Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 24 December 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Wow, den er feeed King. Var det den der var til salg for 2800,-?? Damn! - Den skulle man da have snuppet.

Men tillykke.

Jeg selv ville nok have opsnuset en brugt UP-4 & klasket den på... Men har du ikke en SME V liggende som du ikke bruger lige nu?

Mvh.

Jeg har hørt at netop Mørch UP-4 skulle være godt på Thorens TD3001BC værket - så jeg må igang med at lede !!

Har du hørt denne kombi ??

PS... min SME V arm er solgt - og nu bruger jeg en Dynavector 507MKll arm på mit Acutus værk, som spiller super !!

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 December 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

king skrev:

krenzler skrev:
Wow, den er feeed King. Var det den der var til salg for 2800,-?? Damn! - Den skulle man da have snuppet.

Men tillykke.

Jeg selv ville nok have opsnuset en brugt UP-4 & klasket den på... Men har du ikke en SME V liggende som du ikke bruger lige nu?

Mvh.

Jeg har hørt at netop Mørch UP-4 skulle være godt på Thorens TD3001BC værket - så jeg må igang med at lede !!

Har du hørt denne kombi ??

PS... min SME V arm er solgt - og nu bruger jeg en Dynavector 507MKll arm på mit Acutus værk, som spiller super !!

Sådan en mørch arm er den ikke meget dyr? Men har godt set lidt på mørch arme, for sjov dog, det er ikke noget for en studerende, de er ellers rigtige flotte og stilede, og skulle jo lyder rigtig godt med en god pick-up, flot værk du har fået dig



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 24 December 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Har du hørt denne kombi ??

Nej, jeg har deværre aldrig haft fingre i en Mørch (eller hørt en). Jeg har bare bidt mærke i at man ofte før i tiden så UP-4/TD321 kombi & TD3001 er vel den ultimative videreudvikling af TD3xx serien (på nær "Ambiance" som man aldrig ser).

Mørch Arm/PU liste (word doc.). De anbefaler Red (6g.) eller Yellow (8g.) til Sumiko.

Jeg ser frem til at høre dine lytteindtryk når du engang når så langt.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 24 December 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Sådan en mørch arm er den ikke meget dyr?


Der har lige været en UP-4 med blåt armrør til salg for 1800,-...

Det burde være muligt at finde en UP-4 til maks. 2K herhjemme hvis man er stædig nok(?).

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 24 December 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

God jul til alle pladespiller-t**ser.



--> ???? <--
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 24 December 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Også en god jul herfra - til vinyl folket  

LONG LIVE VINYL

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 24 December 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

God jul!
Ja tak ! Fik lper med Portishhead og Efterklang, plus en ny PU!
Grado Prestige silver. Glæder mig til at se hvad den kan i for hold til min billige Ortofon.



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hej King

Hvilken RIAA kører du med?

Mikkel



__________________
Mikkel

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv
 
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en god ide.


Jeg er ny her, er ikke voldsmt teknisk velfunderet i ældre hifi (eller ny for den sags skyld) men jeg har fundet en fed gensynsglæde i at finde de 300 vinyler frem og opdage, at de er i perfekt stand og rummer ikke bare flotte covers (som en MP#afspiller jo ikke kan), ange ukendte b-sider samt en herlig fornemmelse af, at trække støv f pladerne sætte dem igang og småpusle ved maskinen, når de skal vendes.

80 GB random musik på MP3afspilleren er bare FOR nemt..:)

Og så fandt jeg ganske enkelt samtlige Depeche Mode vinyler fra 80erne. Maxier og albums, over 40 i alt, til en god pris.

Det er så fedt! Multiarvede plader, lækre mix og et gensyn med covers jeg har gloet længe på for mange år siden.

Så jeg er hoolked på vinyl og vil gerne være akti på sådan et forum...:)

Godt nytår...


Jeg kører med en Luxman L430 fra 1982, en Beogram 3000 med en MMC4 PU samt et sæt Dali 103.
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 06:13 | IP-adresse registreret  

MikkelTv skrev:

Hej King

Hvilken RIAA kører du med?

Mikkel

Jeg køre med en Avid Acutus MKll og en Dynavector 507MKll arm og en PSaudio Pre/riaa !

Jeg har sent dig en PM...... så ringer du bare - hvis du skal have hjælp med din Diva !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Blue Angel Mantis.

Blue Angel Audio.

5.000,-$.... Ouch!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

jeg synes nu mere den er grim end dyr

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Stødte lige på dette herlige billede fra et udenlandsk forum:

Den gode mand har skam sine meninger: "Køb masser af arme og glem alt om pickupper" samt "Hvis jeg skulle køb i dag, havde jeg 6 stk. SME 3012, som er verdens bedste arm".

Se hele tråden her: http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=228 2

 Ellers må man sige, at han har nogle spændende arme, den runde yderst til venstre er en meget sjælden russisk arm designet af russeren  A. Likhnitsky tilbage i 1970 - oprindeligt som en del af den russiske Korvet pladespiller.

Her er bedre billede af den særprægede arm (Der er 2 spherer med en dæmpevædske imellem. Efter sigende skulle den lyde reædselsfuldt!

Nu undrer jeg bar over, hvordan han afspiller alle de CD-plader der står på hylden? Mangler han ikke en arm til dem?

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

WOW 
Der er ret lav WAF der.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
slyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

står der ikke en C.E.C TL0X helt ude til højre.?
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

slyd skrev:
står der ikke en C.E.C TL0X helt ude til højre.?

Det er det sandsynligvis. Det kunne dog være en TEAC P-0 (CD-drev). Men den er ekstremt sjælden...desværre!

Mvh.

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Ser det ikke ud som om at begge pladetallerkener drives med bånd på en og same tid?

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Ser det ikke ud som om at begge pladetallerkener drives med bånd på en og same tid?

Mvh. Troels

Det ikke alene ser sådan ud, han gør det! Det er et 86" langt spolebånd der går fra den kraftige motor rundt om begge pladetallerkener. Den ene vejer 57 kg den anden 40 kg! De store Micro pladespillere han anvender går for at være noget af det bedste, der nogensinde er fremstillet. Han sælger en DQX 5000 for 15.000 $, hvis nogen skulle være interesseret.

En af grundene til denne opbygning er "en knap tænder alt". Han tænder for pladespillere og RIAA med bare een knap - så kører det hele.

Mvh.

Jan



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

For tid til anden bliver der spurgt på pickup rense børste på div. forum herinde

Accord 2nd hand records har AMs pickucuprense væske med indbygget børste - minde om en maskara børste - hvis ikke man tør at bruge AMs væske kan hælde den ud og bruge demin vand.

Det er er en af de nemmeste børste at bruge og de tage vist ikke mere end 50 kr. for den

De har også indersleeves og plast ydere covers skulle jeres lokale tilbørspushere være løbet tør




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Rytmik skrev:

Ser det ikke ud som om at begge pladetallerkener drives med bånd på en og same tid?

Mvh. Troels

Det ikke alene ser sådan ud, han gør det! Det er et 86" langt spolebånd der går fra den kraftige motor rundt om begge pladetallerkener. Den ene vejer 57 kg den anden 40 kg! De store Micro pladespillere han anvender går for at være noget af det bedste, der nogensinde er fremstillet. Han sælger en DQX 5000 for 15.000 $, hvis nogen skulle være interesseret.

En af grundene til denne opbygning er "en knap tænder alt". Han tænder for pladespillere og RIAA med bare een knap - så kører det hele.

Mvh.

Jan

Interessant! Jeg husker godt de "gamle" Micro Seiki, da de kom frem - hvem der havde råd! 

Jeg forstår ikke helt arrangementet med de to tonearme, der ser ud til at være i vejen ved motoren? De ser nærmest ud til at være i vejen.

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes