| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
krenzler skrev:
| Den måtte der nævnes hos Sound Hi-Fi er tydeligtvis en Herbie's. |
|
|
OK - den er altså blød.
mirland skrev:
En Achromat er lavet af samme materiale som en vinylplade - så den er hård  |
|
|
Og AchroMat er hård.
Det får mig til at føle mig som en teenager, men jeg kan sgu ikke rigtig slippe tanken om sådan en 1200 med en M2 - armen har jeg jo. Så der skal kun en armbase og et værk til... Besøgte en kammerat forleden, der kører med en 1210 og en eller anden DJ-PU (formodentlig Ortofon?). Lyden var ikke overvældende god, men den aldeles ikke-hifi-agtige tilgang til at afspille plader var en fornøjelse. Sig lige til inden du investerer i en SME 10, Mirland 
|
|
|
Det bliver ikke foreløbigt. Jeg er så glad for 1210, at nu skal det sidste presses ud af den det næste stykke tid. 1210 har et enormt potentiale og kan sagtens bære endda dyre pickup'er... Tror slet ikke jeg kunne leve med en remdrevet igen.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Det bliver ikke foreløbigt. Jeg er så glad for 1210, at nu skal det sidste presses ud af den det næste stykke tid. 1210 har et enormt potentiale og kan sagtens bære endda dyre pickup'er... Tror slet ikke jeg kunne leve med en remdrevet igen. |
|
|
Jeg har tilladt mig at fremhæve en linje i den tekst, Mirland. Hentyder du til at forbedre udstyret omrking din pladespiller (RIAA og PU) eller er det nærmere i retningen af 'tweaks' og modifikationer? Mener at have læst, at pladetallerkenen på en 12xx er relativt let/tynd og kan bringes til at ringe ved anslag - har det noget på sig?
Nogen der ved, omtrent hvad sådan en 12xx-tallerken vejer?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
mirland skrev:
| Det bliver ikke foreløbigt. Jeg er så glad for 1210, at nu skal det sidste presses ud af den det næste stykke tid. 1210 har et enormt potentiale og kan sagtens bære endda dyre pickup'er... Tror slet ikke jeg kunne leve med en remdrevet igen. |
|
|
Jeg har tilladt mig at fremhæve en linje i den tekst, Mirland. Hentyder du til at forbedre udstyret omrking din pladespiller (RIAA og PU) eller er det nærmere i retningen af 'tweaks' og modifikationer? Mener at have læst, at pladetallerkenen på en 12xx er relativt let/tynd og kan bringes til at ringe ved anslag - har det noget på sig?
|
|
|
Jamen, jeg henviser til riaa, pu og senere tonearm. Regulære "tweaks" skal vælges med omtanke. Det er jo selve 1210erens karakter, jeg er glad for. Jeg forstår ikke helt de mere ekstreme tweaks hvor det eneste originale, der bliver tilbage er motoren.
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Simon R skrev:
mirland skrev:
|
|
|
|
|
Jamen, jeg henviser til riaa, pu og senere tonearm. Regulære "tweaks" skal vælges med omtanke. Det er jo selve 1210erens karakter, jeg er glad for. Jeg forstår ikke helt de mere ekstreme tweaks hvor det eneste originale, der bliver tilbage er motoren. |
|
|
Har du ikke et link til nogle af de 'frække tweaks' 
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torstenbas Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ... håber der er nogen der kan hjælpe mig. ejer et par 1210 men den ene er helt død. har ejet dem fra ny af og de er ikke blevet voldet eller noget. der er ingen lys i den når jeg tænder den og den kører selvsagt heller ikke. jeg tænker det er en sikring, men kan sgu ikke hitte ud af hvor en sådan skulle sidde. men er jo heller ikke sikkert det er det som er problemet.. men håber at nogen har et bud på problemet... torsten
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuuh, jeg har en lidt fræk ide... Det går lidt sløvt med at slippe af med min Ortofon arm. Gad vide om man kan montere den på 1210? Den har en mounting distance på 216mm... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
216? Er det ikke 212mm?
