| Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så  Skulle det knibe med opbevarings pladsen i Frederikshavn, så ved du hvor du kan køre den hen. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Har lige taget nogle nye foto af min Avid med SME V arm og Dynavector XX-2 pickup !





|
|
|
ØJEGUF __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
PTHJ skrev:
Konen vandt denne gang ................det er bare så dejlig en spille, og vildt nem at have med at gøre  |
|
|
"It's wrong I tell you, wrong!"  |
|
|
Det tror jeg godt staklen ved
PTHJ: Jeg føler med dig
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b:
Ja sådan kan man selvfølgelig også betragte det: Den ultimative kærlighedserklæring. Man må håbe at han får payback så fuglene synger...
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Har lige taget nogle nye foto af min Avid med SME V arm og Dynavector XX-2 pickup !

|
|
|
Hej King
flot er den squ, sidder og spekulere på om den er født med korkmåtten el. om det er en du har købt seperat.
Kan ikke helt finde ud af om jeg skal have en måtte til min VPI, hvad gør i andre VPI ejere, køre i uden måtte __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
king skrev:
Har lige taget nogle nye foto af min Avid med SME V arm og Dynavector XX-2 pickup !

|
|
|
Hej King
flot er den squ, sidder og spekulere på om den er født med korkmåtten el. om det er en du har købt seperat.
Kan ikke helt finde ud af om jeg skal have en måtte til min VPI, hvad gør i andre VPI ejere, køre i uden måtte |
|
|
Bare som den er chef!
Men det kan da ikke udelukkes at en eller anden form for måtte vil ændre på lyden. Men det kan man eksperimentere med hvis man lyster.
(Og ja, Avid er født med korkmåtte)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale dig at prøve Acromat King. Den virker langt bedre end både filt, kork, gummi og hvad der nu ellers har været forsøgt.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Kan anbefale dig at prøve Acromat King. Den virker langt bedre end både filt, kork, gummi og hvad der nu ellers har været forsøgt.
|
|
|
Måske !! Her ved mig passer denne korkmåtte super godt - den Acromat passer måske bedere i det setup !!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du så evigt ret i King .. men der er nu andre som er af samme mening:
http://www.needledoctor.com/Funk-Firm-Achromat-Universal-Rec ord-Mat?sc=10
Hvis jeg skal beskrive den væsentligste forskel så dæmper korken dynamikken (i mit setup) og det levende i musikken, mens Acromat virker mere fri og med mere "luft" og bedre udskilning af detaljer. Musikken bliver mere let og ubesværet. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Hvis jeg køber sådan en fordobler jeg næsten min pladespillers værdi.
Vil jeg så osse få dobbelt så god lyd.
Eller vil sådan en slet ikke have nogen indflydelse overhovedet.
Hvis den gør så meget kan den vel hjælpe alle pladespillere eller hva´.
Jeg er bare nysgerrig.
Forsat god weekend __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det siges: "alt er relativt".
Hvis du har en god pladespiller til unde 1.000 kroner er det nok ikke Acromat du skal kigge efter. Der findes mange andre metoder som ligger mere lige for.
Skal det være "gratis" eller næsten gratis, så prøve selv at lave en ny plademåtte af filt, pap, kork (dækserviet) eller som jeg har set - de der bløde gummiunderlag man bruger for at tingene ikke skal skride. Prøv dig frem ... er der forskel?
Nu skrive du ikke hvilken pladespiller du har. Men en bedre pickup går man nok ikke fejl af. Prøv evt. også at eksperimentere med afkoblingen til underlagt - bånde bløde og hårde metoder.
Fik en gang et rigigt god tip... vinpropper. Tøm to flasker god vin (SÅ lyder det godt) og skær propperne over. Sæt de 4 stumper under pladespilleren og se hvad der sker.
God fornøjelse med de gratis glæder.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under min Avid er der gummi ringe - og men kan også tage dem af og køre med små kuller ... men gummi ringe er klart det bedste !
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Under min Avid er der gummi ringe - og men kan også tage dem af og køre med små kuller ... men gummi ringe er klart det bedste ! |
|
|
Jeg kan heller ikke forstille mig det lyder godt med Kuller - og så lugten   __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He - det kniber lidt med at stave
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janils.
Jeg har min spille her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47903&K W=Toolate .
Jeg har en filt-måtte ovenpå gummi-måtten. Jeg har prøvet enkelt vis og oven på hinanden. Det lyder bedst sådan som det er nu, men der er utroligt meget antistatisk. Føler nogen gange det ligesom spiller med...? Giver forklaringen nogen mening..!
Selve spillen står på originalfødderne som er af hårde gummi type og så står den på en glashylde. Jeg tror jeg vil drikke en flaske vin eller to. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
krenzler skrev:
PTHJ skrev:
Konen vandt denne gang ................det er bare så dejlig en spille, og vildt nem at have med at gøre  |
|
|
"It's wrong I tell you, wrong!"  |
|
|
Hun må da være Danmarks mest elskede kvindemenneske eller også besidder hun så fuldstændige overvældende atributter og talenter siden manden gør et sådant offer - men det er beundringsværdigt - ikke noget med at "øv jeg må ikke have mine Jamo Power xxz45000 for kærresten - næ her er det noget nært det ultimative udi vinylgengivelse og 2000 skiver til at bevise det og så --- det har bibelske dimensioner
|
|
|
Den 9-12-06 havde vi 20 års bryllupsdag, så vi finder da ud af det, henaf vejen. Det indbærer så også diverse kompromiser. Nu er det nok også, de færeste kvinder der gider se på, omkring 3000 LP'er som jeg havde på et tidspunkt. Jeg regner med at beholde 100-200 plader, og så finde mig en "lille" ydmyg spille så, kan jeg trods alt hygge mig lidt med "det sorte guld" indimellem 
Selvom det er et offer, af de store, er det trods alt en fælles beslutnig. Jeg tror dog næppe, jeg kunne have fundet en mere tollerendt kone , med tanke på alt det hun har stået model til mht. "roden med hifi" og, som hun plejer at sige til de andre kvinder, der måbende har sagt "det var aldrig, kommet indefor hjemme hos os" - "jeg viste hvad jeg gik indtil, for det har han altid interesseret sig for". Det skal også tilføjes, at hun faktisk ikke, interesserer sig en døjt for hifi og musik.
Mvh
|
| Til top |
|
| |