| Forfatter |
|
Landsbytosse Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Her er der en transporabel version mere ... nærmest i bogstaveligt forstand:

|
|
|
Kan den købet et eller andet sted til billige penge?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
En spøjs tingest, men den er efter sigende meget usund lor LP'er, da den er slem til at fræse nye riller. Der er sikkert ikke så god antiskating  |
|
|
Landsbytosse skrev:
| Kan den købet et eller andet sted til billige penge? |
|
|
Ikke til en billig penge.
Bid mærke i navnet: Vinyl Killer.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er tråden ikke ved at løbe tør for gode ider
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom med en god ide king!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Kom med en god ide king!  |
|
|
Ha Ha
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det kan opfattes som en god idé eller som reklame ... hvis det sidste, så bedes moderator venligst slette dette 
Men jeg kan da oplyse, at HF indfører en fast "Analog klumme" med undertegnede som ophavsmand og redaktør. Håber at kunne have noget klar til nr. 3, men muligvis bliver det først fra nr. 4 - 2007.
Længe leve de gode gamle analoge dyder .... LP og bånd!

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reklame eller ej - det er da gode nyheder! gad vide om jeg skulle overveje et abbonement? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der.
Er selv lige kommet med på vognen, og er ikke sikker på at jeg har sat pick up'en rigtigt til, ku en eller anden smide et billede op så jeg kunne SE det.?
jeg har;
Project 6.1 Gardo Gold? (pickup)(til 1000 kr) Sugden universal phono amp.
PS; smidder selv nogle billeder op af mit set up snart
På forhånd tak.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
aurumcantus skrev:
|
Er selv lige kommet med på vognen, og er ikke sikker på at jeg har sat pick up'en rigtigt til, ku en eller anden smide et billede op så jeg kunne SE det.?
|
|
|
Hej Aurumcantus ... hvad er problemet? Er det monteringen af selve pickuppen eller er det forbindelserne bag på? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Ved ikke om det kan opfattes som en god idé eller som reklame ... hvis det sidste, så bedes moderator venligst slette dette 
Men jeg kan da oplyse, at HF indfører en fast "Analog klumme" med undertegnede som ophavsmand og redaktør. Håber at kunne have noget klar til nr. 3, men muligvis bliver det først fra nr. 4 - 2007.
Længe leve de gode gamle analoge dyder .... LP og bånd!

|
|
|
Ja ...... det lyder da kanon godt - bare man kan bruge det til noget !!!
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej Aurumcantus ... hvad er problemet? Er det monteringen af selve pickuppen eller er det forbindelserne bag på?
[/QUOTE]
Det er alle de ledninger ( hvid-blå-rød-grøn) som skal monters på pickuppen, en bange for at jeg har gjort det omvendt. og har ikke en test lp (ville gerne ha kaj og andrea med højre/venstre sang:-)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo også farver på pindene på pick-uppen, de skal "bare" passe sammen.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen farver på stikkene på bagsiden af pick-up'en? Hvis ikke står der sikkert nogle bogstaver ved hver pind (R, L, RG, LG).
R = Højre - Rød.
L = Venstre - Hvid
RG = Højre jord - Grøn.
LG = Venstre jord - Blå.
Nogle gange bruges der andre farver.
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svarene, og undskyld at jeg ikke chekkede tråden ud først , for jeg har lige fundet billedet på SIDE 1 DENNE TRÅD , sorry
Mvh
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du krenzler, jeg lærte den som følger:
Rød er solen, og grøn er græsset. (styrbord-højre).
Hvid er skyen, og blå er havet. (bagbord-venstre),
Jeg er ædru, og drikker cola lige nu
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
aurumcantus: Jeg går ud fra at du mener dette billede:
Man kan ikke altid regne med at farverne skal sidde på den måde. Jeg har flere pick-up'er hvor farverne sidder forskelligt og ikke som på ovenstående (måske fordi at mine er nogle ældre modeller? - jeg ved ikke om det er standardiseret i dag?).
Jeg ved ikke hvordan de skal sidde på en Grado da jeg aldrig har ejet en.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du Guldtuborg, hvilken skole var det? Den ville jeg gerne have gået på.
Hvad med:
Red and white are hot,
blue and green are not,
R is red and right and
green and red are together like christmas colors.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
| Hvid er skyen, og blå er havet. |
|
|
Det er da lidt forvirrende?  Med mindre at man er farveblind.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et par nye MM'ere på vej fra Ortofon.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Ved ikke om det kan opfattes som en god idé eller som reklame ... hvis det sidste, så bedes moderator venligst slette dette 
Men jeg kan da oplyse, at HF indfører en fast "Analog klumme" med undertegnede som ophavsmand og redaktør. Håber at kunne have noget klar til nr. 3, men muligvis bliver det først fra nr. 4 - 2007.
Længe leve de gode gamle analoge dyder .... LP og bånd!

|
|
|
 
Det var også på tide __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |