| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
en spole til en udnertråd til en singer-symasknine anno 1936 sat på en lille brevvægt ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Torben Brandt Branchemedlem

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu en fed plov du har mørch!
Det er længe siden jeg har set en Gyro med Gert Pedersens opgradering. Har du fået foretaget den for nyligt eller?
Har du prøvelyttet den med og uden AudioMagic hylden? Jeg overvejer selv at anskaffe mig en! 
Mvh. Torben
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skuer man ikke en DL-110 på den SME arm?
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er en dl-110 ENDNU!!!!
Og ja, det er en michell gyrodec der er opgraderet med hele Gert Peteresen sættet. Både med armboard dæmpning, sanddæmpning af leje osv.
Da jeg købte den, var den en alm. gyrodec, der havde fået foretaget opgradering, men dette var ikke lavet særligt pænt. Så forsøgte jeg at sælge, men heldigvis kom jeg på andre tanker. Jeg startede med at skille den fuldstændigt ad, og fik den sandblæst. Dernæst fik jeg den samlet igen, og malet om. Den mangler bare lige den sidste finpudsning og måske en klarlak. Så besluttede jeg mig til, at den store kasse, som en alm gyrodec jo sidder i, skulle væk. Og da jeg nu havde Gert Petersen opgraderingen, hvad var så mere naturligt end at købe hans fine akryl plint til gyroen. Som sagt, så gjort. Og nu er gyroen så blevet forvandlet til en gyro SE. Men hvad så med motoren?? Jo, på gyroen var monteret et origin live dc-kit. Men motoren snakkede en del, og det var jeg træt af. Så jeg kontaktede Gert fra Highend-sound, og han hjalp med at få en ny origin live dc-100 motor hjem til mig. Nu havde jeg jo så en helt ny motor, men manglede noget at sætte den i, da gyrodec'en ikke var født med løsstående motor. Jeg har så heldigvis et familiemedlem, der er ganske ferm med en drejebænk, så ham fik jeg til at lave en motorstand til mig. Så nu kan jeg så spille musik. Sidste indkøb er så armen. Jeg har altid syntes at sme er nogle lækre arme, og så faldt jeg over et godt tilbud på en sme4.. Nu mangler jeg bare at få bygget et kabinet til motorsyring, og få købt en ordentlig pick-up, så skulle jeg være kørende..
mvh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og så lige en Orbe platter oveni.
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa, Men den anden ser altså bare federe ud! Det ser flot ud med de messingklodser der farer rundt.
mvh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
trapez Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Slowon
Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en Alphason Xenon hos audio art i Nakskov pr efterkrav.Da pakken kom manglede kontravægten,og da jeg kontaktede firmaet beklagede de men lovede at spørge hos "deres mange forbindelser i udlandet!
Da der intet var sket efter en måned,skrev jeg og rykkede.Responsen var at de ville tage armen tilbage til prisen den var solgt til.og da jeg bad om at få forsendelse og efterkrav dækket,var svaret nej!!
Bondefangeri kaldte man den slags forretningsmetoder førhen.
Nu spørger jeg så panelet herinde:hvor tung skal sådan en kontravægt være?
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ret i, men gyroen ser flottere ud når den kører. Orbe'n ser bare så rå og barsk ud, ingen "bling bling" over den..
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mørch skrev:
Det har du ret i, men gyroen ser flottere ud når den kører. Orbe'n ser bare så rå og barsk ud, ingen "bling bling" over den..
|
|
|
Du har ret mørch, en Gyro er bare fed!
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Du har ret mørch, en Gyro er bare fed!
|
|
|
Ja, du må jo være enig, du har jo også sådan en fætter...
Dejlig spille..
|
| Til top |
|
| |
trapez Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Slowon
Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en Alphason Xenon hos audio art i Nakskov pr efterkrav.Da pakken kom manglede kontravægten,og da jeg kontaktede firmaet beklagede de men lovede at spørge hos "deres mange forbindelser i udlandet!
Da der intet var sket efter en måned,skrev jeg og rykkede.Responsen var at de ville tage armen tilbage til prisen den var solgt til.og da jeg bad om at få forsendelse og efterkrav dækket,var svaret nej!!
Bondefangeri kaldte man den slags forretningsmetoder førhen.
Nu spørger jeg så panelet herinde:hvor tung skal sådan en kontravægt være?
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som kender den på/i "øret" (altså bruger den)!...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde 3!, men om jeg kan huske hvor jeg lagde dem  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ojj lækre sager! Altså PU'en - nåja også guffet!
Der står forøvrigt ikke mange data om den på siden?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Bent Merlyd - der er blevet Mobile Fidelity forhandler !
Så han ved sikkert en masse om denne pickup
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må være mange muligheder for at indstille den parallel med rillen
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt flere oplysninger:
MFSL C3.5 Cartridge Specifications Stylus: Line Contact Cantilever: Special Aluminum Alloy Magnet: Alnico Magnet Coil Material: Copper Output Voltage: 0.24mV Internal Impedance: 2.5 Ohm Recommended Tracking Force: 2g Weight: 11.5g

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |