Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: udfald på tandberg reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Ved Tanten's hjælp, og skemaer på nettet lykkedes det at finde ud af detaljerne- desværre lå de ikke lige inde med et passende relæ på hiend. Servicen var dog i top, og vi fik os en hyggelig lille sludder om sagerne, og de har noget der kan bruges i stedet hvis det kniber, men det vil dog kræve lidt tilpasning  - tror jeg prøver at fikse det gamle relæ i stedet. Det kan vist godt lade sig gøre.
 Det havde vist været ret nemt, hvis jeg bare havde slebet kontaktfladerne med smergellærred, eller renset dem med kontaktrens. Nu er det så et lidt større projekt, da spolen er knækket i trådene, men jeg tror jeg kan fikse det. Jeg prøver nok i løbet af den lange weekend, vi kommer ind i, så får vi se om det kan lykkes..
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Så er det allerede klaret. Relæ renset, og sat i forstærkeren. Det tog faktisk ikke mere end et kvarters tid, da jeg endelig satte mig ned og kiggede på det. Det skulle jeg jo bare ha' gjort fra starten af .
 Så må vi se om den holder op med udfaldene - det trængte ihvertfald til en rensning, så måske det bare var det der skulle til. Den kommer op at spille i morgen - lige nu kalder arbejdet..

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej tunghør, huskede du at tage nogle billeder så man også kan følge med visuelt  Det er i din TR 2075 som ordnede de relæer, ik ...

Det er jo blevet spændende at følge med i denne tråd  

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Uha GT - jeg må med skam melde, at jeg i min iver glemte at ta' billeder  . Heldigt at din 2080 så virker som om den er i topform, og næppe giver nogen problemer lige med det samme - syv-ni-tretten - .
 Jeg har også haft lidt halløj med pc'en, og kan ikke gøre billederne små nok til forummet endnu - hvis der er en der får problemet, skal jeg gerne forsøge at øse af min erfaring

75'eren er forøvrigt lige røget på, og den spiller ihvertfald - så plejer det da at holde en uge eller to, førend problemerne starter igen..

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Ja, det holdt ikke længe - den begyndte at ha' udfald allerede efter et par dage..

-Jeg er simplethen løbet tør for ideer og talent, og da Mellemhjulet så kunne lokkes til at kigge på den, så er den kommet derop en tur. Håber ikke den driller alt for meget, men jeg er sikker på den er i gode hænder hos ham .

Det ville jo ikke være dårligt, om jeg snart kunne ha' en fungerende reciever, og rigtig give mig hen til den fede tandberglyd

Det bliver da forøvrigt også ret spændende at høre hvad Mellemhjulet mener om i lyden i sådan een. Så får vi se om den harmonerer med hans letdrevne højttalere også, selvom jeg mistænker at på dem får den nok bank af den huldra 8 han har..

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Nå, så er der da lidt at gå efter igen. Det lader til at de udfald 2055'eren har i øjeblikket har noget at gøre med stikket der bærer signalet til effektdelen. Når jeg trykker ledningen (den gule) ned i stikket, kan jeg bringe den tilbage efter udfald. Jeg har ellers tidligere været over det stik når den havde udfald, uden at det gav noget - så det er måske ikke hele problemet, men kun en del af det..? Vi får se - jeg tror jeg prøver at droppe det stik helt, og lodde ledningen direkte på printet, og så får vi se om det alligevel hjælper.. 

Tror dog man skal passe på ikke at lade sig snyde af det, for man kan helt sikkert få den til at falde ind og ud ved at vrikke i stikket - men det er jo så ikke ensbetydende med at det egentlig er problemet..

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Så røg stikket ud, og ledningen sidder nu direkte i printet. Efter i 14 dage at ha' kunnet få den til at komme tilbage efter udfald, ved som beskrevet at trykke ledningen ned i stikket, så gjorde det lige pludselig hverken fra eller til. Tror dog stadig at det det var grunden til at den faldt ud i dag, så jeg droppede det stik - og så spillede den rigtignok igen . Jeg tror det er det der har snydt mig før, at lige pludselig kan man ikke skabe kontakt mere, selvom man trykker ledningen ned. Ellers var det nok røget for længe siden..

Her er et foto af stikket, i adskilt tilstand. Jeg anbefaler folk med udfald lige at prøve at kigge på de stik, for jeg er temmelig sikker på at de ihvertfald står for en del af dem, selvom jeg tvivler på de er ansvarlige for alle udfald. Det var vist et stykke ad vejen til at få løst problemerne .

For folk med manualer, kan jeg oplyse at synderen hedder " J807"

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Og så er den..... - stadig ikke faldet ud!

Hun kører bare derudaf, og det er skønt at ha' tandberg! Vi får se om det holder..

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej tunghør, dejligt for dig med lidt medvind  du har jo også arbejdet for den succes 

Det blå relæ , som man kan se  på det sidste billed du har her, er det et som du har monteret !...

Den gule ledning og den grønne i baggrunden, føre de til højttalere omskifteren
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej GT!

Ja, det var dejligt med lidt medvind, men nu får vi se om den er helt i topform. Jeg har på fornemmelsen at den måske har et lille problem mere, der viser sit hoved engang imellem. Men det var da så een fejl ude af ligningen

Ja, det blå relæ har jeg skiftet. Det ligner det originale på en prik - det havde de ovre på Hiend, på lageret.
 Den gule og den grønne ledning løber direkte til forforstærkerboardet - modsat på 2075'eren, hvor de først løber om bagved de store køleribber, for derefter at løbe til forforstærkerboardet. Jeg gad egentlig godt vide hvad de løber derom efter på 75'eren, for opbygningen er ellers ens med 2055..

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:

Den gule og den grønne ledning løber direkte til forforstærkerboardet - modsat på 2075'eren, hvor de først løber om bagved de store køleribber, for derefter at løbe til forforstærkerboardet. Jeg gad egentlig godt vide hvad de løber derom efter på 75'eren, for opbygningen er ellers ens med 2055..

De løber til Pre Out - Main In bøjlerne, fandt jeg ud af da jeg havde hevet printet ud. Det stod også i diagrammet, så jeg bagefter
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Hej tunghør, næste gang du har brug for dit værksted, så må sådan et udstyr være sagen...

ja, sådan et værksted ville da være rat at have
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Åh ja, det er da også rigtigt - 75'eren har preout udgang, og den sidder rigtignok deromme! Tak Mellmhjulet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 10
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes