| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| den pickering må da være guf for alle os der har en sme IIIs monteret på en pladespiller |
|
|
Ja - hvis jeg var ejer at en letvægtsarm havde jeg sandsynligvis erhvervet mig sådan en PU p.t. Af ren nysgerrighed - prisen er nu heller ikke specielt afskrækkende.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden. Jeg kom lige til at kigge på min Grado
Prestige Silver PU og den er altså meget tæt på overfladen af pladen nå
den kører. Det er lige før at PU huset rører pladen! Nu er det så jeg tænker om jeg måske er kommet til at trykke PUen lidt. På
den anden side kan jeg se på billeder af denne PU at nålen sidder tæt
på huset, så måske det bare er min fantasi...for den spiller fint. Nåletryk er indstillet korrekt. Hvad siger i? Billede her: http://img513.imageshack.us/img513/5472/dsc00536hr1.jpg
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hej i tråden. 
Jeg kom lige til at kigge på min Grado Prestige Silver PU og den er altså meget tæt på overfladen af pladen nå den kører. Det er lige før at PU huset rører pladen! Nu er det så jeg tænker om jeg måske er kommet til at trykke PUen lidt. På den anden side kan jeg se på billeder af denne PU at nålen sidder tæt på huset, så måske det bare er min fantasi...for den spiller fint. Nåletryk er indstillet korrekt. Hvad siger i? Billede her: http://img513.imageshack.us/img513/5472/dsc00536hr1.jpg
|
|
|
Det ser ud som din arm sidder alt for lavt så det får din pu til og hælde bagover, når din nål hviler på pladetallerknen med en plade på, kan du se ind på din tallerken og dit armrør i forhold til hinanden, de skal være 2 parralelle linier.
Hvordan har du indstillet dit nåletryk og hvordan ved du det er rigtigt? __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med VTA? Hælder armrøret op imod tonearmshovedet når PU'en spiller?
Sådan ser det lidt ud på billedet men det kan jo nemt snyde.
Edit: Dér var du lidt hurtigere Per.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har indstillet nålerykket med en vægt i hvid plastik der fulgt med. Jeg har selvfølgelig gjort dette uden ant skating. Man kan ikke stille VTA på min arm....  Men måske er det ikke uanmindeligt at PU huset sidder tæt på pladen?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Men måske er det ikke uanmindeligt at PU huset sidder tæt på pladen?
|
|
|
Det er ualmindeligt, men ikke hvis VTA er for lav, som det ser ud til her! Hvilken arm er det?
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hør Ras,var der ikke noget med, at du lavede extra plademåtte af kork m.m ? __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, pil måtten af og kik igen.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad lyder så bedst?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor køber man egentlig Denon DL 103 i dag? Skal man til udlandet, eller er HiF-klubben kommet til fornuft og har den på programmet?
Apropos Stanton og Pickering så har jeg kørt med begge tilbage i 70'erne og begyndelsen af 80'erne. Det var på min Linn LP 12 med en Formula 4 årm. Først havde jeg en billigere Pickering (husker ikke havd den hed), men skifte så til en af de lidt dyrere (omkring 700 kroner sidst i 70'erne). Den blev så udskiftet med en Stanton 681EEE som så igen senere fik ny nåleforpart til 681 EEES.
De to Pickering var jeg glad for, men den der Staton gav kun problemer. Nåleslibningen (især på EEES modellen) fangede bare alt skidt og snavs i rillerne, så pladerne blev nærmest umulige at spille.
Det var først efter at jeg skiftede til en DV Karat Ruby at støjen forsvandt som ved et trylleslag. Med andre ord var der ikke noget galt med hverken pladerne eller min hørelse 
(For at fortsætte historien gik turen så videre over Supex til Decca Gold Van den Hul, via en Adcom X-coil van den hul, til Denon 304, Mörch Da Capo, masser af Ortofon, Benz Ruby og i dag mange af de nævnte men primært Benz Ebony og Transfiguration Orpheus - puha ... jeg bliver helt forpustet af at tænke på det). __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, god måtte og gal VTA eller flad måtte og korrekt VTA? Prøv dig frem - jeg gætter på det sidste
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| puha ... jeg bliver helt forpustet af at tænke på det. |
|
|
Me too!
janils skrev:
| Hvor køber man egentlig Denon DL 103 i dag? Skal man til udlandet, eller er HiF-klubben kommet til fornuft og har den på programmet? |
|
|
Jeg ved at Scatcat måtte fare rundt til ret så mange Hifiklubber før han endelig fandt et eksemplar. Williamthakker er et godt bud.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK nu har jeg prøvet med den gamle måtte og kork og jeg foretrækker stadig korken uanset så om VTA måske er lidt "off". Korken giver mere dynamik og især bassen er markant bedre.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
OK nu har jeg prøvet med den gamle måtte og kork og jeg foretrækker stadig korken uanset så om VTA måske er lidt "off". Korken giver mere dynamik og især bassen er markant bedre. 
|
|
|
Det ser enormt meget "off" ud på dit billede jeg tvivler på det spiller helt okay, men ok.
Du kan nu sagtens hæve din arm på projekt'en, du skal bare skrue den af og ligge en skive et eller andet, mellem din arm og plinth'en, i samme tykkelse som din plademåtte selvfølgelig __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hvor køber man egentlig Denon DL 103 i dag? Skal man til udlandet, eller er HiF-klubben kommet til fornuft og har den på programmet?
Apropos Stanton og Pickering så har jeg kørt med begge tilbage i 70'erne og begyndelsen af 80'erne. Det var på min Linn LP 12 med en Formula 4 årm. Først havde jeg en billigere Pickering (husker ikke havd den hed), men skifte så til en af de lidt dyrere (omkring 700 kroner sidst i 70'erne). Den blev så udskiftet med en Stanton 681EEE som så igen senere fik ny nåleforpart til 681 EEES.
De to Pickering var jeg glad for, men den der Staton gav kun problemer. Nåleslibningen (især på EEES modellen) fangede bare alt skidt og snavs i rillerne, så pladerne blev nærmest umulige at spille.
Det var først efter at jeg skiftede til en DV Karat Ruby at støjen forsvandt som ved et trylleslag. Med andre ord var der ikke noget galt med hverken pladerne eller min hørelse 
(For at fortsætte historien gik turen så videre over Supex til Decca Gold Van den Hul, via en Adcom X-coil van den hul, til Denon 304, Mörch Da Capo, masser af Ortofon, Benz Ruby og i dag mange af de nævnte men primært Benz Ebony og Transfiguration Orpheus - puha ... jeg bliver helt forpustet af at tænke på det). |
|
|
Man kan da købe begge her hos klubben: http://hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
man spare bare 450.- ved at købe den i f.eks spanien
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes at den godt kan tåle et nøk opad, men prøv hvad der lyder bedst
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok har lige genindstillet min PU vægt og nu ser det lidt bedre ud...den var ikke helt som den skulle være. Synes egentlig også jeg savnede lidt diskant i musikken....stemmer står noget bedre nu.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |