| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Han har garanteret en anden model i garagen Men den sme er bare så fed  |
|
|
I givet fald han har en anden model i garagen sælger han da en (hvad må være) anseelig del af sin pladesamling med. Der står jo at der medfølger 2000 plader. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
her er da en der har tabt entusiasmen http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=34686
SME 20 + SME V + 2000 vinyl-lper - tak for kaffe er der nogen der kan låne mig 48 K
|
|
|
Hvis jeg havde 48k, så kom hverken du ellerf nogen af jer andre i nærheden af det grej der. Det var MIT __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner grangivelig den model DR brugte. Gad vide, hvad der er sket med dem!?!?!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog skrev:
|
Det ligner grangivelig den model DR brugte. Gad vide, hvad der er sket med dem!?!?! |
|
|
Jeg var til noget interview i DR på landskronagade på østerbro forrige år - - der stod en 3-4 af dem i studiet så de har dem vel stadig væk i et eller andet omfang __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker sag!
Men hvad er det der er under selve pladespilleren, det ligner elektronik?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ellers har det vel været først til mølle princippet for visse heldige asner hos DR? Gad vide hvor mange Jørgen de Mylius har stående??
Man kan stadig købe nye pick-up'er hos EMT.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
quad skrev:
Han har garanteret en anden model i garagen Men den sme er bare så fed  |
|
|
I givet fald han har en anden model i garagen sælger han da en (hvad må være) anseelig del af sin pladesamling med. Der står jo at der medfølger 2000 plader. |
|
|
Med mit kendskab til sælger, tror jeg at det kun er dubletterne der ryger nu. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge på denne EMT 950 restaureringsgennemgang (klik på billederne).
EMT lavede både mellemhjulsdrevne & direkte drevne modeller.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damd de er fede!
Hvis man da bare lige havde 10kkr. i overskud!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Brian7500 skrev:
quad skrev:
Han har garanteret en anden model i garagen Men den sme er bare så fed  |
|
|
I givet fald han har en anden model i garagen sælger han da en (hvad må være) anseelig del af sin pladesamling med. Der står jo at der medfølger 2000 plader.
|
|
|
Med mit kendskab til sælger, tror jeg at det kun er dubletterne der ryger nu. |
|
|
Ah okay.....
Nu kender jeg jo ikke sælger, men det beroliger da lidt __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
calle_jr Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=calle_jr]
Jag är ju svensk, så man kanske kan få visa ett par fina svenska produkter  
Swedish Statement (Nordic Concept Artist Signature):

(hi-res image: http://www.swedishstatement.com/img/nordic_concept_artist_si gnature.jpg)
Alt det træ der bliver til overs efter gudrun og per (red.storme) har skabt en hel pladespillerindustri hvor man får 3 flotte spækbrædter med hver gang man køber en plov- way to go 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt off topic .... men de der Maarten Coltrane Supreme - spiller altså fantastisk. Det uanset om CD eller LP er kildematerialet ... 

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker sag!
Men hvad er det der er under selve pladespilleren, det ligner elektronik?
----- EMTs pladespillere blev lavet af Thorens. Elektronikken er kredsløbet til den oscillator der generer er frekvens til styring af pladespilleren motor.
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at Thorens & EMT indgik et samarbejde men var det ikke omvendt? Altså at visse af Thorens' pladespillere blev produceret af EMT? Jeg har da ihvertfald set en TD150 med "manufactured by EMT" logo på.
Ifølge denne artikel overtog EMT Thorens i 1966.
Thorens historik.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, det var så en dobbeltkonfekt.
Men jeg forstår det altså som at EMT overtog Thorens i 1966?
Hos The Analog Dept. står der:
"1966 Effective July 1st, 1966, the Swiss Thorens-Franz AG took over the entire business concerning Thorens record players and together with EMT Wilhelm Franz of Germany, they established a new business for research, development and manufacturing in Lahr / Germany, located in the foothills of the Black Forest."
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige taget nogle nye foto af min Avid med SME V arm og Dynavector XX-2 pickup !





|
| Til top |
|
| |