Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej

er der nogen der har erfaring eller kommentarer til dette system

VPI's nye "direkte" drev

http://www.vpiindustries.com/products_rim.htm

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Trond Kjetil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Det har gått noen lange debatter på både vinylengine og audioasylum, tildels med høy temperatur, og vi har da noen filosofiske betraktninger rundt både denne og Teres sin versjon på www.alternativaudio.no også



__________________
Vennlig hilsen

Trond Kjetil
Administrerer Norsk HifiPedia og Norsk Hififorum
Til top Vis Trond Kjetil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trond Kjetil Besøg Trond Kjetil's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Så kom brevet fra SME - med protractor, manual og fingerlift. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke kan skrive en flickr-adresse i "upload billede", men kig her og vi har været hele turen igennem med VTA, overhang og azimuth
Nu skal pladehylden skrues ned, rawlplugs tjekkes, og spillen op.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over dette fra http://www.canuckaudiomart.com/ 

"Another unusual feature with the Denons is the tracking angle. While most modern cartridges are spec'd out at a 20 degree angle, the Denon is a bit unique in that it is spec'd out at 15 degrees. My experience (after reading a post at the Vinyl Asylum just recently about European users of the cartridge and their suggestions re: VTA with the 103R-the 103 should be the same) indicates that it prefers (due to the 15 degree tracking angle) a definitely tail up VTA; the suggestion is that you set the arm at parallel and then raise 3-4 mm. (yikes!!!). I thought that this was pretty outrageous when I read about it, but that's the way I'm running my 103R now and it sounds noticeably better than parallel, tail down or slightly tail up.
"

Har lige prøvet på min, og synes virkelig at kunne spore en forbedring!
Edit: her er det direkte link: http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=5820
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har Ortofon´s lille vippe-nåletryksvægt. Er der nogen, der bruger en smartere model til ikke alt for mange €?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:
Faldt lige over dette fra http://www.canuckaudiomart.com/ 

"Another unusual feature with the Denons is the tracking angle. While most modern cartridges are spec'd out at a 20 degree angle, the Denon is a bit unique in that it is spec'd out at 15 degrees. My experience (after reading a post at the Vinyl Asylum just recently about European users of the cartridge and their suggestions re: VTA with the 103R-the 103 should be the same) indicates that it prefers (due to the 15 degree tracking angle) a definitely tail up VTA; the suggestion is that you set the arm at parallel and then raise 3-4 mm. (yikes!!!). I thought that this was pretty outrageous when I read about it, but that's the way I'm running my 103R now and it sounds noticeably better than parallel, tail down or slightly tail up.
"

Har lige prøvet på min, og synes virkelig at kunne spore en forbedring!
Edit: her er det direkte link: http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=5820

Ville det ikke være smartere at vippe pickuppen ved befæstigelsen. Nogle få lag sølvpapir rullet sammen eller måske et meget tyndt stykke kobbertråd skubbet ind under fronten ville hælde den de få grader?



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev 3 mails til Teres vedr. bestilling af deres nye "direct drive" motor. Hørte ikke en lyd fra dem. MEGET dårlig service!

Fandt så at T.W. Acoustics sælger deres motorsystem incl. quartz styret DC forsyning (dem med Raven pladespilleren).

En mail til den danske importør (Artsound) og mindre end en uge efter kom den med posten. De tyskere er effektive. Må sige at den nye motor er en fornøjelse at have med at gøre. Den er langt kraftigere end den lille Scheu jeg brugte før. Det giver meget mere krop og pondus i gengivelsen og tallerkenen er oppe i omdrejning på kun 1 enkelt omgang.

http://www.soundscapehifi.com/tw-acustic-raven-ac.htm



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Chewbacca skrev:
Faldt lige over dette fra http://www.canuckaudiomart.com/ 

"Another unusual feature with the Denons is the tracking angle. While most modern cartridges are spec'd out at a 20 degree angle, the Denon is a bit unique in that it is spec'd out at 15 degrees. My experience (after reading a post at the Vinyl Asylum just recently about European users of the cartridge and their suggestions re: VTA with the 103R-the 103 should be the same) indicates that it prefers (due to the 15 degree tracking angle) a definitely tail up VTA; the suggestion is that you set the arm at parallel and then raise 3-4 mm. (yikes!!!). I thought that this was pretty outrageous when I read about it, but that's the way I'm running my 103R now and it sounds noticeably better than parallel, tail down or slightly tail up.
"

Har lige prøvet på min, og synes virkelig at kunne spore en forbedring!
Edit: her er det direkte link: http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=5820

Ville det ikke være smartere at vippe pickuppen ved befæstigelsen. Nogle få lag sølvpapir rullet sammen eller måske et meget tyndt stykke kobbertråd skubbet ind under fronten ville hælde den de få grader?


det kunne du måske have ret i, men lige nu spiller det!
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  






Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Angående VTA og 15 grader kontra 20 grader:

Hvis en PU med 15 graders nålefane skal hæves til 20 grader i en 9" arm svarer det til at man hæver armen 2cm ved basen!

9" = 228.6mm. 228.6mm x 6.28 (2 x pi) = 1435.6mm. 1435.6mm / 360 = 3.987mm. Så 4mm hævning/sænkning svarer altså ca. til én grad VTA.

Og mange nye plader er vist endda skåret med ca. 22-23 graders vinkel?

Jazzman: Hvad med den klassiske Shure SFG-2 nåletryksvægt? Jeg tvivler dog på at den er mere præcis end hvad din SME M2-9 klarer at vise i forvejen... (mon ikke din SME er præcis nok?).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

TAK for upload, Krenzler. HVORDAN gjorde du???????
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Den er godt nok flot den Thorens. 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Jeg har Ortofon´s lille vippe-nåletryksvægt. Er der nogen, der bruger en smartere model til ikke alt for mange €?


jeg har lige købt en PESOLA trækvægt på ebay (dem man bruger til at veje f.eks hash)
de går aldrig istykker ligesom disse kinadigitalevægtesomertotaloverprisat
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
TAK for upload, Krenzler. HVORDAN gjorde du???????


Jeg kan trylle!

Jeg fandt billederne (de store) der hvor du har uploadet dem. Så hentede jeg dem ned til mit skrivebord og uploadede dem til min favorit billed-host - nemlig Photobucket. Inden da havde jeg lige re-sizet dem til 800 pixel i bredden med det gratis program IrfanView.

Man skal lige registrere sig gratis hos Photobucket men derefter går det som smurt.

Når man er logget ind på sin konto finder man bare billedet på PC'en ved at klikke på "Browse..." og derefter "Upload".



Derefter klikker man bare på teksten ud for "IMG Code" så den bliver markeret. Når det er gjort kan du bare indsætte billedadressen her på siden vha. musens højreklik/sæt ind - det er ikke nødvendigt at klikke på kamera-ikonet.



Der er nemmere måder men en god upload service gør at billederne vil være tilgængelige lang tid fremover istedet for pludseligt at forsvinde.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Gutter-Istedet for gøre mere indvilket end det virkelig,så vil forslå at sætte p.u'en på og LYT jer frem til den perfekt VTA.

Det er muligt at en fabrik skriver X-grader ,men det er ikke altid at diamanten er sat 100% på korrekt.

Jeg satte bare min denon på,og den spillede bare skidegodt fra første minut.

VTA'en er mest kritisk ved de mere exotiske slipninger(vdh.gyger,replicant 100 o.s.v)
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Her er en interessant lille artikel om VTA fra Roy Gandy.

Her som PDF.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Ham her har elektroniske nåletryksvægte. 69$ og gratis worldwide forsendelse. Forvent dog mulige ekstra 30% til told/moms. Nogle gange er de til fri auktion og kan dermed fås billigere endnu.

Herhjemme kan den erhverves for 595,- + forsendelse.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i tolden

jeg sprang over gærdet og købte min hos high end sound - fed lille vægt der livet nemmere  og lyden bedre

den stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPU

hvis er den flotte Thorens ? (er der noget der hedder det?)


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Den kan også leveres i en version til max 15g, til de der har SPU, samme pris og incl. porto
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Thorens TD 350 + SME M2-9 + Ortofon Rondo Red er jazzmans. Han vandt den på eBay.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes