| Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg solgte min 18 år gamle Linn for 3.000,- uden arm, men med en ældre Ortofon MM pickup. Så alt efter alder og stand, må det være deromriking. LP 12 findes jo i mange udgaver.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
Har scoret en ERA med SME arm, den der kom efter 3009, hvor kontravægten ikke stritter så langt bagud. Inden jeg splitter den afd, for at se hvordan den fungerer er der måske nogen, der har fotos af den adskilt og/eller af drivmekanismen? I gamle dage var den blevet udstyret med en fin pu men er den også potentiel modtager af en lille rød?

|
|
|
er det ikke en 3009 Improved - den med plastik knivleje ? selve pladespilleren er en sjov blik sag lidt alla franske persillekværne og hvidløgspressere - men den havde et godt ryg da den kom frem - kostede 2300 kr og da en SME arm kostede 2000 så fik man jo pladespilleren for 300 kr. og så er det jo svært at brokke sig Spiller den lydefrit er den vil en ok lille sag men jeg tror du får mere ud af armen på et andet værk- Jeg har på et tidspunkt set en side der tweaker ERA men kan ikke lige finde den Jeg fandt en ramponeret på kontainerpladsen og skilte den ad - var egentlig imponeret over hvor utroligt enkelt den var priduceret inden i - ikke meget hitech  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Jeg solgte min 18 år gamle Linn for 3.000,- uden arm, men med en ældre Ortofon MM pickup. Så alt efter alder og stand, må det være deromriking. LP 12 findes jo i mange udgaver. |
|
|
OK, det var vel egentlig også det jeg regnede med, kører fint ect, ser p..... godt ud, men en kronisk støvsamler det er det jo. Fint skyder den af i ksb - tak for input.
mvh M
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
janils skrev:
| Jeg solgte min 18 år gamle Linn for 3.000,- uden arm, men med en ældre Ortofon MM pickup. Så alt efter alder og stand, må det være deromriking. LP 12 findes jo i mange udgaver. |
|
|
OK, det var vel egentlig også det jeg regnede med, kører fint ect, ser p..... godt ud, men en kronisk støvsamler det er det jo. Fint skyder den af i ksb - tak for input.
mvh M |
|
|
er den mere støvsamler end andre pladespillere ?? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
De laver nu også modellen i bl.a. sort Acryl, og Katie Melua har så fået sådan en foræret, så jeg kan da altid blære mig med at have den samme pladespiller som hende. |
|
|
Så vidt jeg kunne forstå på det ville hun netop have den mere "butch" model og ikke Pink Diamond som Frau Scheu først havde i tankerne til hende 
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Mercury skrev:
janils skrev:
|
|
mvh M
|
|
|
er den mere støvsamler end andre pladespillere ??
|
|
|
Det er jeg ganske overbevist om den er... . Der sidder helt sikkert en fælt godt udviklet og sammenskruet statisk støvfidus som af helt uforklarlige årsager koncentrerer al uforvarende, fritflyvende støv på de mest visuelt kritiske steder på sådan en LP12. Det er i sanhed en på mange måder "helvedsmaskine"..... LOL
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jan Graffo skrev:
Har scoret en ERA med SME arm, den der kom efter 3009, hvor kontravægten ikke stritter så langt bagud. Inden jeg splitter den afd, for at se hvordan den fungerer er der måske nogen, der har fotos af den adskilt og/eller af drivmekanismen? I gamle dage var den blevet udstyret med en fin pu men er den også potentiel modtager af en lille rød?

|
|
|
er det ikke en 3009 Improved - den med plastik knivleje ?
selve pladespilleren er en sjov blik sag lidt alla franske persillekværne og hvidløgspressere - men den havde et godt ryg da den kom frem - kostede 2300 kr og da en SME arm kostede 2000 så fik man jo pladespilleren for 300 kr. og så er det jo svært at brokke sig
Spiller den lydefrit er den vil en ok lille sag men jeg tror du får mere ud af armen på et andet værk-
Jeg har på et tidspunkt set en side der tweaker ERA men kan ikke lige finde den
Jeg fandt en ramponeret på kontainerpladsen og skilte den ad - var egentlig imponeret over hvor utroligt enkelt den var priduceret inden i - ikke meget hitech
|
|
|
Efter hukommelsen kostede en SME 3009 imp. ca. 700,- i 1976 (Købehavnerpris) eller ca. det halve af et LP12 værk i plint (kunne også købes løst værk)
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, i 1969 købte jeg en SME 3009 for ca. 900 kr hos KT Radio til min Thorens TD125, som netop var kommet i en udgave uden Thorens egen arm. Så hvis ERA har kostet 2300, har den været rimelig i pris, Thorensen kostede dengang ca. 2000 uden arm.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
Tjah, i 1969 købte jeg en SME 3009 for ca. 900 kr hos KT Radio til min Thorens TD125, som netop var kommet i en udgave uden Thorens egen arm. Så hvis ERA har kostet 2300, har den været rimelig i pris, Thorensen kostede dengang ca. 2000 uden arm.
|
|
|
Prisen på 700,- er god nok (Peter Holm /Dansk Audio Teknik) og den var en god del billigere i London. Husk på at begyndelsen af 70'erne også var begyndelsen på en langvarig "priskrig" på audiomarkedet. Adskillige produkter fik et gevaldigt gok ned i pris
I HF februar 1976 kan følgende priser i en annonce fra Dansk Audio Teknik, Tofthøj 4130 Viby Sj læses
LP 12 chassis (9 1/4% moms) 1.092,- LP12 komplet (i plint m/låg) 1425,- og tillæg for SME arm 665,-
og, ved momsstigningen pr. 1/3.76 til 15% er prisen på SME armen kr. 700,-
I marts kunne man i KT købe en Thorens TD166 med Stanton Pickup for kr. 1195,- Era'en optræder i en annonce fra importøren (Sø & Høyem) med SME arm og ADC pick-up til 2195,-
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SME 3009 S2 Improved. Den kunne fås med fast eller med aftageligt hus
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
I wouldn't mind. Den tror jeg godt at jeg kunne leve med.
Fin lille Hi-Fi Choice anmeldelse.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øøhh... Jo!
Det er jo almindeligt kendt at det ikke kan lade sig gøre at linke for meget - det er vist en universel lov af en slags?
(P.S. SME 10/20/30 er ikke DD).
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
(P.S. SME 10/20/30 er ikke DD). |
|
|
Det har du da ret i - jeg har aldrig før set den Nakamichi pladespiller - der ser voldsom ud __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
må vi ikke se nogle fede pladespillerer ...
|
| Til top |
|
| |
Hjalmer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Har lige fået en AKAI AP-B10 foræret okay pladespiller til mine gamle LP er. ku ikke lige finde ud af at lægge billeder på __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |