| Forfatter |
|
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
med risiko for at lyde som en papagøje, hvad med Ortofons nye arm
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed Thorens ovenfor!
Deres ydmyge har lige købt en Thorens TD 350 med SME M2 arm og Ortofon Rondo Red på eBay - jeg tør ikkke at lade sælger sende, så kører en tur til Ruhrdistriktet om 14 dage...oh, det bliver spændende!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg tror ikke at ham Romy har hørt en Schick endnu.
|
|
|
Hvad er en Schick? Den må være forbigået min opmærksomhed.
Iøvrigt er jeg langt fra enig med den gode Romy. SME 3012 er OK, men bestemt ikke verdens bedste arm.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Deres ydmyge har lige købt en Thorens TD 350 med SME M2 arm og Ortofon Rondo Red på eBay - jeg tør ikkke at lade sælger sende, så kører en tur til Ruhrdistriktet om 14 dage...oh, det bliver spændende! |
|
|
Så det var dig!  Jeg fulgte den til dørs - blev lidt overrasket over at se en TD350 på eBay. Vender du tilbage med lytteindtryk?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er prisen ca. på en Schick?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
The arm costs 650 Euro without lift, and 750 Euro with a lift. Shipping is
included. As a repalcement for a SME 3012 my arm is very suitable. It
can take the heavy SPUs with no problem. A standard cable is fitted, it
is copper wire going from the arm straight to the input jacks. If you
have a special cable desire I can mount it if you send it to me. jeg tror også han kan tilføre antiskate mekanisme - ovenstående pris er fra september da jeg spurgte ham og da jag troede jeg havde penge
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
hesten Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D-Duck,
Hvordan armen lyder, kan jeg ikke svare på  - jeg kan kun konstatere at 'setuppet' spiller fedt. Der sad en SME IIIs arm på før - det her er langt bedre. - og så ser det super ud samtidig!!!
Hvad er historien med det Bronze?
Hvordan lyder dit 401/as309s?
Mvh
Morten
__________________ www.mchband.dk
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
har jeg spurgt om hvordan din arm lyder?
anyway,det med bronze giver jeg dig svar på imorgen,jeg skal lige være sikker på at jeg ikke skriver noget vrøvl.
ang:401/309 ja så synes jeg ikke at den er den optimale til Spu p.u'er.Det måtte gerne være i rustfri matriale.
den anmeldelse jeg så i HF ramte rimligt godt på hvad jeg synes om som standard.
jeg har så smækket for 25k sølv i-det hjalp,men stadigvæk ville jeg havde købt en FR 66S i stedet ortofon armen,but thats life for you.
lyden er meget ubesværet,men den bør opleves-jeg har svært ved at sætte ord på. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
25000 kr sølv diamondduck ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
hesten Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DD,
ang. arm; Nej, det har du vel egentlig ikke
Jeg ser frem til at høre om bronzen - det lyder spændende.
det er godt nok noget af et læs sølv der er stoppet i den arm!
Mvh
Morten __________________ www.mchband.dk
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
25000 kr sølv diamondduck ??
|
|
|
nej 25 kg for at gøre armen tung __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
25000 kr sølv diamondduck ??
|
|
|
nej 25 kg for at gøre armen tung  |
|
|
Hvad er mest skørt?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
25000 kr sølv diamondduck ??
|
|
|
nej 25 kg for at gøre armen tung  |
|
|
Hvad er mest skørt?
|
|
|
you tell me. det kunne være sjovt at sammenligne den med andre high end arme i 35 kilos klassen.(kroner og ikke vægt) __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr:bronze.det er umagnetisk og har den bedste dæmpningfaktor.Audio Note bruger det i deres lejer og armbaser
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
jazzman skrev:
| Deres ydmyge har lige købt en Thorens TD 350 med SME M2 arm og Ortofon Rondo Red på eBay - jeg tør ikkke at lade sælger sende, så kører en tur til Ruhrdistriktet om 14 dage...oh, det bliver spændende! |
|
|
Så det var dig! Jeg fulgte den til dørs - blev lidt overrasket over at se en TD350 på eBay. Vender du tilbage med lytteindtryk?
Mvh.
|
|
|
Ja da! Jeg læste en klumme i Stereophile, hvor testeren havde brumproblemer gys - håber, det var en enlig svale. Bød du osse, Krenzler?
|
| Til top |
|
| |
dv-xx2 Udelukket fra forum

Dobbelt profil!
Bruger siden: 06 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| vedr:bronze.det er umagnetisk og har den bedste dæmpningfaktor.Audio Note bruger det i deres lejer og armbaser |
|
|
Og Bronce er verdens mest anvendte metal i kirkeklokker... De gamle pladetallerkener fra micro seiki i bronce,klingede mere end triangler! Jeg anbefaler aluminium der er et rimeligt kompromis.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dv-xx2 skrev:
diamondduck skrev:
| vedr:bronze.det er umagnetisk og har den bedste dæmpningfaktor.Audio Note bruger det i deres lejer og armbaser |
|
|
Og Bronce er verdens mest anvendte metal i kirkeklokker...
De gamle pladetallerkener fra micro seiki i bronce,klingede mere end triangler!
Jeg anbefaler aluminium der er et rimeligt kompromis.
|
|
|
Det nok de mest bimlende pladetallerkener der endnu er (hørt) set, og dertil ganske ubrugelige til andet end at stå og "tage sig ud"
En ikke ubetydelig del af det "aluminium" der bruges i pladetallerkener er iøvrigt zink
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må der være en anden grund.Ellers ville jo A.N ikke bruge det i deres tonearme
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |