Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
Sendt: 28 August 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
HI-FI JedI skrev:
har til føjet dig til min msn men du var ikke online
det er en micro seiki 1500 med en dynavector arm der
hedder dv505 og en ortofon pickup mc 30
Men har lige snakker med min far han sige at pickuppen rammer pladen og
at liften der kører op og ned virker fint men armen drejer ikke ind mod midten
af pladen når den kører det er lige som om armen kun bliver på det samme punkt
det føljer ikke sporet ind af hvis du kan følje mig ?
Dynavektor armen er meget speciel med en magnetisk dæmpning af den vandrette bevægelse så det kræver nok en fysisk inspektion af dyret for at finde årsagen
Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 44
Sendt: 31 August 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
Arhh. Har lige hjemk�bt en Thorens 150 II fra England med en SME 3009 tonearm. Vil s�tte den i stand og gi' den en ny plint. Men motoren k�rer skævt... Altså den del her: http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Thorens_Galler y/user510/user510TD150web/pulley_1.jpg Kan jeg selv rette det eller skal jeg ha' en prof til at se p� det?
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 31 August 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
At få nogen til at lave det prof - så tror jeg du slipper billigere ved at finde en uden arm herhjemme og bytte over - jeg tror i øvrigt Krenzler har en 150er ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 01 September 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
Ja, det er der sikkert mange meninger om.
Da TD150 er så taknemmelig på det område ligger det da lige for at afprøve forskellige muligheder? Det behøver jo ikke at være pænt førend du lægger dig fast på et materiale. Jeg brugte selv birkeXfinér til min TD150/SME 3009 kombo men jeg fik dog ikke afprøvet andre muligheder. Nogle foretrækker vist hårde kompakte ægte træsorter men MDF vil sikkert fungere fint.
selvfølgelig knækkede den. Har nu købt en ny motor på ebay. Kører som en drøm.
Et andet spørgsmål. Jeg har en gammel Sony PS-X4 stående. Den mangler desværre fødderne (hvorfor ved jeg ikke). Købte den forholdsvis billigt. Nu skal jeg jo bare af med den igen, men motoren rumler noget. Kan det måske være pga. de manglende fødder? Nu hviler den jo maven... Hvis man nu var en krejler kunne man så pille tonearmen af og sælge den seperat? Har ikke kunne finde oplysninger om hvad det er for en arm.
Dem vil jeg personligt gerne betale en vis pris for. Forhåbentlig bliver de til at få fingre i.
Incredible jazz records + the original analog master tapes + cut at 45 RPM + mastered by Kevin Gray and Steve Hoffman at AcousTech + pressed on two 180-gram virgin vinyl LPs by RTI = THE ULTIMATE LP REISSUE
= ikke helt billigt
Jeg er spændt på prisniveau'et... Hvis det matcher alt andet der udgives som 45 RPM audiophile, så er der kun råd til et par stykker.
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 26 September 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
jeg tror der står 50 usd = ca. 275 - med moms told ca 375 og så hvis man bstiller flere forsk. kan fragten vel komme ned på ca. 35 kr. stykket - men blue train skal jeg sku have
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum