Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 00:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Brian7500 skrev:

quad skrev:
Han har garanteret en anden model i garagen Men den sme er bare så fed


I givet fald han har en anden model i garagen sælger han da en (hvad må være) anseelig del af sin pladesamling med. Der står jo at der medfølger 2000 plader.



Med mit kendskab til sælger, tror jeg at det kun er dubletterne der ryger nu.

      Quad, du kender mig åbentbart ikke......For det er desværre nok nærmest omvendt.  

Konen vandt denne gang    for desværre har jeg ikke en garage    Hvis jeg havde, var SME'en aldrig blevet sat tilsalg, det er bare så dejlig en spille, og vildt nem at have med at gøre   

Mvh

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Okay så Skulle det knibe med opbevarings pladsen i Frederikshavn, så ved du hvor du kan køre den hen.

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Har lige taget nogle nye foto af min Avid med SME V arm og Dynavector XX-2 pickup !









ØJEGUF

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

PTHJ skrev:
Konen vandt denne gang ................det er bare så dejlig en spille, og vildt nem at have med at gøre


"It's wrong I tell you, wrong!"
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
PTHJ skrev:
Konen vandt denne gang ................det er bare så dejlig en spille, og vildt nem at have med at gøre


"It's wrong I tell you, wrong!"


Hun må da være Danmarks mest elskede kvindemenneske eller også besidder hun så fuldstændige overvældende atributter og talenter siden manden gør et sådant offer - men det er beundringsværdigt - ikke noget med at "øv jeg må ikke have mine Jamo Power xxz45000 for kærresten - næ her er det noget nært det ultimative udi vinylgengivelse og 2000 skiver til at bevise det og så --- det har bibelske dimensioner


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
PTHJ skrev:
Konen vandt denne gang ................det er bare så dejlig en spille, og vildt nem at have med at gøre


"It's wrong I tell you, wrong!"

Det tror jeg godt staklen ved

PTHJ: Jeg føler med dig

 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

r-l-b:

Ja sådan kan man selvfølgelig også betragte det: Den ultimative kærlighedserklæring. Man må håbe at han får payback så fuglene synger...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 994
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Har lige taget nogle nye foto af min Avid med SME V arm og Dynavector XX-2 pickup  !

 

 

 

 

 

Hej King

flot er den squ, sidder og spekulere på om den er født med korkmåtten el. om det er en du har købt seperat.

Kan ikke helt finde ud af om jeg skal have en måtte til min VPI, hvad gør i andre VPI ejere, køre i uden måtte



__________________
Hilsen Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
king skrev:

Har lige taget nogle nye foto af min Avid med SME V arm og Dynavector XX-2 pickup  !


 


 



 


 


 



Hej King


flot er den squ, sidder og spekulere på om den er født med korkmåtten el. om det er en du har købt seperat.


Kan ikke helt finde ud af om jeg skal have en måtte til min VPI, hvad gør i andre VPI ejere, køre i uden måtte



Bare som den er chef!
Men det kan da ikke udelukkes at en eller anden form for måtte vil ændre på lyden. Men det kan man eksperimentere med hvis man lyster.
(Og ja, Avid er født med korkmåtte)

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Kan anbefale dig at prøve Acromat King. Den virker langt bedre end både filt, kork, gummi og hvad der nu ellers har været forsøgt.

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Kan anbefale dig at prøve Acromat King. Den virker langt bedre end både filt, kork, gummi og hvad der nu ellers har været forsøgt.

 

Måske !! Her ved mig passer denne korkmåtte super godt - den Acromat passer måske bedere i det setup !!

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Det har du så evigt ret i King .. men der er nu andre som er af samme mening:

http://www.needledoctor.com/Funk-Firm-Achromat-Universal-Rec ord-Mat?sc=10

Hvis jeg skal beskrive den væsentligste forskel så dæmper korken dynamikken (i mit setup) og det levende i musikken, mens Acromat virker mere fri og med mere "luft" og bedre udskilning af detaljer. Musikken bliver mere let og ubesværet. 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Hvis jeg køber sådan en fordobler jeg næsten min pladespillers værdi.

Vil jeg så osse få dobbelt så god lyd.

Eller vil sådan en slet ikke have nogen indflydelse overhovedet.

Hvis den gør så meget kan den vel hjælpe alle pladespillere eller hva´.

Jeg er bare nysgerrig.

Forsat god weekend



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Som det siges: "alt er relativt".  

Hvis du har en god pladespiller til unde 1.000 kroner er det nok ikke Acromat du skal kigge efter. Der findes mange andre metoder som ligger mere lige for.

Skal det være "gratis" eller næsten gratis, så prøve selv at lave en ny plademåtte af filt, pap, kork (dækserviet) eller som jeg har set - de der bløde gummiunderlag man bruger for at tingene ikke skal skride. Prøv dig frem ... er der forskel?

Nu skrive du ikke hvilken pladespiller du har. Men en bedre pickup går man nok ikke fejl af. Prøv evt. også at eksperimentere med afkoblingen til underlagt - bånde bløde og hårde metoder.

Fik en gang et rigigt god tip... vinpropper. Tøm to flasker god vin (SÅ lyder det godt) og skær propperne over. Sæt de 4 stumper under pladespilleren og se hvad der sker.

God fornøjelse med de gratis glæder.

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Under min Avid er der gummi ringe - og men kan også tage dem af og køre med små kuller ... men gummi ringe er klart det bedste !
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Under min Avid er der gummi ringe - og men kan også tage dem af og køre med små kuller ... men gummi ringe er klart det bedste !


Jeg kan heller ikke forstille mig det lyder godt med Kuller - og så lugten

http://www.korshamn.com/pics/Kuller%203,5%20kg%20Nils%20Lund.jpg


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

He He - det kniber lidt med at stave
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hej janils.

Jeg har min spille her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47903&K W=Toolate .

Jeg har en filt-måtte ovenpå gummi-måtten. Jeg har prøvet enkelt vis og oven på hinanden. Det lyder bedst sådan som det er nu, men der er utroligt meget antistatisk. Føler nogen gange det ligesom spiller med...? Giver forklaringen nogen mening..!

Selve spillen står på originalfødderne som er af hårde gummi type og så står den på en glashylde. Jeg tror jeg vil drikke en flaske vin eller to.



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
krenzler skrev:
PTHJ skrev:
Konen vandt denne gang ................det er bare så dejlig en spille, og vildt nem at have med at gøre


"It's wrong I tell you, wrong!"


Hun må da være Danmarks mest elskede kvindemenneske eller også besidder hun så fuldstændige overvældende atributter og talenter siden manden gør et sådant offer - men det er beundringsværdigt - ikke noget med at "øv jeg må ikke have mine Jamo Power xxz45000 for kærresten - næ her er det noget nært det ultimative udi vinylgengivelse og 2000 skiver til at bevise det og så --- det har bibelske dimensioner

Den 9-12-06 havde vi 20 års bryllupsdag, så vi finder da ud af det, henaf vejen. Det indbærer så også diverse kompromiser. Nu er det nok også, de færeste kvinder der gider se på, omkring 3000 LP'er som jeg havde på et tidspunkt. Jeg regner med at beholde 100-200 plader, og så finde mig en "lille" ydmyg spille    så, kan jeg trods alt hygge mig lidt med "det sorte guld" indimellem 

Selvom det er et offer, af de store, er det trods alt en fælles beslutnig.  Jeg tror dog næppe, jeg kunne have fundet en mere tollerendt kone  , med tanke på alt det hun har stået model til mht. "roden med hifi" og, som hun plejer at sige til de andre kvinder, der måbende har sagt "det var aldrig, kommet indefor hjemme hos os" - "jeg viste hvad jeg gik indtil, for det har han altid interesseret sig for". Det skal også tilføjes, at hun faktisk ikke, interesserer sig en døjt for hifi og musik.

Mvh

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes