| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Lille update på Luxman PD-282:
Før; Med Ortofon 2M Red og aluminum headshell:

Nu; Med Denon DL-103 og Yamamoto headshell:

Lydmæssigt er der kommet meget mere fylde i musikken. Mellemtonen har fået "krop"
Project Tube box RIAA´en gør det godt. Kigger dog efter en bedre. Og i mellemtiden er en anden RIAA snart på vej. Om den bliver en erstatning for Project´en skal jeg ikke kunne sige da den er billigere. Men den skulle være et killerkøb af en RIAA. men nu må vi se. Sløret løftes forhåbentligt om en 14 dages tid. 
Krentzler: får nok en til at kigge på justering af den. Men ellers holder jeg lige dit tilbud i baghovedet.
|
|
|
Hejsa
Ser jo godt ud
Jeg ville lige spøge om hva du syntes om lyden fra de 2 pickuper ?
Er der mere fylde og varme med DL-103 ?
Og hva med toppen på DL-103 ?
Ps... jeg spør da jeg skal ud og finde en pickup til min Thorens TD3001/Rega RB300
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Krentzler: får nok en til at kigge på justering af den. Men ellers holder jeg lige dit tilbud i baghovedet. |
|
|
Du siger bare til.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for let.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for let. |
|
|
Et interessant synspunkt, som nok i mange tilfælde er sandt. Men husk, at en arms masse ikke nødvendigvis har sammenhæng med dens evne til at terminere resonanser. I mekanisk svingningslære er masse=capacitans, mens intern dæmpning=resistans (og compliance=induktans), dvs. at man risikerer at en tung arm gemmer energien og sender den videre, som en kondensator. Hvad vi ønsker os, er at de vibrationer fra nåleophænget, der forplanter sig til armen, termineres i stedet for at reflekteres tilbage til nålefanen og resultere i et forsinket elektrisk signal. Dette kræver omhyggeligt design af alle "overgange" (samlinger) i armen, så energien "tabes" jævnt. Men, som sagt, det er ikke nødvendigvis lig med mere masse!
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skriver bare ud af erfaringer,min ven
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| jeg skriver bare ud af erfaringer,min ven |
|
|
Vi vil gerne have del i dine erfaringer: Hvor mange forskellige arme har du haft en 103´er i? Og hvad var det for nogen? Og hvad effektiv masse havde de? Og hvordan gik det?
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk opdagede jeg det ved at jeg limede den på et yamamoto headshell og derved fjernede skruerne.Det lød markant dårlige.
Derefter lagde jeg en €1 mønt på hovedt,og pludslig åbnede der sig op og der var masser af dynamik.
Lige nu har jeg pillet huset af denon 103 ,så nu er den splitternøgen (ala VdH)
Først sad den på en Ortofon RMG 212 og sidder den på den nye og bedre arm fra Ortofon AS 309s
ps VTA ER UTROLIG VIGTIG
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for let. |
|
|
En tung arm... oki så må vi jo over i DV507MKll armen 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller dejligt, den TD350 jeg ikke kan finde ud af at uploade billede af. Sort stilhed mellem noderne. Mekanisk upåklagelig. Jeg er træt af filtmåtten, som er grim ad H til. Kan meget bedre lide den flotte gummimåtte på min gamle 320/III. Har nogen forslag til alternative måtter? http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=369264
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
diamondduck skrev:
for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for
let. |
|
|
En tung arm... oki så må vi jo over i DV507MKll armen  |
|
|
Jeg skrev TUNG ikke et Misforster af en arm
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Den spiller dejligt, den TD350 jeg ikke kan finde ud af at uploade billede af. Sort stilhed mellem noderne. Mekanisk upåklagelig.Jeg er træt af
filtmåtten, som er grim ad H til. Kan meget bedre lide den flotte gummimåtte på min gamle 320/III. Har nogen forslag til alternative måtter?
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=369264<font face="verdana, tahoma,
arial, helvetica" size="2">
|
|
|
Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren.Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte.Ellers er der carbon måtten MAT1 (den til 2k)Det er
den enste der er rigtig god
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Jeg er træt af filtmåtten, som er grim ad H til. Kan meget bedre lide den flotte gummimåtte på min gamle 320/III. Har nogen forslag til alternative måtter? |
|
|
En "Way Excellent Turntable Mat" (ja det hedder den) fra "Herbie's Audio Lab" måske? Et populært valg hos Thorens/Linn/AR ejere øjensynligt. Har intet kendskab til den personligt.
Øv - "Forkert billed-ID"?
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren. Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte. |
|
|
Er den Sorbothan ikke klistret? Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
diamondduck skrev:
| Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren. Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte. |
|
|
Er den Sorbothan ikke klistret? Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de
|
|
|
Den holder forbandet godt på pladetallerkenen men holder meget hurtigt op med at klæbe til pladerne.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de |
|
|
Den koster 350-375 kr. herhjemme. Prøv eventuelt med de gængse Clearaudio-forhandlere, f.eks. www.activhifi.dk og www.amforamusik.dk.
Kan ved nærmere eftersyn se at Amforamusik's online-shop har den stående til 383 kr.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
diamondduck skrev:
| Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren. Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte. |
|
|
Er den Sorbothan ikke klistret? Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de
|
|
|
Hej...
Hvem har prøvet Clearaudio Harmonicer?
Hvordan "lyder" den?
Er 50€ en go' pris?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Øv - "Forkert billed-ID"? |
|
|
Jeg har rodet lidt, brokket mig mm., nu virker link´et
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
| Hvem har prøvet Clearaudio Harmonicer?
Hvordan "lyder" den? |
|
|
Jeg mente ellers at jeg havde posted mine konklusioner fra dengang jeg afprøvede et par "måtter", men jeg kan da godt nok ikke finde det... Det er også helt tilbage fra 2005 vist nok 
Nå, pladespilleren var dengang en Roksan Radius 5 med acryl-tallerken. Uden måtte var lyden fin. Med Platter Matter kom der en mere rund og vægtig bas, men det var ligesom lydbilledet rodede lidt til og blev kedeligt. Med Harmo-Nizer var bassen stadig bedre, mens resten også var god, lidt mere opryddet og strømlinet end uden måtte. Det er sådan ca. hvad jeg kan huske.
Jeg har stadig min Harmo-Nizer, men afventer at bygge en ny pladespiller (Scheu) inden jeg kan få den på igen - det mislykkedes lidt med den seneste version, jeg kom ikke højt nok op med tonearmen 
Det er normal-prisen.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det noget med lidt vinyl??? Desværre er det kun personlig afhentning i Texas - ellers var jeg nok sprunget på!
|
| Til top |
|
| |