Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 02:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
her er da en der har tabt entusiasmen
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=34686

SME 20 + SME V + 2000 vinyl-lper - tak for kaffe er der nogen der kan låne mig 48 K

 

Prøv at spørg hende den søde henne i banken

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Han har garanteret en anden model i garagen Men den sme er bare så fed

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Fårk! - det er sindssygt...

Hvis det var mig der lige stod med 48 K overskudsgrunker på lommen skulle de nok få ben at gå på.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Bare vent til i ser en vis anden persons noget specielle Thorens engang i fremtiden...
 

Ok. Langt om længe har jeg fået gjort min ombyggede Thorens TD 160S færdig.

Tung oil-behandlet massiv egetræsramme. SME Series IIIs med silikonedæmpekar. Audio Technica AT-OC7MC PU. Achromat plademåtte fra Funk Firm. MDF dæmpet indertallerken. Blydæmpet topchassis. Korkdæmpet subchassis. 21mm. tyk birketræsfinér bundplade, og til sidst 3 Pulsar Points fødder.

 



__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Nice! Den ser top-geil ud!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
krenzler skrev:
Bare vent til i ser en vis anden persons noget specielle Thorens engang i fremtiden...

 


Ok. Langt om længe har jeg fået gjort min ombyggede Thorens TD 160S færdig.



Tung oil-behandlet massiv egetræsramme. SME Series IIIs med silikonedæmpekar. Audio Technica AT-OC7MC PU. Achromat plademåtte fra Funk Firm. MDF dæmpet indertallerken. Blydæmpet topchassis. Korkdæmpet subchassis. 21mm. tyk birketræsfinér bundplade, og til sidst 3 Pulsar Points fødder.



 




Respekt!!!! lyder den som der ser ud??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Top-nice!!!

Se det ligner en spille der mener det alvorligt. Jeg glæder mig til at lægge øre(r) til den...

Så ser jeg frem til at læse om den hos The Analog Dept. også.

Har du fået bestilt fra Joel endnu?

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Smukt - nu ved jeg hvad jeg kan gøre med min thorens 160 S med SME IIIs dog uden dæmpekar

Imponerende at du har fået egetræ til at lige noget mahogni på et gammel skib - meget smukt arbejde

Stor tillykke




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Tak, tak. Ja jeg er ihvertfald blevet rigtigt godt tilfreds med lyden af den, efter alle de opgraderinger jeg efterhånden har foretaget. Det sidste jeg mangler at gøre ved den, er at skifte indertallerkenen som har en koninsk spindel ende, ud med en tallerken fra en TD 150, som har en kugle for enden af spindlet.

 



__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

En hvid Acromat ... spøjst. Den har jeg ikke set før, men den sorte kører jeg med og den virker helt afgjort.

Men Pulsar Point under en pladespiller??  Det kan da ikke afkoble ret meget - giver de ikke nærmere tilkobling til underlaget?

Ellers rigtigt flot ... hvad vejer vidunderet?



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Har du fået bestilt fra Joel endnu?


Edit: Never mind - sidder & læser...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Tak igen.

krenzler: Ja der er en 10mm thrustplate på vej fra Joel, og du skal nok få ploven at se på The Analog Dept.

r-i-b: Ja det er bare at gå i krig. Det med mahogni finish'en er overhovedet ikke svært, bare tidskrævende. Træet skal bare have 6 - 7 lag Tung Oil. Det bliver flottere end lak, hvis du spørger mig.

janils: Ja Funk Firm har sq fat i noget af det rigtige med den Achromat.

Jeg ved ikke hvor meget de Pulsar Points af/ eller tilkobler den til underlaget, men det virker fint. Før dem brugte jeg almindelige spikes, men det kan måske også have noget med synergien at gøre, i forhold til den Ikea Lack bord/pladehylde som den står på. Det skal jeg ikke kunne sige.

Den vejer 14 kg.



__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Flot flot Thorens....meget indbydende og skøn at skue.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Men de Pulsar Points lød vel også først godt da der kom lidt gummi under?

janils: Kan du give en kort opsummering af tilkobling/afkobling i forhold til pladespillere? If you don't mind.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have Dr. Lyd.

Jo der hvor jeg havde den stående før (oven på et møbel som stod på gulvet, uha... liste, liste) da skulle der et tyndt gummilag under de Pulsar Points, før at de lød godt. Men da jeg fik smidt den op på væggen på den Lack plade, så var det en helt anden historie. Pulsar Points, nu uden gummi!



__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg kan da prøve, men det er udelukkende min egen teori/erfaring.

Et let og mere udæmpet værk vil forholdsvis let kunne blive sat i svingninger og bør derfor kobles fast til et solidt og stabilt underlag. I dette tilfælde vil jeg sige faste afkobling i form af spikes, diverse kufiber "dimser" og kugler m.v. kan have en gavnlig virkning. Med andre ord skal den overskydende energi ledes væk og ned i det dæmpende underlag.

Har man et tungt og veldæmpet værk skal det skærmes/isoleres fra udefrakommende vibrationer der kommer via underlaget. Luftbårne vibrationer vil ikke have så store chancer hvis værket er korrekt dæmpet. Her kan man med fordel bruge elastiske afkoblinger som fjedre, gummibånd (SME og Feet of Silence), SD fødder, Sorbothane og lignende.

Men igen ... ingen regler uden undtagelser. Prøv selv! Det du foretrækker er det korrekte

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Smukt - nu ved jeg hvad jeg kan gøre med min thorens 160 S med SME IIIs


seansmiller skrev:
r-i-b: Ja det er bare at gå i krig.


Jo men det får r-l-b slet ikke tid til.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
r-l-b skrev:
Smukt - nu ved jeg hvad jeg kan gøre med min thorens 160 S med SME IIIs


seansmiller skrev:
r-i-b: Ja det er bare at gå i krig.


Jo men det får r-l-b slet ikke tid til.


OK jo r-l-b har da allerede skilt lencoen til atomer og vaske det and med tredobbeltsalmiakspiritus m.m. -s skrællet overføldige dele fra tonearm og kabinet ligesom jeg har fp taget rega armen af - så nu står jeg med pladetalerken, moter i metalplintoverdel og en rega arm - så nu mangler der kun 20 udskårne og udfræsede stykker finsk birkekrydsfiner  - noget mastic og noge blygummi  -  noget hæve sænke jsuteringsværk og en ordenlig gang mahogni finer og så - vupti  - eller  om tre måneders tid


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Nice! Jeg glæder mig til at se det færdige resultat af din Lenco r-i-b.  Så har du jo nok at tage dig til i de lange vintermåneder.

Hvad med sådan en plint her?



__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Tak for det janils.

Så hvis et tungt værk står på et tilpas solidt & dødt underlag kan massive fødder godt gå an?

Min ombyggede Lenco vejer 22kg. & står på 3 massive metalbolte. Hylden er en Pro-ject wallmount hvor standard MDF pladen er udskiftet med 14mm birkeXfinér. Lenco-Plinten er sammenlimede lag af skiftevis MDF & birkeXfinér.

Jeg har overvejet et mere solidt underlag end Xfinér hylden men der er også grænser for hvor meget vægt jeg tør smide oveni. Nogle forslag? Måske en meget tykkere finérplade?

Jeg har hørt at det skulle være godt med en granitblok med med en akrylplade ovenpå men så bliver det ihvertfald ikke på væggen...

SD fødder bruger jeg under mine 2-vejs Heybrook højttalere og det var helt sikkert en forbedring i forhold til spikes.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes