Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPU


Det må kræve sin mand kun at fremfuske præcis 0.0001g.?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

hehe krenzler

nu kan jeg se at gli kommer mig til undsætning med en 15 gramsversion :-)


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
svenderik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej
jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen.
Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ?
Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer.
Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere.
Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?




__________________
Musica est vera philosophia,
meditatio astra continua.
Til top Vis svenderik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svenderik
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Okay, Roy Gandy formår da at få VTA hysteriet manet voldsomt i jorden.

Diamant And: Hvordan hulen benytter du den galarvægt? (ikke at jeg har en!)

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i toldenjeg sprang over gærdet og købte min hos high end sound - fed lille
vægt der livet nemmere  og lyden bedreden stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPUhvis er den flotte Thorens ? (er der noget der
hedder det?)


jeg har nu aldrig hørt om en SPU vil ha' 5 gram eller mere siddende på sig
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Okay, Roy Gandy formår da at få VTA hysteriet manet voldsomt i jorden.

Diamant And: Hvordan hulen benytter du den galarvægt? (ikke at jeg har en!)



du ta' klumpen og......sorry forkert forum

du lade pickup-huset hvile i krogen,så trækker den scalaen ned og så kan man aflæse den uden problemer
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

svenderik skrev:
Hej jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen.Kunne tænke mig at købe en ny Rega P
3 - men hvad skal der på ?Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer.Jeg vil være glad for
enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere.Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til
en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?
<div style=": ; width: 28px; height: 28px; : 1000; display: none;">display: none;" chrome://piclens/content/launch.png">


du skal ikke tro -du skal vide.

den bedste måde er at prøve sig frem ,ved at købe/lytte til forskellige p.u'er

hvis ikke det er muligt ,så tag ham du har mest tillid til og håbe for bedste
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

svenderik skrev:
Hej
jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen.
Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ?
Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer.
Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere.
Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?

Hvad er dit budget og hvilken arm skal den sidde i (går ud fra det er en rega)?

Jeg vil tro Exact er en OK pickup, men det er korrekt at der findes alternativer.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller med en Elys II på min Rega, og synes den sparker røv til prisen. Det er en fremragende pu til ganske få penge.

__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Gutter-Istedet for gøre mere indvilket end det virkelig,så vil forslå at sætte p.u'en på og LYT jer frem til den perfekt VTA.

Det er muligt at en fabrik skriver X-grader ,men det er ikke altid at diamanten er sat 100% på korrekt.

Jeg satte bare min denon på,og den spillede bare skidegodt fra første minut.

VTA'en er mest kritisk ved de mere exotiske slipninger(vdh.gyger,replicant 100 o.s.v)

Hvilken Denon pickup er det ??

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

denon 103 konisk nål.

jeg har nu monteret en vdh 1 nål og boron fane,den er som sagt mere hysterisk hvad vta angår
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
denon 103 konisk nål.

jeg har nu monteret en vdh 1 nål og boron fane,den er som sagt mere hysterisk hvad vta angår

Hejsa

Gider du ikke lige skrive i min tråd om lyden fra den DL-103 - måske jeg kunne bruge det til noget næste gang jeg skal have en pickup

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61765&P N=1

Har du også hørt DL-103R ??

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

svenderik skrev:
jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen. Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ?
Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer.
Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere. Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?

Jeg har kørt MM i mange år, derefter Denon DL-110/160, og skiftede så til en 1500DKK Ortofon MC for tre år siden. Det var en åbenbaring! Ikke bare er den super-dynamisk og neutral; den spiller gamle slidte LP´er, så de lyder som nye!! Denne manglende rillestøj har givet mig 600LP´er som bare kommer på igen og igen.
Hvis du søger på google efter "Ortofon MC15 super II" kan du finde den til 1500kr i DK - det er Rega priser, og jeg garanterer, at du bliver glad. Du skal så lige have en step-up, men en NAD PP-2 til 500kr kan køre med MC, og selv om der er folk på forum, der rynker på næsen (den er alt for billig), så er kombinationen til 2000kr en dræber. Husk - det er nåleslibningen og pickup´ens mekaniske konstruktion, der trækker læsset sammen med arm og pladespiller. Elektronikken er anden prioritet efter mekanikken!

Og selfølgelig kan du køre med alle mulige pickuper! Lad os høre hvad det bliver til.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

svenderik skrev:
jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen. Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ?
Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer.
Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere. Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?

Jeg har kørt MM i mange år, derefter Denon DL-110/160, og skiftede så til en 1500DKK Ortofon MC for tre år siden. Det var en åbenbaring! Ikke bare er den super-dynamisk og neutral; den spiller gamle slidte LP´er, så de lyder som nye!! Denne manglende rillestøj har givet mig 600LP´er som bare kommer på igen og igen.
Hvis du søger på google efter "Ortofon MC15 super II" kan du finde den til 1500kr i DK - det er Rega priser, og jeg garanterer, at du bliver glad. Du skal så lige have en step-up, men en NAD PP-2 til 500kr kan køre med MC, og selv om der er folk på forum, der rynker på næsen (den er alt for billig), så er kombinationen til 2000kr en dræber. Husk - det er nåleslibningen og pickup´ens mekaniske konstruktion, der trækker læsset sammen med arm og pladespiller. Elektronikken er anden prioritet efter mekanikken!

Og selfølgelig kan du køre med alle mulige pickuper! Lad os høre hvad det bliver til.



Det lyder jo rigtig spændende. Har du nogle billeder af den?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Den må jeg lige holde med når jeg skal have ny plov....

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
svenderik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Hej jazzman
Tak for tippet  - det er voldsomt lækkert så meget du ved om vinyltingen.
Kan
MC15 super II sættes på Regaarmen uden modifikationer eller  skal den hæves  ?
og er der andre ting jeg lige bør tænke på inden jeg går igang.
Har du for øvrigt andre RIAA forslag omkring de 1200,- til 2000,- som vil gøre en forskel eller anser du Nad'en for god nok ?



__________________
Musica est vera philosophia,
meditatio astra continua.
Til top Vis svenderik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svenderik
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

svenderik skrev:
Hej jazzman
Tak for tippet  - det er voldsomt lækkert så meget du ved om vinyltingen.
Kan
MC15 super II sættes på Regaarmen uden modifikationer eller  skal den hæves  ?
og er der andre ting jeg lige bør tænke på inden jeg går igang.
Har du for øvrigt andre RIAA forslag omkring de 1200,- til 2000,- som vil gøre en forskel eller anser du Nad'en for god nok ?


Tak for de pæne ord. Jeg har bare haft pladespiller i 36år

Jeg er helt sikker på, at du kan smide den Ortofon på. Hvis du behøver proof, kan du måle den lodrette afstand fra pu top til nålespids på din Rega pu. På Ortofonen vil jeg måle senere.

NAD´en er imho god nok til en 2000kr´s pickup. Derover ville jeg se mig om efter fx en Musical Fidelity X-lps el. lign.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Ortofonen vil jeg måle senere.


19mm top-nålespids, frit hængende. Dvs. 17-18mm på LP.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i toldenjeg sprang over gærdet og købte min hos high end sound - fed lille
vægt der livet nemmere  og lyden bedreden stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPUhvis er den flotte Thorens ? (er der noget der
hedder det?)


jeg har nu aldrig hørt om en SPU vil ha' 5 gram eller mere siddende på sig


hvad nåletryk bruger du på dine SPUer diamonduck?


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes