| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
her er da en der har tabt entusiasmen http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=34686
SME 20 + SME V + 2000 vinyl-lper - tak for kaffe er der nogen der kan låne mig 48 K
|
|
|
Prøv at spørg hende den søde henne i banken 
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har garanteret en anden model i garagen  Men den sme er bare så fed __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fårk! - det er sindssygt...
Hvis det var mig der lige stod med 48 K overskudsgrunker på lommen skulle de nok få ben at gå på.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Bare vent til i ser en vis anden persons noget specielle Thorens engang i fremtiden... |
|
|
Ok. Langt om længe har jeg fået gjort min ombyggede Thorens TD 160S færdig.

Tung oil-behandlet massiv egetræsramme. SME Series IIIs med silikonedæmpekar. Audio Technica AT-OC7MC PU. Achromat plademåtte fra Funk Firm. MDF dæmpet indertallerken. Blydæmpet topchassis. Korkdæmpet subchassis. 21mm. tyk birketræsfinér bundplade, og til sidst 3 Pulsar Points fødder.

__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice! Den ser top-geil ud!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
krenzler skrev:
| Bare vent til i ser en vis anden persons noget specielle Thorens engang i fremtiden... |
|
|
Ok. Langt om længe har jeg fået gjort min ombyggede Thorens TD 160S færdig.

Tung oil-behandlet massiv egetræsramme. SME Series IIIs med silikonedæmpekar. Audio Technica AT-OC7MC PU. Achromat plademåtte fra Funk Firm. MDF dæmpet indertallerken. Blydæmpet topchassis. Korkdæmpet subchassis. 21mm. tyk birketræsfinér bundplade, og til sidst 3 Pulsar Points fødder.

|
|
|
Respekt!!!! lyder den som der ser ud??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Top-nice!!!
Se det ligner en spille der mener det alvorligt. Jeg glæder mig til at lægge øre(r) til den...
Så ser jeg frem til at læse om den hos The Analog Dept. også.
Har du fået bestilt fra Joel endnu?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt - nu ved jeg hvad jeg kan gøre med min thorens 160 S med SME IIIs dog uden dæmpekar
Imponerende at du har fået egetræ til at lige noget mahogni på et gammel skib - meget smukt arbejde
Stor tillykke
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, tak. Ja jeg er ihvertfald blevet rigtigt godt tilfreds med lyden af den, efter alle de opgraderinger jeg efterhånden har foretaget. Det sidste jeg mangler at gøre ved den, er at skifte indertallerkenen som har en koninsk spindel ende, ud med en tallerken fra en TD 150, som har en kugle for enden af spindlet.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hvid Acromat ... spøjst. Den har jeg ikke set før, men den sorte kører jeg med og den virker helt afgjort.
Men Pulsar Point under en pladespiller?? Det kan da ikke afkoble ret meget - giver de ikke nærmere tilkobling til underlaget?
Ellers rigtigt flot ... hvad vejer vidunderet? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Har du fået bestilt fra Joel endnu? |
|
|
Edit: Never mind - sidder & læser...
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak igen. 
krenzler: Ja der er en 10mm thrustplate på vej fra Joel, og du skal nok få ploven at se på The Analog Dept.
r-i-b: Ja det er bare at gå i krig. Det med mahogni finish'en er overhovedet ikke svært, bare tidskrævende. Træet skal bare have 6 - 7 lag Tung Oil. Det bliver flottere end lak, hvis du spørger mig.
janils: Ja Funk Firm har sq fat i noget af det rigtige med den Achromat.
Jeg ved ikke hvor meget de Pulsar Points af/ eller tilkobler den til underlaget, men det virker fint. Før dem brugte jeg almindelige spikes, men det kan måske også have noget med synergien at gøre, i forhold til den Ikea Lack bord/pladehylde som den står på. Det skal jeg ikke kunne sige.
Den vejer 14 kg. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot flot Thorens....meget indbydende og skøn at skue.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de Pulsar Points lød vel også først godt da der kom lidt gummi under?
janils: Kan du give en kort opsummering af tilkobling/afkobling i forhold til pladespillere? If you don't mind.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have Dr. Lyd.
Jo der hvor jeg havde den stående før (oven på et møbel som stod på gulvet, uha... liste, liste) da skulle der et tyndt gummilag under de Pulsar Points, før at de lød godt. Men da jeg fik smidt den op på væggen på den Lack plade, så var det en helt anden historie. Pulsar Points, nu uden gummi!  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg kan da prøve, men det er udelukkende min egen teori/erfaring.
Et let og mere udæmpet værk vil forholdsvis let kunne blive sat i svingninger og bør derfor kobles fast til et solidt og stabilt underlag. I dette tilfælde vil jeg sige faste afkobling i form af spikes, diverse kufiber "dimser" og kugler m.v. kan have en gavnlig virkning. Med andre ord skal den overskydende energi ledes væk og ned i det dæmpende underlag.
Har man et tungt og veldæmpet værk skal det skærmes/isoleres fra udefrakommende vibrationer der kommer via underlaget. Luftbårne vibrationer vil ikke have så store chancer hvis værket er korrekt dæmpet. Her kan man med fordel bruge elastiske afkoblinger som fjedre, gummibånd (SME og Feet of Silence), SD fødder, Sorbothane og lignende.
Men igen ... ingen regler uden undtagelser. Prøv selv! Det du foretrækker er det korrekte 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Smukt - nu ved jeg hvad jeg kan gøre med min thorens 160 S med SME IIIs |
|
|
seansmiller skrev:
| r-i-b: Ja det er bare at gå i krig. |
|
|
Jo men det får r-l-b slet ikke tid til.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
| Smukt - nu ved jeg hvad jeg kan gøre med min thorens 160 S med SME IIIs |
|
|
seansmiller skrev:
| r-i-b: Ja det er bare at gå i krig. |
|
|
Jo men det får r-l-b slet ikke tid til.  |
|
|
OK jo r-l-b har da allerede skilt lencoen til atomer og vaske det and med tredobbeltsalmiakspiritus m.m. -s skrællet overføldige dele fra tonearm og kabinet ligesom jeg har fp taget rega armen af - så nu står jeg med pladetalerken, moter i metalplintoverdel og en rega arm - så nu mangler der kun 20 udskårne og udfræsede stykker finsk birkekrydsfiner - noget mastic og noge blygummi - noget hæve sænke jsuteringsværk og en ordenlig gang mahogni finer og så - vupti - eller om tre måneders tid __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det janils.
Så hvis et tungt værk står på et tilpas solidt & dødt underlag kan massive fødder godt gå an?
Min ombyggede Lenco vejer 22kg. & står på 3 massive metalbolte. Hylden er en Pro-ject wallmount hvor standard MDF pladen er udskiftet med 14mm birkeXfinér. Lenco-Plinten er sammenlimede lag af skiftevis MDF & birkeXfinér.
Jeg har overvejet et mere solidt underlag end Xfinér hylden men der er også grænser for hvor meget vægt jeg tør smide oveni. Nogle forslag? Måske en meget tykkere finérplade?
Jeg har hørt at det skulle være godt med en granitblok med med en akrylplade ovenpå men så bliver det ihvertfald ikke på væggen...
SD fødder bruger jeg under mine 2-vejs Heybrook højttalere og det var helt sikkert en forbedring i forhold til spikes.
|
| Til top |
|
| |