| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er godt nok smagløs. Det får mig til at tænke på Cadberg pladespillerne der engang blev testet i HF, de ku' også fås i forgullede udgaver
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| har du prøvet hovedbanegården ? de har en pænt stor afd for int tidsskrifter ! |
|
|
Ikke mere desværre Den internationale kiosk lukkede for ca. 1 år siden og siden DSB har taget over som en normal kiosk, er der knapt nok de alm. hifi blade tilbage. Selv HiFi+ og Klang und ton er forsvundet.
TAS hører heller ikke til blandt de blade jeg ville synes er interessante. Den gode Peter Axcel gik lige fra "subjektiv bestemmer alt" til den anden grøft "alt kan/skal måles" over en nat. Nu hører han til i lejren, med dem der mener, at alle forstærkere, CD'er og kabler lyder ens. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da noget værre noget
Hvad med bladkiosken i Jorcks Passage eller Politikens boglade på rådhuspladsen er de også borte ?
Jeg kommer sku for sjældent i Københavnstrup efterhånden - men hvor er det røv og nøgler at vi i disse globaliseringstider bonderøviserers os selv - der burde da være en kiosk af internationalt format - hvad skal udlændingen gøre når de er i landet - læse skalk ????
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tomb Raider I pladespiller ??
I starten af den scene hvor Croft svæver rundt i elstikker til noget smuk klavermusik vises en pladespiller - stor klar akryl og chrome med materet ca. 20 cm tyk akryl tallerken og akryl/chrome tangential arm - motor med. er separate cylindre i chrome - any clues ??
ps. hvad er det for et klassisk kalvermusik stykke der spilles (altså inden de begynder at skyde)?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit eget bud kunne være clear audio  men jeg er ikke sikker starter lige en ny tråd
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 05:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Tomb Raider I pladespiller ??
I starten af den scene hvor Croft svæver rundt i elstikker til noget smuk klavermusik vises en pladespiller - stor klar akryl og chrome med materet ca. 20 cm tyk akryl tallerken og akryl/chrome tangential arm - motor med. er separate cylindre i chrome - any clues ??
ps. hvad er det for et klassisk kalvermusik stykke der spilles (altså inden de begynder at skyde)?
|
|
|
Yes... det er en clearaudio - master ref !
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Sveske skrev:
| Hvem var det i øvrigt der løb med to pladespillerplinte og en 3009 for 600,- på dba i går eller i forgårs. |
|
|
A HVA FOR NO'ET??
Er den store bladkiosk på hovedbanegården ikke lukket eller er den bare flyttet et andet sted hen i hallen?
|
|
|
Ja, som jeg siger, var der én der annoncerede med to plinte og en 3009. Jeg kan ikke huske, hvilke plinte det var, men han sagde, at "den ene har digital udlæsning, den anden manuel," hvad det så end betyder
Jeg fortryder lidt, jeg ikke købte den, men jeg har i virkeligheden ikke råd, og nu har jeg jo lige fået foræret den Rega __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og der er lige røget en Rega PLanar 3 til 250,-
Jeg ringede til sælgeren i går omkring klokken 23, og blev bedt om at ringe tilbage igen i dag klokken 10.00. Det gjorde jeg så, men da var der allerede kommet en anden aftale i hus. Øv bøv.
Jeg kender ellers én, jeg meget gerne vil give en Rega __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørder ... hvem kigger på pladespillere når de ser Tomb Raider
Og ja DSB fik ødelagt kiosken på Hovedbanen ... ærgeligt. De kunne vel ikke leve med at noget i koncernen fungerede!
Men anyhow bestil bladende fra US - det er ca. 1/3 af prisen i kioskerne - ihvertfald i Stereophiles tilfælde. TAS kan man efter min mening godt undvære ... men det er selvfølgelig en smagssag.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er flot:
Sammenligningen med TD124 giver dog ikke rigtigt mening.
Det er dog ikke Pro-ject pladespillere men Music Hall (produceres samme sted som Pro-ject).
Hvad kalder man dette?:
Denne må da kandidere til titlen som den grimmeste pladespiller nogensinde:
Så vil jeg 100 x hellere have:
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok den plov er helt seriøst grim med alt det tingel tangel ... .
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ville jeg da nu gerne have fat i - men kun for at sælge den igen og få råd til en masse godter! __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
r-l-b skrev:
| har du prøvet hovedbanegården ? de har en pænt stor afd for int tidsskrifter ! |
|
|
Ikke mere desværre Den internationale kiosk lukkede for ca. 1 år siden og siden DSB har taget over som en normal kiosk, er der knapt nok de alm. hifi blade tilbage. Selv HiFi+ og Klang und ton er forsvundet.
TAS hører heller ikke til blandt de blade jeg ville synes er interessante. Den gode Peter Axcel gik lige fra "subjektiv bestemmer alt" til den anden grøft "alt kan/skal måles" over en nat. Nu hører han til i lejren, med dem der mener, at alle forstærkere, CD'er og kabler lyder ens.
|
|
|
Magasin på Kgs Nytorv har alt i hifi-blade i deres kiosk i kælderen.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
janils skrev:
r-l-b skrev:
|
|
TAS hører heller ikke til blandt de blade jeg ville synes er interessante. Den gode Peter Axcel gik lige fra "subjektiv bestemmer alt" til den anden grøft "alt kan/skal måles" over en nat. Nu hører han til i lejren, med dem der mener, at alle forstærkere, CD'er og kabler lyder ens.
|
|
|
Magasin på Kgs Nytorv har alt i hifi-blade i deres kiosk i kælderen. |
|
|
den havde jeg glemt  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
|
|
|
Fine billeder fra high-end i München Krenzler ..! Men det der akryl monstrum de havde stående hos det tyske bladn "LP" er altså ikke bare en pladespiller. Så vidt jeg kunne afsløre det, er den også beregnet til at skære plader (matricer). Den havde en masse slanger til køling og strying samt et beskyttende skjold foran pladetallerken, hvilket ikker er særlig hensigtsmæssigt, hvis der bare skal spilles plader. Men et monstrum det er det! Der var langt flottere pladespillere i München. Har lige kigget mine ca. 200 billeder igennem og der er en del flotte imellem. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
krenzler skrev:
|
|
|
Fine billeder fra high-end i München Krenzler ..! Men det der akryl monstrum de havde stående hos det tyske bladn "LP" er altså ikke bare en pladespiller. Så vidt jeg kunne afsløre det, er den også beregnet til at skære plader (matricer). Den havde en masse slanger til køling og strying samt et beskyttende skjold foran pladetallerken, hvilket ikker er særlig hensigtsmæssigt, hvis der bare skal spilles plader. Men et monstrum det er det! Der var langt flottere pladespillere i München. Har lige kigget mine ca. 200 billeder igennem og der er en del flotte imellem.
|
|
|
Du fikk vel ikke hørt på Raven vel?
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Nørder ... hvem kigger på pladespillere når de ser Tomb Raider
Og ja DSB fik ødelagt kiosken på Hovedbanen ... ærgeligt. De kunne vel ikke leve med at noget i koncernen fungerede!
Men anyhow bestil bladende fra US - det er ca. 1/3 af prisen i kioskerne - ihvertfald i Stereophiles tilfælde. TAS kan man efter min mening godt undvære ... men det er selvfølgelig en smagssag.
Bundy
|
|
|
Halløjsa...så er dine Stereophile da dyrere end mine. Jeg får mine fra USA og min pris er (med den nuværende kurs) kr. 11,52 pr. nummer! Det er billigere end en almindelig avis..! ;-)
Det er meget længe siden jeg har købt et Stereophile i en dansk kiosk... Mon ikke et eksemplar idag koster små 100 kroner? Så der ligger nogle temmelig fede avancer i distributionsleddet!
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
krenzler skrev:
|
|
|
Fine billeder fra high-end i München Krenzler ..! Men det der akryl monstrum de havde stående hos det tyske bladn "LP" er altså ikke bare en pladespiller. Så vidt jeg kunne afsløre det, er den også beregnet til at skære plader (matricer). Den havde en masse slanger til køling og strying samt et beskyttende skjold foran pladetallerken, hvilket ikker er særlig hensigtsmæssigt, hvis der bare skal spilles plader. Men et monstrum det er det! Der var langt flottere pladespillere i München. Har lige kigget mine ca. 200 billeder igennem og der er en del flotte imellem.
|
|
|
Ja den var total syg.
Også alt det akryl der kan give sig.
Der var mange flotte pladespiller. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en samtale med konstruktøren af den grimme pladespiller. Han har lavet den til sig selv (hvem ellers) med masse af timer til skære, bore og tilpasning. Selve tonearmen hviler i et vandbad, hvor vandstanden kan hæves og sænkes alt efter pladens tykkelse - det var da genialt nok. Den store klump under tallerkenen er lejet, som jeg forstod var et kæmpe blyleje. Motor og driv systemet er et virvar af trisser og tråd. Man må da tage hatten af for han, at han kunne holde tungen lige i munden under ide og konstruktion - man er vel tysk.
|
| Til top |
|
| |