Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Lille update på Luxman PD-282:

Før; Med Ortofon 2M Red og aluminum headshell:

Nu; Med Denon DL-103 og Yamamoto headshell:

Lydmæssigt er der kommet meget mere fylde i musikken. Mellemtonen har fået "krop"

Project Tube box RIAA´en gør det godt. Kigger dog efter en bedre. Og i mellemtiden er en anden RIAA snart på vej. Om den bliver en erstatning for Project´en skal jeg ikke kunne sige da den er billigere. Men den skulle være et killerkøb af en RIAA. men nu må vi se. Sløret løftes forhåbentligt om en 14 dages tid.

Krentzler: får nok en til at kigge på justering af den. Men ellers holder jeg lige dit tilbud i baghovedet.

Hejsa

Ser jo godt ud

Jeg ville lige spøge om hva du syntes om lyden fra de 2 pickuper ?

Er der mere fylde og varme med DL-103 ?

Og hva med toppen på DL-103 ?

Ps... jeg spør da jeg skal ud og finde en pickup til min Thorens TD3001/Rega RB300

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Krentzler: får nok en til at kigge på justering af den. Men ellers holder jeg lige dit tilbud i baghovedet.


Du siger bare til.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for let.
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for let.
Et interessant synspunkt, som nok i mange tilfælde er sandt. Men husk, at en arms masse ikke nødvendigvis har sammenhæng med dens evne til at terminere resonanser. I mekanisk svingningslære er masse=capacitans, mens intern dæmpning=resistans (og compliance=induktans), dvs. at man risikerer at en tung arm gemmer energien og sender den videre, som en kondensator.
Hvad vi ønsker os, er at de vibrationer fra nåleophænget, der forplanter sig til armen, termineres i stedet for at reflekteres tilbage til nålefanen og resultere i et forsinket elektrisk signal. Dette kræver omhyggeligt design af alle "overgange" (samlinger) i armen, så energien "tabes" jævnt. Men, som sagt, det er ikke nødvendigvis lig med mere masse!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

jeg skriver bare ud af erfaringer,min ven
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
jeg skriver bare ud af erfaringer,min ven
Vi vil gerne have del i dine erfaringer: Hvor mange forskellige arme har du haft en 103´er i? Og hvad var det for nogen? Og hvad effektiv masse havde de? Og hvordan gik det?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Kan du si noe om dine erfaringer med Yamamoto headshellet? Jeg har selv et i ibenholt i bestilling, og har med stort hell benyttet ett med Tsuge-tre (vet ikke hva det heter på norsk, eller dansk). http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,19227.30.h tml

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Faktisk opdagede jeg det ved at jeg limede den på et yamamoto headshell og derved fjernede skruerne.Det lød markant dårlige.

Derefter lagde jeg en €1 mønt på hovedt,og pludslig åbnede der sig op og der var masser af dynamik.

Lige nu har jeg pillet huset af denon 103 ,så nu er den splitternøgen (ala VdH)

Først sad den på en Ortofon RMG 212 og sidder den på den nye og bedre arm fra Ortofon AS 309s

ps VTA ER UTROLIG VIGTIG
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for let.

En tung arm... oki så må vi jo over i DV507MKll armen

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Den spiller dejligt, den TD350 jeg ikke kan finde ud af at uploade billede af. Sort stilhed mellem noderne. Mekanisk upåklagelig.
Jeg er træt af filtmåtten, som er grim ad H til. Kan meget bedre lide den flotte gummimåtte på min gamle 320/III. Har nogen forslag til alternative måtter?
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=369264

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

king skrev:

diamondduck skrev:
for at få denon 103 til at lyde så godt som vi påstår,kræver det en tung arm.jeg tror at en rega arm er for
let.


En tung arm... oki så må vi jo over i DV507MKll armen



Jeg skrev TUNG ikke et Misforster af en arm
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:




Den spiller dejligt, den TD350 jeg ikke kan finde ud af at uploade billede af. Sort stilhed mellem noderne. Mekanisk upåklagelig.Jeg er træt af
filtmåtten, som er grim ad H til. Kan meget bedre lide den flotte gummimåtte på min gamle 320/III. Har nogen forslag til alternative måtter?
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=369264<font face="verdana, tahoma,
arial, helvetica" size="2">


Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren.Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte.Ellers er der carbon måtten MAT1 (den til 2k)Det er
den enste der er rigtig god
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Jeg er træt af filtmåtten, som er grim ad H til. Kan meget bedre lide den flotte gummimåtte på min gamle 320/III. Har nogen forslag til alternative måtter?


En "Way Excellent Turntable Mat" (ja det hedder den) fra "Herbie's Audio Lab" måske? Et populært valg hos Thorens/Linn/AR ejere øjensynligt. Har intet kendskab til den personligt.

jazzman skrev:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=369264


Øv - "Forkert billed-ID"?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren. Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte.

Er den Sorbothan ikke klistret? Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

diamondduck skrev:
Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren. Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte.

Er den Sorbothan ikke klistret? Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de

Den holder forbandet godt  på pladetallerkenen men holder meget hurtigt op med at klæbe til pladerne.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de

Den koster 350-375 kr. herhjemme. Prøv eventuelt med de gængse Clearaudio-forhandlere, f.eks. www.activhifi.dk og www.amforamusik.dk.

Kan ved nærmere eftersyn se at Amforamusik's online-shop har den stående til 383 kr.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

diamondduck skrev:
Clearaudio's Harmonicer er superkvalivaren. Jeg kører selv med Audioquest's Sorbothan måtte.

Er den Sorbothan ikke klistret? Vil overveje Harmonicer, kan fås til 50€ på ebay.de

Hej...

Hvem har prøvet Clearaudio Harmonicer?

Hvordan "lyder" den?

Er 50€ en go' pris?

 

Mvh.

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
jazzman skrev:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=369264
Øv - "Forkert billed-ID"?

Jeg har rodet lidt, brokket mig mm., nu virker link´et

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hvem har prøvet Clearaudio Harmonicer?

Hvordan "lyder" den?

Jeg mente ellers at jeg havde posted mine konklusioner fra dengang jeg afprøvede et par "måtter", men jeg kan da godt nok ikke finde det... Det er også helt tilbage fra 2005 vist nok

Nå, pladespilleren var dengang en Roksan Radius 5 med acryl-tallerken. Uden måtte var lyden fin. Med Platter Matter kom der en mere rund og vægtig bas, men det var ligesom lydbilledet rodede lidt til og blev kedeligt. Med Harmo-Nizer var bassen stadig bedre, mens resten også var god, lidt mere opryddet og strømlinet end uden måtte. Det er sådan ca. hvad jeg kan huske.

Jeg har stadig min Harmo-Nizer, men afventer at bygge en ny pladespiller (Scheu) inden jeg kan få den på igen - det mislykkedes lidt med den seneste version, jeg kom ikke højt nok op med tonearmen

Nilau skrev:
Er 50€ en go' pris?

Det er normal-prisen.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Var det noget med lidt vinyl??? Desværre er det kun personlig afhentning i Texas - ellers var jeg nok sprunget på!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes