| Forfatter |
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holdt man ikke op med at sælge disse Timestep PSU'er efter at hypen havde lagt sig lidt? Hvem forhandler dem nu?
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 06 November 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis nogen skulle have interrese har jeg den originale tonearm til SL 1200.
Den er fra 1975 og har ikke spillet siden 1982 (hvor den blev udskiftet med SME 3009 R.)
Det originale pick up hus medfølger ikke men det kan sagtens findes.
Da jeg ikke har kigget til den i mange år ved jeg ikke hvordan liften har det mht.olie.
Giv et bud på hvad den er værd.
carsten
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi4all folk
Jeg har lige bestilt sådan en dejlig 1210'er.
Kan i anbefale en Pick-up til ca. 1000 kr.?
MVh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ralle-kh skrev:
Hej hifi4all folk
Jeg har lige bestilt sådan en dejlig 1210'er.
Kan i anbefale en Pick-up til ca. 1000 kr.?
MVh Rasmus
|
|
|
Ja Denon DL-103.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Så lige DL-103 på hifiklubbens hjemmeside. der står:
DL-103 er en low-output moving-coil pickup og kræver derfor en særlig MC-indgang eller en step-up transformer.
Så skal jeg vel til at have en ekstern RIAA hvis den skal tilsluttes forstærker som ikke har MC-indgang ? Lige nu har jeg en forstærker med MC-indgang i huset, ved dog ikke om indgangen virker. Men vil helst ikke ud og købe en RIAA hvis jeg kan undgå det.
Hvor kan man købe AT-120E ?
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DL-103 var den som martin_kbh anbefalede.
Men ok. Tror jeg prøver den AT-120E.
Hvor stor en forbedring tror du Technics plus AT-120 er i forhold til en gammel beogram rx2 med mmc 4?
Og siden du linker til er til at stole på ? ;) Tænkte også lige på om der er fare for noget told, moms osv. ?
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid praktisk vanskeligt at afgøre hvornår noget er bedre end det gamle, jeg tør ikke udtale mig, afhænger af dine højttalere etc. om de kan adskille godt fra bedre. Men ret sikker på der er væsentlig forskel, især i bass og støjfri pauser, samt du kan sikkert hører flere detaljer på pladen.
Selv bruger jeg at sætte samme nummer på ved både CD og pladespiller, og sammenligner ved at skifte mellem CD og LP. Pladen skal helst "lyde" bedre end CDén - dvs man skal kunne høre flere detaljer ( lidt kort fortalt ), kan man det er det et godt tegn på spillen er god.
Ingen told etc når det kommer fra et EU land.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ralle-kh skrev:
DL-103 var den som martin_kbh anbefalede.
Men ok. Tror jeg prøver den AT-120E.
Hvor stor en forbedring tror du Technics plus AT-120 er i forhold til en gammel beogram rx2 med mmc 4?
Og siden du linker til er til at stole på ? ;) Tænkte også lige på om der er fare for noget told, moms osv. ?
|
|
|
Du må meget gerne poste en bemærkning om hvordan det gik, og hvordan du bedømmer ift den gamle spille.
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået pladespilleren ind ad døren i dag. Bestiller AT-120 nu :) Vil prøve at beskrive om jeg kan høre forskel.. Ligger ikke inde med de fedeste/100% velfungerende anlæg lige pt. Har du nye udgivelser på LP? jeg tænker på f.eks Balstyrko hvor jeg jeg synes mit vinyl eksemplar har en ret dårlig lyd.  Som om især de sidste numre på hver side kommer til at lyde "dåse"agtige. Hvorimod gamle The Doors plader lyder godt hele vejen igennem.
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa , Jeg vover lige et kort spørgsmål : jeg har en gammel sl 1500 - pladetalerken og tonearm minder meget om sl 1200, så hvor stor forskel er der på de 2 værkers mekanik , motor /lejer mv. 1200 / 1210 har elektronisk start/stop + super resonans dæmpet kabinet osv. det kan sl1500 ikke hamle op med . ellers virker den ganske fornuftig i konstruktionen.
mvh . thomas
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@audioareal
Er det en MK2 ?
http://www.vintagetechnics.stereomanuals.com/turntables/turn tables2.htm
Selv ville jeg nok vælge en SL1500Mk2 eller bedre en 1700MK2 med automatisk retur skulle jeg købe idag. Spiller en hel del plader, og det er ikke altid man lige har tid til at tage armen op når pladen er færdig.
@Ralle-kh
Nyest LP er vidst fra 1985, de fleste er fra 70érne. Men køber af og til brugte på loppemakred - typisk 70ér soul/disco, rock og dansk pop ( Sebastian, Olsen Brødrene etc. ) - vigtigst for mit vedkommende er musikkvaliteten mht indspilning og musikkerne. Der kan være ganske stor forskel i indspilningkvaliteten på LP, endnu større på CD. Grand Funk , Closer To Home, lyder som under dynen på CD, men mere klart på LP.
Bedste er efter min mening at finde plader hvor musikken er med rigtige instrumenter, ikke med PC genererede instrumenter. Man kan finde masser af plader på loppemarkeder til 5 kr stykket - problemet er at vide hvilke der er gode, men til 5 kr. køber man en stak og det viser sig often man godt kender musikken i forvejen ... - der blev lavet meget god musik i 70érne, man anvendte typisk ultra dygtige musikkere i studiet - det høres tydeligt på pladerne.
Men sidste plade købt var en stak til 5 kr stkt, bl.a.:
- Electric Light Orchestra, A new World Record 1976 ( 9/10) Ses ofte på loppemarked og er must own
- Ringo Star, Blast from the Past 1973 ( 8.5/10 ) bliver bedre og bedre
- Temptations, Masterpiece 1973 ( 9/10)
- Kid Creole & the Cuconuts, Tropical Gangsters, 1982 (8/10)
- Olsen Brødrene, 1972 ( 9/10)
- Sebastian, Den Store Flugt, 1972 ? ( 8/10)
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er 1210'eren og At120E igang med at spille.
Allerede nu er der en klar forbedring i forhold til den gamle B&O. Mere åben lyd, flere detaljer. Og Balstyrko pladen lyder lige som den skal, ikke noget dåselyd, det er bare dejligt!!! :D
Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue de optimale indstillinger for pick-up tryk, anti-skating osv.. er det noget i/du kan hjælpe med?
Og så hører jeg kun i ½ stereo lige nu.. Forstærkerens venstre phono indgang er sgu død :/
Men alligevel umådeligt fedt, og god fyldig lyd!
Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej A127 , der står kun sl1500 på min spille , ikke noget mk2 - jeg har dæmpet den med, de dæmpeplader der også bruges til auto , bunden er fyldt med tjæremasse "bruges ved rep. af utæt tag" hvor jeg har blandet stålkugler i - nu er den ret tung og død.
mine seneste brugt venylkøb : David Bowie - Rare , ELO : Time , men der udkommer stædig nye udgivelser på venyl , jeg har bla. set danske nephew. mv.
mvh thomas 
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ralle-kh skrev:
Så er 1210'eren og At120E igang med at spille.
Allerede nu er der en klar forbedring i forhold til den gamle B&O. Mere åben lyd, flere detaljer. Og Balstyrko pladen lyder lige som den skal, ikke noget dåselyd, det er bare dejligt!!! :D
Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue de optimale indstillinger for pick-up tryk, anti-skating osv.. er det noget i/du kan hjælpe med?
Og så hører jeg kun i ½ stereo lige nu.. Forstærkerens venstre phono indgang er sgu død :/
Men alligevel umådeligt fedt, og god fyldig lyd!
Tak for hjælpen!
|
|
|
Tillyke med nyerhvervelsen. Mht indstilling er her en video der udførligt viser hvordan:
http://www.youtube.com/watch?v=AkVsHR_DrKQ&feature=relat ed
http://www.youtube.com/watch?v=b6PDs49u0BM&feature=chann el
Mht antiscating bruger jeg selv en lak-plade uden riller.
|
| Til top |
|
| |
Ralle-kh Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået indstillet det hele okay nu. Og har også fået fuld stereo. så det er bare dejligt. Eneste minus er at den er lidt for afslørende når man spiller punk-musik  Skal man have fat i et vaterpas for at få den til at stå helt vandret?
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er problemet når man anskaffer højttalere eller spille der gengiver korrekt ellr tæt på korrekt - halvdelen af CD/plade samlingen lyder pludesligt ikke så godt mere, man begynder at vælge plader/CD efter andre kriterier.
Man behøver faktisk ikke ofre en formue, den bå avis på udstyr til ingen penge fra dengang man lavede kvalitet - mange vil have nyt, ikke brugt - det lever vi andre på.
Der er en Marantz til salg i DBA ! Sjældent de ses til salg efterhånden - har indbygget forforstærker ( RIAA ) til spillen.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63142835
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en rigtig god idé med vaterpasset - står den helt lige får alle dele de bedste arbejdsbetingelser
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |