 3009 Imp. arm, da dette er tæt på et perfekt match, dette kører jeg selv med lige pt., denne kombi kan konkurere mod en del andre dyrer kombinationer, som jeg har hørt før. 
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hvis en pu har en statisk complience på 35, hvad har den dynamiske complience så?
Eller kan man ikke udlede noget af det? |
|
|
Jeg har været inde på Cartridge Database for at sammenligne statisk med dynamisk. Der lader ikke til at være noget mønster. Forskellen svinger fra model til model - øjensynligt uafhængigt af tallenes størrelse. Hvilken PU har du i tankerne?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Forresten, er de originale SME-kabler OK, eller bør man udskifte dem?. |
|
|
Tænker du på den interne kabelføring eller phono kablerne der løber til RIAA'en?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Milu skrev:
Hvis en pu har en statisk complience på 35, hvad har den dynamiske complience så?
Eller kan man ikke udlede noget af det? |
|
|
Jeg har været inde på Cartridge Database for at sammenligne statisk med dynamisk. Der lader ikke til at være noget mønster. Forskellen svinger fra model til model - øjensynligt uafhængigt af tallenes størrelse. Hvilken PU har du i tankerne?
|
|
|
Van den Hul Grasshopper III GLA og det er sgutte til at finde nogle tal på disse!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Van den Hul Grasshopper III GLA og det er sgutte til at finde nogle tal på disse!  |
|
|
Fandt lige dette indlæg hos VA.
Condor & Colibri som rgordonpf nævner står til 35 (10-6 cm/Dyne) hos Cart. Db. Det samme gør Grasshopper III GLA. Så en forsigtig konklusion kunne være 12 (10-6 cm/Dyne).
Den er da pænt tung sådan en Grasshopper III (12.2g.).
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
ehapa skrev:
|
Forresten, er de originale SME-kabler OK, eller bør man udskifte dem?.
|
|
|
Tænker du på den interne kabelføring eller phono kablerne der løber til RIAA'en?
|
|
|
Phono-kablerne der løber til RIAA`èn!.
|
| Til top |
|
| |
Revoc Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jazzman og Krenzler
Funkmasteren sælges gennem Activ Hifi i Esbjerg (og måske også andre?). Sidst jeg var inden om butikken stod den og spillede ganske nydeligt var mit umiddelbare indtryk. Jeg har dog ikke haft en egentlig lytter på spillen.
Mener at Carsten gav udtryk for, at der formentlig kunne var et opgraderingspotentiale i Funk'en, men husker desværre ikke med sikkerhed, om det var i relation til tonearmen.
|
| Til top |
|
| |
Bronco121 Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg har lige været inde og snuse på ebay, der er en splinterny Thorens TD165C indkøbt i 8 md. 77. Har aldrig været pakket ud -- til salg -- startbud er 399 dollars -- synes i det lyder sindssygt eller hvad ???
Hilsen Niels
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næppe sindsygt. Men buddene ryger nok op! Jeg kan iøvrigt ikke finde den på eBay?
|
| Til top |
|
| |
Bronco121 Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jazzman
De 399 dollar er mindstebud fra sælger, der er inger der har budt endnu - auktion slutter om 7 timer - du kan finde den på ebay.com
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er denne auktion.
For det første er det jo en amerikansk model. Man kan bruge en step-down konverter til at transformere de 240v herhjemme til de 120v som US motoren skal bruge.
MEN: Da motoren er AC (vekselstrøm) vil akselen/spindelen som drivremmen trækkes af stadig have den forkerte diameter da den er til 60Hz og ikke 50Hz. Den vil være for lille og dermed vil pladetallerkenen komme til at rotere for langsomt.
Desuden vil forsendelse fra USA (selv via ground) blive ret så dyr.
Hvis du er på udkig efter en vintage Thorens er der da konstant masser af muligheder på eBay.de f.eks. Der ligger forsendelse ofte på ca. 35€ for en lignende forsendelse.
|
| Til top |
|
| |
Bronco121 Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for oplysninger Krenzler
Vil det sige at men overhovedet ikke kan få den/el. lign. til at køre på i DK.
Så du iøvrigt den Thorens 224 der også var til salg - den ser meget speciel ud med en stor arm til aut pladeskift og den skulle efter sigende aldrig have været spillet på - den er på to bud oppe i 788 dollars - Jeg er dog ik den store kender.
Ang. den Thorens TD165 var det jo mest fordi den er ny og med org. indpakning.
|
| Til top |
|
| |