| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den er lidt over min prisklasse (selv brugt). Jeg håber da at den lever op til at være en videreudvikling af TD2001/3001 modellerne. SME's M2 arme ser da også ganske indbydende ud. De får sjovt nok ikke særligt megen omtale.
Her er der en norsk gut der spiller på TD 350.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nej, den er lidt over min prisklasse (selv brugt). |
|
|
Mit loft var 10kkr, da der så var en relativt ny PU til 2kkr og en reserve-step-up med, gik det lige..
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio-Kjaer: Mon ikke det er uden arm så? Men stadig en god pris (½ pris faktisk!) da den koster 18.000,- herhjemme med OEM RB250 arm.
jazzman: Det må siges at være en god pris da en SME M2-9 alene koster 1280,-€.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, der ser man hvad en lagret eBay.de - søgning på "TD 350" fører med sig.
Er der nogen i denne tråd der har erfaring med protractorer eller hvad det hedder, sådan noget til at sikre optimal placering af pickup´en?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du om der følger en protraktor med til den Thorens/SME kombo du har vundet?
Men ellers kan du bestille én hos SME themselves:
SME - spare parts.
Sådan én kan ikke koste mange basører.
Data for M2-9 kan du se hos SME og hos Vinyl Engine's Tonearm Database.
Nulpunkterne på 66.1mm og 120.7mm ligger meget tæt op af Baerwald (som er 66.0mm og 120.9mm).
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 tak, krenzler. Du bist ein echter Vinyl-Junkie (det var en ros) Jeg mailer SME, hvis ikke den er med.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Så må der være en anden grund.Ellers ville jo A.N ikke bruge det i deres tonearme |
|
|
Formentligt fordi det fremmer salget, deres blafrende højttalerkasser dur heller ikke men der er sikkert tilstrækkeligt mange der hopper på limpinden til at det kan betale sig.
Audiouniverset er fyldt med materialer og metoder der slet ikke burde befinde sig i nærheden af noget der har med lyd at gøre men kan det sælges bliver det brugt
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh! Det er den "rigtige" Grado arm.  Det er kun anden gang jeg ser den på eBay.
Den er nice - frem med slanterne.
Manual.
Jeg kan godt lide indledningen.
(det er min Lenco forresten...).
Den auktion skulle du da ikke have postet her Milu - en p.b. til undertegnede havde været rigeligt.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad kendetegner grado armen ? plusser minusser ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du have en Grado arm Krenzler?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b: Jeg aner det ikke. Gad vide om der er nogen i det ganske danske land der har kendskab til den? Det er ikke en arm man støder på særligt ofte for at sige det mildt. Ifølge Grado's hjemmeside blev den introduceret i '84. Den udgik vist af sortimentet i '90 (eller deromkring).
I manualen står der:
Så hvis man nu f.eks. har en RB300 arm kunne man da prøve dette. 1/3 VTF via fjederen og 2/3 VTF via kontravægten. Det er nødvendigt med en mekanisk eller elektronisk nåletryks-vægt for at gøre dette.
Raskolnikov:
Nej, den bliver for dyr for lille mig.  Jeg tror jeg venter til den næste dukker op om 5 år.
|
| Til top |
|
| |
Antlion Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohh, jeg har brug for en ny TT. Noget 'crap' jeg har pt.
__________________ "Fortunately, somewhere between chance and mystery lies imagination, the only thing that protects our freedom, despite the fact that people keep trying to reduce it or kill it off altogether."
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
nikj_dk skrev:
| Er der nogen der har testet denne protractor? Og hvordan får man fat i den? |
|
|
Hej igen. Jeg korrigerer lige mig selv fra tidligere. Den er nu tilgængelig her hos The Analog Dept.
"This looks really good so I thought I'd give it a tryout over here at The Analog Dept. First you need to copy the file to your hard drive. Then open it in Adobe Reader (pdf file). You need a hi-rez printer. A photo quality ink-jet should do. Make sure to print 'full-scale' or the protractor won't be accurate. *
I chose to print out the color version so that it would be easier to pick out which arc the stylus is standing on. I used a glossy heavyweight photo paper and then mounted (glued) the print-out onto some matte board to make it more rigid and permanent. I used a pin to 'dimple' the stylus position of the alignment grids and also to mark the centers of the two spindle holes. To cut the two spindle holes I used a drafting compass with the knife-edge attachment to make the initial circular cuts. To finish off the holes I pushed through and trimmed with an X-Acto knife. My newly cut holes are a tight fit on the spindle and don't appear to be off-center."
Er der nogen derude der har en rigtig god printer?
Mvh.
Edit: Denne protraktor justerer til Baerwald nulpunkter (66.0mm & 120.89mm)
|
|
|
Jeg vender lige tilbage til et gammelt emne, da jeg vil forsøge at printe denne imorgen og indstille min Pro-ject med den. Hvordan er det liiige jeg indstiller overhang?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ved du om der følger en protraktor med til den Thorens/SME kombo du har vundet?
Men ellers kan du bestille en hos SME themselves: SME - spare parts.
Sådan en kan ikke koste mange basører. |
|
|
Så er dyret kommet hjem! Og jeg har bestilt en SME protractor, en SME M2 instruktionsbog OG en SME fingerbøjle ( Jazzwoman løftede det ene øjenbryn og spurgte, om det nu var på mode at den ikke var der) hos SME. Dyret ser fint ud. Jeg skal ha fat i to gummipropper til lågets forreste hjørner, Radioactiv er sat på sagen.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov: Hvis jeg får tid skriver jeg lidt senere - kan dog ikke love det. Ellers bliver det i morgen.
jazzman: Vi glæder os til at se billeder!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg venter spændt Krenzler  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.b. sendt.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lille update på Luxman PD-282:
Før; Med Ortofon 2M Red og aluminum headshell:

Nu; Med Denon DL-103 og Yamamoto headshell:

Lydmæssigt er der kommet meget mere fylde i musikken. Mellemtonen har fået "krop"
Project Tube box RIAA´en gør det godt. Kigger dog efter en bedre. Og i mellemtiden er en anden RIAA snart på vej. Om den bliver en erstatning for Project´en skal jeg ikke kunne sige da den er billigere. Men den skulle være et killerkøb af en RIAA. men nu må vi se. Sløret løftes forhåbentligt om en 14 dages tid. 
Krentzler: får nok en til at kigge på justering af den. Men ellers holder jeg lige dit tilbud i baghovedet. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |