| Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Interessant! Jeg husker godt de "gamle" Micro Seiki, da de kom frem - hvem der havde råd!
Jeg forstår ikke helt arrangementet med de to tonearme, der ser ud til at være i vejen ved motoren? De ser nærmest ud til at være i vejen.
Mvh. Troels
|
|
|
Ja Troels, de ser mystisk ud. Virker som nogle O-ringe der holder kontra på motoren for at holde båndet stramt (en del af et ophæng?). Men hvorfor de 2 arme er stukket ind mellem de krafige gummi-bånd skal jeg ikke kunne svare på. Man kunne nok finde noget andet. De sidder iøvrigt også i spænd nede bagerst på motorhuset, hvor der er flere O-ringe.
Er der nogen her, som kender denne Micro Seiki, og som kan svar på det spørgsmål?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Rytmik skrev:
|
Interessant! Jeg husker godt de "gamle" Micro Seiki, da de kom frem - hvem der havde råd!
Jeg forstår ikke helt arrangementet med de to tonearme, der ser ud til at være i vejen ved motoren? De ser nærmest ud til at være i vejen.
Mvh. Troels
|
|
|
Ja Troels, de ser mystisk ud. Virker som nogle O-ringe der holder kontra på motoren for at holde båndet stramt (en del af et ophæng?). Men hvorfor de 2 arme er stukket ind mellem de krafige gummi-bånd skal jeg ikke kunne svare på. Man kunne nok finde noget andet. De sidder iøvrigt også i spænd nede bagerst på motorhuset, hvor der er flere O-ringe.
Er der nogen her, som kender denne Micro Seiki, og som kan svar på det spørgsmål?
|
|
|
Hej...
Du kan jo prøve at henvende dig til ham der har postet billedet? http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=228 2
Man plejer ikke have /drivrem/bånd/tråd særlig stramt på en Micro Seiki. Der må gerne være et vist 'slip'.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
janils skrev:
Rytmik skrev:
|
Interessant! Jeg husker godt de "gamle" Micro Seiki, da de kom frem - hvem der havde råd!
Jeg forstår ikke helt arrangementet med de to tonearme, der ser ud til at være i vejen ved motoren? De ser nærmest ud til at være i vejen.
Mvh. Troels
|
|
|
Ja Troels, de ser mystisk ud. Virker som nogle O-ringe der holder kontra på motoren for at holde båndet stramt (en del af et ophæng?). Men hvorfor de 2 arme er stukket ind mellem de krafige gummi-bånd skal jeg ikke kunne svare på. Man kunne nok finde noget andet. De sidder iøvrigt også i spænd nede bagerst på motorhuset, hvor der er flere O-ringe.
Er der nogen her, som kender denne Micro Seiki, og som kan svar på det spørgsmål?
|
|
|
Hej...
Du kan jo prøve at henvende dig til ham der har postet billedet? http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=228 2
Man plejer ikke have /drivrem/bånd/tråd særlig stramt på en Micro Seiki. Der må gerne være et vist 'slip'.
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Ja det kunne være en god idé, men linket virker desværre ikk´. Det er i hvertfald snørklet.
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Yes - det virker. Jeg har prøvet om jeg kan lade mig registrere som medlem, men må indrømme at jeg gør et eller andet forkert under registrering. Det går galt ved: "Type amount of the letters in the word “registration” (anti-robots measure) ". Jeg forstår det åbenbart ikke helt. 
Hmm, vi må se om andre sprogkyndige finder ud af svaret på den lidt specielle opstilling.
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare indtaste "12" .... altså tallet 12 (antallet af bogstaver i ordet "registration")
Jeg har også koblet mig på, der er mange helt vanvittige postulater og meninger på det site!
Jeg kan især godt lide grundlæggerens (Romy the Cat) regler for god hifi. Noget af det kan jeg gå med til (Barefleks er bandlyst, det er kun MC-pickupper der duer), men meget af det øvrige er rent woo-doo.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også lige koblet mig på.
Jeg har dog en anden oplevelse af Romy the Cat.Jeg finder ham rimelig arrogant og bedreviden(ligesom mig)
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 415
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Du skal bare indtaste "12" .... altså tallet 12 (antallet af bogstaver i ordet "registration")
Jeg har også koblet mig på, der er mange helt vanvittige postulater og meninger på det site!
Jeg kan især godt lide grundlæggerens (Romy the Cat) regler for god hifi. Noget af det kan jeg gå med til (Barefleks er bandlyst, det er kun MC-pickupper der duer), men meget af det øvrige er rent woo-doo.
|
|
|
Romy er en meget speciel fyr med noget meget specielt grej der passer præcis til hans egen smag. Det lader til at han stort set kun hører klassisk musik. Kan man komme forbi hans 'guru-agtige' attitude, så er der nogle tankevækkende poster. Bl.a. mener han at man er nødt til at lægge 20-30 gram ekstra på headshell i form af silikonegummi for at få en pick-up til at spille som den skal. Noget han åbenbart har fået bekræftet af Grado, hvis man kan stole på at det er rigtigt. (Jeg kan prøve at finde indlægget senere) Iøvrigt mener han at dipol er uegnet til andet end mono indspilninger... Dvs. at han har en dipol HT til disse gamle plader.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
eBay sælger "Direct from Japan" har lidt stuff i forskellige prislag.
Cartridges side 1.
Side 2.
3.
Alt det andet har jeg slet ikke kigget på.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De her Denon Step up er fed!  http://cgi.ebay.com/Denon-AU-S1-MC-Cartridge-step-up-transfo rmer_W0QQitemZ130176247751QQihZ003QQcategoryZ14980QQtcZphoto QQcmdZViewItem
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler du bare lige en DL-S1 og en Technics SP-10MkII med SME 309 arm.
En Highphonic DL-103Pro med den tilhørende HP-T5S trafo kunne også være interessant...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
janils skrev:
Du skal bare indtaste "12" .... altså tallet 12 (antallet af bogstaver i ordet "registration")
Jeg har også koblet mig på, der er mange helt vanvittige postulater og meninger på det site!
Jeg kan især godt lide grundlæggerens (Romy the Cat) regler for god hifi. Noget af det kan jeg gå med til (Barefleks er bandlyst, det er kun MC-pickupper der duer), men meget af det øvrige er rent woo-doo.
|
|
|
Romy er en meget speciel fyr med noget meget specielt grej der passer præcis til hans egen smag. Det lader til at han stort set kun hører klassisk musik. Kan man komme forbi hans 'guru-agtige' attitude, så er der nogle tankevækkende poster. Bl.a. mener han at man er nødt til at lægge 20-30 gram ekstra på headshell i form af silikonegummi for at få en pick-up til at spille som den skal. Noget han åbenbart har fået bekræftet af Grado, hvis man kan stole på at det er rigtigt. (Jeg kan prøve at finde indlægget senere)
Iøvrigt mener han at dipol er uegnet til andet end mono indspilninger... Dvs. at han har en dipol HT til disse gamle plader.
|
|
|
jeg vil give ham ret i følgende: Generally, considering
my current familiarity with all imaginable tonearms out there (besides
the linear-trucking arms), I have to say that if I started from
beginning then I would load my TT with six identical SME 3012 arms. To
my ears the 3012 is a perfectly sounding arm and if a person knows how
to play its effective mass then it might be use with ANY cartridges.
... det er til at forstå - nu mangler jeg kun 5 :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at ham Romy har hørt en Schick endnu.
|
| Til top |
|
| |
hesten Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Billede af min PD121 med As212s arm og Rondo blue PU.
DEr er blevet drejet en ny armbase i aluminium, som er monteret oven på den Orig. Armbase af plastik.
Jeg arbejder på at lave en anden og helt tilpasset armbase i metal....
mvh
Morten __________________ www.mchband.dk
|
| Til top |
|
| |
hesten Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et til.
Værket spiller gennem et komplet Thorhauge outfit, 2x70W, Pre , Mc stepup.
/Morten __________________ www.mchband.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder det ligeså godt som det ser ud ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
armbasen bør være i bronze og når nu du er igang kan du ikke lave enextra til mig __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
hesten Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Lyden gør det ihvertfald for mig, og det er efterhånden sjældent at cd'erne snurrer. - hvis jeg skal komme med nogle kommentarer til lyden, så synes jeg det spiller åbent, kontant og realistisk - og en god dybde i lydbilledet
Den er ihvertfald langt bedre end forgængeren RPM4.
Hvad er fordelen ved at lave armbasen i Bronze? - vil man evt. kunne stelforbinde den bedre....
Mvh
Morten __________________ www.mchband.dk
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Hejsa 
Jeg har lige købt mig en Thorens TD3001BC (den har jeg gået og søgt efter i mange år) - og ville spøge om hvilken arm syntes i der skal på !
Man kan selv lave armboard til den - og som pickup skal der køres med en Sumiko BlackBird !
Først ville jeg have den nye Rega RB301 arm på - men... hvis i har hørt den med nogle andre arme så skriv det lige !!

Den har ikke en skramme - med org... kasse og det hele 
Det hele er som sprit nyt ..... den er uhyre velholdt 
|
|
|
så det var den du snakkede om - nøj den er nice :-p
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
king skrev:
|
Hejsa 
Jeg har lige købt mig en Thorens TD3001BC (den har jeg gået og søgt efter i mange år) - og ville spøge om hvilken arm syntes i der skal på !
Man kan selv lave armboard til den - og som pickup skal der køres med en Sumiko BlackBird !
Først ville jeg have den nye Rega RB301 arm på - men... hvis i har hørt den med nogle andre arme så skriv det lige !!

Den har ikke en skramme - med org... kasse og det hele 
Det hele er som sprit nyt ..... den er uhyre velholdt 
|
|
|
så det var den du snakkede om - nøj den er nice :-p
|
|
|
Ja.... den er god 
|
| Til top |
|
| |