| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Wow, den er feeed King. Var det den der var til salg for 2800,-?? Damn! - Den skulle man da have snuppet.
Men tillykke.
Jeg selv ville nok have opsnuset en brugt UP-4 & klasket den på... Men har du ikke en SME V liggende som du ikke bruger lige nu?
Mvh.
|
|
|
Jeg har hørt at netop Mørch UP-4 skulle være godt på Thorens TD3001BC værket - så jeg må igang med at lede !!
Har du hørt denne kombi ??
PS... min SME V arm er solgt - og nu bruger jeg en Dynavector 507MKll arm på mit Acutus værk, som spiller super !!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
krenzler skrev:
Wow, den er feeed King. Var det den der var til salg for 2800,-?? Damn! - Den skulle man da have snuppet.
Men tillykke.
Jeg selv ville nok have opsnuset en brugt UP-4 & klasket den på... Men har du ikke en SME V liggende som du ikke bruger lige nu?
Mvh.
|
|
|
Jeg har hørt at netop Mørch UP-4 skulle være godt på Thorens TD3001BC værket - så jeg må igang med at lede !!
Har du hørt denne kombi ??
PS... min SME V arm er solgt - og nu bruger jeg en Dynavector 507MKll arm på mit Acutus værk, som spiller super !!
|
|
|
Sådan en mørch arm er den ikke meget dyr? Men har godt set lidt på mørch arme, for sjov dog, det er ikke noget for en studerende, de er ellers rigtige flotte og stilede, og skulle jo lyder rigtig godt med en god pick-up, flot værk du har fået dig __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Har du hørt denne kombi ?? |
|
|
Nej, jeg har deværre aldrig haft fingre i en Mørch (eller hørt en).  Jeg har bare bidt mærke i at man ofte før i tiden så UP-4/TD321 kombi & TD3001 er vel den ultimative videreudvikling af TD3xx serien (på nær " Ambiance" som man aldrig ser).
Mørch Arm/PU liste (word doc.). De anbefaler Red (6g.) eller Yellow (8g.) til Sumiko.
Jeg ser frem til at høre dine lytteindtryk når du engang når så langt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| Sådan en mørch arm er den ikke meget dyr? |
|
|
Der har lige været en UP-4 med blåt armrør til salg for 1800,-...
Det burde være muligt at finde en UP-4 til maks. 2K herhjemme hvis man er stædig nok(?).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også en god jul herfra - til vinyl folket
LONG LIVE VINYL
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
God jul! Ja tak ! Fik lper med Portishhead og Efterklang, plus en ny PU! Grado Prestige silver. Glæder mig til at se hvad den kan i for hold til min billige Ortofon.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
MikkelTv Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King
Hvilken RIAA kører du med?
Mikkel __________________ Mikkel
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en god ide.
Jeg er ny her, er ikke voldsmt teknisk velfunderet i ældre hifi (eller ny for den sags skyld) men jeg har fundet en fed gensynsglæde i at finde de 300 vinyler frem og opdage, at de er i perfekt stand og rummer ikke bare flotte covers (som en MP#afspiller jo ikke kan), ange ukendte b-sider samt en herlig fornemmelse af, at trække støv f pladerne sætte dem igang og småpusle ved maskinen, når de skal vendes.
80 GB random musik på MP3afspilleren er bare FOR nemt..:)
Og så fandt jeg ganske enkelt samtlige Depeche Mode vinyler fra 80erne. Maxier og albums, over 40 i alt, til en god pris.
Det er så fedt! Multiarvede plader, lækre mix og et gensyn med covers jeg har gloet længe på for mange år siden.
Så jeg er hoolked på vinyl og vil gerne være akti på sådan et forum...:)
Godt nytår...
Jeg kører med en Luxman L430 fra 1982, en Beogram 3000 med en MMC4 PU samt et sæt Dali 103.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikkelTv skrev:
|
Hej King
Hvilken RIAA kører du med?
Mikkel
|
|
|
Jeg køre med en Avid Acutus MKll og en Dynavector 507MKll arm og en PSaudio Pre/riaa !


Jeg har sent dig en PM...... så ringer du bare - hvis du skal have hjælp med din Diva !
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes nu mere den er grim end dyr
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stødte lige på dette herlige billede fra et udenlandsk forum:

Den gode mand har skam sine meninger: "Køb masser af arme og glem alt om pickupper" samt "Hvis jeg skulle køb i dag, havde jeg 6 stk. SME 3012, som er verdens bedste arm".
Se hele tråden her: http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=228 2
Ellers må man sige, at han har nogle spændende arme, den runde yderst til venstre er en meget sjælden russisk arm designet af russeren A. Likhnitsky tilbage i 1970 - oprindeligt som en del af den russiske Korvet pladespiller.
Her er bedre billede af den særprægede arm (Der er 2 spherer med en dæmpevædske imellem. Efter sigende skulle den lyde reædselsfuldt!

Nu undrer jeg bar over, hvordan han afspiller alle de CD-plader der står på hylden? Mangler han ikke en arm til dem?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW  Der er ret lav WAF der.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
står der ikke en C.E.C TL0X helt ude til højre.?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
| står der ikke en C.E.C TL0X helt ude til højre.? |
|
|
Det er det sandsynligvis. Det kunne dog være en TEAC P-0 (CD-drev). Men den er ekstremt sjælden...desværre!
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser det ikke ud som om at begge pladetallerkener drives med bånd på en og same tid?
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Ser det ikke ud som om at begge pladetallerkener drives med bånd på en og same tid?
Mvh. Troels
|
|
|
Det ikke alene ser sådan ud, han gør det! Det er et 86" langt spolebånd der går fra den kraftige motor rundt om begge pladetallerkener. Den ene vejer 57 kg den anden 40 kg! De store Micro pladespillere han anvender går for at være noget af det bedste, der nogensinde er fremstillet. Han sælger en DQX 5000 for 15.000 $, hvis nogen skulle være interesseret.
En af grundene til denne opbygning er "en knap tænder alt". Han tænder for pladespillere og RIAA med bare een knap - så kører det hele.
Mvh.
Jan __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
For tid til anden bliver der spurgt på pickup rense børste på div. forum herinde
Accord 2nd hand records har AMs pickucuprense væske med indbygget børste - minde om en maskara børste - hvis ikke man tør at bruge AMs væske kan hælde den ud og bruge demin vand.
Det er er en af de nemmeste børste at bruge og de tage vist ikke mere end 50 kr. for den
De har også indersleeves og plast ydere covers skulle jeres lokale tilbørspushere være løbet tør
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Rytmik skrev:
|
Ser det ikke ud som om at begge pladetallerkener drives med bånd på en og same tid?
Mvh. Troels
|
|
|
Det ikke alene ser sådan ud, han gør det! Det er et 86" langt spolebånd der går fra den kraftige motor rundt om begge pladetallerkener. Den ene vejer 57 kg den anden 40 kg! De store Micro pladespillere han anvender går for at være noget af det bedste, der nogensinde er fremstillet. Han sælger en DQX 5000 for 15.000 $, hvis nogen skulle være interesseret.
En af grundene til denne opbygning er "en knap tænder alt". Han tænder for pladespillere og RIAA med bare een knap - så kører det hele.
Mvh.
Jan
|
|
|
Interessant! Jeg husker godt de "gamle" Micro Seiki, da de kom frem - hvem der havde råd!
Jeg forstår ikke helt arrangementet med de to tonearme, der ser ud til at være i vejen ved motoren? De ser nærmest ud til at være i vejen.
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |