| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Trond Kjetil Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom brevet fra SME - med protractor, manual og fingerlift. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke kan skrive en flickr-adresse i "upload billede", men kig her og vi har været hele turen igennem med VTA, overhang og azimuthNu skal pladehylden skrues ned, rawlplugs tjekkes, og spillen op.
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over dette fra http://www.canuckaudiomart.com/
"Another unusual feature with the Denons is the tracking angle. While
most modern cartridges are spec'd out at a 20 degree angle, the Denon
is a bit unique in that it is spec'd out at 15 degrees. My experience
(after reading a post at the Vinyl Asylum just recently about European
users of the cartridge and their suggestions re: VTA with the 103R-the
103 should be the same) indicates that it prefers (due to the 15 degree
tracking angle) a definitely tail up VTA; the suggestion is that you
set the arm at parallel and then raise 3-4 mm. (yikes!!!). I thought
that this was pretty outrageous when I read about it, but that's the
way I'm running my 103R now and it sounds noticeably better than
parallel, tail down or slightly tail up." Har lige prøvet på min, og synes virkelig at kunne spore en forbedring! Edit: her er det direkte link: http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=5820
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Ortofon´s lille vippe-nåletryksvægt. Er der nogen, der bruger en smartere model til ikke alt for mange €?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chewbacca skrev:
Faldt lige over dette fra http://www.canuckaudiomart.com/
"Another unusual feature with the Denons is the tracking angle. While most modern cartridges are spec'd out at a 20 degree angle, the Denon is a bit unique in that it is spec'd out at 15 degrees. My experience (after reading a post at the Vinyl Asylum just recently about European users of the cartridge and their suggestions re: VTA with the 103R-the 103 should be the same) indicates that it prefers (due to the 15 degree tracking angle) a definitely tail up VTA; the suggestion is that you set the arm at parallel and then raise 3-4 mm. (yikes!!!). I thought that this was pretty outrageous when I read about it, but that's the way I'm running my 103R now and it sounds noticeably better than parallel, tail down or slightly tail up."
Har lige prøvet på min, og synes virkelig at kunne spore en forbedring! Edit: her er det direkte link: http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=5820
|
|
|
Ville det ikke være smartere at vippe pickuppen ved befæstigelsen. Nogle få lag sølvpapir rullet sammen eller måske et meget tyndt stykke kobbertråd skubbet ind under fronten ville hælde den de få grader? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev 3 mails til Teres vedr. bestilling af deres nye "direct drive" motor. Hørte ikke en lyd fra dem. MEGET dårlig service!
Fandt så at T.W. Acoustics sælger deres motorsystem incl. quartz styret DC forsyning (dem med Raven pladespilleren).
En mail til den danske importør (Artsound) og mindre end en uge efter kom den med posten. De tyskere er effektive. Må sige at den nye motor er en fornøjelse at have med at gøre. Den er langt kraftigere end den lille Scheu jeg brugte før. Det giver meget mere krop og pondus i gengivelsen og tallerkenen er oppe i omdrejning på kun 1 enkelt omgang.
http://www.soundscapehifi.com/tw-acustic-raven-ac.htm

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Chewbacca skrev:
Faldt lige over dette fra http://www.canuckaudiomart.com/
"Another unusual feature with the Denons is the tracking angle. While most modern cartridges are spec'd out at a 20 degree angle, the Denon is a bit unique in that it is spec'd out at 15 degrees. My experience (after reading a post at the Vinyl Asylum just recently about European users of the cartridge and their suggestions re: VTA with the 103R-the 103 should be the same) indicates that it prefers (due to the 15 degree tracking angle) a definitely tail up VTA; the suggestion is that you set the arm at parallel and then raise 3-4 mm. (yikes!!!). I thought that this was pretty outrageous when I read about it, but that's the way I'm running my 103R now and it sounds noticeably better than parallel, tail down or slightly tail up."
Har lige prøvet på min, og synes virkelig at kunne spore en forbedring! Edit: her er det direkte link: http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=5820
|
|
|
Ville det ikke være smartere at vippe pickuppen ved befæstigelsen. Nogle få lag sølvpapir rullet sammen eller måske et meget tyndt stykke kobbertråd skubbet ind under fronten ville hælde den de få grader? |
|
|
det kunne du måske have ret i, men lige nu spiller det!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående VTA og 15 grader kontra 20 grader:
Hvis en PU med 15 graders nålefane skal hæves til 20 grader i en 9" arm svarer det til at man hæver armen 2cm ved basen!
9" = 228.6mm. 228.6mm x 6.28 (2 x pi) = 1435.6mm. 1435.6mm / 360 = 3.987mm. Så 4mm hævning/sænkning svarer altså ca. til én grad VTA.
Og mange nye plader er vist endda skåret med ca. 22-23 graders vinkel?
Jazzman: Hvad med den klassiske Shure SFG-2 nåletryksvægt? Jeg tvivler dog på at den er mere præcis end hvad din SME M2-9 klarer at vise i forvejen... (mon ikke din SME er præcis nok?).
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK for upload, Krenzler. HVORDAN gjorde du???????
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er godt nok flot den Thorens.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Jeg har Ortofon´s lille vippe-nåletryksvægt. Er der nogen, der bruger en smartere model til ikke alt for mange €?
|
|
|
jeg har lige købt en PESOLA trækvægt på ebay (dem man bruger til at veje f.eks hash)
de går aldrig istykker ligesom disse kinadigitalevægtesomertotaloverprisat
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| TAK for upload, Krenzler. HVORDAN gjorde du??????? |
|
|
Jeg kan trylle!
Jeg fandt billederne (de store) der hvor du har uploadet dem. Så hentede jeg dem ned til mit skrivebord og uploadede dem til min favorit billed-host - nemlig Photobucket. Inden da havde jeg lige re-sizet dem til 800 pixel i bredden med det gratis program IrfanView.
Man skal lige registrere sig gratis hos Photobucket men derefter går det som smurt.
Når man er logget ind på sin konto finder man bare billedet på PC'en ved at klikke på "Browse..." og derefter "Upload".
Derefter klikker man bare på teksten ud for "IMG Code" så den bliver markeret. Når det er gjort kan du bare indsætte billedadressen her på siden vha. musens højreklik/sæt ind - det er ikke nødvendigt at klikke på kamera-ikonet.
Der er nemmere måder men en god upload service gør at billederne vil være tilgængelige lang tid fremover istedet for pludseligt at forsvinde.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gutter-Istedet for gøre mere indvilket end det virkelig,så vil forslå at sætte p.u'en på og LYT jer frem til den perfekt VTA.
Det er muligt at en fabrik skriver X-grader ,men det er ikke altid at diamanten er sat 100% på korrekt.
Jeg satte bare min denon på,og den spillede bare skidegodt fra første minut.
VTA'en er mest kritisk ved de mere exotiske slipninger(vdh.gyger,replicant 100 o.s.v)
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en interessant lille artikel om VTA fra Roy Gandy.
Her som PDF.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham her har elektroniske nåletryksvægte. 69$ og gratis worldwide forsendelse. Forvent dog mulige ekstra 30% til told/moms. Nogle gange er de til fri auktion og kan dermed fås billigere endnu.
Herhjemme kan den erhverves for 595,- + forsendelse.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i tolden
jeg sprang over gærdet og købte min hos high end sound - fed lille vægt der livet nemmere og lyden bedre
den stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPU
hvis er den flotte Thorens ? (er der noget der hedder det?)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan også leveres i en version til max 15g, til de der har SPU, samme pris og incl. porto
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens TD 350 + SME M2-9 + Ortofon Rondo Red er jazzmans. Han vandt den på eBay.
|
| Til top |
|
| |