I bedste Emil fra Lønneberg stil er det vel bare frem med dolken og snitte et armboard?
Meeeen.... Er det ikke bare at slå kold vand i blodet? (sagde en der ikke er god til det).
Off-topic: Ved du om NVA kommer snart eller måske først om en uges tid?
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Do it, do it, do it (Og husk lige et af dine flotte billeder.)
Er det ikke noget med at spørge et lokalt maskinværksted om de kan dreje at et armboard i aluminium eller rustfrit stål? Det burde ikke koste meget mere end 6 kolde og måske en 200-lap...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
216? Er det ikke 212mm?
I bedste Emil fra Lønneberg stil er det vel bare frem med dolken og snitte et armboard?
Meeeen.... Er det ikke bare at slå kold vand i blodet? (sagde en der ikke er god til det).
|
|
|
JO! Det er da 212mm og 16mm overhang <muh>Jeg er en ko</muh>
Og koldt vand i blodet er ikke noget jeg er frygteligt god til. Men jo, du har da ret. Hvis ikke den er solgt indenfor en måned, så monterer jeg den på 1210.
OT: NVA er afsendt fra UK i mandags med DHL. Så med en del held kunne den være på mit kontor, når jeg møder i dag 
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
krenzler skrev:
216? Er det ikke 212mm?
|
|
|
Og koldt vand i blodet er ikke noget jeg er frygteligt god til. Men jo, du har da ret. Hvis ikke den er solgt indenfor en måned, så monterer jeg den på 1210.
OT: NVA er afsendt fra UK i mandags med DHL. Så med en del held kunne den være på mit kontor, når jeg møder i dag 
|
|
|
Woohoo! Så er der pakke! Nøj!
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Har en dejlig SL 110 med SME III arm m silikonedæmper. Fødderne er nogle underlige plast/gummirør ca 75 mm høje og har så vidt jeg kan vurdere en slags fjeder indeni. Slutter af med et ca. 8 mm stålgevind i toppen, som kan skrues ind i værkets zinkstøbegods.
Er det lignede fødder der sidder på nogle af de nyere SL værk?
Findes der alternativer, der er bedre?
2) Når man med volumen skruet højt op dunker en finger ned på chassiset, kan det høres i højttalerne. Ligeledes hvis Target pladespillerhylden får et dunk. Er det samme gældende med SL 1200?
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
krenzler skrev:
216? Er det ikke 212mm? I bedste Emil fra Lønneberg stil er det vel bare frem med
dolken og snitte et armboard? Meeeen.... Er det ikke bare at slå kold vand i blodet? (sagde en der ikke er god til det).
Off-topic: Ved du om NVA kommer snart eller måske først om en uges tid? |
|
|
Og koldt vand i blodet er ikke noget jeg er frygteligt god til. Men jo, du har da ret. Hvis ikke den er solgt indenfor en
måned, så monterer jeg den på 1210.

|
|
|
Nåh det er dig der har den til salg - Jeg var meget tæt på at skrive på et tidspunkt, men så sagde min tegnebog at det var
en dårlig ide __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
1) Har en dejlig SL 110 med SME III arm m silikonedæmper. Fødderne er nogle underlige plast/gummirør ca 75 mm høje og har så vidt jeg kan vurdere en slags fjeder indeni. Slutter af med et ca. 8 mm stålgevind i toppen, som kan skrues ind i værkets zinkstøbegods.
2) Når man med volumen skruet højt op dunker en finger ned på chassiset, kan det høres i højttalerne. Ligeledes hvis Target pladespillerhylden får et dunk. Er det samme gældende med SL 1200?
Mvh Ulrikmm
|
|
|
Nej, fødderne på SL-1200 serien er af en anden type - og ret elendige. Jeg kender ikke meget til de fødder du har på din men vil skyde på at du vil få mere ud af enten Isonoe feet eller en sorbothane løsning under alle omstændigheder.
Med hensyn til dit "bonk" i højttalerne, så vil det afhjælpes med andre fødder.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
mirland skrev:
krenzler skrev:
216? Er det ikke 212mm? I bedste Emil fra Lønneberg stil er det vel bare frem med dolken og snitte et armboard? Meeeen.... Er det ikke bare at slå kold vand i blodet? (sagde en der ikke er god til det).
Off-topic: Ved du om NVA kommer snart eller måske først om en uges tid? |
|
|

|
|
|
Nåh det er dig der har den til salg - Jeg var meget tæt på at skrive på et tidspunkt, men så sagde min tegnebog at det var en dårlig ide  |
|
|
Ja, det er mig. Købte den til et Lenco/Garrard projekt, men holder fast i min 1210er. Måske ender jeg med at montere AS-212 på den...
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
LouBP skrev:
mirland skrev:
krenzler skrev:
216? Er det ikke 212mm? I bedste Emil fra Lønneberg stil er det vel bare frem med dolken og snitte et
armboard? Meeeen.... Er det ikke bare at slå kold vand i blodet? (sagde en der ikke er god til det). Off-topic: Ved
du om NVA kommer snart eller måske først om en uges tid? |
|
|
Og koldt vand i blodet er ikke noget jeg er frygteligt god til. Men jo, du har da ret. Hvis ikke den er solgt indenfor en
måned, så monterer jeg den på 1210.

|
|
|
Nåh det er dig der har den til salg - Jeg var meget tæt på at skrive på et tidspunkt, men så sagde min tegnebog
at det var en dårlig ide  |
|
|
Ja, det er mig. Købte den til et Lenco/Garrard projekt, men holder fast i min 1210er. Måske ender jeg med at montere
AS-212 på den...
|
|
|
Ja, det var også til et Lenco projek jeg havde planlagt, men nu må vi se om det kommer engang. Den er i hvert fald vintage
cool!! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
Mvh Ulrikmm
|
|
|
Denne side har nogle mere neutrale fødder + diverse andet tilbehør:
http://www.soundhifi.com/sl1200/index.htm
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
med mindre din plinth (kasse) har en meget høj masse vil du altid kunne høre når du "banker på" når du har skruet op for forstærkeren
Jeg ved ikke hvilke muligheder der er for at åbne op til indmaden af en 1200 - men kan du det kan du evt. fore den med dels bitumen (moderne blygummi uden bly fr fx T-hansen og dernest med Majestic - sanitiets kit - minder om klæbende modelervoks - bliver aldrig stift og bliver ved at klæbe - godt til at fylde ud med alle mulige steder hvor øget masse ønskes
har mirland gjot noget for at dæmpe sin 1200?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
med mindre din plinth (kasse) har en meget høj masse vil du altid kunne høre når du "banker på" når du har skruet op for forstærkeren
Jeg ved ikke hvilke muligheder der er for at åbne op til indmaden af en 1200 - men kan du det kan du evt. fore den med dels bitumen (moderne blygummi uden bly fr fx T-hansen og dernest med Majestic - sanitiets kit - minder om klæbende modelervoks - bliver aldrig stift og bliver ved at klæbe - godt til at fylde ud med alle mulige steder hvor øget masse ønskes
har mirland gjot noget for at dæmpe sin 1200?
|
|
|
Næh, intet andet end Isonoe futter og et silikone-dæmpekar. Jeg synes ikke det er et problem med dens kabinet som sådan. Men man kan sagtens skille den ad og proppe den med diverse dæmpende materiale som blygummi (bithumen), døde kaniner og kleenex Jeg er ikke sikker på at det er dér jeg ville lægge kræfterne. Jeg tror fokus for mig ville være en seriøs tonearm. Jeg er mere og mere sikker på at det er dér den store forskel træder frem. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |