| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Den er nem at kopierer - sådan en koral kasse koster vel 20 kr. at få lavet i Thailand, og så bare en billig mc pickup, og lid japansk kaligrafi og så er det bare på med den på ebay 
men ok jeg gad godt lytte til den men jeg vil være hundeangst hvis jeg skulle montere den - jeg ligner en med parkinson hver gang jeg nærmer mig min SPU uden beskyttelseshætten på
ps. Krenzler - fik du målt om protraktoren var præcis nok ?
|
|
|
Er du ikke "vokset fra det" endnu ? du har jo snart haft den stykke tid uden der sket noget uhyggeligt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b:
Jeg har slet ikke tænkt på at måle på protraktoren (jeg stoler da på dine printer-færdigheder) men det hjalp faktisk på gengivelsen at få justeret overhang helt korrekt (...  ). Det var ikke helt som det skulle være. Og selv om de buede linier er lidt takkede kan man sagtens stadig konstatere om overhang er off eller ej. Det spiller mere "stofligt" & "analogt" nu. Jeg kunne sagtens finde på at betale mig fra at få Vester-Kopi til at lave en prof. lamineret udgave. Det er trods alt noget billigere end at skillinge sammen til en Feickert.
Det har nu også hjulpet med et træhus.  Bedre all-round. Bedre diskantgengivelse (ikke all-over-the-place). Mere selvsikker & ubesværet (effortless) gengivelse. Mere ro & kontrol simpelthen. For at bevare tingene i perspektiv er det naturligvis slet ikke nat/dag forandringer men trods alt forandringer der er til at høre (med ørerne).
Så jeg er fint tilfreds.  Tak for at du gad at sende protraktorerne.
Mvh.
P.S. Mon ikke man kunne få en fornuftig pakke-pris hvis man fik lavet en pæn bunke af de Universal (Baerwald) Arc Protrators hos Vester-Kopi? Lamineret und alles naturligvis. Så kunne folk melde sig til hvis de er interesserede og så kan vi se om det bliver antal nok til at der er noget at spare...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
God idé!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig at forhøre mig hos Vester-Kopi når jeg får tid til det. Hvis det kan gøres tilpas prof. og tilpas billigt er det derefter min plan at oprette en tråd om det hvor analoge entusiaster kan springe på en gruppe-bestilling hvis de er interesserede.
Hvis en anden kommer mig i forkøbet med projektet bliver jeg dog ikke vred.
Mvh.
P.S. Men det er da muligt at der ikke er mere at spare end at man lige så godt kan gøre det enkeltvis... Så mange bliver det nok trods alt ikke.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg har tænkt mig at forhøre mig hos Vester-Kopi når jeg får tid til det. Hvis det kan gøres tilpas prof. og tilpas billigt er det derefter min plan at oprette en tråd om det hvor analoge entusiaster kan springe på en gruppe-bestilling hvis de er interesserede.
Hvis en anden kommer mig i forkøbet med projektet bliver jeg dog ikke vred.
Mvh.
P.S. Men det er da muligt at der ikke er mere at spare end at man lige så godt kan gøre det enkeltvis... Så mange bliver det nok trods alt ikke.
|
|
|
Jeg er gerne med på en protractor, hvis prisen er rimelig (læs:billig) ! 
Kommer der et prisoverslag på et senere tidspunkt?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt:
Når jeg har fundet tid til præsentere spørgsmålet for Vester-Kopi skal jeg nok vende tilbage.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man undvære det aller yderste kan man printe ud på a4 på en alm laserprinter - i sort/hvis kan de klare 1200 dpi - det blev meget præcist - en lamnator med lommer er ti på tilbud til 199 kr i netto/fakta etc. - med de 10 lommer der plejer at følge med og lidt strøm er det 20 kr. pr. protraktor
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 14 December 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Krenzler de kopier er ikke så præcise som Feickert's. HAr man prøvet den er der ingen vej tilbage, og en fin julegave til ham selv.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 December 2007 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 14 December 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke meget teknikal info på siden andet end at effektiv mass kan varieres mellem 11 og 20 gr, hvorfor ikke armtube det går nedunder 11gr så det er oplagt til et vdH pu . Men flot er armen.
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 14 December 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
nikj_dk skrev:
| Er der nogen der har testet denne protractor? Og hvordan får man fat i den? |
|
|
Hej igen. Jeg korrigerer lige mig selv fra tidligere. Den er nu tilgængelig her hos The Analog Dept.
"This looks really good so I thought I'd give it a tryout over here at The Analog Dept. First you need to copy the file to your hard drive. Then open it in Adobe Reader (pdf file). You need a hi-rez printer. A photo quality ink-jet should do. Make sure to print 'full-scale' or the protractor won't be accurate. *
I chose to print out the color version so that it would be easier to pick out which arc the stylus is standing on. I used a glossy heavyweight photo paper and then mounted (glued) the print-out onto some matte board to make it more rigid and permanent. I used a pin to 'dimple' the stylus position of the alignment grids and also to mark the centers of the two spindle holes. To cut the two spindle holes I used a drafting compass with the knife-edge attachment to make the initial circular cuts. To finish off the holes I pushed through and trimmed with an X-Acto knife. My newly cut holes are a tight fit on the spindle and don't appear to be off-center."
... Er der nogen derude der har en rigtig god printer?
Mvh.
Edit: Denne protraktor justerer til Baerwald nulpunkter (66.0mm & 120.89mm)
|
|
|
Jeg samler lige den her op. Mine 10 år på universitetet (og en mat-fys studentereksamen) slår desværre ikke til. Hvordan fanden bruger man den fine protractor? Når man starter forinden, skal den da drejes på plads og flugte med armen selv eller linien fra pickupspidsen til armens omdrejningspunkt? Og skal man vælger en af de farvede linier at indstiller efter jf. målene på ens arm eller hur? Hvis nogen gider beskrive det punkt for punkt, kvitterer jeg med at sende gode farveprint på krafigt papir af protractoren til de først (fem?) der melder sig via pm. Det er jo jul, hjerternes tid! Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 December 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PM sendt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er næsten lige kommet hjem med sådan en fætter her (modelbillede):  Thorens TD-126 mk3 Centennial, min er dog med med tp-16 mk3 arm. Skal prøve den når jeg kommer fra arbejde i aften..er lidt spændt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er flot med de der store gamle knapper.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sgu ret fed. Du burde næsten finde en bedre arm til værket på et tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Den er sgu ret fed. Du burde næsten finde en bedre arm til værket på et tidspunkt.
|
|
|
Tak til Krenzler for PM med en forståelig beskrivelse af hvordan protractoren virker.   Mht. armen ovenfor så ser den da mere interessant ud end den, der sidder på min 126 mkII. Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Peter.
Armen jeg hentyder til er ikke (den dejlige) SME på billedet men den TP16MkIII som Michael GJ har på sin TD126.
En SME ville være et oplagt valg.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Den er sgu ret fed. Du burde næsten finde en bedre arm til værket på et tidspunkt.
|
|
|
Ja, jeg har godt læst Thorens egne arme ikke er de mest respekterede. Hvis der skal en anden på, håbede jeg lidt på at finde en SME 3010R, men hvad må man give for sådan en? Så skal jeg have fundet ud af noget, med et nyt armboard - jeg kan ihvertfald se at de ser forskellige ud (TP-16 mk3 vs SME 3010R). Jeg fik 5(!) ekstra Shure pickupper med, udover den der sad på. Så nu kan jeg øve mig lidt, inden jeg bruger 2-3000kr på en der er "ok" og forhåbentligt sætte den på uden at ødelægge noget. Derudover fulgte der også en Nagaoka Super Chemicc pladebørste med.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thoresn armen er ikke katastrofal :-)
3012 går fra 4000 og op efter på epay, en meget tidlig verison er på vej op mod de 8-9000 og en guldbelagt gik til 14000 for et stykke tid siden - de er desværre blevet dyre - det gælder om at slå til
Pt. er der en Thorens 147 med en fin arm - en Mørch UP4, ti kun 3000 i den blå avis - det er ikke så galt - men som du kan læse lidt herinde er den ikke helt så let at sætte op som andre arme
Jeg har selv en 3012 på in garrard 301 og jeg nyder dens lige ud af landevejen måde at spille på - den fungerer på 100% godt - jeg kender i ikke R modellen
Men - tillykke med din Thorens - det er da vist en af de tunge drenge du har fået fat i - hvad måtte du give for sådan et bæst ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Thoresn armen er ikke katastrofal :-)
|
|
|
Det er altid godt at vide, så behøver jeg ikke have for dårlig samvittighed over at bruge den  Jeg har bare lidt svært ved at forstå, at Thorens ikke har kunne lave en god arm..deres pladespillere er da generelt gode? Regas arme nyder rimelig anseelse, men deres pladespillere ligner makværk..det er sådan lidt "øh bøh", ihvertfald i mine øjne
r-l-b skrev:
3012 går fra 4000 og op efter på epay, en meget tidlig verison er på vej op mod de 8-9000 og en guldbelagt gik til 14000 for et stykke tid siden - de er desværre blevet dyre - det gælder om at slå til
|
|
|
Vildt..hvis det er de priser, så vil jeg da hellere bruge lidt mere på pickuppen, men på den anden side..hvis armen højest er ok, kan det hurtigt blive overkill? Nu nævner du 3012, er den dyrere end 3010?
r-l-b skrev:
Pt. er der en Thorens 147 med en fin arm - en Mørch UP4, ti kun 3000 i den blå avis - det er ikke så galt - men som du kan læse lidt herinde er den ikke helt så let at sætte op som andre arme
|
|
|
Har godt set den, men den her er lidt federe. Angående Mørch armen, skal man så ikke skele lidt til hvilket armrør der er med, så man har bedre mulighed for at finde en passende pickup?
r-l-b skrev:
Jeg har selv en 3012 på in garrard 301 og jeg nyder dens lige ud af landevejen måde at spille på - den fungerer på 100% godt - jeg kender i ikke R modellen
|
|
|
Mums! Jeg har det indtryk at SME er kram, det og så at 3010R var en valgmulighed dengang min blev solgt ny, er grunden til det er den jeg har kig på.
r-l-b skrev:
Men - tillykke med din Thorens - det er da vist en af de tunge drenge du har fået fat i - hvad måtte du give for sådan et bæst ?
|
|
|
Jo, tak! Jeg slap en tusse for det hele, så det var ikke så ringe. Mener jeg så den solgt på en japansk auktion til 150.000 Yen..men de er også
Thorens Info skrev:
Das Jubiläumsmodell - TD 126 “Centennial”
Zum 100. Firmenjubiläum im Jahre 1983 präsentierte Thorens den
"Centennial" - eine auf dem TD 126 Mk III basierende Kleinserie, die
sich durch schwarz eloxierte Metallteile (Plattenteller, Tonarm), ein aus edlen
Hölzern (z.B. Rosenholz) gefertigtes Gehäuse und selektierte Bauteile
auszeichnete. Die Grundausstattung war mit dem Tonarm TP 16 Mk III bestückt,
auf Wunsch wurde der 10"-Arm SME 3010-R montiert, der ebenfalls den
integrierten motorgetriebenen Tonarmlift nutzte und über die Bedienelemente des
Laufwerks betätigt werden konnte.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |