Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 17:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Du Guldtuborg, hvilken skole var det? Den ville jeg gerne have gået på.

    He he, den for kaospiloter...



__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Ved ikke om det kan opfattes som en god idé eller som reklame ... hvis det sidste, så bedes moderator venligst slette dette

Men jeg kan da oplyse, at HF indfører en fast "Analog klumme" med undertegnede som ophavsmand og redaktør. Håber at kunne have noget klar til nr. 3, men muligvis bliver det først fra nr. 4 - 2007.

Længe leve de gode gamle analoge dyder .... LP og bånd!

 

Det var da en rigtig fin ide. Den vil vi glæde os til.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Der er et par nye MM'ere på vej fra Ortofon.


Der kommer åbenbart 4 modeller i alt i den serie. Den dyreste ligger på 300£.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Der er et par nye MM'ere på vej fra Ortofon.

Spændende! Fed tråd som jeg lige har opdaget. Nogle der ved om Grado har noget på vej? Den har jeg hørt meget godt om og jeg tror der silver skal prøves af snart


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Der er et par nye MM'ere på vej fra Ortofon.



Der kommer åbenbart 4 modeller i alt i den serie. Den dyreste ligger på 300£.

Der er ikke pris på de 2 største i den serie, kun Red og Blue til 575 og 1050 kr 

£300 er et gæt

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der har nogle erfaringer med rør Riaa'er fra Project? Er lidt hooked på at prøve en...

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Så lige et nærbillede af nogle forskellige nåle (desværre ikke fra den private samling):


Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Interessant, Krenzler. Er der nogen info om hvilken nåleslibning de forskellige benytter sig af? Gradoen ser slet ikke ud til at være en diamant?

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Du krenzler, har du fundet de nåleslibnings-foto's på samme link (linket please)...

Eller har du møjsomligt Googlet dig frem til dem...


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Grado: Elliptisk.

Denon: Konisk.

Shelter: Elliptisk.

ZYX: Micro Ridge.

Om det er det ene eller andet fortæller langt fra hele historien. Kvaliteten af slibningen, kvaliteten af diamanten og fæstningsmetoden har også en hel del at sige f.eks.

Billederne er ikke taget fra eksakt samme afstand (Grado er ihvertfald ikke) så det skal man lige tage med.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg: Jeg fandt dem hos AA (Audio Asylum) engang. En af brugerne lagde dem ud (han havde vist selv taget dem). Jeg gemte billedet dengang og har så nu uploadet det via ImageShack. Det bliver ikke nemt at finde den oprindelige tråd...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Kunne se ud som om det er en af de billigere Grado med indfattet diamant - der er en metalkappe i bunden. Det gør man typisk for at spare diamant.

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Ortofon's mindste MC - Tango - har fået et ansigt:



Og de lidt ældre (men lige så farverige) storebrødre:

Samba.



Salsa.


Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige i denne tråde sparke ind at den Gode Krenzler har anbefalet mig en DL 110 og den er jeg glad meget glad for (meget ny - plade nr to)  - nu har Pmoren anbefalet mig en DL 103 til mit Lenco projekt - det kan jo være at jeg bliver helt glad for Denon - kan jeg leve med rød Denon plast kan jeg vel også klare en Salsa på et tidspunkt

Hvordan vil i krakterisere lyden af DL-110 i forhold til DL-103 (jeg ved godt at 110 er en billig sag - men jeg synes sku ikke den er så tosset)

Og salsa i forhold til fx MC 10 ??
  

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen r-l-b.

Syn's lige at jeg ville smide denne udmærkede lille beskrivelse som jeg har linket til før.

Som du kan læse er DL-103 et noget andet dyr end DL-110/160 småbrødrene. Hvis du har tænkt dig at bruge den i din RB300 arm vil jeg anbefale dig at få lidt ekstra masse på som OMalley (forfatteren fra linket) har gjort. Han bestilte sådan et "specialdesignet" vægtlod hos Audio Origami der lige passer i hullet på Rega armen.





Det fås fra 3-6g. Jeg har eksperimenteret og regnet på det & på min RB250 kan det vist lige gå an med det tungeste lod på 6g. sammen med en DL-103. Så er kontravægten dog også næsten helt ude og hænge i neglene... Det kræver dog lige at man har en præcis VTF vægt da det så ikke bliver muligt at udbalancere armen.

RB300 med sin fjederanordning og anderledes kontravægt er lidt noget andet så det skal jeg ikke gøre mig klog på... Men DL-103 kan godt lide masse - masser! Den er jo ikke en gammel broadcast favorit for ingenting. Med en effektiv masse på 20g. nås de "magiske" 10Hz i systemresonans men jeg har hørt/læst at DL-103 ikke har noget imod 30g.! Ihvertfald når det gælder arme med kardanlejer (hedder det det? - gimbal). Dæmpede étpunktsarme klarer sig vist fint uden at behøve at være helt lige så tunge(?). Ikke at en DL-103 ikke kan spille fint i en middelmasse arm men man får nok ikke det optimale ud af den (bedst mulig bas f.eks.).

Apropos RB300 & fjedre: Man kan lege lidt med hvor meget af VTF der sættes med kontravægt henholdsvis fjeder. Istedet for som normalt at udbalancere med den første og derefter justere den anden. Man kan sætte fjederen til 0 eller 3 f.eks. og tilpasse med kontravægten. Se (høre) hvilken forskel - om nogen - forskellige forhold de 2 imellem gør. Det kræver jo lige (igen) at man har en pålidelig nåletryksvægt.

diamondduck prisede for nyligt 103'erens fine egenskaber.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Taunus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Det var da et fantastisk forum og sikke en masse nostalgi. Så jeg var nødt til at pakke den gamle "gemmer" frem og vise den, at solen stadig skinner.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg købte den og jeg kan heller ikke huske hvilken pick-up der sidder på. Men den spiller stadig som en drøm.


Til top Vis Taunus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taunus
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Taunus skrev:
Det var da et fantastisk forum og sikke en masse nostalgi. Så jeg var nødt til at pakke den gamle "gemmer" frem og vise den, at solen stadig skinner.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg købte den og jeg kan heller ikke huske hvilken pick-up der sidder på. Men den spiller stadig som en drøm.


Næh hvor er den fin....



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Den er da rund. Har du manualen?

Din pick-up må være en Rega Super Elys. Den skal have 1.75g. nåletryk.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Taunus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Den er da rund. Har du manualen?

Din pick-up må være en Rega Super Elys. Den skal have 1.75g. nåletryk.


Hvor skægt. Jeg har lyttet mig frem til 1,8 g i nåletryk. Der synes jeg at den lyder bedst. Tak for linket til manualen. Den var vist røget med aviserne ud.
Til top Vis Taunus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taunus
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også være med...
Jeg er næsten færdig med en større renovering/ombygning af pladespilleren. Nu er den ved at være som jeg vil have den.

Håber i kan se hvad det forestiller.

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes