| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPU |
|
|
Det må kræve sin mand kun at fremfuske præcis 0.0001g.?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe krenzler
nu kan jeg se at gli kommer mig til undsætning med en 15 gramsversion :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
svenderik Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen. Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ? Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer. Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere. Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?
 __________________ Musica est vera philosophia,
meditatio astra continua.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, Roy Gandy formår da at få VTA hysteriet manet voldsomt i jorden.
Diamant And: Hvordan hulen benytter du den galarvægt? (ikke at jeg har en!) __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i toldenjeg sprang over gærdet og købte min hos high end sound - fed lille
vægt der livet nemmere og lyden bedreden stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPUhvis er den flotte Thorens ? (er der noget der
hedder det?)
|
|
|
jeg har nu aldrig hørt om en SPU vil ha' 5 gram eller mere siddende på sig
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Okay, Roy Gandy formår da at få VTA hysteriet manet voldsomt i jorden.
Diamant And: Hvordan hulen benytter du den galarvægt? (ikke at jeg har en!)  |
|
|
du ta' klumpen og......sorry forkert forum
du lade pickup-huset hvile i krogen,så trækker den scalaen ned og så kan man aflæse den uden problemer
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
svenderik skrev:
Hej jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen.Kunne tænke mig at købe en ny Rega P
3 - men hvad skal der på ?Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer.Jeg vil være glad for
enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere.Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til
en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?
<div style=": ; width: 28px; height: 28px; : 1000; display: none;">display: none;" chrome://piclens/content/launch.png"> |
|
|
du skal ikke tro -du skal vide.
den bedste måde er at prøve sig frem ,ved at købe/lytte til forskellige p.u'er
hvis ikke det er muligt ,så tag ham du har mest tillid til og håbe for bedste
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
svenderik skrev:
Hej jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen. Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ? Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer. Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere. Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?
 |
|
|
Hvad er dit budget og hvilken arm skal den sidde i (går ud fra det er en rega)?
Jeg vil tro Exact er en OK pickup, men det er korrekt at der findes alternativer. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 05:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller med en Elys II på min Rega, og synes den sparker røv til prisen. Det er en fremragende pu til ganske få penge.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Gutter-Istedet for gøre mere indvilket end det virkelig,så vil forslå at sætte p.u'en på og LYT jer frem til den perfekt VTA.
Det er muligt at en fabrik skriver X-grader ,men det er ikke altid at diamanten er sat 100% på korrekt.
Jeg satte bare min denon på,og den spillede bare skidegodt fra første minut.
VTA'en er mest kritisk ved de mere exotiske slipninger(vdh.gyger,replicant 100 o.s.v) |
|
|
Hvilken Denon pickup er det ??
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon 103 konisk nål.
jeg har nu monteret en vdh 1 nål og boron fane,den er som sagt mere hysterisk hvad vta angår
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
denon 103 konisk nål.
jeg har nu monteret en vdh 1 nål og boron fane,den er som sagt mere hysterisk hvad vta angår |
|
|
Hejsa
Gider du ikke lige skrive i min tråd om lyden fra den DL-103 - måske jeg kunne bruge det til noget næste gang jeg skal have en pickup 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61765&P N=1
Har du også hørt DL-103R ??
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
svenderik skrev:
jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen. Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ? Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer. Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere. Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?
 |
|
|
Jeg har kørt MM i mange år, derefter Denon DL-110/160, og skiftede så til en 1500DKK Ortofon MC for tre år siden. Det var en åbenbaring! Ikke bare er den super-dynamisk og neutral; den spiller gamle slidte LP´er, så de lyder som nye!! Denne manglende rillestøj har givet mig 600LP´er som bare kommer på igen og igen. Hvis du søger på google efter "Ortofon MC15 super II" kan du finde den til 1500kr i DK - det er Rega priser, og jeg garanterer, at du bliver glad. Du skal så lige have en step-up, men en NAD PP-2 til 500kr kan køre med MC, og selv om der er folk på forum, der rynker på næsen (den er alt for billig), så er kombinationen til 2000kr en dræber. Husk - det er nåleslibningen og pickup´ens mekaniske konstruktion, der trækker læsset sammen med arm og pladespiller. Elektronikken er anden prioritet efter mekanikken!
Og selfølgelig kan du køre med alle mulige pickuper! Lad os høre hvad det bliver til.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
svenderik skrev:
jeg har en Rega Plenar 2 som er noget død i pick up'en efter mange år i mølposen. Kunne tænke mig at købe en ny Rega P 3 - men hvad skal der på ? Kan man kun køre med Rega Pu'er eller findes der en liste et sted over kompatible alternativer. Jeg vil være glad for enhver respons desangående da jeg har fået totalt modstridende oplysninger af to forhandlere. Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?
 |
|
|
Jeg har kørt MM i mange år, derefter Denon DL-110/160, og skiftede så til en 1500DKK Ortofon MC for tre år siden. Det var en åbenbaring! Ikke bare er den super-dynamisk og neutral; den spiller gamle slidte LP´er, så de lyder som nye!! Denne manglende rillestøj har givet mig 600LP´er som bare kommer på igen og igen. Hvis du søger på google efter "Ortofon MC15 super II" kan du finde den til 1500kr i DK - det er Rega priser, og jeg garanterer, at du bliver glad. Du skal så lige have en step-up, men en NAD PP-2 til 500kr kan køre med MC, og selv om der er folk på forum, der rynker på næsen (den er alt for billig), så er kombinationen til 2000kr en dræber. Husk - det er nåleslibningen og pickup´ens mekaniske konstruktion, der trækker læsset sammen med arm og pladespiller. Elektronikken er anden prioritet efter mekanikken!
Og selfølgelig kan du køre med alle mulige pickuper! Lad os høre hvad det bliver til. |
|
|
Det lyder jo rigtig spændende. Har du nogle billeder af den? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den må jeg lige holde med når jeg skal have ny plov....
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
svenderik Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jazzman Tak for tippet - det er voldsomt lækkert så meget du ved om vinyltingen. Kan MC15 super II sættes på Regaarmen uden modifikationer eller skal den hæves ? og er der andre ting jeg lige bør tænke på inden jeg går igang. Har du for øvrigt andre RIAA forslag omkring de 1200,- til 2000,- som vil gøre en forskel eller anser du Nad'en for god nok ?
 __________________ Musica est vera philosophia,
meditatio astra continua.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
svenderik skrev:
Hej jazzman Tak for tippet - det er voldsomt lækkert så meget du ved om vinyltingen. Kan MC15 super II sættes på Regaarmen uden modifikationer eller skal den hæves ? og er der andre ting jeg lige bør tænke på inden jeg går igang. Har du for øvrigt andre RIAA forslag omkring de 1200,- til 2000,- som vil gøre en forskel eller anser du Nad'en for god nok ?
|
|
|
Tak for de pæne ord. Jeg har bare haft pladespiller i 36år  Jeg er helt sikker på, at du kan smide den Ortofon på. Hvis du behøver proof, kan du måle den lodrette afstand fra pu top til nålespids på din Rega pu. På Ortofonen vil jeg måle senere. NAD´en er imho god nok til en 2000kr´s pickup. Derover ville jeg se mig om efter fx en Musical Fidelity X-lps el. lign.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
Ortofonen vil jeg måle senere. |
|
|
19mm top-nålespids, frit hængende. Dvs. 17-18mm på LP.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i toldenjeg sprang over gærdet og købte min hos high end sound - fed lille
vægt der livet nemmere og lyden bedreden stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPUhvis er den flotte Thorens ? (er der noget der
hedder det?)
|
|
|
jeg har nu aldrig hørt om en SPU vil ha' 5 gram eller mere siddende på sig |
|
|
hvad nåletryk bruger du på dine SPUer diamonduck? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |