| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får ny arm snart... gæt hvilken ??
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
That's easy.
DV-507MkII.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
That's easy.
DV-507MkII.
Mvh.
|
|
|
Satans.......... du ved sku også det hele 

Ps.. det er ikke mit foto .... taget fra nettet !
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
krenzler skrev:
That's easy.
DV-507MkII.
Mvh.
|
|
|

|
|
|
Nå-nå, King...
Du ender med en SME V igen. Bare vent! ;-)
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynavector 507 MKll og Mørch DP6 må være de absolutte modsætninger inden for tonearmsdesign - hifidiversitet er herligt - glæder mig til at høre hvad dufår ud af Dynavector'en
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oswaldsmillaudio.
"The 2007 Oswaldsmill Tube and Speaker Tasting became an international event this year, with the arrival of Thomas Schick from Berlin. With his handmade, high mass tonearm, Thomas brought a serious vinyl presence to the Tasting. In addition, Thomas had with him an extremely interesting version of the Denon 103- an "R" type which had been stripped of its cheap plastic housing and placed in a beautifully milled wooden carapace made of a laminated Swedish wood product known in Germany as "panzerholz" as it is used in the construction of armored cars as a bulletproofing material. These wooden housings are made by Uwe in Belgium (he has produced them in various woods, including ebony.)
The Denon modified cartridge was used in Thomas' arm along with a Miyabi (courtesy of Jeffrey Jackson) and an EMT XSD. The comparison was fruitful. The Denon in this guise would be a great surprise, I think, to anyone who has listened to the cartridge in stock form. Thomas has produced a digital video of how one can do this modification oneself. I feel confident in suggesting this as an alternative to spending thousands of dollars on a new, high end cartridge."
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende arm King, den har jeg altid gerne villet prøve. Skulle være fantatisk i bunden, men ikke så godt til bulede plader. Hvor har du købt den, og hvad koster den?
Transfiguration pickupperne får jeg snart hjem ... ser lovende ud! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Spændende arm King, den har jeg altid gerne villet prøve. Skulle være fantatisk i bunden, men ikke så godt til bulede plader. Hvor har du købt den, og hvad koster den?
Transfiguration pickupperne får jeg snart hjem ... ser lovende ud!
|
|
|
Hejsa Jan....
Hvis jeg ikke har prøvet denne DV507 MKll arm på mit Avid værk - så ved jeg ikke om det kan blive bedere !!
Så jeg må bare have denne arm på min plov
Og den høster jo kanon test rund om kring
Ps... prisen på den .... uha den er dyr 
Det med bulede plader står der noget om her i testen - prøv lige at læse !
http://www.enjoythemusic.com/Magazine/equipment/1205/dynavec tor507mkii.htm
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men.. jeg har heller ingen bulede plader - hvis de først kommer op på min Acutus med det pladestramer system så er de helt flade
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
krenzler skrev:
That's easy.
DV-507MkII.
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Det bliver da spændende King.
Jeg ved at du gerne har villet prøve den arm længe.
Tillykke med den.
Jeg ved at Fosse som også er her på sitet har rigtig gode erfaringer med en Acutus og denne arm. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja... fosse har også denne Dynavector 507Mkll arm på sin Acutus !
Hos Avid siger de også at det er 2 arme som skulle passe 100% på selve Acutus værket - og det er Sme V & Sme IV og DV507MKll !
Men inden man springer på denne DV507 arm - så skal i lige vide at den vejer 1,380 gram, det er ikke alle pladespiller der magter denne arm !!!!
De kalder også denne arm for ( The Terminator Of Tonearms ) 
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn. Så fik jeg endnu en Luxman inden for døren. En PD-277. Og igen en plov for næsten nada money Lidt rens og lign, så kører Luxman expressen igen. Skal også bare ligeeeee finde den rette PU. (og det bliver noget andet end ortofon M2 Red som allerede kører på PD-282). Og det gør den altså bare rigtig godt. Faktisk er M2 et fund for pengene. Den har nu løst så meget op at der er vellyd over hele hytten. Så et andet fabrikat der kan leve op til eller overgå M2Red, i samme pris segment, det bliver interessant

Det er da en meget pæn arm eller hur? 

Ang. PU. Har kig på denne: Sumiko Black Pearl.

Den er billig, men kan den noget? Eller måske hoppe på storebroderen, Pearl? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Scatcat,
Man får ikke noget foræret ... heller ikke super fantastisk lyd fra billige pickupper (desværre).
Hvis du vil have bedre lyd end din 2M Blue så er 2M Red noget mere detaljeret opefter og klinger lidt mere musikalsk. Sumiko Black Pearl og Blue Point II (High Output MC til ca. 2000,-) blev begge anmeldt i HF sidste år.
Her er lidt udpluk af hvad jeg skrev om Black Pearl:
" ... en MM med konisk nål samt et forholdsvist højt nåletryk på 2,3 gram. Der er tale om en robust lille sag. Det samme kan siges om lyden.
.... punch og fylde i bunden. ... virker mere massivt, men alligevel uden at der er tale om direkte unoder. ..... springer lidt let hen over ting som transparens, 3-dimensionalitet og detaljerne opefter dør hurtigt ud. .... ikke verdens bedste til at skille detaljer ud, når der foregår en masse ting på én gang.
Vil nok sige at den er forskellig fra, men kvalitetsmæssigt på højde med 2M Red men ikke med Blue. Hvis du skal have en reel forbedring så kig efter en high-output MC. Dynavector 10x5 er en killer i sin prisklasse. (Er også i den ovenfor nævnte test). __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Hej Scatcat,
Man får ikke noget foræret ... heller ikke super fantastisk lyd fra billige pickupper (desværre).
Hvis du vil have bedre lyd end din 2M Blue så er 2M Red noget mere detaljeret opefter og klinger lidt mere musikalsk. Sumiko Black Pearl og Blue Point II (High Output MC til ca. 2000,-) blev begge anmeldt i HF sidste år.
Her er lidt udpluk af hvad jeg skrev om Black Pearl:
" ... en MM med konisk nål samt et forholdsvist højt nåletryk på 2,3 gram. Der er tale om en robust lille sag. Det samme kan siges om lyden.
.... punch og fylde i bunden. ... virker mere massivt, men alligevel uden at der er tale om direkte unoder. ..... springer lidt let hen over ting som transparens, 3-dimensionalitet og detaljerne opefter dør hurtigt ud. .... ikke verdens bedste til at skille detaljer ud, når der foregår en masse ting på én gang.
Vil nok sige at den er forskellig fra, men kvalitetsmæssigt på højde med 2M Red men ikke med Blue. Hvis du skal have en reel forbedring så kig efter en high-output MC. Dynavector 10x5 er en killer i sin prisklasse. (Er også i den ovenfor nævnte test).
|
|
|
Har skam læst anmeldelsen i HF. Har også mere eller mindre droppet den. Men kan du evt. sige noget om en Goldring 1006? Kan få den relativt billigt. Og jo, endnu bedre lyd, så er det MC (eller 10x5 som du siger). Men så ville jeg også anskaffe en anden plov Der er grænser for hvor mange penge jeg smider efter en billig plov. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke bruge en denon 110 high out put - den koster 800 er skide god til jazz
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Har skam læst anmeldelsen i HF. Har også mere eller mindre droppet den. Men kan du evt. sige noget om en Goldring 1006? Kan få den relativt billigt. Og jo, endnu bedre lyd, så er det MC (eller 10x5 som du siger). Men så ville jeg også anskaffe en anden plov Der er grænser for hvor mange penge jeg smider efter en billig plov.
|
|
|
Hvad er en plov i din verden? En pladespiller (grammofon), en pickup eller et landbrugsredskab?
N.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Scatcat skrev:
|
Har skam læst anmeldelsen i HF. Har også mere eller mindre droppet den. Men kan du evt. sige noget om en Goldring 1006? Kan få den relativt billigt. Og jo, endnu bedre lyd, så er det MC (eller 10x5 som du siger). Men så ville jeg også anskaffe en anden plov Der er grænser for hvor mange penge jeg smider efter en billig plov.
|
|
|
Hvad er en plov i din verden? En pladespiller (grammofon), en pickup eller et landbrugsredskab?
N. |
|
|
En pladespiller __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København