| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har du helt ret i. Har faktisk været MEGET tæt på at købe en 301er i denne uge - men fik kolde fødder over de ret hidsige priser. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en 401 med 3012 på QXL - den står til pt 5000 - eneste konkurrent op til 8000 er en herre i nordjylland - men han vil gerne sælge den for 1400 pund buy it now på ebay og derfor går han nok ikke højere op i pris end de 8000 (så håber vi han ikke læser med her)
Hvad skulle du give for den 301er som du fik kolde fødder af?
Jeg var svine heldig at få min 301er inkl. 3012 arm for 1500 kr men nu jeg har hørt den ville jeg gerne give mindst 8000 for den kombi
Køber du en 401er med 3012 arm, kan du smække din 103er på 3012 og din SPU på ortofon armen så får du det bedste af alle verdene og slipper for din trænglser med indergroove larm på 103eren
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
f... hvor var mit sidste indlæg nørded-tal-indforsået - sorry
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er en 401 med 3012 på QXL - den står til pt 5000 - eneste konkurrent op til 8000 er en herre i nordjylland - men han vil gerne sælge den for 1400 pund buy it now på ebay og derfor går han nok ikke højere op i pris end de 8000 (så håber vi han ikke læser med her)
Hvad skulle du give for den 301er som du fik kolde fødder af?
Jeg var svine heldig at få min 301er inkl. 3012 arm for 1500 kr men nu jeg har hørt den ville jeg gerne give mindst 8000 for den kombi
Køber du en 401er med 3012 arm, kan du smække din 103er på 3012 og din SPU på ortofon armen så får du det bedste af alle verdene og slipper for din trænglser med indergroove larm på 103eren
|
|
|
Ja, der er jo en herre der indkøber og sælger på eBay - til massiv overpris. Men det er en anden snak.
Jeg skulle give ca. 6000 for en 301er - uden plint eller noget.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal den da gerne være i org papkasse og det hele men i udlandet kan de jo gå til .... 22000 
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er helt vildt i tiden. Især fordi folk ingen garanti har for at de ikke køber en klodt dødt jern. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics grammofonen fås stadig ser jeg i kataloget ... som Mark II og Mark V - hvilken er bedst?
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
Technics grammofonen fås stadig ser jeg i kataloget ... som Mark II og Mark V - hvilken er bedst?

|
|
|
Mark V har en bedre kabling i armen og mere DJ-orienteret udstyr såsom ekstra bredt pitch-spekter. Mark II er den klassiske - på alle områder. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige at der er visse forskelle på MK5 og M5G.
Førstnævnte er som standard uden støvlåg og det skulle være ret besværligt at installere et.
SL-1200/1210 købes billigst hos Thomann i Tyskland.
mirland:
Med den smule jeg har lyttet til begge (Garrard 401 og Lenco) kan jeg godt tillade mig at sige at sidstnævnte ikke er ringere (hvis plinten er solid og død). Og så har Lenco'en den fordel at den ikke skal bruge 20 min. på at komme op i hastighed...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
mirland:
Med den smule jeg har lyttet til begge (Garrard 401 og Lenco) kan jeg godt tillade mig at sige at sidstnævnte ikke er ringere (hvis plinten er solid og død). Og så har Lenco'en den fordel at den ikke skal bruge 20 min. på at komme op i hastighed...
|
|
|
Tak for rådene Jeg må indrømme, at jeg konstant vakler mellem at gå over-the-top på min 1210er og så købe en Garrard/Lenco. Men jeg ville nok have særdeles svært ved så lang en opstart?
Jeg havde faktisk alt klar til en DIY men droppede det i sidste sekund. Så det er enten 1210-forever eller mellemhjul 
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså no p.. at en Garrard tegar 20 minutter om at varme op
for det første kan man ved hastigheds reguleringen sætte den lidt hurtigere de første 5-10 minutter og så er motoren varm - Har du en stor tyk plint som min holder den sig varm og stabil resten af dagen selv med time lange pauser - Det er et overdrevet problem - men indrømmet Lenco sakl ikke varmes op - tilgangæld er der mindre spark i bassen i en lenco...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at min 401 er længere om at varme op end din 301 r-l-b...
Som sagt har jeg en ide om at min Lenco går dybere mens at 401 har en mere fremhævet øvre bas.
Men det må komme an på en sammenligning.
Og det KAN jo godt være fordi at CLD Lenco plinten er tungere og mere død (kno-testen) end den Xfinér jeg har fået lavet til Garrard.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var mig ville jeg satse på et andet armboard til 1210´eren og så tage den derfra. En garrard eller en anden mellemhjuler kan lyde fremragende (har jo selv en mellemhjuler), men i længden tror jeg der er mere arbejde i at holde den kørende end der er med din 1210´er. Jeg har selv lige sat en anden dd op, en denon dp-57l ind ad døren, og den gad jeg da godt høre med en anden tonearm...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen du har helt ret! Jeg er også mere og mere sikker på, at jeg ikke går "vintage-vejen". Og ja, et armboard er nok meget snart på vej. Så er spørgsmålet til hvad? Hvilken arm skal man satse på? Den Ortofon jeg har liggende vil nok være bedre på en vintage pladespiller... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, jeg er nok meget til mørch.... Men kunne man ikke lave et armboard, som kunne brues til mere end en arm?
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn - jeg gad godt høre dette set-up: Technics SL1200 med SME M2 Og så kunne man passende smide sådan en PU på armen.
Mirland - den plademåtte (AchroMat) du bruger på din Technics; er den blød eller hård? Tilsyneladende er den, der anbefales på soundhifi blød?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den måtte der nævnes hos Sound Hi-Fi er tydeligtvis en Herbie's.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
|
Mirland - den plademåtte (AchroMat) du bruger på din Technics; er den blød eller hård? Tilsyneladende er den, der anbefales på soundhifi blød?
|
|
|
En Achromat er lavet af samme materiale som en vinylplade - så den er hård  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Den måtte der nævnes hos Sound Hi-Fi er tydeligtvis en Herbie's. |
|
|
OK - den er altså blød.
mirland skrev:
En Achromat er lavet af samme materiale som en vinylplade - så den er hård  |
|
|
Og AchroMat er hård.
Det får mig til at føle mig som en teenager, men jeg kan sgu ikke rigtig slippe tanken om sådan en 1200 med en M2 - armen har jeg jo. Så der skal kun en armbase og et værk til... Besøgte en kammerat forleden, der kører med en 1210 og en eller anden DJ-PU (formodentlig Ortofon?). Lyden var ikke overvældende god, men den aldeles ikke-hifi-agtige tilgang til at afspille plader var en fornøjelse. Sig lige til inden du investerer i en SME 10, Mirland 
|
| Til top |
|
| |