Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 02:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Interessant! Jeg husker godt de "gamle" Micro Seiki, da de kom frem - hvem der havde råd! 

Jeg forstår ikke helt arrangementet med de to tonearme, der ser ud til at være i vejen ved motoren? De ser nærmest ud til at være i vejen.

Mvh. Troels

Ja Troels, de ser mystisk ud. Virker som nogle O-ringe der holder kontra på motoren for at holde båndet stramt (en del af et ophæng?). Men hvorfor de 2 arme er stukket ind mellem de krafige gummi-bånd skal jeg ikke kunne svare på. Man kunne nok finde noget andet. De sidder iøvrigt også i spænd nede bagerst på motorhuset, hvor der er flere O-ringe.

Er der nogen her, som kender denne Micro Seiki, og som kan svar på det spørgsmål?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Rytmik skrev:

Interessant! Jeg husker godt de "gamle" Micro Seiki, da de kom frem - hvem der havde råd! 

Jeg forstår ikke helt arrangementet med de to tonearme, der ser ud til at være i vejen ved motoren? De ser nærmest ud til at være i vejen.

Mvh. Troels

Ja Troels, de ser mystisk ud. Virker som nogle O-ringe der holder kontra på motoren for at holde båndet stramt (en del af et ophæng?). Men hvorfor de 2 arme er stukket ind mellem de krafige gummi-bånd skal jeg ikke kunne svare på. Man kunne nok finde noget andet. De sidder iøvrigt også i spænd nede bagerst på motorhuset, hvor der er flere O-ringe.

Er der nogen her, som kender denne Micro Seiki, og som kan svar på det spørgsmål?

Hej...

Du kan jo prøve at henvende dig til ham der har postet billedet? http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=228 2

Man plejer ikke have /drivrem/bånd/tråd særlig stramt på en Micro Seiki. Der må gerne være et vist 'slip'.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
janils skrev:
Rytmik skrev:

Mvh. Troels

Hej...

Du kan jo prøve at henvende dig til ham der har postet billedet? http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=228 2

Man plejer ikke have /drivrem/bånd/tråd særlig stramt på en Micro Seiki. Der må gerne være et vist 'slip'.

Mvh.

Niels L.

Ja det kunne være en god idé, men linket virker desværre ikk´. Det er i hvertfald snørklet.

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej Troels...

Prøv med dette link: http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=228 2

Virker det??

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau

Yes - det virker. Jeg har prøvet om jeg kan lade mig registrere som medlem, men må indrømme at jeg gør et eller andet forkert under registrering. Det går galt ved: "Type amount of the letters in the word “registration” (anti-robots measure) ". Jeg forstår det åbenbart ikke helt.

Hmm, vi må se om andre sprogkyndige finder ud af svaret på den lidt specielle opstilling.

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Du skal bare indtaste "12" .... altså tallet 12 (antallet af bogstaver i ordet "registration")

Jeg har også koblet mig på, der er mange helt vanvittige postulater og meninger på det site!

Jeg kan især godt lide grundlæggerens (Romy the Cat) regler for god hifi. Noget af det kan jeg gå med til (Barefleks er bandlyst, det er kun MC-pickupper der duer), men meget af det øvrige er rent woo-doo.

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

jeg har også lige koblet mig på.

Jeg har dog en anden oplevelse af Romy the Cat.Jeg finder ham rimelig arrogant og bedreviden(ligesom mig)

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Du skal bare indtaste "12" .... altså tallet 12 (antallet af bogstaver i ordet "registration")

Jeg har også koblet mig på, der er mange helt vanvittige postulater og meninger på det site!

Jeg kan især godt lide grundlæggerens (Romy the Cat) regler for god hifi. Noget af det kan jeg gå med til (Barefleks er bandlyst, det er kun MC-pickupper der duer), men meget af det øvrige er rent woo-doo.

Romy er en meget speciel fyr med noget meget specielt grej der passer præcis til hans egen smag. Det lader til at han stort set kun hører klassisk musik. Kan man komme forbi hans 'guru-agtige' attitude, så er der nogle tankevækkende poster. Bl.a. mener han at man er nødt til at lægge 20-30 gram ekstra på headshell i form af silikonegummi for at få en pick-up til at spille som den skal. Noget han åbenbart har fået bekræftet af Grado, hvis man kan stole på at det er rigtigt. (Jeg kan prøve at finde indlægget senere)

Iøvrigt mener han at dipol er uegnet til andet end mono indspilninger... Dvs. at han har en dipol HT til disse gamle plader.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

eBay sælger "Direct from Japan" har lidt stuff i forskellige prislag.

Cartridges side 1.

Side 2.

3.

Alt det andet har jeg slet ikke kigget på.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

De her Denon Step up er fed!
http://cgi.ebay.com/Denon-AU-S1-MC-Cartridge-step-up-transfo rmer_W0QQitemZ130176247751QQihZ003QQcategoryZ14980QQtcZphoto QQcmdZViewItem

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Så mangler du bare lige en DL-S1 og en Technics SP-10MkII med SME 309 arm.

En Highphonic DL-103Pro med den tilhørende HP-T5S trafo kunne også være interessant...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
janils skrev:

Romy er en meget speciel fyr med noget meget specielt grej der passer præcis til hans egen smag. Det lader til at han stort set kun hører klassisk musik. Kan man komme forbi hans 'guru-agtige' attitude, så er der nogle tankevækkende poster. Bl.a. mener han at man er nødt til at lægge 20-30 gram ekstra på headshell i form af silikonegummi for at få en pick-up til at spille som den skal. Noget han åbenbart har fået bekræftet af Grado, hvis man kan stole på at det er rigtigt. (Jeg kan prøve at finde indlægget senere)

Iøvrigt mener han at dipol er uegnet til andet end mono indspilninger... Dvs. at han har en dipol HT til disse gamle plader.

jeg vil give ham ret i følgende:

Generally, considering my current familiarity with all imaginable tonearms out there (besides the linear-trucking arms), I have to say that if I started from beginning then I would load my TT with six identical SME 3012 arms. To my ears the 3012 is a perfectly sounding arm and if a person knows how to play its effective mass then it might be use with ANY cartridges.

... det er til at forstå - nu mangler jeg kun 5 :-)

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at ham Romy har hørt en Schick endnu.

hesten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej,
Billede af min PD121 med As212s arm og Rondo blue PU.

DEr er blevet drejet en ny armbase i aluminium, som er monteret oven på den Orig. Armbase af plastik.
Jeg arbejder på at lave en anden og helt tilpasset armbase i metal....

mvh
Morten

hesten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Et til.

Værket spiller gennem et komplet Thorhauge outfit, 2x70W, Pre , Mc stepup.

/Morten

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

lyder det ligeså godt som det ser ud ?

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

armbasen bør være i bronze og når nu du er igang kan du ikke lave enextra til mig

hesten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Lyden gør det ihvertfald for mig, og det er efterhånden sjældent at cd'erne snurrer. - hvis jeg skal komme med nogle kommentarer til lyden, så synes jeg det spiller åbent, kontant og realistisk - og en god dybde i lydbilledet

Den er ihvertfald langt bedre end forgængeren RPM4.

Hvad er fordelen ved at lave armbasen i Bronze? - vil man evt. kunne stelforbinde den bedre....

Mvh
Morten

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Hejsa

Jeg har lige købt mig en Thorens TD3001BC (den har jeg gået og søgt efter i mange år) - og ville spøge om hvilken arm syntes i der skal på !

Man kan selv lave armboard til den - og som pickup skal der køres med en Sumiko BlackBird !

Først ville jeg have den nye Rega RB301 arm på - men... hvis i har hørt den med nogle andre arme så skriv det lige !! 

img91/9602/originlive027kz7.jpg

Den har ikke en skramme - med org... kasse og det hele

Det hele er som sprit nyt ..... den er uhyre velholdt

så det var den du snakkede om - nøj den er nice :-p
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
king skrev:

Hejsa

Jeg har lige købt mig en Thorens TD3001BC (den har jeg gået og søgt efter i mange år) - og ville spøge om hvilken arm syntes i der skal på !

Man kan selv lave armboard til den - og som pickup skal der køres med en Sumiko BlackBird !

Først ville jeg have den nye Rega RB301 arm på - men... hvis i har hørt den med nogle andre arme så skriv det lige !! 

img91/9602/originlive027kz7.jpg

Den har ikke en skramme - med org... kasse og det hele

Det hele er som sprit nyt ..... den er uhyre velholdt

så det var den du snakkede om - nøj den er nice :-p

Ja.... den er god

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum