| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak Graffo.
Der er åbenbart kommet nogle nye(?) MM modeller fra Goldring? 2100, 2200, 2300, 2400 & 2500. Dem synes jeg ikke man har hørt noget om herhjemme?
De engelske priser kan ses her. Topmodellen er med "2 SD" nåleslibning hvad end det så dækker over?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er min nye "gamle" SP10 mkII oppe og spille! Har knoklet med plinten her de sidste 3 dage og nu til aften kom den op og spille. Lidt utålmodigt er den dog bare sat hurtigt op uden at være helt indjusteret 100%

Mellem de 2 stk. 40mm asketræs plader sidder der nu nogle gummidupper, men der er lavet indvendige gevind til spikes mellem de 2 plader. Den nederste plade står på Feet of Silence. Jeg vil skyde totalvægten til at være omkring de 40 kg.
Her er toppladen set fra bunden inden der kom blyhagl i.

.. og endelig her med min Rega arm monteret løst langs bagkanten. Den skal hæves en del, så det kræver en ekstra monteringsplade. Indtil videre en positiv overraskelse. Den spiller fremragende. Selv med en finger på pladetallerkenen er der ikke umiddelbart nogen hasthedsafvigelse - afgjort anderledes end rem/tråd drift!

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogen der kan forklare mig forholdet mellem statisk compliance og dynamisk compliance?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils:
Hvad er dit umiddelbare indtryk sammenlignet med TD 124? Relative svagheder & styrker?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
janils:
Hvad er dit umiddelbare indtryk sammenlignet med TD 124? Relative svagheder & styrker?
|
|
|
Jeg har jo kørt med samme arm og pickup på begge, så det burde være nemt at sammenligne. Lyden fra SP10 virker mere stram og slank. Det første man bemærker er gangkonstansen og det store overblik. Kom umiddelbart til at tænke på det bedste fra CD. Til gengæld er der mere varme og en mere voluminøs bund på min Thorens (som nu skal sælges). Den har stadig sine positive sider, men jeg er ikke ked af at bytte. Man kan sige TD-124 har lidt af de kvaliteter der findes i remtræk, men samtidig kan det ikke undre lidt at den føles lidt "gammel". Den virker lidt farvet og rund i sin måde at gengive på, hvilket dog også har sin charme, men det virker ikke så netralt som via SP10'eren.
__________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det.
Der har været flere SP-10'ere (MkII) til salg på det sidste synes jeg. Men tanken om al den elektronik der er indeni (og ved siden af) "skræmmer" mig noget. Man er vel næsten på herrens mark hvis det går galt? Hvis man altså er uheldig.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Tak for det.
Der har været flere SP-10'ere (MkII) til salg på det sidste synes jeg. Men tanken om al den elektronik der er indeni (og ved siden af) "skræmmer" mig noget. Man er vel næsten på herrens mark hvis det går galt? Hvis man altså er uheldig.
|
|
|
En gang imellem er man nødt til at tage chancer! Desuden kender jeg et par gutter der er MEGET gode til at reparere "umulig" elektronik. Men jeg tror nu ikke den sådan lige går i stykker. Rent mekanisk er det dog mere kritisk. Et par skruer var kørt over gevind, men da der er rigeligt andre til at holde det hele sammen går det nok. __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janils,
Du har haft en Thorens TD 124 ikk, hvordan er SP-10 vs TD124 synes du?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Janils,
Du har haft en Thorens TD 124 ikk, hvordan er SP-10 vs TD124 synes du? |
|
|
janils skrev:
krenzler skrev:
janils:
Hvad er dit umiddelbare indtryk sammenlignet med TD 124? Relative svagheder & styrker? |
|
|
Jeg har jo kørt med samme arm og pickup på begge, så det burde være nemt at sammenligne. Lyden fra SP10 virker mere stram og slank. Det første man bemærker er gangkonstansen og det store overblik. Kom umiddelbart til at tænke på det bedste fra CD. Til gengæld er der mere varme og en mere voluminøs bund på min Thorens (som nu skal sælges). Den har stadig sine positive sider, men jeg er ikke ked af at bytte. Man kan sige TD-124 har lidt af de kvaliteter der findes i remtræk, men samtidig kan det ikke undre lidt at den føles lidt "gammel". Den virker lidt farvet og rund i sin måde at gengive på, hvilket dog også har sin charme, men det virker ikke så netralt som via SP10'eren.
|
|
|
Det er måske ikke lyden alene du tænker på?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det var lige det..
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at spørge Bjørn om den Ortofon. jeg tror, jeg spottede én i hans pladespiller-tingeltangel-skuffe, men jeg kunne ikke se den rigtigt, så jeg er ikke sikker. Men kassen lignede bestemt. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil tro at SP-10 vil være DET direkte værk, hvis man skal tale om et sådan, en slags state-of-the -art indenfor direkte værker.
Tillykke med det Jan, det ser jo meget Jan-agtigt ud, med tung plint ig nydelig finish.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Hej jeg har en Audionote S-1 på hånden til 2.400 kr. er der nogen som kender den...

Spørger fordi jeg i første hånd søger en Ortofon T-30---

|
|
|
jeg har haft sådan en S1 og S2,samt en S3 og en HOLFI PRE MC på batteri.
S1 er en god begynder,men det bliver noget sjover med S2 for slet ikke tale om S3,S4,o.s.v.
HOLFI'EN ligger mellem S1 og S2.
Glem de gamle Ortofoner step-upper.De eneste der dur i dag er MC 3000 og min sidste erhvervelse ORTOFON SPU T100 __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck: Kan en T-30 ikke være OK hvis man kan finde den til en lav pris? T-2000/3000 og de store fra Audio Note ligger jo i et helt andet prisleje?
Vurderet relativt i forhold til hvilket udstyr man spiller på og hvor meget man vil betale.
Ellers kan man jo bestille nogle trafo'er fra Lundahl, CineMag etc. og selv samle noget. Hvis man kan lodde (eller kender en der kan) koster det ikke det store.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du fortelle litt om Ortofon SPU T100? Noen som kjenner til Ortofon T-5000?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
diamondduck: Kan en T-30 ikke være OK hvis man kan finde den til en lav pris? T-2000/3000 og de store fra Audio Note
ligger jo i et helt andet prisleje?
Vurderet relativt i forhold til hvilket udstyr man spiller på og hvor meget man vil betale.
Ellers kan man jo bestille nogle trafo'er fra Lundahl, CineMag etc. og selv samle noget. Hvis man kan lodde (eller kender en der kan) koster det
ikke det store. |
|
|
sorry ,men jeg ser først nu dit inlæg.
en T-30 er bedre end at drømme om en T-3000.desuden kan man finde ud af hvilken impedance er bedst til den p.u man nu kører med
skulle du komme til penge så kan du rolig investerer i de lidt dyrerer modeller.der er meget at hente der __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
| Kan du fortelle litt om Ortofon SPU T100? Noen som kjenner til Ortofon T-5000? |
|
|
T100 passer til silvermodellen og visse andre,men ikke til SPU85 (som jeg bl.a har)der blev jeg nødt til at lodde en extra modstand i.Men så lyder
det også fantastisk.
jeg kender kun T3000 den er lysere, ikke så præcis i lydbilled som T100,nogle vil sige mere åben.
jeg synes at er man en SPU mand bør man kører med SPU T100 ,måske rundet af med Audio Note Sogon sølvkable. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |