Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
The arm costs 650 Euro without lift, and 750 Euro with a lift.
Shipping is included.

As a repalcement for a SME 3012 my arm is very suitable.
It can take the heavy SPUs with no problem.

A standard cable is fitted, it is copper wire going from the arm
straight to the input jacks.
If you have a special cable desire I can mount it if you send it to me.

jeg tror også han kan tilføre antiskate mekanisme - ovenstående pris er fra september da jeg spurgte ham og da jag troede jeg havde penge

Brugeranmeldelse (amandarae igen).

Her med billeder. Det viste Orsonic headshell følger naturligvis ikke med.

Det medfølgende standardkabel kan man åbenbart lige så godt smide ud da det giver brum problemer (uskærmet):

"At first, when I hooked everything up there was a hum in my system! After further investigation and Thomas’s explanation on how the tonearm was wired inside, I was able to figure out how to make the grounding scheme right. The generic cable that comes with the tonearm is useless though. I suspect because of it not being shielded. I have to contruct a shielded cable with a Neutrik Male 5 pole DIN plug on one end and RCA’s on the other. Once the shielding and grounding scheme was figured out, I only have a slight hum even at 1:36 gain on the SUT at maximum volume on the linestage that starts from 7 O’clock as maximum attenuation and 5 o’clock as minimum attenuation. For the record, I only reach 11 O’clock on my linestage as my “full” volume capacity in my system."
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

ang. ovenstående: jeg er totalt uden forståelse for, hvorfor nogen pladespillere skal have separat jordkabel til forstærkerens / RIAA´ens stel, mens andre ikke skal. Alle mine gamle spiller skulle, den nye TD 350 har to alm. phonostik bagpå, alm. kabel, færdig. Nul jordledning. Ligeså min antikke Beogram 2000 ( 1202 med vippelåg) - min nabo skiftede DIN stikket med to phono hanstik, nul jordkabel, heller ingen brum. HVAD SKER DER?

Tegninger af wiring ville være alletiders!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

hesten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Ang. plademåtter;

Men erfaring med Plattermatter, er at den fungerede ret så godt på Projekt Rpm4 - hvor bassen og detajler blev forbederet. MEN den var helt håbløs på Luxman pladespilleren, hvor bassen og lyden generelt blev udynamisk og underlig ulden.

Derimod er Arcromat fra funk-firm fremragende på Luxman pd121 pladespilleren.

Mvh
Morten!

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det er i al  sin enkelhed fordi når du kommer til forstærkeren, så er stel på højre kanal det samme som på venstre, og igen det samme stel som på kabinettet.

Ved at stelle de dele der kan være brumopsamlende i pladespilleren til den ene negative ledning fra pu'en, ender det hele alligevel samme sted. Og så er der nogen der bruger den løsning (Rega), mens andre lader være og fortsætter med seperat stelledning. Principielt kan man nøjes med 3 ledere en stel og de to ledere, som for eksempel Decca gjorde det i mange år, jeg ved ikke om de gør der endnu.

Der er så med mellemrum forsøg på at forbedre lyden ved at skille lederene ad og for eksempel bygge balanceret, men jeg har ingen erfaringer der kan afgøre om det lyder bedre, og hvis det gøt om det er pga. opbygningen, eller der enr andre faktorer der spiller mere ind.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Var det noget med lidt vinyl??? Desværre er det kun personlig afhentning i Texas - ellers var jeg nok sprunget på!

6000 Jazz plader - 3000 måske der er værd at lytte til - 400.000 kr - turen til Texas og besværet med at smide de 147.000 andre plader ud - jeg tror jeg springer fra selvom 2,5 kr overordnet set er en fed pris hvis det er god vinyl

Hvis man antager at man kan holde ud at lytte til dem i ca. ½ af døgnets 24 timer vil det vel tage en godt 30 år at lytte sig igennem samlingen - I'm to old for that sh*t i en lettere omskrivning af Danny Glovers gentagende bemærkning fra "Leathal Weapon"

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Det er i al  sin enkelhed fordi når du kommer til forstærkeren, så er stel på højre kanal det samme som på venstre, og igen det samme stel som på kabinettet.

Ved at stelle de dele der kan være brumopsamlende i pladespilleren til den ene negative ledning fra pu'en, ender det hele alligevel samme sted. Og så er der nogen der bruger den løsning (Rega), mens andre lader være og fortsætter med seperat stelledning. Principielt kan man nøjes med 3 ledere en stel og de to ledere, som for eksempel Decca gjorde det i mange år, jeg ved ikke om de gør der endnu.

Der er så med mellemrum forsøg på at forbedre lyden ved at skille lederene ad og for eksempel bygge balanceret, men jeg har ingen erfaringer der kan afgøre om det lyder bedre, og hvis det gøt om det er pga. opbygningen, eller der enr andre faktorer der spiller mere ind.

Tak, Sund!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Velbekomme.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Velbekomme.

Hej Sund, jeg har rodet lidt med tonearnskabler, og har fulgt en artikel i HI-Fidelity for mange år siden og lavet nogle kabler Van Den Hul. 502 : 2 inderledere + skærm + imidten stelledning ( pr. kanal), skærmen sluttes til tonearmsstikket sammen med stelledningen der så sluttes til riaaen. Og nu jeg har dig. Jeg har en Denon PU DL 103 D, der er så mange varianter af den kan du fortælle hvad det er for en størrelse, jeg ved selvfølgelig det er en MC.

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen

mols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige begyndt af høre vinyl igen, har en rega 3, den spiller ok men er blevet bidt af det, så jeg skal have en ny har set på en Clear audio solution med det nye magnet leje.

Er der nogle der har noget erfaring med sådan en.

Til top Vis mols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mols

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Jeg har en Denon PU DL 103 D, der er så mange varianter af den kan du fortælle hvad det er for en størrelse, jeg ved selvfølgelig det er en MC.

Den smule jeg kan fortælle om DL-103D (ikke af personlig erfaring) er at den er med elliptisk nåleslibning hvor den originale DL-103 er med konisk. Derudover er "D" betydeligt mere blød i ophænget (anbefalet nåletryk: 1.5g.) og dermed bedre egnet til lidt lettere arme modsat DL-103 der er ret stiv (anbefalet nåletryk: 2.5g.).

DL-103D kom vist i '77 og produceres jo ikke mere. Prisen da den var i produktion var 330$.

DL-103D data:

Vægt: 7.5g.
Output: 0.25mV.
Frekvensområde: 20Hz - 65kHz.
Intern Impedans: 33 ohm.
Anbefalet VTF: 1.5g. (+/- 0.2g.).
Dynamisk nåle-eftergivenhed ved 100Hz: 12cu.

Standard DL-103 til sammenligning:

Vægt: 8.5g.
Output: 0.3mV.
Frekvensområde: 20Hz - 45kHz.
Intern Impedans: 40 ohm.
Anbefalet VTF: 2.5g. (+/- 0.2g.).
Dynamisk nåle-eftergivenhed ved 100Hz: 5cu.

Bemærk at Denon opgiver data for dynamisk nåle-eftergivenhed målt ved 100Hz. Det der er brugbart er denne målt ved 10Hz (som de fleste producenter også bruger). Målt ved 10Hz vil den dynamiske kompliance være ca. det dobbelte af samme målt ved 100Hz.

Mvh.

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

mols skrev:

Jeg er lige begyndt af høre vinyl igen, har en rega 3, den spiller ok men er blevet bidt af det, så jeg skal have en ny har set på en Clear audio solution med det nye magnet leje.

Er der nogle der har noget erfaring med sådan en.

Hej Mols

Jeg kender en del tilClearuadio . Lad os evt. tage den over pb, hvis du er interesseret?

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
madsen skrev:
Jeg har en Denon PU DL 103 D, der er så mange varianter af den kan du fortælle hvad det er for en størrelse, jeg ved selvfølgelig det er en MC.

Den smule jeg kan fortælle om DL-103D (ikke af personlig erfaring) er at den er med elliptisk nåleslibning hvor den originale DL-103 er med konisk. Derudover er "D" betydeligt mere blød i ophænget (anbefalet nåletryk: 1.5g.) og dermed bedre egnet til lidt lettere arme modsat DL-103 der er ret stiv (anbefalet nåletryk: 2.5g.).

DL-103D kom vist i '77 og produceres jo ikke mere. Prisen da den var i produktion var 330$.

DL-103D data:

Bemærk at Denon opgiver data for dynamisk nåle-eftergivenhed målt ved 100Hz. Det der er brugbart er denne målt ved 10Hz (som de fleste producenter også bruger). Målt ved 10Hz vil den dynamiske kompliance være ca. det dobbelte af samme målt ved 100Hz.

Mvh.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
krenzler skrev:
madsen skrev:

DL-103D data:

Ok tak skal du ha, ja det stemmer den er meget blød i nåleophænget, den har en lidt fed sound men er meget behagelig at lytte til, jeg har brugt dem med en Dali Riaa for år tilbage, men er i øjeblikket mere til MM PU.

Mvh.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg retter lige til.

madsen skrev:
krenzler skrev:
madsen skrev:

DL-103D data:

Mvh.

Ok tak skal du ha, ja det stemmer den er meget blød i nåleophænget, den har en lidt fed sound men er meget behagelig at lytte til, jeg har brugt dem med en Dali Riaa for år tilbage, men er i øjeblikket mere til MM PU.

Hvilken MM nyder du nu og hvilke har du ellers været glad for (MM'ere)? Jeg selv har en Ortofon VMS30MkII som jeg synes spiller ret fint.

Mvh.

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg retter lige til.

madsen skrev:
krenzler skrev:
madsen skrev:

DL-103D data:

Mvh.

Ok tak skal du ha, ja det stemmer den er meget blød i nåleophænget, den har en lidt fed sound men er meget behagelig at lytte til, jeg har brugt dem med en Dali Riaa for år tilbage, men er i øjeblikket mere til MM PU.

Hvilken MM nyder du nu og hvilke har du ellers været glad for (MM'ere)? Jeg selv har en Ortofon VMS30MkII som jeg synes spiller ret fint.

Mvh.

Jeg har lige købt en Grado Prestige gold, kursen var faldet så den kunne fås for 795.00  den er i gang med at blive tilspillet på en Mikro Seiki DDX 1500 m. med SME serie lll tonearm, min riaa er i øjeblikket en Threshold Fet 10 ( Nelson Pass konstruktion ) ellers har jeg i lang tid spillet på en gammel men ok Stanton 681 EL på skift med en Audio Tecnika 430 begge MM. Jeg har siddet og checket data på alle,  PÅ Stanton som er fra først i 70 er induktionen på spolen 700 MH. Tecniaen er 400 MH. hvor Gradoen er nede på 48 MH. Gradoen har en meget homogen sound og er mere frisk men behagelig i lyden hvor Stanton er meget tilbagelænet hvor teknicaen er lysere i klangen. Grado oplyser ikke compliancen, jeg har fået oplyst at den passer til lette arme og det går da også udmærket

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at Grado's kompliance er 20cu. Det står endda vist på deres hjemmeside?

Den her synes jeg ser interessant ud...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

den pickering må da være guf for alle os der har en sme IIIs monteret på en pladespiller

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg mener at Grado's kompliance er 20cu. Det står endda vist på deres hjemmeside?

Den her synes jeg ser interessant ud...

Den ligner i design til forveksling Stanton 681, jeg har haft pickerin fra Audioscans tid

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Den ligner godt nok, men Pickering lavede på et tidspunkt nogen med Boron nålefane. På billedet ser nålefanen mørkere ud end hvis det var aluminium, men der er igen oplysninger om hvad den er lavet af. Hvis den er af Boron så spiller den noget bedre end dem med alu, som egentlig spiller ok.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

madsen skrev:
Den ligner i design til forveksling Stanton 681, jeg har haft pickerin fra Audioscans tid

Ja Stanton og Pickering har vel nærmest været siamesiske tvillinger? Men denne er nu en low-output (0.33mV) MM (moving iron?) lidt a la Grado's Statement serie. Desuden er den interne impedans på 3 ohm...

Hvis man skal pege på en ækvivalent Stanton model må det vel være den der hed 981LZ MkII S. Det var også en MM med et MC lignende output på 0.2mV.

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes