Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

en spole til en udnertråd til en singer-symasknine anno 1936 sat på en lille brevvægt ??

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Torben Brandt
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Det var sgu en fed plov du har mørch!

Det er længe siden jeg har set en Gyro med Gert Pedersens opgradering. Har du fået foretaget den for nyligt eller?

Har du prøvelyttet den med og uden AudioMagic hylden? Jeg overvejer selv at anskaffe mig en!

Mvh.
Torben
Til top Vis Torben Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben Brandt
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Skuer man ikke en DL-110 på den SME arm?

mørch skrev:
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

ja, det er en dl-110 ENDNU!!!!

Og ja, det er en michell gyrodec der er opgraderet med hele Gert Peteresen sættet. Både med armboard dæmpning, sanddæmpning af leje osv.

Da jeg købte den, var den en alm. gyrodec, der havde fået foretaget opgradering, men dette var ikke lavet særligt pænt. Så forsøgte jeg at sælge, men heldigvis kom jeg på andre tanker. Jeg startede med at skille den fuldstændigt ad, og fik den sandblæst. Dernæst fik jeg den samlet igen, og malet om. Den mangler bare lige den sidste finpudsning og måske en klarlak. Så besluttede jeg mig til, at den store kasse, som en alm gyrodec jo sidder i, skulle væk. Og da jeg nu havde Gert Petersen opgraderingen, hvad var så mere naturligt end at købe hans fine akryl plint til gyroen. Som sagt, så gjort. Og nu er gyroen så blevet forvandlet til en gyro SE. Men hvad så med motoren?? Jo, på gyroen var monteret et origin live dc-kit. Men motoren snakkede en del, og det var jeg træt af. Så jeg kontaktede Gert fra Highend-sound, og han hjalp med at få en ny origin live dc-100 motor hjem til mig. Nu havde jeg jo så en helt ny motor, men manglede noget at sætte den i, da gyrodec'en ikke var født med løsstående motor. Jeg har så heldigvis et familiemedlem, der er ganske ferm med en drejebænk, så ham fik jeg til at lave en motorstand til mig. Så nu kan jeg så spille musik. Sidste indkøb er så armen. Jeg har altid syntes at sme er nogle lækre arme, og så faldt jeg over et godt tilbud på en sme4.. Nu mangler jeg bare at få bygget et kabinet til motorsyring, og få købt en ordentlig pick-up, så skulle jeg være kørende..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ja og så lige en Orbe platter oveni.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tjaaa, Men den anden ser altså bare federe ud! Det ser flot ud med de messingklodser der farer rundt.

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Orbe SE er ellers ret lækker!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
trapez
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobbeltprofil: Slowon

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en Alphason Xenon hos audio art i Nakskov pr efterkrav.Da pakken kom manglede kontravægten,og da jeg kontaktede firmaet beklagede de men lovede at spørge hos "deres mange forbindelser i udlandet!

Da der intet var sket efter en måned,skrev jeg og rykkede.Responsen var at de ville tage armen tilbage til prisen den var solgt til.og da jeg bad om at få forsendelse og efterkrav dækket,var svaret nej!!

Bondefangeri kaldte man den slags forretningsmetoder førhen.

Nu spørger jeg så panelet herinde:hvor tung skal sådan en kontravægt være?

Til top Vis trapez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trapez
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Det har du ret i, men gyroen ser flottere ud når den kører. Orbe'n ser bare så rå og barsk ud, ingen "bling bling" over den..

 

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

mørch skrev:

Det har du ret i, men gyroen ser flottere ud når den kører. Orbe'n ser bare så rå og barsk ud, ingen "bling bling" over den..


 



Du har ret mørch, en Gyro er bare fed!



__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:

Du har ret mørch, en Gyro er bare fed!

Ja, du må jo være enig, du har jo også sådan en fætter...

Dejlig spille..

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 
trapez
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobbeltprofil: Slowon

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en Alphason Xenon hos audio art i Nakskov pr efterkrav.Da pakken kom manglede kontravægten,og da jeg kontaktede firmaet beklagede de men lovede at spørge hos "deres mange forbindelser i udlandet!

Da der intet var sket efter en måned,skrev jeg og rykkede.Responsen var at de ville tage armen tilbage til prisen den var solgt til.og da jeg bad om at få forsendelse og efterkrav dækket,var svaret nej!!

Bondefangeri kaldte man den slags forretningsmetoder førhen.

Nu spørger jeg så panelet herinde:hvor tung skal sådan en kontravægt være?

Til top Vis trapez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trapez
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som kender den på/i "øret" (altså bruger den)!...

__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 10 April 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Nogen der er den lykkelige ejer af sådan en fætter her?


Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 10 April 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Nogen der er den lykkelige ejer af sådan en fætter her?




Jeg havde 3!,  men om jeg kan huske hvor jeg lagde dem




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 10 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Nice!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 10 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Ojj lækre sager! Altså PU'en - nåja også guffet!

Der står forøvrigt ikke mange data om den på siden?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 10 April 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Det er Bent Merlyd - der er blevet Mobile Fidelity forhandler !

Så han ved sikkert en masse om denne pickup  

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Der må være mange muligheder for at indstille den parallel med rillen
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 10 April 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Lidt flere oplysninger:

MFSL C3.5 Cartridge Specifications
Stylus: Line Contact
Cantilever: Special Aluminum Alloy
Magnet: Alnico Magnet
Coil Material: Copper
Output Voltage: 0.24mV
Internal Impedance: 2.5 Ohm
Recommended Tracking Force: 2g
Weight: 11.5g



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes