| Forfatter |
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b : godt ramt !
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rådført mig med en lokal stenhugger som har forestået restaureringsarbejder b.l. i slotskirken og talt med ham om at lave en plint til min lenco i "slate" dvs skiffer som netop bliver brugt i den link du henvviser til - det er lidt skørt at arbejde med da det ligger i flaget og overfladen er svær at få jævn samtidig med at det let springer i kanten hvis man borer i det - jeg tror næsten jeg bliver ved med birke-X-finer - også er pengemæssige årsager
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været med til at lave det i skifer, og det var ikke nogen god ide. Der var for meget mikrofoni i det, og den eneste undskyldning der er mulig kan være at det ikke var tykt nok, vist mellem 20 og 25 mm. Dyrt og noget l**t at arbejde i.
Jeg har også lavet en del i forskelligt træ, mdf og finer og de har alle lydt bedre end den der var lavet i skifer, mens en vi lavede i marmor slap bedre fra det, men den var også op mod 50 mm i tykkelse. Den lød dog ikke ligeså godt som træmodellerne. Forskellen på dem af træ, tja, man skulle høre det for at kunne danne sig en mening. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det tænkes at forskellige typer af skifer skiller sig ud fra hinanden mht. egenskaber?
Ovenstående ligner bestemt Welsh Blue Slate som World Designs jo også bruger.
Men om det bare er fordi at det ser godt ud og at de kan tage sig betalt for det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der mon nogle ejere af seriøse remtrukne værker a la VPI, Nottingham (eller Teres for den sags skyld) etc. der er friske på at teste lidt mellemhjulsdrift?
Teres Verus.
Prisen over there er godt nok 1700,-$ (forhandles Teres i DK?) men jeg kan forstå at det vist er satisfaction guaranteed eller money back - ihvertfald i hjemlandet.
Vinyl Asylum.
AudiogoN.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler.
Jo, jeg har haft kig på den der Verus, men jeg kan også se prisen! Efter køb af Tri-Planar og Benz er der lidt lavvande i kassen. Måske på et senere tidspunkt. Når den er nede på en 2-3 kroner pr. dollar, kan det være jeg bliver motiveret nok. 
Der er ikke nogen Teres forhandler i DK! Audio Art har prøvet at få dem til DK, men de svarer ikke på henvendelserne. Tror de har nok at gøre med at levere i USA.
Er iøvrigt ved at varme op til analog-træf i morgen. Vi skal lytte til 2 pladespillere, 2 arme og 4 forskellige pickupper samt 2 forskellige forforstærkere. Der kommer billeder i løbet af næste uge! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janils.
Jeg ser frem til at se billeder og læse din beskrivelse af træffet engang i næste uge så.
Angående Verus så tænkte jeg bare at det måske kunne være interessant for f.eks. VPI brugere som jo i forvejen kan få lov til at kaste en masse penge efter mange upgrades - set i forhold til hvad mange af disse upgrades koster er Verus vel ikke specielt dyr.
Hvad med Redpoint og Galibier - forhandles de i DK? Audio Art har vel stadig Verdier?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler!
Det ser absolut spændende ud.
Et godt (og lidt billigere) alternativ til VPI's egen opdatering - i hvert fald til min egen Aries 3.
Gu' ved hvad man kan forvente af fordele/ulemper ved bælte- kontra direkte-drevet?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, der er nok ikke så mange first-hand accounts at finde endnu da den er ret ny men Teres selv mener vel at det er en forbedring for deres egne eksisterende modeller. Topmodellen Certus (som er DD) undtaget men den er også dyr!
Det er jo ikke engang sikkert at det er muligt at købe en til DK? Fås den overhovedet som 240V/50Hz?
Som ejer af en gammel mellemhjuler kan man jo godt synes at det er lidt sjovt!  Ikke at jeg bilder mig ind at der er nogen sammenligning ellers - slet ikke.
Mvh.
Edit: Ups! Hej Milu forresten.  (god pli har aldrig skadet nogen  ).
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare for at være sikker - er den Teres motor ting du henviste til en påhængsmptpr til mellemhjulsdrift eller til direklte drev ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel en form for mellemhjulsdrift? Du har et hjul (med gummi-ring) som kobling imellem motor og tallerken. Teres vælger så bare at kalde det for Direct Coupling.
Som jeg forstår det udgør motor og leje ét hele på en DD'er. Jeg skal ikke udelukke at jeg har fået noget galt i halsen men det er min basale forståelse af det.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det vel en hybrid set i forhold til de gamle mellemhjulere hvor mellemhjulet sad mellem en tallerken og en motor-pulleyen og hvor pulley sørgede for at udveksling/gearing passede med hastigheden - nu kan man så styre en motor med så lav og dog jævn hastighed at man undgår pulleyen - det må spare noget gummislitage af mellemhjulet - men jeg tror nu ikke du og din lenco skal føle jer truet - der ligger en stor mother..... af en motor i sådan en svejtser ost  og forskellen på en brugt lenco 200-500 kr og en terres motor 1800 USD er betragtelig - du kan købe dig mange reserve motorer før du når derop Tænk hvis lenco dengang i 70erne havde besluttet sig for at lave en god arm - så havde de haft en drømme pladespiller __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft kontakt til både Galibier og Teres, men de vil sælge direkte fra deres hjemmeside, så det er blot at kontakte dem og købe.
Audio Art har ikke Verdier, måske som forhandler, importen har Hifi4You ??
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver fedt!
Den Transfiguration Orpheus skal jeg da vist ha' sparet sammen til.
Skulle være bedre en DV DRT-XV1s.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Ja det bliver fedt!
Den Transfiguration Orpheus skal jeg da vist ha' sparet sammen til. Skulle være bedre en DV DRT-XV1s.
Mvh. |
|
|
Og der skal da vist ellers noget til, eller hvordan? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
Ja det bliver fedt! Den Transfiguration Orpheus skal jeg da vist ha' sparet sammen til. Skulle være bedre en DV DRT-XV1s. Mvh. |
|
|
Og der skal da vist ellers noget til, eller hvordan? |
|
|
Jo det skal der vel - på den anden side, uanset hvad man køber er der altid noget der er bedre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
Ja det bliver fedt! Den Transfiguration Orpheus skal jeg da vist ha' sparet sammen til. Skulle være bedre en DV DRT-XV1s. Mvh. |
|
|
Og der skal da vist ellers noget til, eller hvordan?
|
|
|
Jo det skal der vel - på den anden side, uanset hvad man køber er der altid noget der er bedre.
Mvh. |
|
|
Ja. Du har ret.
Hvad symboliserer egentlig det spørgsmålstegn i din avatar? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.... det skriver han længer oppe på siden !
|
| Til top |
|
| |